بررسی انواع رایج بخاری برقی صنعتی کم مصرف و نحوه کارکرد آنها

گرمایش فضای باز
گرمایش فضای باز توسط بخاری‌های برقی چگونه صورت می‌گیرد؟
آبان ۶, ۱۳۹۸
مصرف گاز کوره هوای گرم
کوره هوای گرم شامل چه قطعاتی می‌شود و چه عواملی باعث کاهش مصرف گاز کوره هوای گرم می‌شود؟
آبان ۱۲, ۱۳۹۸
بخاری برقی صنعتی کم مصرف

بخاری برقی صنعتی کم مصرف

بخاری برقی صنعتی کم مصرف برای تامین گرمایش در انواع ساختمان‌های صنعتی، تجاری و حتی در مواقعی در ساختمان‌های مسکونی به کار می‌رود. با شروع فصل سرما به یک سیستم گرمایشی کم مصرف و مقرون به صرفه برای گرم کردن فضای محیط کاری خود نیاز پیدا خواهید کرد. بیشتر کاربران به دنبال یک بخاری برقی صنعتی کم مصرف برای تامین گرمایش مورد نیاز خود هستند. بخاری‌های کم مصرف با کاهش میزان مصرف انرژی باعث کاهش هزینه‌های گرمایشی می‌شوند. به خصوص اینکه در بیشتر ساختمان‌های صنعتی هزینه‌ی بالایی صرف تامین گرمایش مورد نیاز می‌شود، کم مصرف بودن سیستم گرمایشی دارای اهمیت بسیاری است. به کارگیری بخاری برقی صنعتی کم مصرف می‌تواند در عین تامین گرمای مورد نیاز شما، هزینه‌های سرمایشی را به اندازه‌ی چشمگیری کاهش دهد. باید به این نکته توجه کنید که تمامی بخاری‌های برقی ۱۰۰ درصد از انرژی دریافتی برق را به انرژی گرمایی تبدیل می‌کنند. به همین دلیل انواع بخاری‌های برقی صنعتی از سیستم‌های گرمایشی کم مصرف به شمار می‌آیند.

 

بخاری برقی صنعتی

بخاری برقی صنعتی

مزایای بخاری برقی صنعتی کم مصرف

بیشتر بخاری‌های برقی صنعتی کم مصرف روش نصب و به کارگیری بسیار آسانی دارند. در واقع با متصل کردن بخاری به پریز برق و فشار دادن دکمه‌ی پاور می‌توانید از اثر گرمایشی بخاری‌های برقی صنعتی کم مصرف بهره‌مند شوید. اغلب بخاری‌های برقی قابلیت جابجایی و حمل و نقل را دارند. به همین دلیل برای تامین گرمایش ساختمان‌هایی که دارای کانال کشی نیستند، یک روش مناسب گرمایشی به شمار می‌آیند. با به کارگیری بخاری‌های برقی نیازی به صرف هزینه‌های اضافه برای کانال کشی ساختمان نخواهید داشت. همانطور که می‌بینید به کارگیری بخاری برقی صنعتی کم مصرف می‌تواند یک روش مقرون به صرفه برای گرم کردن محیط مورد نظر شما باشد. بخاری برقی صنعتی کم مصرف دارای انواع مختلفی است و توسط کارخانه‌ها و شرکت‌های سازنده سیستم‌های گرمایشی صنعتی در اندازه‌ها و مدل‌های گوناگون ساخته شده و به بازار عرضه می‌شود. انواع بخاری‌های برقی صنعتی کم مصرف شامل: بخاری‌های انتقال حرارت برقی و بخاری‌های تابشی برقی می‌شود. در ادامه‌ی مطلب شما را با این دو نوع بخاری برقی صنعتی کم مصرف و ویژگی‌های هر کدام از آنها آشنا خواهیم کرد.

 بخاری انتقال حرارت برقی

بخاری انتقال حرارت برقی

بخاری انتقال حرارت برقی چیست؟ و نحوه کارکرد آن چگونه است؟

 بخاری انتقال حرارت برقی درست مانند اجاق‌های گاز با استفاده از گرم کردن هوای اطراف خود موجب افزایش دمای هوای اتاق می‌شود. بیشتر بخاری‌های انتقال حرارت از یک قطعه‌ی گرمایشی برای انتقال گرما به سیال مایع یا گاز، یا صفحه‌ی سرامیکی که گرما را به صورت تابشی به محیط اطراف خود انتقال می‌دهد، استفاده می‌کنند. برخلاف بخاری‌های انتقال حرارت گازی که سوخت گاز، نفت، یا کروسن را می‌سوزانند، بخاری‌های انتقال حرارت برقی هیچ چگونه دود و آلودگی تولید نمی‌کنند و باعث انتشار گازهای سمی مانند گاز دی اکسید کربن یا گاز مونوکسید کربن در فضای اتاق نمی‌شوند. به همین دلیل بخاری‌های انتقال حرارت برقی دارای ایمنی بالایی به منظور به کارگیری در فضاهای بسته هستند. یکی دیگر از مزایای بخاری انتقال حرارت برقی این است که روغن به کار رفته در قطعه‌ی گرمایشی نیازی به تعویض ندارد.

 برخی از بخاری‌های انتقال حرارت برقی که در ساخت آنها از قطعه‌‌ی گرمایشی سرامیکی استفاده می‌شود، مجهز به فن دمنده هستند. فن موجود در بخاری انتقال حرارت برقی گرمای تولید شده توسط هیتر را با سرعت و قدرت بیشتری در سراسر محیط اتاق به صورت یکنواخت توزیع می‌کند. یکی از مزیت‌های فن این است که باعث می‌شود بخاری در مدت زمان کمتری محیط اطراف خود را گرم کند. به همین دلیل بخاری‌هایی که مجهز به فن دمنده باشند، دارای عملکرد گرمایشی بهتری هستند. بخاری‌های انتقال حرارت برقی در موسسات و دفاتر اداری، طبقات زیرزمینی ساختمان‌ها، و به طور کلی در آن دسته از ساختمان‌های صنعتی که دارای فضای بسته هستند، کاربردهای فراوانی دارند.

 بخاری برقی کم مصرف صنعتی تابشی

بخاری برقی صنعتی تابشی

 یکی دیگر از انواع بخاری برقی کم مصرف صنعتی بخاری‌های تابشی هستند. این بخاری‌ها یکی از ایمن‌ترین سیستم‌های گرمایشی به شمار می‌آیند. بخاری‌های تابشی گرما را به صورت مستقیم تولید می‌کنند و با تابش اشعه‌ی الکترو مغناطیسی مادون قرمز باعث گرم شدن اشیاء و افرادی می‌شوند که در مسیر تابشی آنها قرار گرفته باشند. بخاری‌های مادون قرمز نور نارنجی رنگی را از خود ساطع می‌کند. بخاری‌های برقی تابشی گرمای بی صدایی تولید می‌کنند و برای به کارگیری در ساختمان‌هایی که از آلودگی صوتی رنج می‌برند، سیستم‌های گرمایشی ایده‌آلی به شمار می‌آیند. به عنوان مثال در بیمارستان‌ها، آسایشگاه‌ها، موسسات آموزشی، و … می‌توان از اثر گرمایشی این بخاری‌ها بهره برد.

مزایای بخاری تابشی

یکی از مزایای بخاری‌های برقی تابشی این است که این بخاری‌ها گرمای بسیار سریع و آنی تولید می‌کنند. بنابراین بر خلاف بخاری‌های انتقال حرارت که مدت زمانی طول می‌کشد تا محیط پیرامون خود را گرم کنند، با به کارگیری بخاری‌های برقی تابشی برای گرم کردن محیط مورد نظرتان نیاز به زمان نخواهید داشت. اگر در مسیر تابشی بخاری مادون قرمز قرار بگیرید، به محض روشن شدن بخاری می‌توانید گرمای ساطع شده از آن را روی پوست بدن خود احساس کنید. این ویژگی باعث می‌شود که بخاری‌های برقی تابشی در آن دسته از ساختمان‌های صنعتی و تجاری که به گرمای آنی نیاز دارند، کاربردهای فراوانی داشته باشند.

 بخاری‌های تابشی به علت ایمنی بسیار بالایی که دارند، امروزه یکی از پرکاربردترین سیستم‌های گرمایشی  شمار می‌آیند. همان طور که می‌دانید مسئله‌ی ایمنی به خصوص در ساختمان‌های صنعتی دارای اهمیت بسیاری است. بخاری‌های تابشی برقی به علت نداشتن شعله‌ی باز، سیستم گرمایشی مناسبی برای آن دسته از ساختمان‌های صنعتی که مواد اشتعال زا و مواد شیمیایی در آنها نگهداری می‌شود، محسوب می‌شوند. بخاری برقی کم مصرف صنعتی تابشی را می‌توان در ساختمان‌های مسکونی و تجاری مختلف مانند پارکینگ‌ها، دفاتر اداری و کاری و فضاهای باز استفاده کرد.

شرکت گرما سرد عرضه‌کننده‌ی انواع هیترها و سیستم‌های گرمایشی صنعتی است. برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیق‌تر در مورد انواع بخاری صنعتی و روش‌های گرمایش مقرون به صرفه‌ی ساختمان‌های صنعتی می‌توانید با کارشناسان و مسئولان فروش محصولات شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید. آشنایی با ویژگی‌ها، کاربردها، مزیت‌ها و معایب انواع سیستم‌های گرمایشی می‌تواند به شما کمک کند تا هیتری مناسب با شرایط ساختمان صنعتی خود و نیازهای گرمایشی آن تهیه کنید. انتخاب هیتر مناسب نقش چشم‌گیری در پیشبرد فرآیندهای تولیدی و صنعتی خواهد داشت. همچنین به کارگیری هیتر مناسب باعث کاهش میزان مصرف انرژی و در نتیجه کاهش هزینه‌های گرمایشی شود.

منبع: justenergy

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما