بخاری فضای باز : آشنایی با انواع بخاری فضای باز و مزیت‌ها و معایب هر کدام از آنها

بخاری گازی صنعتی سقفی
آشنایی با بخاری گازی صنعتی سقفی و مهم‌ترین کاربردهای آن
اردیبهشت ۳۰, ۱۳۹۹
گرماتاب رستورانی
گرماتاب رستورانی :‌ آشنایی با انواع هیتر تابشی مورد استفاده در رستوران‌ها
خرداد ۱۲, ۱۳۹۹
بخاری فضای باز

بخاری فضای باز

بخاری فضای باز برای تامین گرمای مورد نیاز در محیط‌هایی که دارای فضای باز هستند و هوا به صورت دائم در آنها جریان دارد، به کار برده ‌می‌شود. بسیاری از ساختمان‌های تجاری و صنعتی دارای فضای باز هستند. به عنوان مثال برخی از ساختمان‌های تجاری مانند هتل‌ها و رستوران‌ها دارای فضای باز هستند و بخشی از خدمات خود را در فضای باز ساختمان خود به مشتریان ارائه می‌دهند. همچنین ساختمان‌های صنعتی و تجاری دیگر مانند پارکینگ‌ها، آشیانه‌های نگهداری هواپیما، عرشه‌ی کشتی‌ها و …  دارای فضای باز یا قسمت‌هایی هستند که به صورت مرتب در معرض جریان هوا قرار دارند. بخاری فضای باز در انواع مختلف وجود دارد و هر کدام از انواع بخاری‌های به کار رفته برای گرمایش فضای باز، دارای ویژگی‌های منحصر به فرد و مزایا و معایب خاص خود هستند. در این متن به معرفی انواع بخاری فضای باز و بررسی ویژگی‌های هر کدام از آنها خواهیم پرداخت. مطالعه و مقایسه‌ی مزایا و معایب انواع بخاری فضای باز موجب ‌می‌شود که کاربران بتوانند با توجه به شرایط ساختمان مورد نظر و نیازهای گرمایشی آن هیتر مناسبی را برای تامین گرمای فضای باز ساختمان خود انتخاب نمایند.

انواع بخاری فضای باز

همانطور که گفته شد امروزه تنوع بسیاری در ساخت و تولید بخاری‌های فضای باز وجود دارد. این بخاری‌ها در انواع و مدل‌های گوناگون ساخته شده و در اختیار کاربران قرار داده ‌می‌شوند. انواع بخاری فضای باز را ‌می‌توان با توجه به نوع سوخت آن دسته بندی کرد. در این قسمت به بررسی انواع مختلف بخاری‌های فضای باز با توجه به منبع تامین انرژی آنها خواهیم پرداخت.

 بخاری فضای باز برقی

 

بخاری‌ فضای باز برقی

 

بخاری‌های فضای باز برقی یکی از پرکاربردترین سیستم‌های گرمایشی برای تامین گرمای مورد نیاز در فضای باز به شمار ‌می‌آیند. این نوع بخاری بیشتر در ساختمان‌هایی که دارای سیستم تهویه‌ی مناسب نیستند، کاربرد دارد. چرا که بخاری برقی انرژی گرمایی پاکی تولید ‌می‌کند و موجب انتشار گازهای سمی ‌مانند گاز دی اکسید کربن و گاز مونوکسید کربن در فضا نمی‌شود. این نوع بخاری‌ها نیز به نوبه‌ی خود در اندازه‌ها، مدل‌ها و توان حرارتی مختلف ساخته ‌می‌شوند. نحوه‌ی نصب و به‌ کارگیری بخاری فضای باز برقی بسیار آسان و ساده است. در بیشتر موارد تنها کاری که کاربران باید انجام دهند متصل کردن بخاری به منبع انرژی برق و فشار دادن دکمه‌ی پاور آن است. علاوه بر این، بخاری‌های فضای باز برقی گرمای بسیار مطبوعی را تولید ‌می‌کنند. بخاری فضای باز برقی در مقایسه با بخاری‌های گازی سرعت گرمایشی پایین‌تری دارد. باید گفت که قیمت خرید بخاری فضای باز برقی در بیشتر موارد  ارزان‌تر از قیمت خرید بخاری‌های گازی است. اما باید به این نکته توجه کرد که به‌ کارگیری بخاری فضای باز برقی به اندازه‌ی بخاری‌های گازی مقرون به صرفه نیست. چرا که قیمت انرژی برق در مقایسه با قیمت سوخت‌های فسیلی گران‌تر است.

به طور خلاصه می‌توان گفت که بخاری فضای باز برقی دارای مزیت‌هایی مانند قیمت خرید پایین‌تر، نحوه‌ی نصب و به کارگیری آسان‌تر و عدم انتشار گازهای سمی ‌و مضر در فضا است. با این حال این نوع بخاری دارای معایبی نیز است. برای مثال بخاری‌های فضای باز برقی از انواع سیستم‌های گرمایشی مقرون به صرفه به شمار نمی‌آیند. علاوه بر این، تنها در مکان‌هایی ‌می‌توان از بخاری فضای باز برقی استفاده کرد که دسترسی به انرژی برق امکان پذیر باشد.

بخاری فضای باز گازی

 

بخاری‌ فضای باز گازی

 

 

اغلب بخاری‌های فضای باز گازی دارای قدرت گرمایشی بالایی هستند. این نوع بخاری به علت داشتن شعله‌ی باز گرمای بسیار  مطبوعی را تولید می‌کند و باعث تامین رفاه و آسایش در فضای باز ‌می‌شود. در بسیاری از موارد بازده گرمایشی بخاری‌های گازی در مقایسه با بخاری‌های برقی بیشتر است. بخاری‌های گازی نیز در انواع مختلف ساخته ‌می‌شوند و ‌می‌توان آنها را برای کاربردهای گوناگون به کار برد. بخاری فضای باز گازی یکی از مقرون به صرفه‌ترین سیستم‌های گرمایشی به شمار ‌می‌آید، چرا که سوخت‌ گاز در مقایسه با دیگر منابع تامین انرژی دارای قیمت پایین‌تری است.

به طور خلاصه بخاری‌های فضای باز گازی دارای مزیت‌هایی مانند مقرون به صرفه بودن و داشتن بازده گرمایشی بالا هستند. اما باید دقت کنید که در صورت به‌ کارگیری بخاری فضای باز گازی حتماً دستورالعمل‌های ایمنی آن را دنبال کنید. چرا که بخاری‌های فضای باز گازی به علت داشتن شعله باز و تولید گاز دی اکسید کربن ایمنی کمتری در مقایسه با دیگر سیستم‌های گرمایشی دارند. به منظور استفاده از این نوع بخاری، لازم است که فضای باز ساختمان مورد نظر دسترسی به انشعاب گاز داشته باشید.

بخاری فضای باز پروپان

 

 

بخاری‌ فضای باز برقی

 

بخاری فضای باز پروپان یکی از پرکاربردترین انواع سیستم‌های گرمایشی برای تامین گرمای مورد نیاز فضاهای باز است. بخاری‌های فضای باز پروپان این ویژگی را دارند که بتوان در مدت زمان بسیار کوتاهی آنها را نصب کرده و از اثر گرمایشی آن‌ها بهره‌مند شد. یکی از مزیت‌های بخاری فضای باز پروپان این است که قابلیت حمل و نقل و جابه‌جایی بسیار آسانی دارند. یکی دیگر از مهم‌ترین مزیت‌های بخاری فضای باز پروپان این است که برای بهره‌مندی از اثر گرمایشی آنها نیازی به انشعاب گاز شهری یا سیم کشی برق ندارید. این بخاری‌ها دارای کپسول حاوی گاز پروپان هستند و ‌می‌توان آنها را در مکان‌های مختلف به کار برد. کپسول‌های گاز پروپان قابل پر شدن هستند و پس از تمام شدن گاز ‌می‌توانید نسبت به پر کردن کپسول اقدام کنید.

قابل حمل بودن و امکان استفاده از آنها در مکان‌های مختلف آنها را به یک نوع سیستم گرمایشی ایده‌آل برای گرمایش فضای باز تبدیل ‌می‌کند. علاوه بر این، بخاری فضای باز پروپان انرژی کمی‌ مصرف ‌می‌کند و به کارگیری آن مقرون به صرفه خواهد بود.

باید اضافه کرد که امروزه بخاری‌های تابشی از بهترین و پرکاربردترین بخاری‌های فضای باز به شمار می‌آیند. بخاری‌های تابشی در انواع بخاری تابشی گازی و بخاری تابشی برقی موجود هستند و در اندازه و مدل‌های مختلف ساخته می‌شوند.

شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع هیترها و سیستم‌های گرمایشی صنعتی و تجاری است. اگر قصد خرید بخاری یا هیتر را دارید، می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع سیستم‌های گرمایشی صنعتی، ویژگی‌ها، مزایا و معایب، قیمت، و کاربردهای هر کدام از آنها با کارشناسان و مسئولان فروش شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید.

منبع: patiofever

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما