معرفی رایج‌ترین انواع جت هیتر برقی و کاربرد هر کدام از آنها

هیتر تابشی گازی
معرفی رایج‌ترین انواع هیتر تابشی گازی به همراه کاربرد هر کدام از آنها
آبان ۲۴, ۱۳۹۸
هیتر مرغداری بزرگ
هیتر مرغداری بزرگ گازی، برقی یا تابشی؟ کدام هیتر مرغداری مناسب است؟
آبان ۳۰, ۱۳۹۸

جت هیتر برقی یک نوع بخاری صنعتی است که اغلب برای تامین گرمایش مورد نیاز در ساختمان‌های تجاری و صنعتی به کار برده می‌شود. جت هیتر برقی با عنوان هیتر موشکی نیز شناخته می‌شود. این هیتر انرژی مورد نیاز خود را برای تامین گرمای لازم از انرژی برق تامین می‌کند. جت هیتر برقی صنعتی دارای توان حرارتی بالایی است. به همین دلیل در آن دسته از ساختمان‌های صنعتی که دارای مساحت بزرگی هستند یا برای پیشبرد فرآیندهای تولیدی و صنعتی به تولید گرما نیاز دارند، از جت هیتر برقی صنعتی بهره برده می‌شود.

جت هیتر صنعتی

جت هیتر صنعتی

انواع جت هیتر برقی

امروزه جت هیترهای برقی در اندازه‌ها و انواع مختلف توسط کارخانه‌ها و شرکت‌های سازنده‌ی سیستم‌های گرمایشی صنعتی ساخته شده و وارد بازار می‌شوند. شما می‌توانید انواع جت هیتر برقی صنعتی را در اندازه‌ها، طرح‌ها و برندهای گوناگون تهیه کنید. قیمت جت هیترهای برقی با توجه به کیفیت قطعات به کار رفته در ساخت آنها و برند کارخانه‌ی سازنده می‌تواند متفاوت از یکدیگر باشد. تنوع در مدل و طرح جت هیترهای برقی این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا بتوانند هیتری را انتخاب و خریداری کنند که مناسب با شرایط ساختمان و نیازهای گرمایشی آنها باشد. انواع جت هیترهای برقی دارای توان حرارتی متفاوتی هستند. بنابراین شما می‌توانید هیتری را خریداری کنید که توان حرارتی آن مناسب بوده و هیتر توانایی تامین گرمای مورد نیاز شما را داشته باشد.

جت هیترهای برقی مجهز به یک فن دمنده هستند. فن موجود در دستگاه باعث می‌شود که گرمای تولید شده توسط هیتر با سرعت و قدرت بیشتری در سرتاسر محیط به صورت یکنواخت توزیع پیدا کند. علاوه بر این وجود فن در دستگاه هیتر نقش موثری در تهویه‌ی مناسب هوای ساختمان‌های صنعتی دارد. همان طور که می‌دانید در بیشتر ساختمان‌های صنعتی به کارگیری ماشین آلات و دستگاه‌های صنعتی به طور مداوم باعث افزایش میزان آلودگی در هوای داخل ساختمان می‌شود. همچنین استفاده از مواد شیمیایی می‌تواند باعث تولید گازهای سمی در محیط‌های صنعتی شود. ایجاد جریان هوا توسط فن باعث می‌شود که  گرد و غبار، ذرات معلق در هوا و انواع آلودگی‌ها از محیط داخل ساختمان دور شوند.

فن هیتر برقی

فن هیتر برقی

 مزیت‌های جت هیتر برقی

جت هیترهای برقی به علت مزیت‌های‌شان کاربردهای بسیاری در انواع ساختمان‌های صنعتی و تجاری دارند. کاربران بسیاری برای تامین نیازهای گرمایشی خود از هیترهای برقی استفاده می‌کنند و از عملکرد آنها رضایت دارند. در ادامه‌ی مطلب شما را با چند مزیت مهم به کارگیری هیترهای برقی صنعتی آشنا خواهیم کرد.

جت هیترهای برقی نحوه‌ی نصب و به کارگیری بسیار آسانی دارند. در واقع تنها کاری که هنگام نصب جت هیتر برقی باید انجام دهید این است که آن را به پریز برق متصل کرده و با فشار دادن دکمه‌ی پاور از اثر گرمایشی آن بهره‌مند شوید. برخی از بخاری‌های صنعتی گازی به کانال کشی نیاز دارند و برای نصب آنها باید از یک فرد متخصص نصب هیتر گازی صنعتی کمک بگیرید. علاوه براین، به کارگیری جت هیترهای برقی بسیار آسان است. باید به این نکته توجه کنید که آن دسته از هیترهای برقی که دارای امکان تنظیم حرارت هستند، باعث کاهش میزان مصرف انرژی و صرفه جویی در هزینه‌های مصرف انرژی می‌شوند. قابل تنظیم بودن حرارت هیترهای برقی باعث می‌شود که میزان گرمای مورد نیاز خود را تامین کرده و بدون مصرف انرژی اضافه بتوانید هزینه‌های مربوط به گرمایش ساختمان صنعتی و تجاری خود را کاهش دهید.

بسیاری از هیترهای برقی دارای قابلیت حمل و نقل آسان هستند. برخی از هیترها دارای چرخ یا دسته‌هایی هستند که امکان جابه‌جایی آنها را برای کاربران آسان‌تر می‌کند. شما می‌توانید به راحتی هیتر قابل حمل را از جایی به جای دیگر جابه‌جا کرده و از اثر گرمایشی آن در مکان مورد نظرتان استفاده کنید. این ویژگی باعث می‌شود که هیترهای برقی قابل حمل سیستم‌های گرمایشی بسیار مناسبی برای گرمایش نقطه‌ای باشند. در بسیاری از ساختمان‌های صنعتی نیازی به گرم کردن تمام ساختمان نیست. از طرف دیگر گرم کردن کل ساختمان می‌تواند نیازمند مصرف انرژی زیادی باشد. در صورتی که شما می‌توانید به وسیله‌ی گرمایش نقطه‌ای گرمای مورد نیاز خود را به راحتی در قسمت مورد نیاز تامین نمایید.

بیشتر بخوانید:  معرفی انواع جت هیترهای برقی تک فاز و کاربردهای آن

جت هیتر قابل حمل

جت هیتر قابل حمل

به طور کلی می‌توان گفت سیستم‌های گرمایشی برقی به علت عدم استفاده از سوخت‌های فسیلی و مواد شیمیایی باعث ایجاد آلودگی در محیط نمی‌شوند. به همین دلیل گرمای تولید شده توسط جت هیترهای برقی گرمای پاک و بدون آلاینده است. این ویژگی در ساختمان‌های صنعتی که بیشتر آنها از مشکل آلودگی هوا رنج می‌برند، دارای اهمیت بسیاری است.

یکی دیگر از مهم‌ترین مزیت‌های جت هیترهای برقی ایمنی بالای آنها است. این هیترها دارای شعله‌ی باز نیستند. این امر باعث می‌شود که ایمنی آنها در مقایسه با سیستم‌های گرمایشی گازی بیشتر باشد. در برخی از ساختمان‌های صنعتی مواد شیمیایی و مواد اشتعال‌زا نگهداری می‌شوند. در این گونه از ساختمان‌ها باید توجه بیشتری به ایمنی سیستم‌های گرمایشی صنعتی کرد. هنگام استفاده از جت هیتر برقی صنعتی باید فاصله‌ی استاندارد آن را از مواد اشتعال زا بررسی کرده و سپس نسبت به بکارگیری آن اقدام نمایید. فاصله‌ی استاندارد نصب بیشتر هیترها روی دفترچه راهنمای آنها ذکر می‌شود.

یکی از مسائلی که باید در مورد هیترهای برقی به آن اشاره کرد، قیمت انرژی برق است. به طور کلی هیترهای برقی سیستم‌های گرمایشی کم مصرف و بدون آلایندگی به شمار می‌آیند. اما باید به این نکته نیز توجه کرد که در بیشتر مناطق قیمت انرژی برق در مقایسه با سوخت‌های فسیلی مانند گاز طبیعی گران‌تر است. بنابراین به کارگیری طولانی‌ مدت هیترهای برقی صنعتی می‌تواند باعث افزایش هزینه‌های مربوط به پرداخت مصرف انرژی شود. اگر قصد استفاده از هیتر برقی را دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم هیتری را انتخاب کنید که کم مصرف باشد. کم مصرف بودن هیتر باعث کاهش مصرف انرژی و در نتیجه کاهش هزینه‌های گرمایشی در ساختمان‌های صنعتی و تجاری می‌شود.

شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع هیترها و سیستم‌های گرمایشی صنعتی است. اگر قصد خرید سیستم سرمایشی مناسب برای ساختمان صنعتی خود را دارید، می‌توانید با کارشناسان و مسئولان فروش شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید. کارشناسان شرکت گرما سرد اطلاعات لازم در مورد انواع سیستم‌های گرمایشی صنعتی، کاربردها، مزایا و ویژگی‌های آنها را در اختیار شما قرار خواهند داد. کسب اطلاعات لازم در مورد سیستم‌های گرمایشی قبل از خرید می‌تواند کمک کند که سیستم گرمایشی مناسبی را برای ساختمان مورد نظر خود انتخاب نمایید.

منبع: orionair

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما