هیتز گازی مستقیم
پیشگام در بهره‌وری گرمایشی: تاریخچه‌ی فن‌آوری هیترگازی مستقیم
شهریور ۱۳, ۱۳۹۷
انواع هیتر برقی صنعتی
انواع هیتر برقی صنعتی و کاربردهای آن‌ها
شهریور ۲۰, ۱۳۹۷
جت هیتر مرغداری چیست؟

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که جت هیتر مرغداری چیست؟ برای یافتن جواب سوال جت هیتر مرغداری چیست؟ در ابتدا قصد داریم تا به انواع جت هیتر مرغداری را معرفی کنیم. شما بعد از مطالعه این نوشته علاوه بر دریافت جواب سوال اینکه جت هیتر مرغداری چیست ؟ قادر خواهید بود تا با انواع جت هیتر مرغداری، نکات مربوط به آن و مزیت‌های آن آشنا شوید.

جت هیتر مرغداری چیست؟

جت هیتر مرغداری یکی از رایج‌ترین وسایل گرمایشی است که در سالن‌های مرغداری به کار برده می‌شود. جت هیتر مرغداری در حالت کلی در دو نوع دودکش‌دار و بدون دودکش‌دار ساخته می‌شود. به دو دلیل هیتر مرغداری بدون دودکش گزینه‌ی بهتری نسبت به هیتر مرغداری با دودکش است. در حالت کلی راندمان جت هیترهای دودکش دار راندمان بسیار بالایی یعنی در حدود ۹۵ درصد دارند. این در حالی است که جت هیترهای دودکش‌دار دارای راندمان کم‌تری یعنی چیزی در حدود ۵۵ تا ۶۰ درصد دارند. به همین دلیل است که استفاده از جت هیتر مرغداری دودکش‌دار استفاده بیشتری در انواع سالن‌های نگهداری و پرورش مرغداری، بوقلمون، بلدرچین و غیره دارند.

یکی از نکات بسیار مهمی که در هنگام جت هیتر بدون دودکش مد نظر داشته باشید این است که استفاده از این دستگاه برای سالن‌ها بسیار اقتصادی است و در مقایسه با سایر دستگاه‌های گرماساز مانند هیترهای کابینتی( مانند پی‌اف، سوپر پی‌اف یا آرارات) در این است که این نوع هیترها علاوه بر اینکه تمام انرژی و گرمای حاصله از احتراق را به سالن انتقال می‌دهند. به دلیل نبود راه خروج گازهای حاصل احتراق مانند دی اکسید کربن و مونواکسید کربن آن‌ها را نیز به داخل سالن هدایت می‌کند. به همین دلیل است که جت هیتر بدون دودکش گزینه مناسبی برای استفاده در گلخانه‌ها نیست.

۱- با توجه به اینکه سالن مرغداری به صورت مداوم تهویه می‌شود.

۲- در حالت کلی راندمان هیتر مرغداری بدون دودکش بیشتر از با دودکش است.

هیتر چیست؟

هر چیزی که بتواند تولید گرما کند هیتر نامیده می‌شود. هیتر در انگلیسی نیز با همین نام Heater شناخته می‌شود، که انواع مختلفی دارد.

اجزای داخلی جت هیتر مرغداری

فن به‌کار رفته در هیتر جت مرغداری از نوع فن آکسیال با متریال استیل می‌باشد. قبل از نصب بر روی دستگاه جت هیتر مرغداری پروانه‌های این فن بالانس استاتی

رایج‌ترین نوع فن به کار رفته در انواع هیتر جت مرغداری از نوع فن آکسیال با متریال استیل است. ظرفیت هوادهی این نوع فن‌ها در حدود ۴۰۰۰ متر مکعب بر ساعت می‌باشد.

جنس به کار رفته شده در بدنه و کلاهک در هیتر جت مرغداری ازنوع استنلس استیل نگیر است و جنس کوره آن از استیل نسوز است. جنس مواد به کار به کار رفته شده سبب می‌شود تا جت هیتر مرغداری در مقابل رطوبت محیطی و دیگر عوامل مخبر مقاومت و دوام مناسبی را دشته باشند که در نهایت سبب افزایش طول عمر بالای سیستم می‌شود. یکی دیگر از مزایای استفاده از این نوع هیتر جت مرغداری کاهش هزینه‌های مرغداری است.

راندمان جت هیتر مرغداری بسیار بالا می‌باشد و مصرف سوخت آن نیز بسیار پایین است.

یکی از مزایای جت هیتر مرغداری تنوع این دستگاه‌ها می‌باشد. به طوری که جت هیتر مرغداری در انواع و سایزهای مختلفی تولید شده و به بازار عرضه می‌شود. برخی از این مدل‌ها به صورت پرتابل هستند که امکان جابه‌جایی دارند. به طوری که قلاب‌های روی دستگاه که جهت نصب از سقف بر روی دستگاه تعبیه می‌شود می‌توان جت هیتر را در سالن مرغداری بر روی چهار پایه چرخ‌دار سوار کرد و در هنگام نیاز در نقاط مختلف سالن جابه‌جا کرد.

جت هیتر مرغداری چیست؟

مزیت جت هیتر مرغداری چیست؟

جت هیتر مرغداری دارای تابلو برق کنترل به همراه سنسورهای هستند که زمانی که شعله خاموش شود، سوخت قطع شده و در صورت ایجاد مشکل به هر دلیل در کوره اجازه روشن شدن به جت هیتر مرغداری را نمی‌دهد که در نهایت این سبب می‌شود تا از تلفات در سالن مرغداری جلوگیری شود.

تابلوی برق جت هیتر مرغداری

تابلوی برق اتوماتیک جت هیتر مرغداری این امکان را دارد تا ترموستات محیطی را بر روی آن نصب کنیم. نصب ترموستات سبب می‌شود تا میزان مصرف سوخت کاهش یابد و از اتلاف و پرت شدن انرژی جلوگیری می‌کند و در نهایت سبب افزایش طول عمر دستگاه می‌شود و کارآیی دستگاه را افزایش می‌دهد.

حرارت و تنظیم حرارت سالن‌های مرغداری یکی از مهم‌ترین نکاتی است که نقش بسزایی در سلامت جوجه‌ها و تولید مرغ دارد. این اهمیت در سنین ابتدایی و اوایل زندگی جوجه‌ها بیشتر است. جهت تامین گرمای مورد نیاز سالن، می‌توان از وسیله‌های گرمایشی متفاوتی استفاده کرد.

مهم‌ترین وسایل مورد استفاده جهت تامین گرمای مورد نیاز سالن‌های مرغداری عبارتند از:

بخاری

ساده‌ترین نوع وسیله گرما زا محسوب می‌شود که باید متناسب با قضای سالن و طول و عرض آن، یک یا چند بخاری در فواصل مساوی در داخل سالن نصب شود. نکته مهم هنگام استفاده از این بخاری این است که باید از چند دماسنج دقیق استفاده کنید، تا بتوانید دما را به صورت دقیق اندازه‌گیری کنید.

هیتر

هیتر یکی از متدوال‌ترین دستگاه‌های مورد استفاده در مرغداری‌های می‌باشد. شکل ظاهری و نحوه کارکردن آن بسیار شبیه شوفاژ در منازل می‌باشد و منبع تولید حرارت یا هیتر در خارج از سالن قرار می‌گیرد که هوا را گرم کرده و با استفاده از بادبزن‌های قوی توسط کانال‌های تعبیه شده به داخل سالن فرستاده می‌شود. در طول سالن این کانال‌ها به صورت مرتب وجود دارند و در فواصل مساوی دارای دریچه‌هایی هستند که از آن‌ها هوای گرم وارد سالن می‌شود و بدین ترتیب دمای سالن به صورت یکنواخت می‌گردد.

برای تثبیت و یکنواخت کردن دما در حد دلخواه می‌توان از دستگاه ترموستات که در داخل سالن نصب می‌شود استفاده کد. سوخت این دستگاه‌ها نفت، گازوئیل یا گاز می‌باشد. هزینه ابتدایی راه‌اندازی این روش نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتری است، اما در طولانی مدت هزینه‌ها کاهش خواهد پیدا کرد. علاوه بر کاهش هزینه در طولانی مدت، موارد دیگری نیز وجود دارند که استفاده از این روش را توجیه می‌کند. مواردی مانند بهداشتی بودن، کاهش هزینه نیروی کار.

نکات مهم در مورد نصب جت هیتر مرغداری چیست؟

  1. جت هیتر مرغداری را باید در فواصل جانبی مناسب از تجهیزات موجود در سالن مرغداری نصب و راه‌اندازی کرد.
  2. در هنگام نصب محل جت هیتر مرغداری باید به این نکته دقت کنید که محل نصب دستگاه طوری باشد که هوای تازه و پاک از سمت فن دستگاه بتوان به راحتی وارد دستگاه شود.
  3. هنگام نصب و راه‌اندازی و نصب جت هیتر مرغدارری بر خلاف دیگر هیتر نیازی به کانال کشی در ورودی و خروجی دستگاه نمی‌باشد.
  4. جت هیتر مرغداری را در فضاهایی که در آن‌ها مواد قابل اشتعال نگهداری می‌شود، نباید استفاده کرد.
جت هیتر مرغداری گرماسرد مجهز به تابلو برق و ترموستات محیطی می باشد.

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما