آشنایی با انواع بخاری گازی بدون دودکش و ویژگی‌های هر کدام از آنها

بخاری دمنده صنعتی
هنگام انتخاب و خرید بخاری دمنده صنعتی چه نکاتی را باید مد نظر داشته باشیم؟
فروردین ۶, ۱۳۹۹
بخاری باغی
راهنمای انتخاب بخاری باغی: چطور یک بخاری مناسب برای باغ خود انتخاب کنیم؟
فروردین ۱۸, ۱۳۹۹
انواع بخاری گازی بدون دودکش

انواع بخاری گازی بدون دودکش

به کارگیری انواع بخاری گازی بدون دودکش یکی از موثرترین روش‌های گرمایشی برای تامین گرمای مورد نیاز در محیط‌های تجاری و صنعتی مختلف و همچنین در ساختمان‌های مسکونی به شمار می‌آید. شما می‌توانید برای افزایش دمای محیط‌هایی که گرم کردن آنها کار سختی است، از بخاری‌های گازی بدون دودکش استفاده کنید. باید بگوییم که بخاری‌های گازی بدون دودکش دارای ویژگی‌ها و مزیت‌های منحصر به فرد خود هستند. خصوصیات و ویژگی‌های خاص این بخاری‌ها آنها را برای به کارگیری در محیط‌های مختلف به یک سیستم گرمایشی مناسب تبدیل می‌کند. در این مطلب شما را با انواع بخاری‌ گازی بدون دودکش و‌ معایب و مزیت‌های هرکدام از آنها آشنا خواهیم کرد. آشنایی با انواع بخاری گازی بدون دودکش و کسب اطلاعات کافی در مورد مزیت‌های آنها می‌تواند به شما کمک کند تا هیتری را انتخاب کنید که مناسب با نیازهای گرمایشی و شرایط ساختمان مورد نظر شما باشد.

 

بخاری پروپان صنعتی

بخاری پروپان صنعتی

آشنایی با انواع بخاری گازی بدون دودکش

همان‌طور که از اسم آنها پیدا است، منبع تامین انرژی بخاری‌های گازی بدون دودکش از سوخت گاز است. برخی از این بخاری‌ها با سوخت گاز شهری و برخی دیگر با گاز پروپان کار می‌کنند. آن دسته از بخاری‌هایی که با سوخت گاز پروپان کار می‌کنند، قابلیت حمل و نقل و جابه‌جایی آسانی دارند و می‌توان از آنها در محیط‌هایی که امکان دسترسی به گاز شهری وجود ندارد، برای تامین گرمای مورد نیاز استفاده کرد. این بخاری‌ها مجهز به کپسول‌های گاز فشرده‌ی پروپان هستند و بعد از خالی شدن کپسول‌ها می‌توان دوباره آنها را پر کرد. بخاری‌های گازی بدون دودکش پروپانی به ۲ نوع اصلی دسته بندی می‌شوند. این بخاری‌ها در انواع بخاری شعله آبی و بخاری گازی مادون قرمز که به عنوان بخاری گازی تابشی نیز شناخته می‌شوند، موجود هستند. شباهت این دو نوع بخاری این است که هیچکدام از بخاری‌های گازی شعله آبی و بخاری های گازی مادون قرمز نیازی به دودکش ندارند. یکی دیگر از مزیت‌های بخاری‌های گازی بدون دودکش شعله آبی و بخاری‌های گازی مادون قرمز این است که کاربران می‌توانند این سیستم‌های گرمایشی را در اندازه‌ها و توان حرارتی مختلف تهیه کنند. بنابراین شما می‌توانید از این بخاری‌ها برای گرم کردن ساختمان‌هایی با شرایط مختلف استفاده کنید. هنگام خرید بخاری باید دقت کنید که توان حرارتی هیتر مناسب با مساحت و شرایط ساختمان شما باشد تا با مصرف کمترین میزان انرژی، بیشترین بازده گرمایشی را داشته باشد.

 

بخاری گازی بدون دودکش تابشی

بخاری گازی بدون دودکش تابشی

 

باید به این نکته اشاره کرد که هر دو نوع بخاری‌های گازی بدون دودکش، یعنی بخاری‌های شعله آبی و بخاری‌های مادون قرمز دارای اثر گرمایشی بسیار بالایی هستند. بازده گرمایشی بیشتر این بخاری‌ها حدود ۹۹ درصد است. بازده بالای سیستم‌های گرمایشی به این معنا است که این بخاری‌ها حداکثر میزان انرژی مصرف شده را به انرژی گرمایی مفید تبدیل می‌کنند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که سیستم‌های گرمایشی صنعتی و تجاری باید داشته باشند بالا بودن بازده گرمایشی آنها است. این ویژگی باعث می‌شود که سیستم گرمایشی انرژی کمتری مصرف کند و هزینه‌های گرمایشی ساختمان کاهش پیدا کنند.

بخاری‌های مادون قرمز از سوخت گاز برای گرم کردن پنل سرامیکی که گرمای تولید شده را در امتداد مسیر تابش خود ساطع می‌کند، استفاده می‌کنند. گرمای ساطع شده از این نوع بخاری‌ها مستقیم و بسیار سریع است. در صورتی که شما در مسیر تابشی این بخاری‌ها قرار گرفته باشید، به محض روشن شدن بخاری می‌توانید گرمای ساطع شده از آن را احساس کنید. چرا که انرژی گرمایشی حاصل از امواج مادون قرمز توسط اشیاء جذب می‌شوند. شیوه‌ی گرمایشی مستقیم این بخاری‌ها باعث می‌شود که بتوان در شرایط جوی مختلف از آنها استفاده کرد. این بخاری‌ها هوای اطراف خود را گرم نمی‌کنند، بلکه به صورت مستقیم باعث گرم شدن سطحی می‌شوند که در مسیر تابشی آنها قرار گرفته باشد. به همین دلیل اگر در یک روز ابری نیز زیر بخاری‌های تابشی بایستید، به خوبی گرم خواهید شد. در حالی که بخاری‌های شعله آبی از انواع سیستم‌های گرمایشی انتقال حرارت به شمار می‌آیند و با گرم کردن هوای اطراف خود موجب افزایش تدریجی دمای هوا می‌شوند.

مزیت‌ها و معایب انواع بخاری گازی بدون دودکش

 

بخاری گازی بدون دودکش شعله آبی

بخاری گازی بدون دودکش شعله آبی

 

– بخاری‌های شعله آبی در مقایسه با بخاری‌های مادون قرمز به زمان بیشتری برای گرم کردن محیط اطراف خود نیاز دارند.

– به این دلیل که بخاری‌های مادون قرمز گرمای مستقیمی را از خود ساطع می‌کنند، در صورت عدم رعایت فاصله‌ی استاندارد نصب بخاری از سطح مورد نظر، ممکن است به اسباب و لوازم قرار گرفته شده در مسیر تابش خود آسیب بزنند. در حالی که احتمال بروز این مشکل در صورت به کارگیری بخاری‌های شعله آبی کمتر است.

– بیشتر کاربران این عقیده را دارند که هنگام به کارگیری بخاری‌های شعله آبی کنترل بیشتری روی تنظیم دمای محیط مورد نظر خود دارند.

باید گفت که انواع بخاری‌ گازی بدون دودکش که شامل بخاری‌های مادون قرمز و بخاری شعله آبی می‌شوند، در مقایسه با دیگر سیستم‌های گرمایشی که دارای دودکش هستند مقرون به صرفه‌تر هستند. چرا که برای به کارگیری آنها نیازی به سیستم تهویه و دودکش نخواهید داشت.

یکی از نکاتی که در صورت به کارگیری بخاری گازی بدون دودکش باید به آن توجه کنید، تامین تهویه‌ی مناسب ساختمان است. چرا که ممکن است گازهای سمی حاصل از احتراق سوخت وارد محیط داخلی ساختمان شوند و باعث بروز بیماری و آلرژی یا بوی بد در ساختمان گردند.

کاربردهای بخاری گازی مادون قرمز آبی بدون دودکش و بخاری شعله آبی بدون دودکش

اگر به هیتری نیاز دارید که بتواند گرمای سریع و آنی را تولید کند، پیشنهاد می‌کنیم از بخاری مادون قرمز استفاده کنید.

اگر مکانی که می‌خواهید آن را گرم کنید دارای عایق بندی مناسب است، می‌توانید از بخاری شعله آبی استفاده کنید. در غیر این صورت برای گرم کردن فضاهای باز به کارگیری بخاری‌های مادون قرمز پیشنهاد می‌شود.

اگر به دنبال یک سیستم گرمایشی هستید که بتوانید آن را در محیط‌های مختلف با دکوراسیون‌های متفاوت به کار ببرید، بهتر است از بخاری‌های شعله آبی استفاده کنید.

شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع هیترها و سیستم‌های گرمایشی صنعتی و تجاری است. درصورتی که قصد خرید انواع بخاری گازی بدون دودکش یا هر نوع هیتر و بخاری برقی را دارید، می‌توانید برای کسب اطباعات بیشتر در مورد انواع سیستم‌های گرمایشی صنعتی، ویژگی‌ها، مزایا و معایب، قیمت و کاربردهای هر کدام از آنها با کارشناسان و مسئولان فروش ما در گروه تولیدی گرماسرد تماس حاصل فرمایید.

 

منبع: onealgas

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما