مزیت های هیتر تابشی صنعتی و به کارگیری آن در محیط های صنعتی

ترموستات کوره
ترموستات کوره : مزایای استفاده از کوره‌های صنعتی مجهز به ترموستات
اسفند ۱۲, ۱۳۹۸
بخاری برقی بزرگ فن دار
کاربرد بخاری برقی بزرگ فن دار در محیط های صنعتی
اسفند ۱۸, ۱۳۹۸
مزیت های هیتر تابشی صنعتی

مزیت های هیتر تابشی صنعتی آن را به یک نوع سیستم سرمایشی پرکاربرد و مناسب در محیط‌های صنعتی و تجاری مختلف تبدیل کرده است. امروزه هیترهای تابشی دارای کاربردهای فراوانی در ساختمان‌های صنعتی و تجاری هستند و روز به روز تعداد کاربران آنها افزوده می‌یابد. همانطور که می‌دانید کنترل و تامین دمای مناسب در ساختمان‌های تجاری و صنعتی دارای اهمیت بسیار زیادی است. چرا که در دمای مناسب اهداف و فرایندهای صنعتی به‌ خوبی انجام می‌پذیرند و همچنین دمای مناسب به نگهداری مناسب تجهیزات و محصولات تولید شده کمک بسیاری می‌کند. با این حال کنترل و تامین دمای مناسب در ساختمان‌های صنعتی می‌تواند یک کار چالش برانگیز باشد. علاوه بر این، توزیع مناسب انرژی گرمایی تولید شده در ساختمان‌های صنعتی یک مسئله‌ی بسیار مهم به شمار می‌آید. به کارگیری سیستم‌های گرمایشی مانند کوره‌ها و بخاری‌های سقفی در بیشتر ساختمان‌های صنعتی و تجاری روش مناسبی برای تولید و توزیع مناسب گرما نیست. در صورتی که هیترهای تابشی صنعتی می‌‌توانند سیستم‌های گرمایشی مناسبی برای تامین و توزیع مناسب گرما در این گونه ساختمان‌ها باشند. به کارگیری هیترهای تابشی صنعتی در ساختمان‌های تجاری و صنعتی دارای مزیت‌های بسیاری است. این مطلب شما را با مزیت های هیتر تابشی صنعتی و به کارگیری آن در محیط‌های تجاری آشنا خواهیم کرد.

 

مزیت‌های هیتر تابشی صنعتی

مزیت‌های هیتر تابشی صنعتی

 آشنایی با شیوه‌ی گرمایش هیترهای تابشی صنعتی

قبل از این که به مزیت های هیتر تابشی صنعتی اشاره کنیم، شما را با روش گرمایشی هیترهای تابشی صنعتی آشنا خواهیم کرد. به طور کلی  انرژی گرمایی را می‌توان به ۳ روش انتقال داد. عبارت گرمایش تابشی به شیوها‌ی از گرمایش اتلاق می‌شود که در آن گرما از مکانی به مکان دیگر انتقال پیدا می‌کند.

انتقال حرارت: در شیوه‌ی گرمایشی انتقال حرارت، انرژی گرمایی از طریق حرکت هوا از مکانی به مکان دیگر انتقال پیدا می‌کند. در گرمایش به روش انتقال حرارت، گرمای تولید شده توسط کوره یا  قطعه گرمایشی هیتر، اغلب به وسیله‌ی یک فن دمنده در محیط اطراف توزیع پیدا می‌کند.

گرمایش هدایتی: در روش گرمایش هدایتی نیز گرما از طریق تماس مستقیم با سطح داغ انتقال پیدا می‌کند.

گرمایش تابشی: در روش گرمایشی تابشی، انرژی گرمایی از طریق امواج مادون قرمز که از هیتر تابشی ساطع می‌شوند، به سطحی که در مسیر تابش هیتر قرار داشته باشد، انتقال پیدا می‌کند. در این روش هوای بین سطح مورد نظر و هیتر گرم نمی‌شود و  گرما به صورت مستقیم به سطح و اشیاء قرار گرفته در امتداد مسیر تابش این نوع هیتر انتقال پیدا می‌کند. یک مثال بارز در مورد شیوه‌ی گرمایشی تابشی گرم شدن سطح زمین توسط امواج نور خورشید است.

 

هیتر تابشی صنعتی

هیتر تابشی صنعتی

بنابراین بخاری‌های تابشی صنعتی در ساختمان‌های تجاری و صنعتی طوری طراحی شده‌اند که دمای هوای محیط اطراف خود را افزایش ندهند، بلکه این هیترها به صورت مستقیم اشیاء و افراد قرار گرفته شده در امتداد مسیر تابشی خود را گرم می‌کنند. انواع هیترهای تابشی وجود دارند که برای تامین گرمایش و پیشبرد اهداف صنعتی به کار برده می‌شوند. بیشتر هیترهای تابشی که در ساختمان‌های تجاری و صنعتی به کار برده می‌شوند، دارای امواجی با قدرت زیاد و شدت پایین، هستند. هیترهای تابشی که دارای سیستم احتراق بسته هستند و سیستم‌های گرمایش از کف هیدرولیکی نیز کاربردهای فراوانی در ساختمان‌های تجاری و صنعتی دارند. با این حال باید گفت که سیستم‌های گرمایش از کف تابشی بیشتر برای تامین رفاه و آسایش در ساختمان‌های تجاری کاربرد دارند.

آشنایی با مزیت های هیتر تابشی صنعتی

به کارگیری هیترهای تابشی در ساختمان‌های تجاری و صنعتی مزایای بسیاری دارد. به همین دلیل امروزه در اغلب موارد، هیترهای تابشی جایگزین سیستم‌های گرمایشی انتقال حرارت مانند کوره‌های صنعتی یا پمپ‌های حرارتی می‌شوند و روز به روز به کاربران آنها افزوده می‌شود. در ادامه‌ی مطلب شما را با مزیت های هیتر تابشی آشنا خواهیم کرد.

 

هیتر تابشی صنعتی

هیتر تابشی صنعتی

قدرت گرمایش بالای هیترهای تابشی

هیترهای تابشی دارای سیستم احتراق بسته، قدرت گرمایشی بسیار بالایی دارند. این نوع هیترها دارای توانایی لازم برای تامین گرمایش موثر فضاهایی که در معرض هوای آزاد قرار دارند، هستند. برای مثال به منظور گرم کردن ساختمان‌های بزرگی که درب آنها به صورت مکرر باز و بسته می‌شود یا دارای دریچه‌های باز ورود جریان هوا هستند، می‌توان از هیترهای تابشی صنعتی بهره برد. در حالی که سیستم‌های انتقال حرارت در فضای باز و ساختمان‌هایی که هوا در آن جریان دارد، نمی‌توانند اثر گرمایشی خوبی داشته باشند. چرا که به کارگیری هیترهای انتقال حرارت در این ساختمان‌ها همراه با اتلاف میزان بالایی از انرژی گرمایی خواهد بود و در نتیجه به کارگیری هیترهای انتقال حرارت باعث افزایش میزان انرژی و افزایش چشمگیر هزینه‌های گرمایشی خواهد شد.

انتفال و توزیع گرما بسیار خوب

یکی از مزیت های هیتر تابشی صنعتی این است که انتقال و توزیع گرما توسط این هیترها بسیار خوب و سریع انجام می‌پذیرد. هیترهای انتقال حرارت برای توزیع گرما به زمان نیاز دارند، در حالی که هیترهای تابشی صنعتی به محض روشن شدن سطح مورد نظر را گرم می‌کنند. علاوه بر این، ممکن است توزیع گرما با استفاده از هیترهای انتقال حرارت به خوبی انجام نپذیرد و قسمت‌هایی از ساختمان سرد باقی بماند. در حالی که هیترهای تابشی محدوده‌ی گرمایشی خود را به خوبی و بسیار سریع گرم می‌کنند.

کاهش مصرف انرژی

یکی دیگر از مزیت های هیتر تابشی صنعتی این است که دارای اثر گرمایشی بسیار بالایی به خصوص در ساختمان‌های بزرگ صنعتی هستند. تجربه نشان داده است که با به کارگیری هیترهای تابشی در محیط‌های صنعتی و تجاری می‌توان تا ۵۰ درصد از میزان مصرف انرژی کاهش داد. همانطور که می‌دانید امروزه کم مصرف بودن هیترهای صنعتی یکی از ویژگی‌ها و مزیت‌های بسیار مهم آنها به شمار می‌آید.

تولید هوای با کیفیت و عاری از آلودگی و گرد و خاک

علاوه بر این‌ها، تولید هوای باکیفیت و عاری از آلودگی و گرد و خاک یکی از مزیت های هیتر تابشی صنعتی است. هیترهای تابشی باعث حرکت گرد و غبار و ذرات معلق در هوای محیط نمی‌شوند. برخی از هیترهای تابشی را می‌توان با بهره گیری از سیستم کانال کشی برای تولید هوای تازه، پاک و باکیفیت در محیط‌های تجاری و صنعتی به کار برد.

شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع هیترها و سیستم‌های گرمایشی صنعتی و تجاری است. اگر قصد خرید بخاری یا هیتر را دارید، می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع سیستم‌های گرمایشی صنعتی، ویژگی‌ها، مزایا و معایب، قیمت، و کاربردهای هر کدام از آنها با کارشناسان و مسئولان فروش شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید.

منبع: advantageairtechltd

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما