چرا بخاری برقی ایستاده یکی از بهترین گزینه‌ها برای گرمایش است؟

هیتر گازوئیلی گلخانه
آشنایی با رایج‌ترین انواع هیتر گازوئیلی گلخانه موجود در بازار
آذر ۳, ۱۳۹۸
جت هیتر گازی
چرا جت هیتر گازی یک گزینه عالی برای گرمایش ساختمان‌های تجاری و صنعتی است؟
آذر ۹, ۱۳۹۸

با وجود اینکه بیشتر ساختمان‌ها مجهز به سیستم گرمایشی مرکزی هستند، همچنان به کارگیری انواع بخاری برقی ایستاده در ساختمان‌های تجاری، صنعتی و مسکونی دارای کاربردهای بسیاری است. بخاری برقی ایستاده انرژی مورد نیاز خود را برای تامین گرمای لازم از انرژی الکتریسیته تامین می‌کند. این نوع بخاری یکی از انواع بخاری‌های برقی قابل حمل به شمار می‌آید. این متن شما را با ویژگی‌ها، مزایا و انواع بخاری برقی ایستاده آشنا می‌کند. در ادامه‌ی مطلب به چند مورد از مهم‌ترین مزیت‌های به کارگیری بخاری برقی ساده اشاره خواهیم کرد.

 

بخاری برقی ایستاده

بخاری برقی ایستاده

مزیت‌های به کارگیری بخاری برقی ایستاده

بیشتر بخاری‌های برقی ایستاده دارای امکان حمل و نقل و جابجایی بسیار آسان هستند. شما می‌توانید به راحتی بخاری برقی ایستاده خود را از مکانی به مکان دیگر انتقال داده و در قسمتی از ساختمان که به گرما نیاز دارد از اثر گرمایشی آن بهره‌مند شوید. برای استفاده از بخاری‌های برقی ایستاده به تجهیزات جانبی مانند کانال کشی نیازی نخواهید داشت. این ویژگی باعث می‌شود که هزینه‌ی به کارگیری بخاری‌های برقی ایستاده در مقایسه با دیگر سیستم‌های گرمایشی که قابلیت حمل و نقل و جابجایی را ندارند، مقرون به صرفه‌تر باشد. قابل حمل بودن بخاری برقی ایستاده این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند که از این نوع بخاری برای گرمایش نقطه‌ای استفاده کنند. ممکن است برخی از قسمت‌های ساختمان به سیستم گرمایشی مرکزی متصل نباشد، یا در برخی از بخش‌ها به گرمای بیشتری احتیاج داشته باشید. در این صورت می‌توانید به راحتی از اثر گرمایشی بخاری‌های برقی ایستاده بهره بگیرید.

نصب بخاری برقی ایستاده توسط افراد متخصص

یکی دیگر از مزیت‌های دیگر بخاری برقی ایستاده نصب بسیار ساده و آسان آن است. برای نصب بیشتر سیستم‌های گرمایشی به کمک یک فرد متخصص نیاز خواهید داشت تا سیستم گرمایشی شما را نصب کند. اما تنها کاری که برای به کارگیری بخاری برقی ایستاده و بهره‌مندی از اثر گرمایشی آن باید انجام دهید، متصل کردن بخاری به پریز برق و فشار دادن دکمه‌ی پاور آن است. به این ترتیب شما برای نصب بخاری‌های برقی ایستاده هزینه‌ای پرداخت نخواهید کرد. همچنین با به کارگیری بخاری برقی ایستاده نیازی به صرف زمان برای نصب و آماده سازی بخاری نخواهید داشت. همان طور که می‌دانید نصب برخی از سیستم‌های گرمایشی ممکن است چند ساعت تا چندین روز طول بکشد.
به طور کلی بخاری‌های برقی انرژی پاک و بدون آلودگی را تولید می‌کنند. بخاری‌های برقی ایستاده در مقایسه با بخاری‌های گازی قابل حمل بدون دودکش دارای ایمنی بیشتری هستند. بخاری‌های برقی ایستاده هیچ چگونه گاز سمی را در فضا منتشر نکرده و از هیچ گونه ماده شیمیایی برای تولید انرژی گرمایی استفاده نمی‌کنند. در حالی که بخاری‌های قابل حمل گازی ممکن است گازهای سمی خطرناکی مانند گازهای مونوکسید کربن و دی اکسید کربن را وارد فضای اتاق کنند. به همین دلیل به کارگیری بخاری‌های برقی ایستاده در فضاهای بسته بیشتر پیشنهاد می‌شود. از این بخاری‌ها به خصوص در آن دسته از ساختمان‌هایی که کودکان، افراد سالخورده، زنان باردار، و بیماران در آنها زندگی می‌کنند، می‌توان استفاده کرد. به عنوان مثال در مدارس، بیمارستان‌ها، آسایشگاه‌ها، و … بخاری های برقی ایستاده کاربردهای بسیاری دارند.
بخاری‌های برقی ایستاده انرژی گرمایی آرام و بی‌سر و صدایی را تولید می‌کنند. برخی از انواع بخاری‌های برقی ایستاده که دارای فن هستند، هنگام تولید به علت چرخش فن ممکن است صدای کمی تولید کنند. انواع دیگر بخاری‌های برقی ایستاده نحوه‌ی گرمایشی بسیار کم سر و صدایی دارد. به همین دلیل این بخاری برای به کارگیری در آن دسته از محیط‌هایی که به آرامش نیاز دارند یا از آلودگی صوتی رنج می‌برند، بسیار مناسب است. برای نمونه از این بخاری می‌توان در کلاس‌های درس مدرسه‌ها، سالن‌های مطالعه، آسایشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، و … استفاده کرد.

انواع بخاری برقی ایستاده

بخاری‌های برقی ایستاده در انواع و مدل‌های مختلفی ساخته شده و وارد بازار می‌شوند. تنوع این بخاری‌ها باعث می‌شود که شما بتوانید هیتری را انتخاب نمایید که مناسب با سلیقه و نیازهای گرمایشی شما باشد. در ادامه‌ی مطلب شما را با چند مورد از پرکاربردترین بخاری‌های برقی ایستاده آشنا خواهیم کرد.
فن هیترهای برقی یکی از انواع اصلی بخاری‌های برقی ایستاده به شمار می‌‌آیند. این بخاری‌ها مجهز به فن دمنده هستند که گرمای تولید شده توسط هیتر را با سرعت و قدرت بیشتری در سراسر محیط به صورت یکنواخت توزیع می‌کند. مجهز بودن بخاری به فن باعث می‌شود که هوای گرم در قسمت‌های مختلف ساختمان پخش شده و اتاق به صورت یکنواخت گرم شود.

 

رادیاتور برقی

رادیاتور برقی

 

رادیاتورهای برقی نوعی از بخاری‌های برقی ایستاده هستند که قابلیت حمل و نقل آسانی دارند. با روشن شدن بخاری مایع به داخل بخاری گرم شده و به شیوه‌ی انتقال حرارت گرما را به محیط اطراف خود انتقال می‌دهد. مایع گرمایشی رادیاتورهای برق ممکن است آب یا روغن مخصوص گرمایشی باشد. یکی از مزیت‌های رادیاتورهای برقی این است که دارای دارای ایمنی بسیار بالایی هستند.

 

بخاری برقی تابشی

بخاری برقی تابشی

 

یکی دیگر از پرکاربردترین و مهم‌ترین انواع بخاری‌های برقی ایستاده بخاری‌های تابشی ایستاده هستند. بخاری‌های تابشی گرما را به صورت مستقیم به سطح مورد نظر انتقال می‌دهند. این بخاری‌ها برخلاف بخاری‌های انتقال حرارت هوای اطراف خود را گرم نمی‌کنند. به همین دلیل وجود باد و جریان هوا در اثر گرمایشی بخاری تابشی برقی تاثیری نخواهد داشت. این ویژگی باعث می‌شود که بخاری‌های تابشی برقی ایستاده برای به کارگیری در فضاهای بیرونی بسیار مناسب و ایده آل باشند. امروزه بخاری‌های تابشی دارای کاربردهای بسیاری در ساختمان‌های صنعتی و تجاری هستند و به دلیل کارآیی بالا روز به روز به طرفداران و کاربران هیترهای تابشی اضافه می‌شود. برای مثال از اثر گرمایشی این بخاری‌ها می‌توان در بندرهای بارگیری، عرشه‌ی کشتی‌ها، پارکینگ‌ها، انباری‌ها، گلخانه‌های بزرگ، مرغداری‌ها، دامداری‌ها، فضای باز رستوران‌ها و هتل‌ها، و … دیگر ساختمان‌هایی که درب آنها به صورت مکرر باز و بسته می‌شود یا در معرض جریان باد و هوای آزاد هستند، بهره‌های فراوانی برده می‌شود. علاوه بر اینها، بخاری‌های برقی تابشی به علت نداشتن شعله‌ی باز دارای ایمنی بالایی هستند.
شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع هیترها و سیستم‌های گرمایشی صنعتی و تجاری است. اگر قصد خرید سیستم گرمایشی برای ساختمان خود را دارید، می‌توانید با مسئولان و مشاوران فروش شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید. کارشناسان ما اطلاعات دقیق در مورد انواع سیستم‌های گرمایشی، ویژگی‌ها، و کاربردهای هر کدام از آنها را در اختیار شما قرار خواهند داد.

منبع: cashfloat

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما