نکاتی در مورد روش‌های بهبود اثر گرمایشی هیتر تجاری

خرید بخاری مناسب انباری
راهنمای خرید بخاری مناسب انباری
خرداد ۱۸, ۱۳۹۸
انواع بخاری مرغداری
معرفی انواع بخاری مرغداری، ویژگی‌ها و کاربرد هر یک از آنها
خرداد ۳۰, ۱۳۹۸
بهبود اثر گرمایشی هیتر تجاری

بیشتر هیترهای تجاری دارای قدرت گرمایشی بالایی هستند و قابلیت گرم کردن ساختمان‌هایی با مساحت بزرگ را دارند. انواع هیتر تجاری وجود دارد که هر کدام دارای خصوصیات و ویژگی‌های منحصر به فرد خود هستند. هر کدام از انواع مختلف هیترهای تجاری مانند هیتر برقی، هیتر گازی، هیتر تابشی، و … دارای کاربردهای مناسب خود بوده و نیازهای گرمایشی مکان‌های تجاری گوناگون را تامین می‌کنند. هیترهای تجاری از مجموعه‌ی هیترهای صنعتی به شمار می‌آیند. این هیترها در مقایسه با هیترهای خانگی که برای رفع نیازهای گرمایشی ساختمان‌های مسکونی طراحی و ساخته شده‌اند، دارای اثر و قدرت گرمایشی بالاتری هستند. علاوه بر بالا بودن قدرت گرمایشی این هیترها، روش‌هایی وجود دارد که به بهبود اثر گرمایشی هیتر تجاری کمک بسیاری می‌کنند.

هیتر تجاری قابل حمل

مزایای بهبود اثر گرمایشی هیتر تجاری

 بهبود اثر گرمایشی هیتر تجاری علاوه بر تامین رفاه و گرمای مورد نیاز در روزهای سرد، باعث کاهش مصرف انرژی می‌شود. با بهبود اثر گرمایشی هیتر تجاری، انرژی کمتری برای تامین گرمای مورد نیاز ساختمان‌های تجاری مصرف می‌شود. این امر باعث کاهش هزینه‌های گرمایشی ساختمان تجاری نیز می‌گردد. در ساختمان‌های صنعتی و تجاری، در صورت عدم تامین گرمایش به صورت مقرون به صرفه، متحمل پرداخت هزینه‌های گرمایشی بالایی خواهید شد. در ادامه‌ی مطلب شما را با نکاتی در مورد روش‌های بهبود اثر گرمایشی هیتر تجاری آشنا خواهیم کرد. دانستن و دنبال کردن این نکته‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا با مصرف انرژی و پرداخت هزینه‌های کمتر، ساختمان تجاری و صنعتی مورد نظر خود را گرم نگه دارید.

 نقش نصب مناسب هیتر در بهبود اثر گرمایشی بیشتر تجاری

نصب هیتر تجاری با زاویه‌ی مناسب

برای اینکه بتوانید به بهترین شکل ممکن از اثر گرمایشی هیتر تجاری بهره ببرید، لازم است که دستگاه هیتر را در محل مناسبی نصب کنید. بهتر است هیتر را در محیط پیرامون ساختمان نصب نمایید. در این صورت هیتر گرمای تولید شده را به سمت مرکز ساختمان خواهد دمید. هوای گرم همواره به صورت طبیعی از سمت پایین به سمت بالا به حرکت در می‌آید. این امر باعث می‌شود که هوای نزدیک به سطح زمین همواره خنک‌تر از هوای نزدیک به سقف ساختمان باشد. به همین دلیل بهتر است زاویه‌ی نصب هیتر را به گونه‌ای تنظیم کنید که هوای گرم به سمت پایین بدمد.

برای اینکه بتوانید درجه دمای ساختمان مورد نظر خود را به صورت یکنواخت نگه دارید، بهتر است که هیتر تجاری را نزدیک مکانی که بیشترین اختلاف گرما در آنجا اتفاق می‌افتد، نصب کنید. برای مثال در انباری‌ها و آن دسته از ساختمان‌های تجاری که درب آن‌ها مرتب باز و بسته می‌شود، بهتر است هیتر را نزدیک درب نصب نمایید. این کار باعث می‌شود که گرمای تولید شده توسط هیتر به صورت سریع گرمای از دست رفته را جبران نماید. به این طریق می‌توانید نیازمندی خود به دیگر تجهیزات گرمایشی مانند هیترهای تابشی تیوبی و هیترهای مخصوص نصب بالای درب را کاهش دهید. اگر قصد دارید هیتر را روی درب ورودی ساختمان نصب کنید، زاویه‌ی نصب آن باید به گونه‌ای باشد که گرمای تولید شده توسط هیتر به کف ساختمان برسد. نصب هیتر روی پنجره‌ها یا قسمت‌هایی از ساختمان که فرآیند از دست رفتن گرما از طریق آن‌ها اتفاق می‌افتد، می‌تواند به گرم نگه داشتن یکنواخت ساختمان تجاری کمک کند. در بسیاری از ساختمان‌های تجاری و صنعتی ممکن است نیازهای گرمایشی به گونه‌ای باشد که بخواهید گرمای تولید شده توسط هیتر را تنها به یک قسمت خاص از ساختمان انتقال دهید. برای مثال در انباری‌ها گاهی لازم است یک قفسه یا قسمتی از ساختمان انباری، به دریافت گرمای بیشتری نیاز داشته باشد. در این صورت می‌توانید از بخاری‌های تابشی تیوبی نیز استفاده کنید. بخاری‌های تابشی به صورت مستقیم و بدون گرم کردن هوا، گرما را به اشیا قرار گرفته در مسیر تابشی خود انتقال می‌دهند. بخاری‌های تابشی برای گرم کردن نقطه‌ای بسیار مناسب هستند. در صورت استفاده از بخاری‌های تابشی میزان اتلاف گرما به حداقل می‌رسد. چرا که این بخاری‌ها هوای اطراف خود را گرم نمی‌کنند و وجود باد و جریان هوا تغییری در اثر گرمایشی بخاری‌های تابشی ایجاد نمی‌کند.

انواع بخاری‌های تجاری برای مورد استفاده قرار گرفتن در انواع ساختمان‌ها و فرایندهای تجاری و صنعتی وجود دارند. شما باید با توجه به نوع ساختمان و نیازهای گرمایشی مورد نظر خودتان، هیتر تجاری مناسب برای خود را تهیه کنید. برای مثال اگر فضای ساختمان مورد نظر شما کوچک است و نیاز دارید که هیتر فضای مفید ساختمان را اشغال نکند، می‌توانید از هیترهای سقفی یا دیواری استفاده کنید. این هیترها روی دیوار یا سقف ساختمان نصب می‌شوند و فضای مفید ساختمان تجاری و صنعتی را اشغال نمی‌کنند. اندازه و قدرت گرمایشی هیتر نیز باید مناسب با مساحت ونیازهای گرمایشی ساختمان باشد. یک هیتر کوچک با قدرت گرمایشی پایین توانایی گرم کردن مناسب یک ساختمان بزرگ صنعتی و تجاری را نخواهد داشت. قبل از خرید هیتر صنعتی و تجاری، به مساحت ساختمان و میزان اتلاف انرژی گرمایی آن دقت نمایید. سپس قدرت گرمایشی هیتر را بررسی کرده و با نیازهای گرمایشی مقایسه نمایید. سپس با توجه به برآوردی که از گرمای مورد نیاز ساختمان تجاری و صنعتی خود به دست آورده‌اید، اقدام به خرید هیتر کنید.

یکی دیگر از موارد بسیار مهمی که به بهبود اثر گرمایشی هیتر تجاری و صنعتی کمک فراوانی می‌کند جلوگیری از اتلاف گرمای تولید شده توسط هیتر است. همواره مقداری از گرمای تولید شده توسط هیتر از طریق سقف، دیوارها، پنجره‌ها و شکاف‌های موجود در ساختمان‌های تجاری و صنعتی از دست می‌رود. عایق بندی مناسب ساختمان تاثیر بسیاری در حفظ گرمای تولید شده خواهد داشت. عایق بندی مناسب باعث می‌شود که گرمای تولید شده در ساختمان باقی بماند و به این ترتیب نیاز به تولید گرمای بیشتر نباشد. این امر کاهش مصرف انرژی توسط هیتر تجاری و صنعتی می‌شود. کاهش مصرف انرژی نیز به معنای کاهش هزینه‌های گرمایشی ساختمان خواهد بود.

به منظور کاهش مصرف انرژی و هزینه‌های گرمایشی ساختمان، هنگام خرید سیستم گرمایشی تجاری و صنعتی باید دقت نمایید هیتری که انتخاب می‌کنید کم مصرف باشد. هیتر کم مصرف علاوه بر کاهش هزینه‌های گرمایشی آسیب کمتری به محیط زیست وارد می‌کند. نوع سوخت مورد نیاز هیتر نیز یکی از موارد بسیار مهمی است که باید در نظر بگیرید. برای مثال هیترهای برقی به دلیل تولید انرژی پاک یکی از سازگارترین سیستم‌های گرمایشی محیط زیست به شمار می‌آیند. در برخی از مناطق هزینه‌ی مصرف انرژی برق بسیار بالا است و استفاده از هیترهای برقی در ساختمان‌های صنعتی باعث افزایش هزینه‌های گرمایشی می‌شود.

منبع: cambridge-eng

 

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما