مزایای گرمایش انباری با بخاری مادون قرمز

انواع بخاری تابشی مرغداری
انواع بخاری تابشی مرغداری
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۸
تهویه‌ی مناسب هیتر صنعتی
چند نکته کاربردی درباره تهویه‌ی مناسب هیتر صنعتی
خرداد ۶, ۱۳۹۸
بخاری مادون قرمز انباری

ساختار بیشتر انباری‌ها به گونه‌ای است که اغلب نیازی به گرمایش کل ساختمان نیست. با توجه به فعالیت‌های انجام گرفته شده در انباری‌های مختلف، عمل گرمایش با استفاده از بخاری مادون قرمز انباری، به ویژه در انباری‌های صنعتی یک روش گرمایشی بسیار موثر، کم مصرف و بدون دردسر است. امروزه به کارگیری بخاری مادون قرمز انباری به منظور تامین اهداف گرمایشی در انباری‌های بزرگ صنعتی بسیار رایج شده است. در ادامه‌ی مطلب شما را با ویژگی‌های بخاری مادون قرمز انباری و مزایای به کارگیری این نوع هیتر آشنا خواهیم کرد.

نحوه کارکرد بخاری مادون قرمز انباری

انرژی تابشی با موج بلند بخاری مادون قرمز انباری از مانع هوا عبور کرده و بعد از برخورد با اشیا و افراد، باعث گرم شدن آن‌ها می‌شود. بخاری مادون قرمز انباری گرمای بسیار مطبوعی را تامین می‌کند. این بخاری در هوای بسیار سرد و درجه دمای بسیار پایین توانایی گرم کردن افراد و اشیا را دارد. بخاری تابشی به صورت مستقیم و بدون گرم کردن هوای محیط باعث گرم شدن اشیا و افراد قرار گرفته در مسیر تابشی خود می‌شود. به همین دلیل وجود جریان باد و هوای سرد در اثر گرمایشی بخاری مادون قرمز انباری تاثیری نخواهد داشت.

دارا بودن ویژگی گرمایش مستقیم بخاری مادون قرمز انباری، باعث شده است که این سیستم گرمایشی برای گرم کردن نقطه‌ای هیتر بسیار ایده آلی به شمار آید. با استفاده از بخاری مادون قرمز انباری می‌توانید تنها آن قسمت از ساختمان را گرم کنید که نیاز به گرمایش دارد. برای مثال به منظور گرم نگه داشتن اجناس انبار شده و جلوگیری از یخ زدگی آن‌ها، می‌توانید بخاری مادون قرمز را در امتداد قفسه‌های نگهداری اجناس نصب کنید. به این ترتیب از مصرف بی رویه‌ی انرژی جلوگیری شده و هزینه‌های گرمایش ساختمان انباری شما کاهش پیدا خواهد کرد. چرا که انرژی گرمایی برای گرم کردن قسمت‌هایی از ساختمان که نیاز به گرمایش ندارند، تلف نخواهد شد.

انواع بخاری‌های مادون قرمز برای گرم کردن اتاق‌های بزرگ با سقف بلند کارایی بسیاری دارند. برای مثال در ساختمان سوله‌هایی که به عنوان انباری از آن‌ها استفاده می‌شود، استفاده از بخاری مادون قرمز یک روش موثر گرمایشی است. همانطور که گفته شد، با وجود جریان باد و گردش هوا، در اثر گرمایشی بخاری مادون قرمز تغییر ایجاد نخواهد کرد. دارا بودن این ویژگی، بخاری‌های مادون قرمز را به یکی از سیستم‌های گرمایشی موثر و پرکاربرد در فضاهای باز تبدیل کرده است. بخاری‌های انتقال حرارت با گرم کردن هوای محیط باعث افزایش  دمای هوا می‌شوند. اما در فضای باز، وجود باد و جریان هوا می‌تواند به ی‌راحتی هوا گرم شده را دور کند. در صورتی‌که بخاری مادون قرمز بدون گرم کردن هوا، سطح مورد نظر شما را گرم کرده و امکان اتلاف انرژی گرمایی در این روش گرمایشی به حداقل می‌رسد.

بخاری‌های مادون قرمز کاربردهای فراوانی در انباری‌ها و اسکله‌های بارگیری دارند. برای مثال استفاده از بخاری‌های مادون قرمز با طول موج کوتاه، روش گرمایشی ایده آلی در اسکله‌های بارگیری به شمار می‌آید. در قسمت بارگیری یا تخلیه‌ی بار انباری‌ها که اغلب اوقات درب ساختمان باز می‌ماند یا به صورت مرتب باز و بسته می‌شود، برای جلوگیری از اتلاف گرما و بهره گیری از یک روش گرمایشی موثر، از بخاری‌های مادون قرمز استفاده می‌شود.

بخاری‌های مادون قرمز در مدت زمان بسیار کوتاهی انرژی گرمایی مورد نیاز شما را تامین می‌کنند. تنها چند دقیقه طول می‌کشد که شما گرمای حاصل از بخاری مادون قرمز را احساس کنید. تولید گرمای آنی یکی از مزیت‌های بخاری مادون قرمز انباری به شمار می‌آید. بخاری‌های مادون قرمز در سردترین هوا نیز در عرض چند دقیقه گرمای مطبوع و سریعی را تامین می‌کنند.

مزایای استفاده از بخاری مادون قرمز انباری

بخاری مادون قرمز سقفی

مزایای استفاده از بخاری مادون قرمز انباری

کاهش هزینه‌های گرمایشی انباری یکی از مزایای استفاده از بخاری مادون قرمز است. بخاری‌های مادون قرمز تقریباً ۶۵ درصد از هزینه‌های مصرف  انرژی و سوخت را کاهش می‌دهند. درحالی‌که بخاری‌های مادون قرمز یکی از سیستم‌های گرمایشی کم‌مصرف و مقرون به صرفه به شمار می‌آیند، قابلیت گرمایشی بالا در دماهای بسیار پایین، یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این بخاری‌ها است. استفاده از بخاری مادون قرمز اتلاف انرژی را به حداقل می‌رساند. هوای گرم به صورت طبیعی به سمت بالا حرکت کرده و همواره مقداری از انرژی گرمایی از طریق سقف ساختمان از دست می‌رود. در حالی که با استفاده از بخاری مادون قرمز سطح مورد نظر به صورت مستقیم گرم شده و اتلاف گرما اتفاق نمی‌افتد.

یکی دیگر از مزایای استفاده از بخاری مادون قرمز امکان کنترل آسان آن است. بسیاری از بخاری‌های مادون قرمز دارای امکان تنظیم درجه‌ی حرارت هستند. به این ترتیب می‌توانید سطح مورد نظر خود را به دمای مطلوب برسانید. گرمای تولید شده توسط بخاری مادون قرمز بسیار سریع و آنی است و برای گرم کردن سطح مورد نیاز به بازه‌ی زمانی طولانی نیاز نخواهید داشت. نصب و به کارگیری بخاری مادون قرمز ساده است. بخاری‌های مادون قرمز به مراقبت و نگهداری خاصی نیز نیاز ندارند و این امر استفاده از آن‌ها را بسیار آسان می‌کند. انواع بخاری تابشی گازی و برقی وجود دارد و شما هنگام خرید بخاری تابشی مناسب ساختمان انباری خود را گزینه‌های زیادی پیش رو خواهید داشت.

بخاری‌های مادون قرمز به علت کم مصرف بودن، یکی از سیستم‌های گرمایشی سازگار با محیط زیست به شمار می‌آیند. امروزه حفظ منابع طبیعی زمین و نگهداری از محیط زیست یکی از عوامل بسیار مهم قلمداد می‌شود. کم مصرف بودن سیستم‌های گرمایشی به حفظ منابع انرژی زمین کمک شایانی می‌کند. علاوه بر این، بخاری‌های مادون قرمز گازهای گلخانه‌ای تولید نمی‌کنند. بنابراین در مقایسه با دیگر سیستم‌های گرمایشی آسیب بسیار کمتری به محیط زیست وارد می‌کنند.

یکی دیگر از مزایای استفاده از بخاری مادون قرمز تامین ایمنی محیط است. بخاری‌های مادون قرمز به علت نداشتن شعله‌ی باز و تولید کردن گازهای سمی و دی‌اکسید کربن در محیط دارای ایمنی بیشتری در مقایسه با سیستم‌های گرمایشی دارای شعله‌ی باز هستند. در بسیاری از ساختمان‌های صنعتی به علت وجود مواد اشتعال زا و مواد شیمیایی، استفاده از سیستم‌های گرمایشی دارایی شعله‌ی باز باعث به وجود آمدن حریق و خطرات جدی می‌شود. اگر هنگام نصب بخاری مادون قرمز دستورالعمل‌های ایمنی بخاری را به دقت رعایت کنید و فاصله‌ی استاندارد بخاری با سطح مورد نظر را رعایت کرده و و دمای آن را به درستی تنظیم نمایید، می‌توانید ایمنی انباری خود را تا حد بسیار بالایی تضمین کنید.

منبع: arcthermalproducts

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما