انواع بخاری برقی فن دار و کاربرد هر یک از آن‌ها

بخاری گازی بدون دودکش و بخاری گازی دارای دودکش
بخاری گازی بدون دودکش و بخاری گازی دارای دودکش
اسفند ۹, ۱۳۹۷
مراقبت از بخاری پمپ استخر
۹ روش عالی جهت مراقبت از بخاری پمپ استخر
اسفند ۱۵, ۱۳۹۷
بخاری برقی فن دار

امروزه دراماکن صنعتی مانند کارخانه‌ها، انباری‌ها و کارگاه‌های تولیدی و صنعتی از انواع بخاری برقی فن دار بهره برده می‌شود. بخاری فن دار به علت مجهز بودن به یک فن دمنده، اثر گرمایشی بخاری را افزایش می‌دهد.  فن موجود در بخاری هوای گرم شده را به طور سریع و یکنواخت در سراسر محیط توزیع می‌کند. نحوه‌ی کار این نوع بخاری بدین صورت است که هوای سرد از قطعه‌ی گرمایشی بخاری عبور کرده و گرم می‌شود. سپس، هوای گرم شده توسط فن به محیط انتقال داده می‌شود. بخاری برقی فن دار از انرژی برق برای گرم کردن محیط استفاده می‌کند. این بخاری انرژی برق را به انرژی گرمایی تبدیل کرده و در مدت زمان کوتاهی باعث بالا رفتن دمای محیط می‌شود.

انواع بخاری برقی فن دار در بازار وجود دارد. می‌توان گفت بیشتر بخاری‌های برقی فن دار دارای ویژگی‌های مشترکی هستند. امروزه بیشتر بخاری‌های برقی فن دار مدرن دارای امکان تنظیم قدرت گرمایشی دستگاه بخاری هستند. برخی از بخاری‌های برقی فن دار ممکن است دارای ترموستات نیز باشند. مجهز بودن بخاری برقی فن دار به ترموستات این امکان را فراهم می‌کند که دمای محیط را به صورت اتوماتیک کنترل کرده و ثابت نگه دارید. هم‌چنین وجود ترموستات در بخاری برقی فن دار باعث افزایش ایمنی بخاری می‌شود. چرا که در صورت داغ شدن بیش از اندازه‌ی بخاری، ترموستات به صورت خودکار بخاری را خاموش می‌کند.

تنوع زیاد انواع بخاری برقی فن دار باعث می‌شود که خریداران این نوع بخاری هنگام انتخاب دستگاه گرمایشی مناسب برای محیط صنعتی خود دچار تردید شوند. با وجود شباهت‌ها و مشترکات زیاد، هر یک از انواع  بخاری برقی فن دار دارای خصوصیات و کارآیی منحصر به فرد خود هستند.  به همین دلیل شما را با ویژگی‌های اصلی انواع بخاری برقی فن دار آشنا خواهیم کرد. آشنایی با انواع بخاری برقی فن دار به شما کمک می‌کند تا دستگاه گرمایشی مناسب برای محیط کار یا محیط صنعتی خود را راحت‌تر انتخاب نمایید.

بخاری برقی فن دار سرامیکی

بخاری برقی فن دار سرامیکی

بخاری برقی فن دار سرامیکی یکی از انواع بخاری‌های برقی فن دار است که سرعت و اثر سرمایشی بالایی دارد. این نوع از بخاری‌ها در اندازه‌های مختلف طراحی و ساخته شده‌اند. به همین دلیل علاوه بر مکان‌های صنعتی، می‌توان از آن در ساختمان‌های مسکونی یا دفاتر اداری نیز استفاده کرد. یکی از مزیت‌های بخاری برقی فن دار سرامیکی این است که  تولید گرد و غبار نمی‌کنند. هم‌چنین به علت کار با انرژی پاک برق، هیچ‌گونه دود یا گاز ناشی از احتراق توسط بخاری تولید نمی‌شود.

بخاری برقی فن دار سرامیکی در مقایسه با بخاری‌های انتقال حرارت مزایای بسیاری دارند. سرعت و قدرت گرمایشی بخاری برقی فن دار سرامیکی قدرتمندتر از بخاری‌های انتقال حرارت است. هم‌چنین بخاری برقی فن دار سرامیکی در مقایسه با بخاری‌های انتقال حرارت سرعت گرمایشی بالاتری دارد. اگر بخاری مجهز به ترموستات باشد، هرگز بیش از اندازه داغ نخواهد شد. برخلاف بخاری‌های گازسوز یا بخاری‌های نفتی، بخاری برقی فن دار سرامیکی برای تولید گرما اکسیژن نمی‌سوزاند و باعث انتشار گازهای مضر در محیط نمی‌شود. به همین علت سلامت کارکنان و افراد حاضر در ساختمان را به خطر نمی‌اندازد

شما می‌توانید با توجه به شرایط و نیازهای گرمایشی ساختمان مورد نظر خود، بخاری‌ای را انتخاب کنید که دارای قدرت گرمایشی مناسب باشد. قدرت گرمایشی بخاری باید با مساحت ساختمان شما و نوع فرآیند صنعتی تطابق داشته باشد. به این ترتیب علاوه بر رفاه و آسایش کارکنان، شرایط مناسب کار و تولید نیز فراهم می‌شود. هرچه فن بخاری برقی با قدرت بیشتری بچرخد، گرمای بیشتری در محیط توزیع خواهد شد. امروزه بیشتر بخاری‌های برقی فن دار دارای امکان تنظیم قدرت زندگی فن بخاری هستند. به این ترتیب شما می‌توانید به صورت دلخواه سرعت فن بخاری را تنظیم نمایید.

یکی دیگر از مزایای بخاری برقی فن دار سرامیکی ایمنی بالای آن است. بخاری‌های برقی به علت نداشتن شعله‌ی باز روش گرمایشی ایمنی در بسیاری از محیط‌های صنعتی به شمار می‌آیند. به همین علت در آن دسته از محیط‌های صنعتی که حاوی مواد شیمیایی و اشتعال زا هستند، توصیه می‌شود از بخاری برقی استفاده شود.

بخاری برقی فن دار صنعتی

بخاری برقی فن دار صنعتی

بخاری برقی فن دار صنعتی یک دستگاه گرمایشی حرفه‌ای است. طراحی و ساخت این نوع بخاری به گونه‌ای است که قابلیت گرمایش محیط را در شرایط گوناگون دارد. به همین علت این بخاری دارای کارایی در زمینه‌های صنعتی مختلف است. به دلیل تولید انرژی گرمایی پاک، این بخاری برای مورد استفاده قرار گرفتن دراتاق‌های صنعتی بدون تهویه، اتاق‌های انبار یا تولید و هم‌چنین دیگر زمینه‌های صنعتی بسیار مناسب است. بخاری‌های فن دار صنعتی، این قابلیت را دارند که بدون وقفه در مدت زمان طولانی به کار خود ادامه دهند.

منبع انرژی این بخاری نیز انرژی برق است. بنابراین روش نصب و استفاده‌ی بسیار ساده‌ای دارد. بدون نیاز به کانال کشی، می‌توانید بخاری را در هر قسمتی از مکان صنعتی که پریز برق وجود داشته باشد، به کار ببرید. بخاری‌های برقی فن دار صنعتی دارای رویه یا پوشش بسیار مقاوم هستند. قدرت گرمایشی بسیار بالا و وجود فن در این بخاری‌ها، باعث می‌شود که محیط های بزرگ صنعتی در کمترین مدت زمان ممکن به خوبی گرم شوند.

امروزه بیشتر بخاری‌های برقی فن دار صنعتی نیز مجهز به ترموستات هستند. به این ترتیب شما می‌توانید دمای بخاری برقی فن دار صنعتی را روی دمای پیش فرض مطلوب تنظیم کنید. در این صورت بخاری درزمان تنظیم شده، به صورت خودکار روشن شده و به دمای پیش فرض می‌رسد. برخی از بخاری‌های برقی فن دار صنعتی دوجداره هستند. از مزایای بخاری‌های دوجداره این است که ترموستات روی جداره بیرونی بخاری نصب می‌شود وکنترل دقیق‌تری نسبت به دمای محیط دارد. چرا که اغلب، متصل بودن ترموستات به جداره‌ی اصلی بخاری، باعث می‌شود که ترموستات به جای دمای واقعی هوا، دمای جداره‌ی بخاری را نشان دهد

به صورت کلی بخاری‌های برقی در مقایسه با انواع بخاری‌های گازسوز دیگر، به محیط زیست آسیب بسیار کمتری می‌رسانند. این بخاری‌ها از انرژی پاک الکتریکی استفاده کرده و ذخایر انرژی زمین را از بین نمی‌برند. هم‌چنین بخاری‌های برقی هیچ‌گونه دود، آلودگی، و گازهای سمی را تولید و در محیط منتشر نمی‌کنند. قبل از اقدام به خرید دستگاه گرمایشی برای محیط صنعتی خود، برآوردی از میزان مصرف انرژی و هزینه‌های نوع انرژی را نیز تهیه کنید. مقایسه‌ی میزان مصرف انرژی توسط بخاری و قیمت سوخت یا انرژی مورد استفاده بخاری، می‌تواند شما را در تخمین هزینه‌های گرمایشی راهنمایی کند.

منبع: trotec

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما