افزایش راندمان هیتر مدرسه
افزایش راندمان هیتر مدرسه
آبان ۲۶, ۱۳۹۷
پمپ حرارتی استخر
مزایا و معایب پمپ حرارتی استخر
آذر ۳, ۱۳۹۷
مبدل حرارتی هیتر صنعتی

از انواع مبدل‌های حرارتی هیتر صنعتی می‌توان برای اهداف و مقاصد گوناگون صنعتی استفاده کرد. بیشتر مبدل‌های حرارتی برای گرم کردن مایعات و مواد چسبناک مورد استفاده قرار می‌گیرند. انواع مبدل های حرارتی هیتر صنعتی به عنوان جزئی از یک سیستم گرمایشی صنعتی بزرگ‌تر به کار گرفته می‌شوند.

گزینه‌های مبدل حرارتی هیتر صنعتی

همان‌طور که قبلاً ذکر شد انواع هیتر صنعتی و گونه‌های مختلف مبدل‌های حرارتی هیتر صنعتی وجود دارند. مبدل‌های حرارتی گوناگون دارای شباهت‌ها و تفاوت‌هایی هستند. در ادامه‌ی مطلب به معرفی انواع مبدل‌های حرارتی هیتر صنعتی می‌پردازیم. بررسی این گزینه‌ها راهنمای خوبی برای انتخاب مبدل حرارتی مناسب خواهد بود.

انواع مبدل‌های حرارتی هیتر صنعتی

در هنگام تهیه‌ی سیستم گرمایشی محیط صنعتی خود باید دقت کنید که چه نوع مبدل حرارتی برای هیتر صنعتی خود تهیه کنید. انواع مبدل‌های حرارتی هیتر صنعتی در بازار وجود دارد. شما باید مبدل حرارتی را انتخاب کنید که با فرآیند صنعتی مورد نظر و همچنین سیستم گرمایشی شما سازگار باشد.

ممکن است به دنبال یک قطعه جدید برای سیستم گرمایشی خود باشید، یا اینکه بخواهید با انواع مبدل‌های حرارتی هیتر صنعتی آشنا شوید و نوعی را انتخاب کنید که با تسهیلات کارخانه شما سازگاری داشته باشد. برای این منظور گزینه‌های بسیاری وجود دارد که باید آن‌ها را در نظر بگیرید. آشنایی با انواع مختلف مبدل‌های حرارتی هیترهای صنعتی و بررسی ویژگی‌ها و کارآیی‌های هر کدام از آن‌ها، این امکان را برای شما فراهم می‌کند که مبدلی را انتخاب کنید که مناسب تسهیلات و فرآیند صنعتی مورد نظر شما باشد. انتخاب مبدل حرارتی مناسب راندمان کاری را افزایش خواهد داد.

هیترهای مکشی

هیترهای مکشی عمدتاً نوعی از مبدل‌های حرارتی صنعتی هستند که از یک دسته لوله که داخل بسته‌ی محافظ نصب شده‌اند، تشکیل می‌شوند. یک سر این بسته‌ی محافظ باز و انتهای دیگر آن بسته است. این سیستم از روغن داغ، بخار آب، یا نوع دیگری از مایع حرارتی به عنوان وسیله‌ی انتقال گرما استفاده می‌کند. ماده‌ی مبدل حرارتی، مواد صنعتی را هنگام عبور از خارج مخزن گرم می‌کند. این مواد بعد از خارج شدن از مخزن نگهداری مواد، توسط مبدل حرارتی مکشی گرم می‌شوند.

این نوع از مبدل‌های حرارتی صنعتی تنها مایعاتی را گرم می‌کنند که از طریق آن‌ها پمپ می‌شود. طراحی این نوع از مبدل‌های حرارتی به گونه‌ای است که روی فلنج اصلی داخل مخزن ذخیره پیچیده می‌شوند. این مبدل‌های حرارتی مواد داخل مخزن را گرم نمی‌کنند.

اگر به دنبال یک مبدل حرارتی صنعتی هستید که موادی را که از مخزن ذخیره خارج می‌شوند گرم کند، این نوع مبدل حرارتی برای شما مناسب است. هیتر مکشی برای آن گونه از فرآیندهای صنعتی کاربرد دارد که نیازی به گرم شدن تمام مواد داخل مخزن نیست. بنابراین می‌توانید با استفاده از این نوع مبدل حرارتی صنعتی، به صورت موثر بخشی از مواد خارج از مخزن را که احتیاج به گرم شدن دارند، حرارت دهید.

مبدل حرارتی هیتر صنعتی

 

مبدل‌های حرارتی جعبه‌ی محافظ و لوله

مبدل حرارتی جعبه‌ی محافظ و لوله برای انتقال گرما به انواع مختلف مواد، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مواد شامل آسفالت و مایعاتی که بر پایه آب هستند، می‌شود. مبدل حرارتی جعبه‌ی محافظ و لوله برای گرم کردن مواد مورد نظر، از روغن داغ یا بخار آب استفاده می‌کند.

در این نوع از مبدل‌های حرارتی، لوله‌های سیستم قابل مشاهده هستند. می‌توان گفت مبدل‌های حرارتی جعبه‌ی محافظ و لوله شبیه هیترهای مکشی طراحی شده‌اند. اما یک تفاوت بین این دو مبدل وجود دارد. در مبدل حرارتی مکشی، جعبه‌ی محافظ و لوله‌ها داخل مخزن ذخیره نصب می شوند. اما در مبدل‌های حرارتی جعبه‌ی محافظ و لوله، جعبه‌ی محافظ و لوله‌ها خارج مخزن ذخیره مواد قرار می‌گیرند.

اگر برای انجام فرآیندهای صنعتی کارخانه خود نیاز به مبدل حرارتی دارید که داخل مخزن نگهداری مواد صنعتی قرار نگیرد، مبدل حرارتی جعبه‌ی محافظ و لوله برای این امر مناسب است. با استفاده از این نوع مبدل حرارتی تنها موادی را گرم می‌کنید که خارج از منبع ذخیره جریان دارند.

هیتر بایونت

هیتر بایونت، همانند هیتر مکشی نوعی از مبدل‌های حرارتی صنعتی هستند که به منظور قرار گرفتن در داخل مخزن ذخیره سازی مواد طراحی و ساخته شده‌اند. هیترهای بایونت شامل دسته‌ی لوله‌ها و کویل‌ها هستند. این نوع هیترها داخل سیال مخزن ذخیره‌ی مواد قرار می‌گیرند.

برخلاف مبدل‌های حرارتی صنعتی هیترهای مکشی و هیترهای محافظ و لوله، هیترهای بایونت قابلیت گرم کردن کل مواد داخل مخزن را دارند. اما مبدل‌های حرارتی هیترهای مکشی و هیترهای جعبه‌ی محافظ و لوله، تنها مواد خارج از مخزن را گرم می‌کنند.

اگر به دنبال نوعی از مبدل حرارتی صنعتی هستید که بتوانید از طریق آن‌ حجم زیادی از مواد داخل مخزن را گرم کنید، هیتر بایونت برای این کار مناسب است. هیتر بایونت برای حرارت دهی مقادیر زیادی از مواد صنعتی داخل مخزن به کار گرفته می‌شود.

انتخاب بهترین مبدل حرارتی صنعتی برای کارخانه

برخلاف دیگر تجهیزات گرمایشی صنعتی، در هنگام انتخاب مبدل‌های حرارتی هیتر صنعتی باید نهایت دقت را به کار برد. قبل از سرمایه گذاری برای تهیه‌ی مبدل حرارتی صنعتی برای سیستم گرمایشی کارخانه و تسهیلات صنعتی خود، باید بررسی‌های لازم را انجام داده باشید. پس از مطالعه‌ و تحقیق باید هیتری را انتخاب کنید که پاسخ‌گوی نیازهای صنعتی شما باشد و بهترین بازده را برای کارخانه‌ی شما رقم بزند.

انتخاب مبدل حرارتی صنعتی مناسب راندمان صنعتی را بالا می‌برد. به همین دلیل سرمایه‌گذاری اولیه در تهیه و خرید مبدل حرارتی مناسب، در طول زمان باعث افزایش بازده صنعتی و تولیدی کارخانه‌جات می‌شود. هر یک از انواع مبدل‌های حرارتی هیتر صنعتی برای فرآیندهای مخصوصی طراحی شده‌اند. بنابراین بررسی ویژگی‌ها و کاربردهای انواع مبدل‌های حرارتی هیتر صنعتی و سازگاری آن با فرآیندهای مورد نظر یکی از اصول پیشبرد فرآیندهای صنعتی است.

منبع: americanheatingco

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما