هیتر صنعتی در صنایع پتروشیمی
کاربرد هیتر صنعتی در صنایع پتروشیمی
تیر ۱۲, ۱۳۹۸
هیتر صنعتی صنایع غذایی
معرفی انواع هیتر صنعتی صنایع غذایی و نحوه کارکرد آنها
تیر ۲۴, ۱۳۹۸

بخاری مادون قرمز گاز سوز مرغداری که از آن با عناوین بخاری تابشی یا بخاری تابشی تیوبی نیز یاد می‌شود، یکی از انواع سیستم‌های گرمایشی جدید مورد استفاده قرار گرفته در مرغداری‌ها هستند. به همین دلیل ممکن است بخاری مادون قرمز گاز سوز مرغداری هنوز برای خیلی‌ از افراد ناآشنا باشد.

 به طور کلی سه نوع شیوه‌ی گرمایشی وجود دارد. شیوه‌های گرمایشی عبارت هستند از انتقال گرما به روش تابشی( در این روش انرژی گرمایی توسط موج‌های الکترومغناطیسی انتقال داده می‌شود)، روش انتقال حرارت (در این روش گرمایی، گرما از طریق سیال هوا انتقال داده می‌شود) و روش انتقال گرما از طریق رسانا (در این روش، گرما توسط رسانای جامد انتقال داده می‌شود).

بخاری مادئن قرمز

 روش انتقال حرارت توسط سیال، یک روش گرمایشی شناخته شده توسط بسیاری از افراد است. هنگامی که بخاری هوای گرم را در فضای اتاق می‌دمد، گرما از طریق سیال (یعنی هوا)، با روش انتقال حرارت  به اتاق منتقل شده و باعث افزایش دمای اتاق می‌شود. بیشتر افراد با روش گرمایی انتقال گرما از طریق رسانا نیز آشنایی دارند. برای مثال هنگامی که تابه را روی شعله‌ی گاز برقی قرار می‌دهید، گرما از طریق سطح داغ گاز به بدنه‌ی فلزی تابه انتقال می‌یابد. به این ترتیب گرما از طریق رساناهای فلزی انتقال داده می‌شود.

در هر دو روش انتقال حرارت از طریق سیال یا رسانا، به یک رابط یا رسانای گرما نیاز است تا انرژی گرمایی از طریق آن انتقال پیدا کند. بر خلاف روش‌های انتقال حرارت از طریق سیال یا رسانا، در روش انتقال حرارت تابشی نیازی به یک رابط به منظور انتقال گرما نیست. در روش گرمایش تابشی که توسط امواج الکترومغناطیسی انجام می‌شود، انرژی گرمایی از سطح داغی ساطع شده و با اجسام برخورد می‌کند. این انرژی گرمایشی با سرعت نور حرکت می‌کند. به همین دلیل بخاری‌های تابشی از سریع‌ترین سیستم‌های گرمایشی به شمار می‌آیند. هنگامی که امواج الکترومغناطیسی حاوی انرژی گرمایی با جسمی برخورد می‌کنند، انتقال گرما به آن جسم اتفاق می‌افتد. بنابراین می‌توان گفت که بخاری مادون قرمز بدون گرم کردن هوای محیط، هنگام برخورد با اشیا باعث گرم شدن آن‌ها می‌شود.

توانایی گرم کردن اشیا بدون گرم کردن هوای اطراف ممکن است برای بسیاری از افراد عجیب به نظر برسد. با این حال واقعیت این است که بخاری مادون قرمز تابشی برای انتقال حرارت به هیچ گونه رابط رسانای گرما نیاز ندارد. در روش انتقال حرارت با سیال یا رسانا، اجسام به اندازه‌ی دمای هوای محیط گرم می‌شوند و دمای آن‌ها هرگز بالاتر از دمای اتاق نمی‌شود. انتقال گرما به صورت مستقیم به اجسام، یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد بخاری‌های مادون قرمز تابشی است. استفاده از بخاری‌های انتقال حرارت توسط سیال یا رسانا در آن دسته از مکان‌ها و ساختمان‌هایی که جریان هوا در آن‌ها بسیار اتفاق می‌افتد، باعث به وجود آمدن مشکلات بسیاری می‌شود. چرا که با وجود جریان هوا، حجم زیادی از هوای گرم شده توسط بخاری از دست می‌رود. این امر باعث افزایش مصرف انرژی و هم‌چنین افزایش هزینه‌های گرمایشی ساختمان می‌شود.

استفاده از بخاری مادون قرمز گاز سوز مرغداری

استفاده از بخاری مادون قرمز مرغداری

به کارگیری بخاری مادون قرمز گازسوز مرغداری باعث می‌شود که مرغ‌ها، سقف مرغداری، دیوارها، و دیگر اشیاء مرغداری امواج الکترومغناطیسی ثبت شده از بخاری مادون قرمز گازسوز مرغداری را به صورت مستقیم جذب کنند. در این روش قبل از گرم شدن هوا، اشیاء و افراد قرار گرفته در مسیر تابشی بخاری مادون قرمز گاز سوز مرغداری به صورت مستقیم گرم می‌شوند. گرمایش تابشی باعث ایجاد محیطی راحت و مناسب برای مرغ‌ها و جوجه‌ها می‌شود. استفاده از بخاری مادون قرمز گاز سوز مرغداری حتی درروزهایی که دمای هوا به صورت طبیعی بسیار سرد است، مشکلی در گرم کردن مناسب و کافی مرغ‌ها به وجود نمی ‌آید. گرمای جذب شده توسط اشیاء به روش انتقال حرارت به هوا نیز انتقال پیدا کرده و با ادامه پیدا کردن انتقال حرارت، این روند باعث گرم شدن هوای مرغداری نیز می‌شود.

در صورت استفاده از بخاری مادون قرمز گاز سوز مرغداری با وجود دمای پایین هوای محیط می‌توانید گرمای لازم برای ایجاد محیطی مناسب برای پرورش مرغ‌ها را تامین کنید. با استفاده از بخاری مادون قرمز گاز سوز مرغداری اتلاف انرژی گرمایی به حداقل میزان خود می‌رسد. جلوگیری از اتلاف انرژی گرمایی نیز باعث کاهش هزینه‌های گرمایشی ساختمان مرغداری می‌شود. زمانی که دمای هوا بالا باشد، انتقال گرما از طریق سقف ساختمان به بیشترین میزان خود می‌رسد. اختلاف دما بین سقف مرغداری و هوای بیرون باعث انتقال حرارت و از دست رفتن گرمای تولید شده توسط بخاری می‌شود. همان‌طور که می دانید گرما به صورت طبیعی به سمت بالا حرکت کرده و به نزدیکی سقف ساختمان انتقال پیدا می‌کند. اتلاف گرما به اندازه‌ای که دمای سقف ساختمان و دمای هوای بیرون به درجه مساوی برسد، ادامه پیدا خواهد کرد. اما با استفاده از بخاری مادون قرمز گاز سوز مرغداری میزان اتلاف انرژی گرمایی در مقایسه با بخاری‌های انتقال حرارت به اندازه‌ی بسیاری کاهش پیدا می‌کند.

یکی دیگر از مشکلات گرم کردن مرغداری با استفاده از بخاری‌های انتقال حرارت این است که هنگام تهویه‌ی هوا حجم زیادی از انرژی گرمایی تولید شده توسط بخاری از دست می‌رود. تهویه‌ی هوای مرغداری‌ها یکی از عوامل ضروری به منظور تامین محیطی سالم برای پرورش و نگهداری مرغ‌ها است. در این صورت قبل از اینکه اشیاء و مرغ‌ها به اندازه‌ی کافی گرما دریافت کنند، انرژی گرمایی از دست خواهد رفت. بنابراین تا وقتی که هوای مرغداری دوباره توسط بخاری گرم شود، اشیا و مرغ‌ها سرد باقی خواهند ماند. بخاری مادون قرمز گاز سوز مرغداری انرژی گرمایی تابشی را به اشیا و سطح مرغداری انتقال می‌دهد. انتقال گرما به سطح مرغداری باعث می‌شود که کف مرغداری گرما را جذب کرده و گرم باقی بماند. گرمای جذب شده توسط سطح مرغداری به هوا و اشیا اطراف انتقال پیدا می‌کند. این امر باعث حفظ گرمای تولید شده توسط بخاری تابشی در ماه جاری می‌شود

به دلیل اینکه بخاری مادون قرمز گاز سوز مرغداری بدون گرم کردن هوا باعث گرم شدن مستقیم اشیا و مرغ‌ها می‌شود، تهویه‌ی هوا تاثیری در عملکرد گرمایشی این بخاری نخواهد داشت. بنابراین شما می‌توانید با وجود جریان هوا، گرمای مورد نیاز مرغ‌ها را به خوبی تامین کنید. تامین تهویه‌ی مناسب و گرمای کافی باعث رشد و پرورش یافتن  بهتر مرغ‌ها می‌شود.

منبع: rg-cloud

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما