جت هیتر برقی صنعتی مخصوص نصب بالای درب

گرمایش صنعتی
بخاری صنعتی چیست و چه نقشی در گرمایش صنعتی دارد؟
بهمن ۹, ۱۳۹۷
بهترین بخاری برای گلخانه
بهترین بخاری برای گلخانه
بهمن ۱۵, ۱۳۹۷
جت هیتر برقی صنعتی

جت هیتر برقی صنعتی مخصوص نصب بالای درب مکان‌های صنعتی از ایجاد سرما جلوگیری می‌کند. این بخاری صنعتی گرمای از دست رفته و اتلاف شده را در آن دسته از مکان‌های صنعتی که درب به صورت مرتب باز و بسته می‌شود یا تمام مدت باز می‌ماند جبران می‌کند. برای مثال در کارواش‌ها، کارخانه‌های صنعتی و تولیدی و مراکز توزیع تجاری که درب ساختمان به مدت طولانی باز می‌ماند یا به صورت مکرر باز و بسته می‌شود. این امر موجب از دست رفتن گرمای محیط صنعتی می‌شود. در این مواقع می‌توان از جت هیتر برقی صنعتی استفاده کرد. این هیتر با جبران گرمای از دست رفته، محیط داخل ساختمان را گرم نگه ذاشته و رفاه کارکنان را فراهم می‌نماید. جت هیتر برقی صنعتی بالای درب ساختمان نصب می‌شود و به عنوان بخاری مکمل در کنار سیستم گرمایشی اصلی ساختمان‌های صنعتی به کار می‌رود. با نصب جت هیتر برقی صنعتی در بالای درب ساختمان، عملکرد سیستم گرمایش اصلی به صورت عادی به کار خود ادامه می‌دهد و در مصرف انرژی صرفه جویی می‌شود.

این جت هیتر هنگام باز شدن درب به صورت اتوماتیک شروع به کار می‌کند و فن و مشعل آن صورت خودکار روشن شده و تولید گرما می‌کنند. هنگامی که درب بسته شود جت هیتر نصب شده در بالای درب نیز سریع خاموش می‌شود. در کارواش‌ها می‌توان جت هیتر را در ایستگاه‌های خشک کنی اتومبیل‌ها نصب کرد تا با تولید گرمای موثر بیشتر، چرخه‌ی خشک کردن اتومبیل‌ها سریع‌تر انجام شود.

یکی از ویژگی‌های جت هیتر برقی صنعتی که بالای درب ساختمان نصب می‌شود این است که هوای پاک و تازه وارد شده به ساختمان را گرم می‌کند. این نوع از هیتر برای مورد استفاده قرار گرفتن در معرض هوای آزاد طراحی شده است و مناسب استفاده در فضای کاملاً بسته نیست. این هیتر در مکان‌هایی که تهویه‌ی کافی و مناسب ندارند کارآیی ندارد.

جت هیتر برقی صنعتی مخصوص نصب بالای درب

استانداردهای جت هیتر برقی صنعتی نصب در بالای درب

قبل از استفاده از هیتر اطمینان حاصل نمایید که هیتر از طرف کارخانه‌ی سازنده کنترل و تست شده و برچسب ایمنی داشته باشد. یکی از ویژگی‌های هیتر خوب این است که طول عمر بالایی داشته باشد. در صورت رعایت نکات استاندارد از طرف شرکت سازنده، هیتر کارآیی خوبی خواهد داشت.

هیترهایی که دارای شعله‌ی بافر از جنس فولاد ضد زنگ باشند مقاوم‌تر هستند. هر چقدر که فن آکسیال هیتر قدرت دمندگی بیشتری باشد، هیتر گرمای تولید شده را با قدرت بیشتری توزیع خواهد کرد. هر اندازه که جت هیتر در بازه‌ی زمانی کوتاه‌تری تولید گرما کند، سرعت گرمایشی موثرتری خواهد داشت. تولید گرمای آنی توسط جت هیتر یکی از مزایای آن به شمار می‌آید.

بهتر است جت هیتر دارای پنل کنترل از راه دور باشد. چرا که این هیتر عموماً در ارتفاعی از سطح ساختمان نصب می‌شود که دسترسی لمسی آن کمی مشکل است. همان‌ طور که گفته شد این هیترها روبرو یا بالای درب ساختمان نصب می‌شوند. می‌توان هنگام نصب هیتر نسبت به موقعیت مکانی درب یا دریچه ی ساختمان، جت هیتر را با زاویه نصب کرد تا قدرت گرمایش موثرتری داشته‌باشد.

نصب جت هیتر برقی صنعتی بالای درب ساختمان

نصب جت هیتر بری صنعتی

جت هیتر صنعتی را تقریباً در فاصله‌ی تقریباً ۶ اینچ بالاتر از درب نصب کنید. فاصله‌ی مناسب جت هیتر صنعتی از درب بین ۱۲ فوت الی ۶ اینچ است. نصب کردن جت هیتر صنعتی در ارتفاع پایین ممکن است باعث تهدید ایمنی کارکنان و آسیب رساندن به محیط صنعتی شود. مسئولیت خطرات ایجاد شده ناشی از نصب نامناسب جت هیتر صنعتی بر عهده‌ی مالک ساختمان و شخص نصاب خواهد بود. به همین دلیل باید توصیه‌های ایمنی و دستورالعمل نصب را به دقت و درستی دنبال کرد. حداکثر فاصله‌ی استاندارد نصب این نوع جت هیتر صنعتی بین ۱۴ فوت تا ۶ اینچ است. نصب جت هیتر صنعتی در بیشتر از این فاصله از عملکرد موثر گرمایشی هیتر می‌کاهد. چرا که در صورت دور بودن هیتر از درب یا دریچه‌ی باز ساختمان، هوای خنک وارد شده به خوبی گرم نخواهد شد.

جت هیترهای صنعتی استاندارد تقریبا  به مدت دو سال ضمانت دارند و شما می‌توانید در صورت بروز مشکل طبق قرارداد قید شده در ضمانت نامه درخواست تعمیر یا تعویض قطعه‌ی خراب هیتر را بکنید. پنل کنترل از راه دور جت هیتر صنعتی معمولاً شامل دکمه‌ی روشن و خاموش، دکمه‌ی زمستان و تابستان، فیوز کنترل چرخش و انتخاب‌گر دمای از کنترل از راه دور است. هم‌چنین دکمه‌ی دمنده‌ی هوا، ترانسفورمر کنترل، دکمه‌ی محدوده‌ی دمای بالا، سنسور اولتراویولت برقی از امکاناتی است که پنل‌های کنترل از راه دور جت هیترهای صنعتی فراهم می‌کنند.

کاربردهای جت هیتر برقی صنعتی

همان‌طور که قبلاً گفته شد این نوع از جت هیترهای صنعتی برقی که بالای درب یا دریچه‌ی باز ساختمان نصب می‌شوند، در فضاهای کاملاً بسته کارآیی ندارند. در مکان‌هایی مانند کارواش‌ها که درب کارواش به منظور ورود و خروج اتومبیل‌ها به صورت مرتب باز و بسته می‌شود، وجود یک جت هیتر صنعتی در بالای درب می‌تواند گرمای از دست رفته را به خوبی جبران کند.

هم‌چنین در انباری‌های صنعتی و تجاری درب ساختمان به علت وارد کردن و خارج کردن محصولات انبار شده به طور مکرر باز و بسته می‌شود. در کارخانه‌ها و کارگاه‌های بسیاری نیز رفت و آمد مکرر باعث اتلاف گرمای زیادی می‌شود. یکی دیگر از مکان‌هایی که درب آن‌ها بسیار باز و بسته می‌شود، ساختمان‌هایی هستند که مجهز به درب‌های اتوماتیک هستند. این درب‌ها با ورود و خروج افراد به صورت کامل باز می‌شوند و گرمای بسیاری به خارج از ساختمان انتقال پیدا می‌کند. مراکز توزیع کالا، سایت‌ها و کارخانه‌های صنعتی نگهداری و تولیدی و کارخانه‌های تعمیرات کشتی از دیگر مکان‌های صنعتی هستند که بهتر است مجهز به جت هیتر صنعتی نصب شده در بالای درب ساختمان باشند.

منبع: solaronicsusa

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما