هنگام انتخاب و خرید بخاری دمنده صنعتی چه نکاتی را باید مد نظر داشته باشیم؟

کوره هوای گرم گازی
راهنمای انتخاب و خرید کوره هوای گرم گازی
اسفند ۲۹, ۱۳۹۸
انواع بخاری گازی بدون دودکش
آشنایی با انواع بخاری گازی بدون دودکش و ویژگی‌های هر کدام از آنها
فروردین ۱۲, ۱۳۹۹
بخاری دمنده صنعتی

بخاری دمنده صنعتی

بخاری دمنده صنعتی نوعی هیتر است که گرمای تولید شده را در جهت معین و مشخصی توزیع می‌کند. باید گفت که بخاری دمنده صنعتی با هیتر تفاوت‌هایی دارد. انواع هیترهای صنعتی برای تامین گرمایش مورد نیاز در ساختمان‌های صنعتی و تجاری و همچنین فضاهای باز به کار برده می‌شوند. در حالی که بخاری‌های دمنده صنعتی بیشتر به منظور کنترل جهت وزش هوای گرم تولید شده توسط هیتر و پیشبرد اهداف صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این مطلب به معرفی بخاری دمنده صنعتی و کاربردهای آن خواهیم پرداخت. همچنین شما را با چند نکته‌ی مهم در مورد انتخاب بخاری دمنده صنعتی آشنا خواهیم کرد. آشنایی با این نکته‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا دمنده‌ای را انتخاب کنید که به خوبی نیازهای مورد نطر شما را تامین کند.

 

بخاری دمنده صنعتی

آشنایی با بخاری دمنده صنعتی

باید بدانید که انتخاب بخاری دمنده صنعتی مناسب نقش بسیار مهمی در پیشبرد اهداف صنعتی و روند تولید در ساختمان های تجاری و صنعتی دارد. بخاری‌های دمنده صنعتی کاربردهای فراوانی در کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی و دیگر محیط‌های صنعتی دارند. به عنوان مثال بخاری‌های دمنده صنعتی را می‌توان برای دمیدن هوای گرم به یک اتاق یا محفظه‌ی کوچک به منظور گرم کردن آن، برای تولید گرمای لازم در فرآیندهای تولیدی و صنعتی، برای خشک کردن سریع محصولات و سرعت بخشیدن به روند تولید و … به کار برد. بخاری دمنده صنعتی هوای گرم را از امتداد قطعه‌ی گرمایشی می‌دمد و به این ترتیب باعث افزایش دمای هوای اطراف خود می‌شود. امروزه بخاری‌های دمنده صنعتی در اندازه‌ها و مدل‌های مختلف توسط کارخانه‌ها و شرکت‌های سازنده‌ی سیستم‌های گرمایشی صنعتی ساخته شده و به بازار عرضه می‌شوند. برخی از بخاری‌های دمنده صنعتی دارای اندازه‌ی کوچکی هستند که به راحتی در دست جا می‌گیرند و به آسانی قابل جابه‌جایی هستند. این دمنده‌های کوچک معمولاً توان حرارتی معادل با ۴۰۰ وات دارند. در حالی که برخی دیگر از بخاری‌های دمنده صنعتی دارای اندازه‌ی بزرگ‌تری هستند و توان حرارتی آنها به ۱۰ کیلووات نیز می‌رسد. با توجه به اینکه انواع بخاری دمنده صنعتی در بازار موجود است، انتخاب دمنده‌ی مناسب ممکن است کار چالش‌برانگیزی باشد. در ادامه‌ی مطلب شما را با چند نکته‌ی مهم در مورد ویژگی‌هایی که هنگام خرید بخاری دمنده صنعتی باید به آن توجه کنید، آشنا خواهیم کرد.

دمنده‌ی قابل حمل

دمنده‌ی قابل حمل

دمنده‌های صنعتی دارای ترموکوبل بیرونی

برخی از بخاری‌های دمنده صنعتی دارای ترموکوبل داخلی و برخی دیگر دارای بُرد ترموکوپل بیرونی هستند. یکی از نکاتی که هنگام خرید بخاری‌های دمنده صنعتی باید به آن توجه کنید این است که بدانید بخاری دمنده را برای چه منظوری به کار خواهید برد. در صورتی که به یک بخاری دمنده صنعتی با تجهیزات پیشرفته نیاز ندارید، لازم نیست که هزینه اضافی برای خرید آن پرداخت کنید. در واقع کافی است که دمنده‌ای که انتخاب می‌کنید توانایی برآورده کردن نیازهای شما را داشته باشد. آن دسته از بخاری‌های دمنده‌ی صنعتی که دارای برد ترموکوبل بیرونی هستند، این امکان را برای کاربران فراهم می‌کنند تا بتوانند کنترل بیشتر و دقیق‌تری روی عملکرد دمنده داشته باشند. بنابراین در صورتی که فرآیند مورد نظر شما به کنترل دقیق نیاز دارد، می‌توانید از دمنده‌هایی که دارای ترموکوبل بیرونی هستند، استفاده کنید.

 شدت جریان بالا یا شدت جریان پایین هوای تولید شده توسط دمنده صنعتی

 

دمنده صنعتی

دمنده صنعتی

به منظور پیشبرد برخی از فعالیت‌های تولیدی و صنعتی به جریان هوای گرم با شدت پایین یا جریان هوای گرم با شدت بالا نیاز پیدا خواهید کرد. به همین دلیل دمنده‌ای که انتخاب می‌کنید باید دارای شدت جریان مورد نیاز با فرآیند مورد نظر شما باشد. به عنوان مثال ممکن است از دمنده صنعتی برای پر کردن یک محفظه برای با هوای گرم ملایم استفاده کنید، یا برای پیشبرد برخی از فرآیندهای دیگر به جریان هوای بسیار داغ نیاز داشته باشید. از برخی دمنده‌های صنعتی با شدت جریان هوای بالا به عنوان بُرنده‌ی هوایی برای خشک کردن سریع مواد استفاده می‌شود. در برخی از فرایندهای صنعتی به جریان هوایی با درجه‌ی بالا نیاز پیدا خواهید کرد. بنابراین برای به انجام رساندن چنین فرایندهایی باید دمنده‌ای را انتخاب کنید که توانایی تولید جریان هوای بسیار گرم را داشته باشد.

 دمنده‌های صنعتی دارای برد کنترل دمای خارجی

همانطور که ترموکوبل دمند‌های صنعتی ممکن است در داخل یا خارج از دستگاه نصب شده باشد، برد کنترل دمای دمنده‌های صنعتی نیز داخل یا خارج دستگاه نصب می‌شود. در بیشتر دمنده‌های صنعتی که دارای ساختار پیچیده‌ای هستند، برد کنترل دما در قسمت بیرونی دستگاه نصب می‌شود. ممکن است قیمت دمنده‌هایی که دارای برد کنترل خارجی هستند بیشتر از دمنده‌های نوع دیگر باشد، اما باید به این نکته اشاره کرد که به کارگیری دمنده‌هایی که دارای برد کنترل دمای خارجی هستند، می‌تواند بسیار مقرون به صرفه‌تر باشد. چرا که دمنده‌هایی که دارای برد کنترل دمای خارجی هستند، امکان کنترل دما را برای کاربران فراهم می‌کنند و به این ترتیب می‌توان میزان مصرف انرژی بخاری دمنده صنعتی را کنترل کرد.

نوع منبع هوای بخاری دمنده صنعتی

هوای فشرده

به کارگیری سیستم‌های هوای فشرده در شرایطی که دارای محدودیت‌های فضا هستند یا در فرآیندهایی که نیاز به فشار هوای بسیار بالا دارند، معمول است. با این حال باید به این نکته نیز توجه کرد که به کارگیری سیستم‌های هوای فشرده به دلیل مصرف بالای انرژی می‌تواند موجب افزایش هزینه‌های مربوط به مصرف انرژی شود. علاوه بر این، در صورت به کارگیری سیستم‌های هوای فشرده، احتمال آلودگی توسط آب یا روغن وجود خواهد داشت و این امر می‌تواند باعث آسیب دیدن هیتر هوا شود.

دمنده‌ی هوای گرم

یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه کنید این است که دمنده‌ای را انتخاب کنید که با هیتر مورد نظر شما همخوانی داشته باشد. برای مثال اندازه‌ی دمنده باید متناسب با هیتر باشد. در غیر این صورت دمنده می‌تواند به هیتر صدمه بزند یا بازده سیستم را کاهش دهد. در واقع ترکیب هیتر و دمنده باید به گونه‌ای باشد که با تولید کمترین میزان جریان هوا سیستم بیشترین بازده را داشته باشد.

شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع هیترها و سیستم‌های گرمایشی صنعتی و تجاری است. اگر قصد خرید بخاری یا هیتر را دارید، می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع سیستم‌های گرمایشی صنعتی، ویژگی‌ها، مزایا و معایب، قیمت، و کاربردهای هر کدام از آنها با کارشناسان و مسئولان فروش شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید.

منبع: hotairtools

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما