چند نکته کاربردی درباره تهویه‌ی مناسب هیتر صنعتی

بخاری مادون قرمز انباری
مزایای گرمایش انباری با بخاری مادون قرمز
اردیبهشت ۳۰, ۱۳۹۸
مهم‌ترین کاربردهای بخاری مادون قرمز تجاری
خرداد ۱۲, ۱۳۹۸
تهویه‌ی مناسب هیتر صنعتی

اهمیت تهویه‌ی مناسب هیتر صنعتی

یکی از نکات مهم در مورد تجهیزات صنعتی توجه به اهمیت تهویه‌ی مناسب هیتر صنعتی و نحوه‌ی لوله کشی و سیم کشی صحیح هنگام نصب هیتر است. عدم تامین تهویه‌ی مناسب هیتر صنعتی می‌تواند باعث رخ دادن مشکلات و خطرهای بسیاری شود. تهویه‌ی نامناسب می‌تواند سلامتی افراد حاضر در ساختمان را به خطر بیاندازد و باعث به وجود آمدن مشکلات ایمنی شود. این متن شما را با اهمیت تهویه‌ی مناسب هیتر صنعتی آشنا کرده و راهنمایی‌هایی را در این، مورد در اختیار شما قرار می‌دهد.

یکی از مشکلاتی که در بیشتر ساختمان‌های صنعتی با آن روبرو هستیم، عدم وجود سیستم‌های تهویه‌‌ی مناسب و کافی است. باید به خاطر داشته باشید که یک سیستم گرمایشی هنگامی عملکرد خوبی دارد که دارای یک سیستم تهویه‌ی مناسب و خوب باشد. باید برای سیستم گرمایشی ساختمان صنعتی خود، سیستم تهویه‌ای تهیه نمایید که دارای استانداردهای معتبر باشد. وجود سیستم تهویه‌ی مناسب هیتر صنعتی باعث می‌شود که گازهای سمی و آلودگی‌های ناشی از به کارگیری ماشین آلات صنعتی از محیط زدوده شود. این امر تاثیر مثبتی در پیشبرد بهره وری صنعتی دارد. تامین شرایط ایده آل برای کارکنان باعث پیشرفت کاری شده و همچنین عدم وجود آلودگی در محیط صنعتی باعث افزایش طول عمر دستگاه‌های صنعتی و عملکرد مناسب آن‌ها می‌گردد.

مجهز بودن هیتر به سیستم تهویه‌ی مناسب، علاوه بر تامین مناسب گرمای مورد نیاز، رفاه را در ساختمان صنعتی مورد نظر شما تضمین می‌کند. امروزه کارخانه‌های سازنده‌ی سیستم‌های گرمایشی، اهمیت تهویه مناسب هیتر صنعتی را در نظر می‌گیرند. چرا که استانداردهای تهویه‌ی مناسب هیتر صنعتی یکی از عوامل بسیار مهم در عملکرد گرمایشی هیترهای صنعتی به شمار می‌آید. سیستم‌های گرمایشی متفاوت ممکن است با توجه به نحوه‌ی کار خود، شرایط و نیازهای گرمایشی ساختمان صنعتی به سیستم‌های تهویه‌ی گوناگون نیاز داشته باشند.

چند نکته درباره‌‌ی تهویه‌ی مناسب هیتر صنعتی

تهویه‌ی مناسب هیتر صنعتی

چند نکته‌ی اصلی در مورد تهویه‌ی مناسب هیتر صنعتی وجود دارد. رعایت کردن این نکات ساده می‌تواند تاثیر بسیاری درنحوه‌ی تهویه‌ی مناسب هیتر صنعتی داشته باشد. در ادامه‌ی مطلب شما را با چند نکته‌ی ساده در مورد تهویه‌ی مناسب هیتر صنعتی آشنا می‌کنیم.

۱- هنگام نصب سیستم تهویه‌ی هیتر صنعتی، باید دقت کنید که کانال‌های تهویه تا جایی که ممکن است به صورت مستقیم نصب شوند و دارای خمیدگی و زاویه نباشند. مستقیم بودن کانال‌های تهویه باعث می‌شود که آلودگی‌ها با سرعت بیشتر و زحمت کمتر از محیط خارج شوند و رسوب کمتری به جا بگذارند.

۲- هنگام تهیه‌ی سیستم تهویه برای هیتر صنعتی خود باید اندازه و قدرت گرمایشی هیتر را در نظر بگیرید. تجهیزات سیستم تهویه‌ی هیتر صنعتی باید مناسب با اندازه و ویژگی‌های هیتر باشند. هرگز نباید سیستم تهویه‌ای را انتخاب کنید که کوچک‌تر از اندازه‌ی پیشنهادی شرکت سازنده‌ی هیتر و تجهیزات آن باشد.

۳- در مورد تهویه‌ی مناسب هیتر صنعتی، که اهمیت بسیاری دارد، مجهز بودن سیستم تهویه به سرپوش سالم و مناسب ضروری است. تمام سیستم‌های تهویه باید دارای سرپوش تهویه مناسب باشند. سیستم‌های تهویه‌ی افقی باید به صورت افقی خاتمه پیدا کنند. انتهای سیستم تهویه‌ی افقی نباید نزدیک مدخل هوا گیری باشد.

سیستم تهویه باید مجهز به پایه‌ی نشت مایعات و سرپوش نظافت باشد تا از انباشته شدن رسوب و میعانات گازی در لوله‌ی تهویه جلوگیری به عمل آید. هنگام نصب سیستم تهویه‌ی هیتر صنعتی دقت کنید که طول لوله‌ی تهویه و دیگر تجهیزات سیستم با حداکثر و حداقل طول ذکر شده در راهنمای دستورالعمل نصب هم خوانی داشته باشد.

همانطور که نحوه‌ی نصب هیتر صنعتی تاثیر بسیاری در افزایش یا کاهش اثر گرمایشی آن دارد، نحوه‌ی نصب و بکارگیری سیستم تهویه نیز نقش موثری در کیفیت گرمایش ساختمان‌های صنعتی دارد. قبل از انتخاب و خرید هیتر صنعتی یکی از نکاتی که باید در نظر بگیرید نحوه‌ی تامین تهویه مناسب در محیط‌های صنعتی است. چرا که در اغلب ساختمان‌های صنعتی علاوه بر گرمای طبیعی هوا، کار با ماشین آلات صنعتی باعث تولید آلودگی و ورود گازهای سمی به محیط داخلی می‌شود.

در صورت استفاده از برخی سیستم‌های گرمایشی که دارای شعله‌ی باز هستند، به وجود سیستم تهویه نیاز خواهید داشت. برای مثال بیشتر هیترهایی که با سوخت گاز کار می‌کنند، بر اثر سوزاندن نفت و گاز باعث تولید دوده و گاز دی اکسید کربن می‌شوند. این گازهای سمی باید به صورت مناسب از محیط داخلی ساختمان خارج شوند. در صورت عدم وجود سیستم تهویه‌ی مناسب، گازهای سمی وارد هوای محیط شده و باعث به خطر افتادن سلامتی کارکنان و افراد حاضر در ساختمان می‌شوند. همان‌طور که می‌دانید، تامین شرایط ایمنی کار یکی از ضروری‌ترین عوامل در تمامی شرایط است.

هیترهای برقی یکی از انواع سیستم‌های گرمایشی هستند که به علت استفاده از انرژی پاک، تولید آلودگی بسیار پایینی دارند. نصب و به کارگیری هیترهای برقی بسیار ساده و آسان است. می‌توان گفت این هیترها از ایمنی بالایی نیز برخوردار هستند. اما به علت گران بودن انرژی برق، استفاده از هیترهای برقی در ساختمان‌های صنعتی روش گرمایشی مقرون به صرفه‌ای به شمار نمی‌آید. به همین علت، با وجود تولید گرمای پاک و سازگار بودن با محیط زیست، استفاده از هیترهای برقی در ساختمان‌های صنعتی در کشور ما تا حدی باعث افزایش هزینه‌های گرمایشی می‌شود.

یکی دیگر از انواع سیستم‌های گرمایشی که انرژی گرمایی بسیار ایمنی تامین می‌کنند، سیستم‌های گرمایشی تابشی هستند. امروزه بخاری‌های تابشی کاربردهای بسیاری در زمینه‌های صنعتی مختلف دارند. بخاری‌های تابشی بر خلاف سیستم‌های گرمایشی انتقال حرارت، گرما را به صورت مستقیم به افراد و اشیاء قرار گرفته در مسیر تابشی خود انتقال می‌دهند. این ویژگی باعث می‌شود که بخاری‌های تابشی در فضای باز نیز اثر گرمایشی خود را حفظ کنند. وجود جریان هوا و باد تاثیری در اثر گرمایشی این سیستم‌ها نخواهد داشت.

برخی از انواع هیترها مجهز به فن دمنده هستند. فن موجود در دستگاه گرمای تولید شده توسط هیتر را با سرعت و قدرت بیشتری در محیط پخش می‌کند و باعث تامین دمای یکنواخت در قسمت‌های مختلف اتاق می‌شود. اما می‌توان گفت که فن، علاوه بر توزیع هوای گرم می‌تواند نقش موثری در تهویه‌ی هوای ساختمان‌های صنعتی داشته باشد. در برخی از ساختمان‌های صنعتی از فن‌های صنعتی برای ایجاد جریان هوا و دور کردن آلودگی‌ها و تامین تهویه‌ی مناسب استفاده می‌شود. همان‌گونه که می‌دانید انواع سیستم‌های گرمایشی صنعتی وجود دارد و هر کدام دارای کاربردها و تجهیزات منحصر به فرد خود هستند. به همین دلیل هنگام خرید هیتر صنعتی باید به دقت تمام جوانب را کنترل و بررسی کرده و سپس اقدام به خرید نمایید.

منبع: modinehvac

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما