چرا جت هیتر گازی یک گزینه عالی برای گرمایش ساختمان‌های تجاری و صنعتی است؟

بخاری برقی ایستاده
چرا بخاری برقی ایستاده یکی از بهترین گزینه‌ها برای گرمایش است؟
آذر ۶, ۱۳۹۸
هیتر تابشی ایستاده
 آشنایی با ویژگی‌های هیتر تابشی ایستاده
آذر ۱۲, ۱۳۹۸
جت هیتر گازی

جت هیتر گازی

 جت هیتر گازی برای تامین گرمایش در ساختمان‌های تجاری و صنعتی به کار برده می‌شود. جت هیتر گازی به دلیل توان حرارتی بالایی که دارد کاربردهای بسیاری در آن دسته از ساختمان‌های صنعتی و تجاری دارد که دارای مساحت بزرگ و سقف بلندی هستند. برای مثال در مرغداری‌ها، دامداری‌ها، ساختمان‌های صنعتی مانند کارخانه‌ها، کارگاه‌های تولیدی و صنعتی، انباری‌های بزرگ صنعتی، پارکینگ‌ها و …  می‌توان از اثر گرمایشی جت هیتر گازی استفاده کرد.

به کارگیری جت هیتر گازی

به کارگیری جت هیتر گازی

نحوه کارکرد جت هیتر گازی

جت هیتر گازی هوا را به صورت مستقیم گرم می‌کند. این هیتر گرمای مورد نیاز محیط را از طریق توزیع هوای گرم تامین می‌کند. جت هیتر گازی مجهز به یک فن دمنده است که هوای گرم شده توسط هیتر را با قدرت و شدت بیشتری در سرتاسر محیط اتاق توزیع می‌کند. مجهز بودن جت هیتر گازی به فن باعث می‌شود که هوای گرم به قسمت‌های مختلف ساختمان برسد و در نتیجه هوای اتاق مورد نظر به صورت یکنواخت گرم شود. این هیتر انرژی مورد نیاز برای تامین گرما را از سوخت گاز تامین می‌کند. بنابراین برای به کارگیری این نوع هیتر باید ساختمان شما متصل به انشعاب گاز طبیعی باشد. البته باید به این نکته اشاره کرد که برخی از هیترهای گازوئیلی دارای باک هستند و می‌توان در صورت عدم دسترسی به انشعاب گاز شهری باک آنها را با گازوئیل پر کرده و از اثر گرمایشی آنها بهره برد. همچنین برخی از جت هیترها دوگانه سوز هستند و با انرژی برق نیز کار می‌کنند. دوگانه سوز بودن جت هیتر این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا در صورت عدم دسترسی به یک نوع سوخت، از منبع انرژی ثانویه برای تولید گرمای مورد نیاز خود استفاده کنند.

جت هیترهای گازی به دلیل مزایایی که دارند دارای کاربردهای فراوانی در انواع ساختمان‌های تجاری و صنعتی هستند. مزیت‌های جت هیترهای گازی باعث می‌شود که تعداد زیادی از کاربران برای تامین گرمای مورد نیاز خود از این نوع سیستم‌های گرمایشی استفاده کنند. در ادامه‌ی مطلب شما را با چند مزیت مهم جت هیتر گازی  آشنا خواهیم کرد.

آشنایی با مزیت‌های جت هیتر گازی

جت هیتر صنعتی

جت هیتر صنعتی

همان طور که می‌دانید سوخت گاز طبیعی یکی از انواع سوخت‌های فسیلی است و قیمت سوخت‌های فسیلی در مقایسه با قیمت انرژی‌های نوع دیگر مانند انرژی برق پایین‌تر است. این ویژگی باعث می‌شود که با به کارگیری جت هیترهای گازی هزینه‌های گرمایشی ساختمان مورد نظر شما کاهش پیدا کند. با این حال بهتر است هنگام خرید جت هیتر گازی به این نکته توجه کنید که هیتری که خریداری می‌نمایید کم مصرف باشد. هر چه میزان مصرف انرژی توسط هیتر کمتر باشد، هزینه‌های گرمایشی ساختمان نیز کاهش پیدا خواهد کرد. همچنین در دسترس بودن سوخت گاز در بیشتر مناطق باعث می‌شود که این سیستم گرمایشی کاربران بسیاری در شهرها و قسمت‌های مختلف کشور داشته باشند.

قابلیت جابجایی هیترهای گازی

بیشتر جت هیترهای گازی دارای امکان حمل و نقل و جابه‌جایی آسانی هستند. شما می‌توانید جت هیتر گازی را به راحتی از مکانی به مکان دیگر جابه‌جا کرده و از اثر گرمایشی آن در قسمت مورد نظر ساختمان بهره‌مند شوید. برخی از این هیترها دارای دسته یا چرخ‌هایی در زیر دستگاه هیتر هستند که امکان جابجایی و حمل و نقل آنها را آسان‌تر می‌کند. قابلیت جابجایی جت هیترهای گازی این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند که به راحتی گرمای مورد نیاز در قسمت‌های مختلف ساختمان را تامین کنند.

جت هیتر قابل حمل

جت هیتر قابل حمل

بیشتر جت هیترهای گازی دارای توان حرارتی بالایی هستند. قدرت بالای گرمایشی جت هیترهای گازی آنها را برای به کارگیری در ساختمان‌های صنعتی و تجاری بزرگ به یک سیستم گرمایشی مناسب تبدیل کرده است. هیترهای کوچک یا هیترهایی که دارای توان حرارتی پایینی هستند برای به کارگیری در ساختمان‌های صنعتی و تجاری بزرگ مناسب نیستند. در ساختمان‌های صنعتی و بزرگ به کارگیری هیتری که دارای توان حرارتی پایینی باشد، علاوه بر عدم تامین گرمای مورد نیاز محیط، باعث افزایش مصرف انرژی می‌شود. چرا که کاربران برای تامین گرمای مورد نیاز به صورت طولانی مدت وشدت بیشتری از هیتر استفاده خواهند کرد و این امر باعث افزایش میزان مصرف انرژی توسط هیتر و کاهش طول عمر مفید آن می‌شود. هنگام انتخاب هیتر برای ساختمان صنعتی خود باید شرایط ساختمان و مساحت آن را در نظر بگیرید. هیتری که انتخاب می‌کنید باید دارای اندازه و توان حرارتی مناسب با نیازهای گرمایشی ساختمان مورد نظر شما باشد تا بتواند گرمای مورد نیاز را به راحتی و با کمترین میزان مصرف انرژی تامین کند. همچنین هنگام انتخاب هیتر به بازده یا راندمان حرارتی آن توجه کنید. هر چقدر راندمان حرارتی هیتر بیشتر باشد، بیشترین مقدار سوخت مصرفی را به انرژی گرمایی تبدیل خواهد کرد. هیترهای کم مصرف دارای راندمان حرارتی بسیار بالاتری هستند.

بهتر است هیتری که خریداری می‌نمایید، مجهز به ترموستات باشد. ترموستات باعث کاهش میزان مصرف انرژی هیتر می‌شود. وظیفه‌ی ترموستات محیطی کنترل دمای هیتر به صورت اتوماتیک است. در صورتی که هیتر بیش از اندازه داغ شود، ترموستات به صورت خودکار باعث خاموشی هیتر می‌شود. این ویژگی علاوه بر افزایش ایمنی هیتر باعث می‌شود که دمای محیط به صورت اتوماتیک روی دمای پیش فرض مطلوب، به صورت ثابت نگه داشته شود.

تعمیر و نگهداری آسان از هیترهای گازی

یکی دیگر از مزیت‌های هیترهای گازی تعمیر و نگهداری آسان آنها است. در صورت به کارگیری جت هیترهای گازی هزینه و وقت کمتری صرف نگهداری هیتر خود خواهید کرد. هنگام خرید هیتر به کیفیت قطعاتی که هیتر از آن ساخته شده است دقت نمایید. به کارگیری قطعات با کیفیت باعث می‌شود که عملکرد و طول عمر مفید هیتر افزایش پیدا کند. ممکن است هنگام خرید یک هیتر مرغوب و با کیفیت هزینه‌ی بیشتری بابت خرید اولیه‌ی آن پرداخت نمایید. اما باید به این نکته نیز توجه کنید که هیترهایی که دارای کیفیت و دوام بیشتری هستند طول عمر بالاتری خواهند داشت و نیازی به صرف هزینه‌های مکرر بابت تعمیر و خرابی قطعات آن پرداخت نخواهید کرد.

شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع هیتر و سیستم‌های گرمایشی صنعتی است. در صورتی که قصد خرید سیستم گرمایشی برای ساختمان صنعتی و تجاری خود را دارید می‌توانید با مسئولان و کارشناسان فروش شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید. کارشناسان شرکت گرما سرد اطلاعات لازم و دقیق را در مورد انواع سیستم‌های گرمایشی، ویژگی‌ها، و کاربردهای منحصر به فرد هر کدام از آنها در اختیار شما قرار خواهند داد. آشنایی با انواع سیستم‌های گرمایشی، ویژگی‌ها، و کاربردهای آنها باعث میشود که بتوانید هیتری را انتخاب نمایید که مناسب با شرایط ساختمان ونیازهای گرمایشی شما باشد.

منبع: carneyphc

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما