کوره هوای گرم شامل چه قطعاتی می‌شود و چه عواملی باعث کاهش مصرف گاز کوره هوای گرم می‌شود؟

بخاری برقی صنعتی کم مصرف
بررسی انواع رایج بخاری برقی صنعتی کم مصرف و نحوه کارکرد آنها
آبان ۹, ۱۳۹۸
هیتر برقی صنعتی کوچک
معرفی مهم‌ترین کاربردها و ویژگی‌های هیتر برقی صنعتی کوچک
آبان ۱۵, ۱۳۹۸
مصرف گاز کوره هوای گرم

مصرف گاز کوره هوای گرم

 باید بدانید که به کارگیری کوره هوای گرم که انرژی کمتری مصرف می‌کند، می‌تواند به اندازه‌ی چشمگیری هزینه‌های گرمایشی و هزینه‌های مربوط به پرداخت قبوض ماهیانه‌ی مصرف انرژی را کاهش دهد. میزان مصرف گاز کوره هوای گرم به چندین عامل بستگی دارد. اما برای کاهش میزان مصرف گاز کوره هوای گرم چه تدابیری باید اندیشید؟ همانطور که می‌دانید در بیشتر ساختمان‌های تجاری و صنعتی هزینه‌های بالایی صرف تامین گرمایش مناسب ساختمان می‌شود. چرا که تامین گرمایش مناسب رابطه‌ی مستقیمی با پیشبرد روند کاری و افزایش بازده تولیدی خواهد داشت. با مطالعه‌ی این متن با چند روش مهم و ساده در مورد شیوه‌های به کار رفته در ساخت کوره‌ها برای کاهش مصرف گاز کوره هوای گرم آشنا خواهید شد.

 

کوره هوای گرم صنعتی

کوره هوای گرم صنعتی

 در ابتدا باید به این موضوع اشاره کنیم که به طور کلی سیستم‌های گرمایشی گازی به علت پایین بودن قیمت سوخت‌های فسیلی مانند انرژی گاز، از جمله  روش‌های گرمایشی مقرون به صرفه به شمار می‌آیند. با این حال بهتر است تا اندازه‌ی ممکن با کاهش میزان مصرف گاز کوره هوای گرم ، در میزان مصرف انرژی و هزینه‌های گرمایشی صرفه جویی به عمل آورد.

چه عواملی باعث کاهش مصرف گاز کوره هوای گرم می‌شود؟

مصرف گاز کوره

مصرف گاز کوره

 کوره‌های هوای گرمی که امروزه توسط کارخانه‌های ساخت و تولید سیستم‌های گرمایشی تولید می‌شوند، بسیار کم مصرف‌تر از کوره‌هایی هستند که در چند دهه‌ی پیش مورد استفاده قرار می‌گرفتند. به این دلیل که امروزه طراحان و سازندگان سیستم‌های گرمایشی صنعتی توجه بسیاری به کم مصرف بودن هیترهای صنعتی دارند. همچنین با پیشرفت فناوری و اعمال آن در ساخت سیستم‌های گرمایشی صنعتی جدید، میزان مصرف انرژی در محیط‌های صنعتی تا اندازه‌ی چشمگیری کاهش پیدا کرده است.

ویژگی کم مصرف بودن سیستم‌های گرمایش صنعتی و کوره‌های هوای گرم باعث می‌شود که کوره با توجه به میزان انرژی که مصرف می‌کند، درصد بالایی از انرژی مصرف شده را به انرژی گرمایی تبدیل کند. همچنین کوره‌های هوای گرم کم مصرف انرژی کمتری برای تولید گرمای مورد نیاز، مصرف می‌کنند و در عین حال قادر به تامین میزان گرمای لازم در زمان مورد نیاز هستند.

 قطعات به کار رفته در کوره هوای گرم کم مصرف

 

کوره‌ی صنعتی کم مصرف

کوره‌ی صنعتی کم مصرف

سیستم احتراق الکترونیکی: در ساخت کوره هوای گرم صنعتی امروزی به جای شعله‌های پیلوت گازسوز، از سیستم احتراق الکترونیکی استفاده می‌شود. سیستم احتراق الکترونیکی تنها در زمانی که نیاز به روشن کردن کوره هوای گرم دارید مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین دلیل بسیار کم مصرف‌تر از شعله‌های پیلوتی گاز سوز هستند که همواره در حال اشتعال هستند.

امکان تنظیم حرارت کوره هوای گرم: همانطور که می‌دانید در روزهای مختلف سال و در شرایط مختلف دمای هوای داخل ساختمان تغییر پیدا می‌کند. بنابراین در زمان و شرایط مختلف به میزان انرژی گرمایی متفاوتی نیاز خواهید داشت. یکی از ویژگی‌های کوره هوای گرم کم مصرف این است که دارای امکان تنظیم حرارت در درجات مختلف باشد. بیشتر کوره‌ها دارای دو درجه‌ی متفاوت‌ برای تولید هوای گرم هستند. اگر میزان تولید گرمای کوره را در درجه‌ی اول قرار دهید، کوره گرمای کمتری تولید می‌کند و می‌توانید به مدت زمان طولانی‌تری از انرژی گرمایی تولید شده توسط کوره بهره‌مند شوید. این در حالی است که کوره انرژی گرمایی لازم را با مصرف انرژی کمتری تولید می‌کند. در روزهای بسیار سرد نیز می‌توانید درجه حرارت کوره را افزایش داده و انرژی گرمای مورد نیاز خود را دریافت نمایید.

قابل تنظیم بودن سرعت فن دمنده: طراحی و ساخت کوره هوای گرم کم مصرف به گونه‌ای انجام شده است که سرعت فن دمنده قابل تنظیم باشد. مانند امکان تنظیم حرارت کوره هوای گرم و چند سرعته بودن فن دمنده باعث می‌شود که در شرایطی که به گرمای زیادی نیاز ندارید، از مصرف انرژی بیش از اندازه جلوگیری به عمل آورید. اگر بخواهید که جریان هوای گرم با سرعت بیشتری در محیط مورد نظر شما توزیع پیدا کند، می‌توانید سرعت فن را افزایش دهید. در مواقعی که دمای هوا ملایم است، می‌توانید سرعت دمندگی فن را روی درجه‌ی‌ پایین‌تر تنظیم کنید. این کار باعث می‌شود که در مواقعی که به انرژی گرمایی زیادی نیاز ندارید میزان مصرف انرژی توسط کوره هوای گرم کاهش پیدا کند.

مبدل حرارتی ثانویه: هر کوره هوای گرم کم مصرف که راندمان بالای ۹۰ درصد داشته باشد، دارای مبدل حرارتی ثانویه است. این بدان معنا است که کوره از یک مبدل حرارتی دوم برای استخراج گرما استفاده می‌کند. این ویژگی موجب می‌شود که کوره هوای گرم با سوخت کمتری انرژی گرمایی بیشتری تولید کند.

احتراق بسته: برای اینکه روند احتراق در کوره هوای گرم به درستی پیش برود، کوره احتیاج به وارد کردن میزان مشخصی از هوا به داخل خود را دارد. در کوره‌هایی که جعبه‌ی احتراق آنها باز است، کوره از هوای گرم اتاق برای پیشبرد فرایند احتراق استفاده می‌کند. در صورتی که کوره‌هایی که دارای جعبه احتراق بسته هستند، از هوای بیرون ساختمان استفاده می‌کنند. این امر علاوه بر کاهش میزان مصرف انرژی، باعث افزایش ایمنی کوره هوای گرم می‌شود.

ترموستات: امروزه در ساخت سیستم‌های گرمایشی جدید از ترموستات استفاده می‌شود. مجهز بودن کوره به ترموستات علاوه بر کاهش میزان مصرف انرژی توسط کوره هوای گرم، باعث افزایش ایمنی سیستم‌های گرمایشی به کار رفته در ساختمان‌های صنعتی و تجاری می‌شود. به کارگیری ترموستات در کوره هوای گرم باعث می‌شود که بتوانید به صورت اتوماتیک دمای کوره را کنترل نمایید. در این صورت درجه دمای کوره هوای گرم بیش از اندازه داغ نمی‌شود و همواره دمای اتاق را در دمای مطلوب از پیش تعیین شده به صورت ثابت نگه می‌دارد. در صورت داغ شدن بیش از اندازه‌ی کوره، ترموستات به صورت اتوماتیک باعث خاموش شدن دستگاه می‌شود.

شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع هیتر و سیستم‌های گرمایشی صنعتی و تجاری است. اگر قصد خرید هیتر برای ساختمان صنعتی و تجاری یا مسکونی خود را دارید، می‌توانید برای کسب اطلاعات دقیق‌تر و بیشتر در مورد انواع سیستم‌های گرمایشی با مشاوران و مسئولان فروش شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید. آشنایی با انواع سیستم‌های گرمایشی، ویژگی‌ها، مزایا، و کاربردهای منحصر به فرد هر کدام از آنها می‌تواند به شما کمک کند تا هیتر مناسبی را برای ساختمان صنعتی مورد نظر خود انتخاب نمایید و از مزایای به کارگیری سیستم گرمایشی کم مصرف و مناسب بهره‌مند شوید.

به نظر شما برای صرفه‌جویی در مصرف گاز کوره هوای گرم چه راه‌کارهای دیگری را می‌توان مد نظر گرفت؟ تجربیات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: jerrykelly

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما