پمپ حرارتی استخر
مزایا و معایب پمپ حرارتی استخر
آذر ۳, ۱۳۹۷
انواع هیتر مرغداری
انواع هیتر مرغداری
آذر ۱۰, ۱۳۹۷
راهنمای خرید هیتر گلخانه

همان‌طور که می‌دانید هیترهای مختلفی برای گرمایش گلخانه در بازار وجود دارد. راهنمای خرید هیتر گلخانه به شما کمک می‌کند تا هیتری را انتخاب کنید که برای گلخانه‌ی شما بهترین باشد. بیشتر مالکان گلخانه‌ها به دنبال بهترین بخاری گلخانه می‌گردند. اما پاسخ دادن به صورت دقیق به این سوال امکان ناپذیر است. به این دلیل که این پرسش سوالی بسیار خاص است. در واقع هر گلخانه با توجه به شرایط خاص خود نیازهای گرمایشی خاصی را می‌طلبد. به همین علت عنوان کردن یک هیتر مشخص به عنوان بهترین هیتر گلخانه ممکن نیست.

هنگامی که قصد خرید یک اتومبیل را دارید نیز همین اتفاق می‌افتد. هیچ اتومبیلی در دنیا وجود ندارد که عنوان بهترین اتومبیل را از آن خود بکند. چرا که هر کدام از ما نیازمندی‌های خاص خود را می‌طلبیم. برخی به دنبال اتومبیلی هستند که برای خانواده‌شان راحت باشد. برخی دیگر اتومبیل‌های اسپرت را می‌پسندند. در مورد هیتر گلخانه نیز همین مسئله پیش می‌آید. در انتخاب هیتر گلخانه باید دقت کنید که گلخانه شما به چه نوع گرمایشی نیاز دارد. هم‌چنین قبل از خرید هیتر گلخانه باید شرایط گلخانه خود را به خوبی بسنجید. بررسی شرایط و موقعیت گلخانه و مقایسه آن با توانایی‌ها و قابلیت‌های هیتر به شما کمک می‌کند تا بهترین هیتر را که مناسب گلخانه شما است، انتخاب کنید.

راهنمای خرید هیتر گلخانه

در هنگام خرید هیتر گلخانه معیارهایی وجود دارد که باید آن‌ها را در نظر بگیرید. راهنمای خرید هیتر گلخانه این معیارها را در اختیار شما قرار می‌دهد. این معیارها شامل اندازه‌ی گلخانه شما، منبع انرژی مناسب، بودجه‌ی شما و هزینه‌ی گرمایشی هستند. بعد از مطالعه‌ی راهنمای خرید هیتر گلخانه باید بین این معیارها تناسبی به وجود آورده و با توجه به این تناسب نوع هیتر مورد نظر خود را انتخاب کنید.

 اندازه‌ی گلخانه

اولین و مهم‌ترین سوالی که باید از خود بپرسید اندازه و مساحت گلخانه‌ی شما است. هر چقدر که گلخانه‌ی شما فضای بیشتری داشته باشد، برای گرم نگه داشتن گلخانه و ثابت نگه داشتن دما به قدرت گرمایشی بیشتری نیاز است. برخی از مالکان گلخانه‌ها با توجه به مزیت‌های یک هیتر، آن را برای گلخانه‌ی خود انتخاب می‌کنند. اما به دلیل مناسب نبودن هیتر برای گلخانه، انتخاب آن‌ها با شکست مواجه می‌شود. علاوه بر در نظر گرفتن اندازه و مساحت گلخانه‌ی خود، باید اطمینان حاصل کنید که گلخانه‌ی شما به خوبی عایق بندی شده است.

اگر شما صاحب یک گلخانه‌ی بسیار بزرگ هستید، ممکن است برای گرمایش موثر و مفید محیط گلخانه‌ی خود، به بیش از یک هیتر نیاز داشته باشید. اگر می‌خواهید مصرف انرژی خود را پایین آورده و هزینه‌های گرمایشی را کاهش دهید، باید مطمئن شوید که گلخانه‌ی شما به خوبی عایق بندی شده است. سقف، دیواره‌ها و تمامی درزهای گلخانه باید به خوبی بررسی شوند تا از اتلاف گرما و انرژی جلوگیری به عمل آید. با عایق بندی مناسب، دمای مورد نظر گلخانه خود را بدون کارکرد بیش از اندازه‌ی هیتر، تامین خواهید کرد.

منبع انرژی

بعد از بررسی نیازهای گرمایشی گلخانه‌ی خود، باید تصمیم بگیرید که برای گرم کردن محیط گلخانه از چه منبع انرژی استفاده کنید. با این که به صفر رساندن هزینه‌های گرمایشی غیر ممکن است، می‌توان با انتخاب منبع انرژی و هیتر مناسب هزینه‌های گرمایشی را به حداقل رساند. شما می‌توانید با مطالعه این نوشته که به عنوان راهنمای خرید هیتر گلخانه شناخته می‌شود، با سه منبع اصلی انرژی برای گرمایش گلخانه آشنا شوید.

 

راهنمای انتخاب هیتر گلخانه

انرژی برق

امروزه در بازار هیترهای بسیاری وجود دارند که با انرژی برق کار می‌کنند. بیشتر کارخانه‌های سازنده‌ی هیتر، انرژی برق را به عنوان منبع تامین انرژی هیتر انتخاب می‌کنند. یکی از مزیت‌های هیترهای برقی گلخانه این است که با ترموستات کار می‌کنند. ترموستات این امکان را برای شما فراهم می‌کند که همواره بتوانید دمای محیط را تنظیم کنید. امکان تنظیم دمای محیط به صرفه‌جویی در مصرف انرژی کمک بسیاری می‌کند. هنگامی که محیط به درجه دمای مورد نظر برسد، هیتر خاموش شده و انرژی برق را مصرف نمی‌کند. اگر دمای محیط با دمای تنظیم شده مغایر باشد، هیتر به صورت اتوماتیک دوباره شروع به کار می‌کند.

هنگام خرید هیتر برقی به عنوان هیتر گلخانه‌ی خود باید به این نکته توجه کنید که هیتری که انتخاب می‌کنید، دارای قابلیت حفظ رطوبت گلخانه باشد. برخی از این هیترها قابلیت بالایی در حفظ رطوبت محیط دارند. رطوبت برای رشد و نمو گیاهان در گلخانه یکی از عوامل مهم به شمار می‌آید. یک هیتر برقی خوب بهترین شرایط را برای گلخانه ی شما تامین می‌کند.

هیترهای برقی دارای انواع و مدل‌های مختلفی هستند. از انواع مختلف هیترهای برقی می‌توان هیتر سرامیکی، هیتر انتقال گرما، هیتر مادون قرمز و هیتر تابشی را نام برد. این هیترها ساختار نسبتاً مشابهی دارند اما از فناوری‌های متفاوت برای تولید گرما استفاده می‌کنند. اگر هیتر انتخابی خود را مجهز به یک فن کنید کارآیی هیتر افزایش پیدا می‌کند. وجود فن در هیتر به توزیع مناسب و موثر گرما در سرتاسر محیط کمک می‌کند. هم‌چنین وجود فن، آلودگی و گرد و غبار موجود در هوا را از بین برده و مانع کپک زدگی گیاهان می‌شود.

برخی از هیترهای برقی ایستاده و برخی دیگر باید نصب شوند. این شما هستید که با توجه به شرایط و نیازمندی‌های گلخانه‌ی خود مدل مناسب را انتخاب می‌کنید. هیترهای برقی یکی از بهترین گزینه‌ها برای گرمایش گلخانه‌ها به شمار می‌آیند. استفاده از این هیترها بسیار آسان است. علاوه براین، هیترهای برقی قدرت و کارآیی گرمایشی بالایی دارند.

پارافین

در سال‌های گذشته استفاده از این نوع هیتر بهترین راه حل گرمایش گلخانه‌ها بود. این هیترها به مراقبت و نگهداری زیادی نیاز ندارند. هم‌چنین هزینه‌ی گرمایشی با استفاده از این نوع هیتر بسیار پایین می‌آید. اما یکی از معایب این هیتر این است که همواره باید آن را بررسی کنید که خالی از سوخت نباشد. هم‌چنین استفاده از این هیتر خطر ابتلای گیاهان به قارچ و کپک را افزایش می‌دهد.

 پروپان

سومین و آخرین منبع انرژی هیترهای گلخانه گاز پروپان است. بزرگ‌ترین مزیت هیترهای پروپانی مقرون به صرفه بودن آن‌ها است. هم‌چنین وجود گاز پروپان در گلخانه فرآیند فتوسنتز را بهبود می‌بخشد. از معایب هیترهای پروپان، تولید دود زیاد است. اگر تنها به مدت چند روز گلخانه‌ی خود را  کنترل نکنید، دود ناشی از هیتر پروپان می‌تواند صدمه‌ی بسیاری به گیاهان بزند. اگر می‌خواهید هیتر پروپانی را برای گرمایش گلخانه‌ی خود انتخاب کنید، دقت کنید که وقت و انرژی لازم برای نگهداری و کنترل هیتر را داشته باشید.

قدرت گرمایشی هیتر گلخانه

معمولاً قدرت گرمایشی هیترها روی برگه‌ی مشخصات آن‌ها قید می‌شود. بیشتر هیترها قدرت گرمایشی بین ۱ الی ۳ kW  دارند. اگر شما صاحب یک کارخانه‌ی کوچک هستید، به هیتری نیاز دارید که قدرت گرمایشی پایین‌تری داشته باشد. با انتخاب هیتر مناسب، هزینه‌های گرمایشی را کاهش داده و از اتلاف بی مورد گرما جلوگیری به عمل خواهید آورد.

قیمت

یکی دیگر از عواملی که راهنمای خرید هیتر گلخانه توجه به آن را به شما توصیه می‌کند، قیمت هیتر و در نظر گرفتن هزینه‌های مصرف انرژی آن است. علاوه بر هزینه‌ی اولیه‌ای که برای خرید دستگاه هیتر پرداخت می‌کنید، برآیندی از هزینه‌های مصرف انرژی در طول استفاده از هیتر را نیز در نظر بگیرید. ممکن است برای خرید یک هیتر کم مصرف در ابتدا سرمایه‌گذاری بیشتری انجام دهید. اما این امر باعث می‌شود که در آینده هزینه‌های مصرف انرژی را کاهش دهید.

منبع: lawnmowerhut

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما