انواع بخاری دیواری گلخانه: چه نوع بخاری برای گلخانه شما مناسب است؟

ایمنی بخاری قابل حمل
مهم‌ترین نکات درباره ایمنی بخاری قابل حمل
فروردین ۲۱, ۱۳۹۸
گرمایش مقرون به صرفه‌ی مرغداری
روش گرمایش مقرون به صرفه‌ی مرغداری
فروردین ۲۷, ۱۳۹۸
بخاری دیواری گلخانه

Agriexpo

آشنایی با بخاری دیواری گلخانه

سیستم‌های گرمایشی بسیاری برای گرم کردن انواع گلخانه وجود دارد. انواع بخاری برای گرم کردن گلخانه‌های صنعتی طراحی و ساخته شده‌اند. بخاری‌های گلخانه دارای مدل‌ها، اندازه، کارایی و قیمت‌های متفاوتی هستند. انواع بخاری گلخانه شامل بخاری‌های تیوبی، بخاری‌های قابل حمل، بخاری‌های تابشی، بخاری‌های مادون قرمز، بخاری‌های فن دار و غیره است. به منظور گرم کردن گلخانه‌ی خود می‌توانید از بخاری دیواری گلخانه بهره ببرید.

بخاری دیواری گلخانه نیز در انواع مختلف وجود دارد و شما باید با توجه به شرایط گلخانه‌ی خود و نیازمندی‌های گرمایشی گیاهان موجود در گلخانه، بخاری مناسب گلخانه خود را انتخاب نمایید. بخاری‌های دیواری گلخانه می‌توانند با سوخت گاز طبیعی، گاز پروپان و انرژی برق کار کنند. هر کدام از انواع بخاری دیواری گلخانه کاربردها و مزیت‌های خاص خود را دارند. سوخت گاز طبیعی در مقایسه با  انرژی برق ارزان‌تر است. با این حال بخاری‌های برقی انرژی گرمایی پاکی را تولید می‌کنند. یکی دیگر از مزایای بخاری‌های برقی گلخانه این است که اکسیژن هوا را نمی‌سوزانند و موجب تولید گاز مونوکسید کربن می‌شوند.

استفاده از بخاری دیواری گلخانه باعث می‌شود که بتوانید در طول شب یا در طول روزهای سرد زمستان دمای هوای گلخانه را گرم کرده و محیطی مناسب با پرورش و نگهداری انواع گل و گیاه فراهم کنید. بخاری‌های دیواری به علت نصب شدن در ارتفاع فضای کمتری اشغال می‌کنند. بنابراین اگر در گلخانه‌ی خود مشکل فضا دارید، استفاده از بخاری دیواری گلخانه راه حل ایده آلی برای گرم کردن گلخانه شما است.

 انواع بخاری دیواری گلخانه

همان‌ طور که گفته شد بخاری دیواری گلخانه در طرح‌ها و انواع مختلفی وجود دارد. شما می‌توانید سوخت بخاری دیواری گلخانه را با توجه به قیمت سوخت در منطقه، یا امکان دسترسی آسان به نوع منبع انرژی انتخاب نمایید. آشنایی با انواع بخاری دیواری گلخانه و با ویژگی‌ها و کاربردهای هرکدام از انواع بخاری، به شما کمک می‌کند تا بتوانید بخاری مناسب گلخانه خود را انتخاب و تهیه نمایید. در ادامه‌ی مطلب شما را با انواع بخاری دیواری گلخانه آشنا خواهیم کرد.

بخاری فن دار دیواری گلخانه

بخاری‌های فن دار بعد از گرم کردن هوا، با استفاده از یک فن هوای گرم شده را در سراسر محیط توزیع می‌کنند. وجود فن در بخاری باعث می‌شود که هوای گرم شده به صورت یکنواخت در تمام نقاط ساختمان گلخانه پخش شود. علاوه بر این، فن بخاری باعث ایجاد جریان هوا شده و به عنوان سیستم تهویه‌ی هوا نیز می‌توان از آن استفاده کرد. جریان هوای ایجاد شده توسط فن محیط را از انواع آلودگی‌ها پاک کرده و از رشد و نمو انواع باکتری و قارچ‌ها در گلخانه جلوگیری به عمل می‌آورد. برخی از بخاری‌های فن‌ دار دارای این قابلیت هستند که بدون تولید گرما، فن آن‌ها کار کند. به این ترتیب در روزهای گرم می‌توانید تنها از فن بخاری به عنوان سیستم تهویه‌ی هوا استفاده کنید.

یکی دیگر از مزایای بخاری فن دار دیواری گلخانه قابل حمل بودن آن است. شما می توانید به راحتی بخاری را جابجا کرده و از گرمای آن در هر قسمتی از گلخانه بهره ببرید. برخی از مدل های این نوع بخاری دارای قابلیت هم از سقف گلخانه نیز هستند. بیشتر بخاری‌های فن دار دارای امکان تنظیم چند سرعته هستند. ممکن است در شرایط مختلف جوی، میزان گرمای کمتر یا بیشتری برای گرم کردن محیط گلخانه‌ی خود نیاز داشته باشید. استفاده از بخاری‌های فن دار چند سرعته این امکان را فراهم می‌کند تا با توجه به نیاز های گرمایشی گلخانه‌ی خود، میزان گرمای تولید شده توسط بخاری را تنظیم کنید. به این ترتیب مصرف انرژی بخاری را نیز تحت کنترل خود در می‌آورید و از اتلاف انرژی جلوگیری می‌کنید. مصرف کمتر انرژی، باعث کاهش هزینه‌های گرمایشی گلخانه می‌شود. علاوه براین، با مصرف بهینه‌ی انرژی به حفظ منابع انرژی زمین کمک کرده و آسیب کمتری به محیط زیست وارد می‌کنید.

بخاری مادون قرمز دیواری گلخانه

بخاری مادون قرمز گلخانه

بخاری‌های مادون قرمز شیوه‌ی گرمایشی متفاوتی دارند. در حالی‌ که بخاری فن دار با استفاده از گرم کردن هوا باعث گرم شدن محیط می‌شود، این بخاری‌ها اشیا را به صورت مستقیم گرم می‌کنند. بخاری مادون قرمز دیواری گلخانه دارای نحوه‌دی نصب و استفاده‌ی بسیار آسانی است. بخاری مادون قرمز دیواری گلخانه دارای زنجیرهایی است که نصب آن از دیوار گلخانه را ممکن می‌کنند. با اتصال بخاری به جریان برق می‌توانید به راحتی محیط گلخانه‌ی خود را گرم کنید. به دلیل گرمای مستقیمی که بخاری مادون قرمز تولید می‌کند، باید گیاهان مورد نظر را در مسیر تابشی بخاری قرار دهید. بخاری مادون قرمز دیواری گلخانه برای گرم کردن گلخانه‌های صنعتی و تجاری بسیار مناسب است. این بخاری یکی ازسیستم‌های گرمایشی ایمن برای به کارگیری در گلخانه‌ها به شمار می‌آید.

یونیت هیتر برقی افقی گلخانه

یونیت هیتر افقی

یونیت هیتر برقی افقی گلخانه برای گرم کردن آن دسته از گلخانه‌هایی که سقف کوتاهی دارند، وسیله‌ی گرمایشی بسیار مناسب و ایده آلی است. اگر این بخاری‌ها را دور تا دور دیوار گلخانه‌های بزرگ نصب کنید، موج هوای گرمی را تولید خواهند کرد و باعث ایجاد محیطی مناسب برای پرورش و نگهداری انواع گل و گیاه خواهند شد. دیوارهای اغلب گلخانه‌ها، باعث اتلاف حجم زیادی از گرمای داخل محیط گلخانه می‌شوند. به همین دلیل نصب یونیت هیتر برقی افقی گلخانه روی دیواره‌ها اثر گرمایشی بالایی خواهد داشت. قدرت گرمایشی بالای یونیت هیتر باعث می‌شود که در دماهای بسیار سرد نیز بتوانید محیط داخل گلخانه را گرم و مناسب نگه دارید. بیشتر گل‌ها و گیاهان برای رشد و نمو نیاز به محیطی با دمای مناسب دارند. بنابراین برای پرورش گیاهان داخل گلخانه در روزهای فصل سال حتما به بخاری گلخانه احتیاج پیدا خواهید کرد.

تیغه‌های موجود در یونیت هیتر قابل تنظیم هستند و شما می‌توانید با تغییر درجه‌ی تیغه‌های بخاری مسیر جریان باد گرم را تنظیم کنید. جریان باد گرم می‌تواند در جهت‌های رو به بالا، رو به پایین، به سمت چپ یا راست تنظیم شود. یونیت هیترهایی که دارای ترموستات هستند، ایمنی بیشتری دارند. وجود ترموستات در بخاری باعث می‌شود که در صورت داغ شدن بیش از اندازه‌ی بخاری، دستگاه به صورت اتوماتیک خاموش شود. با استفاده از بخاری دارای ترموستات می‌توانید دمای محیط گلخانه را روی درجه‌ی تعیین شده به صورت ثابت نگه دارید. یکی از مزایای یونیت هیترهای برقی افقی گلخانه این است که به مراقبت و نگهداری زیادی احتیاج ندارند و استفاده از آن‌ها بسیار ساده است.

منبع: growerssupply

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما