مزیت‌های به کارگیری سیستم گرمایشی تابشی گازی

هیتر برقی فن دار تک فاز
هیتر برقی فن دار تک فاز چیست و نحوه کارکرد آن چگونه است؟
آذر ۲۴, ۱۳۹۸
هیتر کابینتی
مهم‌ترین کاربرد هیترهای کابینتی چیست و انواع هیتر کابینتی کدام است؟
آذر ۳۰, ۱۳۹۸
سیستم گرمایشی تابشی گازی

سیستم گرمایشی تابشی گازی

امروزه سیستم گرمایشی تابشی گازی یکی از بهترین و مقرون به صرفه‌ترین روش‌های تامین گرمایش در محیط‌های مختلف به شمار می‌رود. انواع سیستم گرمایشی تابشی گازی دارای کاربردهای فراوانی در ساختمان‌های صنعتی و تجاری و همچنین ساختمان‌های مسکونی هستند. با توجه به ویژگی‌ها و مزیت‌هایی که سیستم گرمایشی تابشی دارد، روز به روز به کاربران این نوع هیتر اضافه می‌شود. این مطلب شما را با ویژگی‌ها و کاربردهای سیستم گرمایشی تابشی گازی و مزیت‌هایی که این سیستم گرمایشی در مقایسه با دیگر هیترها و سیستم‌های گرمایشی صنعتی و تجاری دارد، آشنا می‌کند. آشنایی با ویژگی‌ها و نحوه‌ی تامین گرمایش توسط هیترهای تابشی گازی به کاربران کمک می‌کند تا هنگام خرید سیستم گرمایشی برای ساختمان صنعتی و تجاری یا مسکونی خود انتخاب بهتری انجام دهند و از مزیت‌های خرید یک هیتر مناسب بهره‌مند شوند.

 

هیتر تابشی گازی

هیتر تابشی گازی

ویژگی‌های سیستم گرمایشی تابشی گازی

 همانطور که می‌دانید هیترهای انتقال حرارت هوا را به صورت مستقیم  گرم می‌کنند. گرم کردن هوا به شیوه‌ی مستقیم باعث می‌شود که هوای گرم به صورت طبیعی به به سمت بالا حرکت کند. به همین دلیل در صورت استفاده از هیترهای انتقال حرارت همواره مقداری از گرما هدر رفته و سطح نزدیک به ساختمان دمای کمتری در مقایسه با با دمای نزدیک به سقف ساختمان خواهد داشت. اتلاف گرما و سرد ماندن هوای نزدیک به کف ساختمان موجب افزایش میزان مصرف انرژی و در نتیجه افزایش هزینه‌های گرمایشی ساختمان مورد نظر می‌شود. برای جلوگیری از این مشکل می‌توانید از سیستم گرمایشی تابشی گازی بهره ببرید. هیترهای تابشی گازی بر خلاف هیترهای انتقال حرارت، هوای اطراف خود را گرم نمی‌کنند. بلکه این هیترها بدون گرم کردن هوای پیرامون خود، به صورت مستقیم اشیاء و افراد قرار گرفته در مسیر تابشی خود را گرم می‌کنند. هیترهای تابشی گرما را به صورت  تابشی به سطح مورد نظر ساطع می‌کنند و اشیاء و افراد قرار گرفته شده در مسیر تابشی این هیترها به صورت مستقیم گرم می‌شوند. بنابراین اتلاف گرما در هنگام به کارگیری هیترهای تابشی گازی به حداقل میزان خود می‌رسد. می‌توان گفت این هیترهای تابشی بیشترین مقدار انرژی دریافتی را به انرژی گرمایی تبدیل می‌کنند و به همین دلیل بازدهی گرمایشی آنها بسیار بالا است. تامین گرمای مورد نیاز با استفاده از سیستم‌های گرمایشی تابشی یکی از مقرون به صرفه‌ترین و کم مصرف‌ترین شیوه‌های تامین گرما است.

 

هیتر تابشی قابل حمل

هیتر تابشی قابل حمل

 

نحوه کارکرد هیترهای تابشی گازی

هیترهای تابشی گازی انرژی مورد نیاز برای تامین گرما را از سوخت گاز به دست می‌آورند. سیستم‌های تابشی گازی در انواع و مدل‌های مختلف ساخته شده و به بازار عرضه می‌شوند. اندازه، مدل و توان حرارتی هر هیتر ممکن است با یکدیگر متفاوت باشد. برخی از هیترهای تابشی گازی را می‌توان به صورت ثابت نصب کرده و از عملکرد گرمایشی آن به صورت ثابت در یک مکان مشخص استفاده کرد. اگر مکان مورد نظر شما مجهز به انشعاب گاز باشد، می‌توانید سیستم گرمایشی تابشی گازی خود را به انشعاب گاز متصل کنید. برخی از انواع هیترهای تابشی گازی دیگر دارای اندازه‌ی کوچک‌تری هستند و قابلیت حمل و نقل و جابه‌جایی را دارند. این هیترها برای به کارگیری در فضاهایی که دسترسی به انشعاب گاز شهری ندارند، کاربردهای بسیاری دارند. برای تامین انرژی مورد نیاز هیترهای تابشی گازی قابل حمل می‌توان از کپسول‌های گاز استفاده کرد. باید گفت که برخی از هیترهای گازی قابل حمل با گاز پروپان نیز کار می‌کنند. مقرون به صرفه بودن و امکان جابه‌جایی آسان هیترهای تابشی گازی قابل حمل، امروزه آنها را به یکی از پرکاربردترین شیوه‌های گرمایشی تبدیل کرده است.

 

کاربرد هیتر تابشی

کاربرد هیتر تابشی

 

با توجه به انواع هیترهای تابشی که در بازار وجود دارند، شما باید با توجه به سلیقه‌ی شخصی و نیازهای گرمایشی ساختمان مورد نظرتان هیتر تابشی گازی مناسب را انتخاب نمایید. برای مثال توان حرارتی هیتر باید مناسب با نیازهای گرمایشی شما باشد. هنگام نصب هیتر باید به زاویه‌ی مناسب و فاصله‌ی استاندارد آن با سطحی که قصد گرم کردن آن را دارید، دقت نمایید. نزدیک بودن بیش از اندازه‌ی هیتر به سطح مورد نظر ممکن است موجب گرم شدن بیش از اندازه و بروز خطراتی شود. بهتر است هیتر را به گونه‌ای نصب کنید که امکان تماس با سطح داغ آن وجود نداشته باشد. تماس مستقیم با قطعه‌ی گرمایشی هیتر در حالت روشن است، ممکن است باعث سوختگی شود. به خصوص در مکان‌هایی که کودکان در آنها حضور دارند، باید هنگام نصب هیتر موارد ایمنی را به دقت رعایت کنید. یا در مرغداری‌ها هیتر تابشی را در ارتفاعی نصب کنید که امکان برخورد مرغ‌ها با سطح داغ هیتر وجود نداشته باشد.

مزیت‌های به کارگیری سیستم گرمایشی تابشی گازی

یکی از مزیت‌های سیستم‌های گرمایشی تابشی گازی، تامین گرمایش سریع و آسان به وسیله‌ی آنها است. به خصوص هیترهای تابشی گازی که قابل حمل و نقل، دارای توانایی تولید گرمای لازم در مکان‌هایی که به منبع تامین انرژی مانند لوله کشی گاز و انشعاب برق دسترسی ندارند، هستند. علاوه بر این، هیترهای تابشی گازی در مدت زمان بسیار اندکی گرمای مطبوعی را تولید می‌کنند. اگر شما در مسیر تابشی بخاری قرار بگیرید، به محض روشن کردن بخاری تابشی گازی می‌توانید گرمای ساطع شده از آن را روی پوست بدن خود احساس کنید. هیترهای تابشی در آن دسته از ساختمان‌های صنعتی و تجاری که به گرمای آنی نیاز دارند، دارای کاربردهای فراوانی هستند.

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های هیترهای تابشی گازی این است که قابلیت به کارگیری در فضای باز را نیز دارند. همان طور که گفتیم هیترهای تابشی سطح مورد نظر را به صورت مستقیم گرم می‌کنند. به همین دلیل وجود باد و جریان هوا در عملکرد گرمایشی هیترهای تابشی گازی هیچ تأثیری ندارد. شما می‌توانید در شرایط جوی گوناگون از هیترهای تابشی گازی استفاده کرده و گرمای مورد نیاز خود را به راحتی تامین کنید. هیترهای تابشی در آن دسته از ساختمان‌هایی که دارای فضای باز هستند، یا هوا به صورت مکرر در آنها جریان دارد، کاربردهای فراوانی دارند. برای مثال در عرشه‌ی کشتی‌ها، اسکله‌های بارگیری، انباری‌های بزرگ، کارخانه های صنعتی، کارگاه‌های تولیدی، فروشگاه‌های تجاری، فضای باز رستوران‌ها و هتل‌ها، مکان‌های روباز مخصوص برگزاری مراسم و … هیترهای تابشی برای تامین گرمای مورد نیاز به کار برده می‌شوند. علاوه براین هیترهای تابشی گازی دارای شیوه‌ی گرمایشی بسیار کم سر و صدایی هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع سیستم‌های گرمایشی می‌توانید با کارشناسان فروش شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید.

منبع: healthy-heat

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما