هیتر برقی بیسبورد : معرفی هیتر برقی بیسبورد و ویژگی‌های آن

ویژگی های هیتر خوب
ویژگی های هیتر خوب : آشنایی با ویژگی‌های بارز یک هیتر خوب
آبان ۲۴, ۱۳۹۹
نگهداری کوره هوای گرم
مهم‌ترین نکاتی که در مورد نگهداری کوره هوای گرم بدانید.
آذر ۱۲, ۱۳۹۹
هیتر برقی بیسبورد

هیتر برقی بیسبورد

هیتر برقی بیسبورد که برخی اوقات هم با عنوان بخاری تخته‌ای نیز شناخته ‌می‌شود، نوعی از سیستم‌های گرمایشی است که معمولاً در زیر پنجره نصب ‌می‌گردد.‌ باید گفت که به کارگیری هیتر برقی بیسبورد برای تامین گرمایش در ساختمان‌های اداری و دفاتر مناسب است. همچنین این نوع سیستم گرمایشی در ساختمان‌های مسکونی به کار برده ‌می‌شود.‌

ساختار هیترهای برقی بیسبورد

ساختار هیتر‌های برقی بیسبورد به گونه‌ای است که معمولاً از جنس آلومینیوم ساخته ‌می‌شوند و قطعه‌ی گرمایشی فلزی‌ داخل آنها قرار داده ‌می‌شود.‌ باید به این نکته اشاره کرد که هیترهای برقی بیسبورد از لحاظ اندازه سیستم‌های گرمایشی کوچکی هستند. اما این نوع بخاری‌ها در مقایسه با اندازه‌ی کوچک بازده و توان حرارتی بالایی دارند.‌

نحوه کارکرد هیترهای برقی بیسبورد

هیتر‌های برقی بیسبورد به طور مستقل کار ‌می‌کنند و ‌می‌توان آنها را در اتاق‌های جداگانه استفاده کرده و گرمایش اتاق‌های مختلف را با استفاده از آنها تامین کرد.‌ به این ترتیب شما ‌می‌توانید با نصب هیتر برقی بیسبورد در اتاقی که قصد استفاده از آن را دارید یا اتاقی که به گرمای بیشتری در آن احتیاج دارید، نصب کرده و‌ با تنظیم درجه‌ی آن گرمای مورد نیاز خود را در اتاق مورد نظر تامین کنید.‌ به این طریق با خاموش کردن هیتر در اتاقی از ساختمان که نیازی به گرمایش ندارد ‌می‌توانید در مصرف انرژی صرفه جویی به عمل بیاورید.‌ با توجه به اینکه هیتر برقی بیسبورد دارای قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد خود است در این نوشته به‌ معرفی این‌ نوع سیستم گرمایشی و‌ نکات مهم در مورد آن خواهیم پرداخت.

 

هیتر برقی بیسبورد

هیتر برقی بیسبورد

نصب هیترهای برقی بیسبورد

همانطور که گفته شد بیشتر اوقات هیتر‌های برقی بیسبورد زیر پنجره‌ها قرار داده ‌می‌شوند. از دلایلی که باعث می‌شود معمولاً هیتربرقی بیسبورد را در زیر پنجره‌ها نصب کنند‌ این است که‌ با قرار گرفتن هیتر در زیر پنجره هوای سردی که ممکن است از منافذ پنجره به داخل فضای ساختمان نفوذ پیدا کند،‌ با وجود هیتر گرم ‌می‌شود.‌ باید اضافه کرد که این‌ نکته‌ی گرمایشی‌ در مورد بخاری‌های تابشی و همچنین کوره‌ها‌ نیز کاربرد دارد و معمولاً سیستم‌های گرمایشی را در‌ زیر پنجره‌ها یا در نزدیکی دریچه‌های ورودی هوا‌ نصب ‌می‌کنند.‌ به این طریق ‌می‌توان‌ هوای‌ سرد وارد شده به محیط داخلی ساختمان را گم کرده و تعادل گرمایی‌ اتاق را حفظ کرد.‌

تفاوت هیترهای برقی بیسبورد و هیترهای هیدرونیک

باید به این نکته اشاره کرد که‌ هیترهای برقی بیسبورد با هیترهای هیدرونیک‌ بیسبورد متفاوت هستند.‌ ممکن است برخی از کاربران این دو نوع سیستم گرمایشی را با یکدیگر اشتباه بگیرند.‌ هیترهای هیدرونیک بیسبورد نحوه‌ی نصب مشابهی با‌ هیترهای برقی بیسبورد دارند. اما باید به این نکته اشاره کرد که هیترهای‌ هیدرونیک بیسبورد‌ از‌ سیال حرارتی برای گرم کردن‌ هوای محیط اطراف‌ خود استفاده ‌می‌کنند.‌ در حالی که هیترهای برقی بیسبورد‌ از جریان برق برای تولید انرژی گرمایی بهره ‌می‌برند.‌ یکی دیگر از تفاوت‌های هیتر برقی بیسبورد و هیتر هیدرونیک بیسبورد این است که بخاری‌های برقی برای گرم شدن به مدت زمان کمتری نیاز دارند.‌ بنابراین سرعت گرمایشی آن‌ها بالاتر از بخاری‌های هیدرونیک بیسبورد است. اما باید گفت که معمولاً به کارگیری بخاری‌های هیدرونیک بیسبورد مقرون به صرفه‌تر از‌ به کارگیری بخاری‌های برقی بیسبورد است.

نصب هیتر برقی بیسبورد

 

نصب هیتر برقی بیسبورد

نصب هیتر برقی بیسبورد

انتخاب هیتر برقی بیسبورد مناسب، برای فضای مورد نظر

قبل از نصب و به کارگیری هیتر برقی بیسبورد باید به این نکته توجه کنید که اتاق مورد نظر شما به چه مقدار گرما نیاز پیدا خواهد کرد.‌ لازم است که کاربران قبل از تهیه سیستم گرمایشی مساحت‌ ساختمان مورد نظر را محاسبه کرده و شرایط آن مانند‌ نحوه عایق بندی، میزان اتلاف گرما و میزان گرمای مورد نیاز با توجه به شرایط جوی و جغرافیایی از منطقه‌ای که ساختمان در آن قرار دارد را مورد مطالعه و بررسی قرار دهند.‌ به این صورت کاربران ‌می‌توانند هیتری را تهیه کنند که توان حرارتی مناسبی در مقایسه با شرایط ساختمان مورد نظر آنها داشته باشد.

نصب و راه اندازی

باید به این نکته توجه کرد که نصب کابل و اتصال‌ هیتر برقی بیسبورد باید توسط یک برقکار‌ که تخصص و دانش کافی در این زمینه را دارد، انجام شود.‌ در صورتی که بخواهید بخاری را به یک ترموستات جداگانه وصل کنید لازم است که کابل مدار را از ترموستات بخاری متصل نمایید.‌ باید گفت که این کار نیز باید توسط یک برقکار متخصص انجام گردد.‌ در صورت نصب ناصحیح بخاری ایمنی آن تضمین نمی‌شود و ممکن است در آینده خطرات جدی‌ برای هیتر و کاربران‌ به وجود بیاید.

 

 

ترموستات هیتر برقی بیسبورد

ترموستات هیتر برقی بیسبورد

 

به طور معمول‌ هر دستگاه هیتربرقی بیسبورد ترموستات مخصوص به خود را دارد.‌ بنابراین کاربران می‌توانند ترموستات دستگاه را‌ متناسب با شرایط اتاق مورد نظر تنظیم کنند.‌ به عنوان مثال اگر از هیتر برقی بیسبورد در راهرو استفاده می‌کنید، می‌توانید‌ دمای آن را روی درجه‌ی پایین‌تری تنظیم کنید تا در هزینه‌های مصرف انرژی صرفه جویی به عمل بیاورید.

شیوه نگهداری و نظافت هیتر برقی بیسبورد

همانطور که ‌می‌دانید نگهداری و مراقبت مناسب از سیستم‌های گرمایشی روی عملکرد آنها تاثیر بسزایی دارد.‌ هر نوع سیستم گرمایشی دارای نکات نگهداری و مراقبت منحصر به فرد خود است و کاربران باید نسبت به انجام سرویس و نظافت سیستم‌های گرمایشی در بازه‌های زمانی‌ مشخص شده اقدام کنند.‌ به این ترتیب می‌توان علاوه بر بهبود عملکرد گرمایشی هیتر، طول عمر مفید آن را نیز افزایش داد و مدت زمان بیشتری از اثر گرمایشی آن بهره برد.‌ در این قسمت با نکات مهم در مورد نگهداری و نظافت هیتربرقی بیسبورد آشنا خواهید شد.

گردگیری دوره‌ای پوشش خارجی هیتر

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در مورد نحوه نگهداری و تمیز کردن بخاری‌های برقی بیسبورد باید به آن توجه کنید جلوگیری از نشستن گرد و غبار روی‌ دستگاه هیتر است.‌ اطمینان حاصل کنید که به طور مرتب پوشش خارجی هیترهای برقی بیسبورد را گردگیری ‌می‌کنید تا از ورود گرد و غبار و آلودگی به داخل آنها جلوگیری به عمل بیاورید.‌ ممکن است به نظر بیاید که نشستن گرد و غبار روی دستگاه به طور کلی خطری ایجاد نکند. اما باید بدانید که‌ ورود گرد و غبار به داخل هیتر باعث ایجاد بوی نامطبوع‌ سوختگی شده و علاوه بر این بازده انرژی هیتر را کاهش می‌دهد.‌

موارد مناسب برای گردگیری

باید به این نکته نیز اشاره کرد که اگر به صورت طولانی مدت گرد و غبار روی هیتر باقی بماند، ممکن است خطر آتش‌ سوزی را نیز به دنبال داشته باشد.‌ به منظور زدودن گرد و غبار و آلودگی از هیتربرقی بیسبورد می‌توانید از یک پاک کننده خانگی‌ ملایم یا‌ دستمال گردگیری استفاده کنید.‌ در صورتی که گرد و غبار زیادی روی هیتر نشسته باشد یا اینکه مدت زمان طولانی از آخرین باری که‌ را تمیز کرده باشید گذشته باشد،‌ مدت زمان بیشتری را صرف گردگیری و نظافت هیتر بکنید.

بررسی عدم ورود جسم خارجی و نکات ایمنی مربوط به آن

علاوه بر تمیز کردن و گردگیری‌ قسمت خارجی هیتر لازم است که از ورود آلودگی و گرد و غبار یا هر گونه جسم خارجی به داخل‌ دستگاه اطمینان حاصل کنید.‌ برای این کار لازم است که‌ پنل یا صفحه‌ی دستگاه هیتر را باز کرده و به این ترتیب دسترسی به‌ قسمت داخلی هیتر پیدا کنید.‌ باید به این نکته‌ی مهم توجه نمایید که قبل از تمیز کردن یا بررسی بخاری برقی بیسبورد مطمئن شوید که دستگاه خاموش است و آن را از‌ اتصال به برق جدا کرده‌اید.‌ لازم است که‌ نسبت به نظافت و گردگیری هیتر حداقل دو بار در سال یعنی هنگام شروع فصل سرما و هنگام پایان آن‌ اقدام نمایید.

رنگ زدن دستگاه هیتر

ممکن است‌ پس از گذشت مدت زمانی‌ بخواهید که دستگاه هیتر خود را رنگ بزنید. در صورتی که قصد رنگ کردن دستگاه هیتر را دارید، باید به این نکته توجه کنید که برخی از رنگ‌ها ممکن است دارای این ویژگی باشند که‌ به دلیل گرمای ایجاد شده توسط بخاری با گذشت زمان ترک بخورند یا حباب‌ بزنند.‌ بنابراین لازم است که به منظور رنگ کردن هیتر از رنگ‌هایی استفاده کنید که در برابر حرارت مقاوم باشند.

 

اتصالا هیتر برقی

اتصالات هیتر برقی

بررسی اتصالات هیتر

همچنین لازم است که هر از چند گاهی اتصالات و سیم‌های هیتر برقی بیسبورد را مورد بررسی قرار دهید.‌ وجود پاره شدگی در سیم‌ها یا‌ معیوب بودن آنها می‌تواند عملکرد سیستم گرمایشی شما را‌ تحت تاثیر قرار‌ داده و فرایند تولید گرما را با مشکل مواجه کند. همچنین باید به این نکته مهم توجه کنید که وجود‌ ایراد در اتصالات و سیم کشی بخاری ‌می‌تواند منجر به‌ ایجاد جرقه و در نهایت رخ دادن آتش سوزی شود.‌ به همین دلیل بررسی‌ سیم‌ها و اتصالات بخاری‌های برقی دارای اهمیت بسیاری است و ایمنی آن را تضمین می‌کند.

معرفی ویژگی‌های هیتر برقی بیسبورد

تما‌می ‌سیستم‌های گرمایشی دارای نکات مثبت و منفی منحصر به فرد خود هستند. تنها چیزی که یک‌ هیتر را به سیستم گرمایشی ایده‌آل تبدیل می‌کند‌، مناسب بودن ویژگی‌های آن با شرایط مورد نیاز در ساختمانی است که قصد گرم کردن آن را دارید.‌ به همین دلیل لازم است که قبل از انتخاب و به کارگیری سیستم گرمایشی با ویژگی‌های مثبت و منفی آن آشنایی کامل داشته باشید.‌ به این طریق‌ خواهید توانست هیتری را انتخاب کنید که با مصرف کمترین میزان انرژی، گرمای ایده‌آل و مورد نیاز شما را به بهترین شکل ممکن‌ تامین کنند.‌ با توجه به اهمیت این موضوع در این قسمت به معرفی ویژگی‌های مثبت و منفی هیتربرقی بیسبورد خواهیم پرداخت.

تولید هوای پاک توسط سیستم‌های گرمایشی بیسبورد

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مثبت هیترهای برقی بیسبورد این است که این سیستم‌های گرمایشی‌ انرژی گرمایی پاکی را تولید می‌کنند. با توجه به‌ اینکه این نوع بخاری انرژی برق را به انرژی گرمایی تبدیل ‌می‌کند، در حین تولید گرما باعث ایجاد آلودگی یا انتشار گازهای سمی ‌و مضر مانند گازهای گلخانه‌ای در‌ فضا نمی‌شود.‌ به ‌همین جهت هیترهای برقی بیسبورد از انواع سیستم‌های گرمایشی سازگار با محیط زیست به شمار ‌می‌آیند.

کاربرد آسان هیترهای برقی بیسبورد

از طرف دیگر‌ استفاده و به کارگیری هیترهای برقی بیسبورد بسیار ساده است.‌ در واقع کاربران با متصل کردن بخاری به پریز برق و تنظیم درجه آن می‌توانند گرمای مورد نیاز خود را با استفاده از این بخاری‌ها‌ به راحتی تامین کنند.‌ همچنین بیشتر بخاری‌های برقی بیسبورد دارای ظاهر شیک و آراسته هستند.‌ بنابراین می‌توان آنها را در ساختمان‌هایی با دکوراسیون‌ها و چیدمان‌های مختلف به کار برد.‌ این بخاری‌ها با توجه به اندازه‌ی کوچک‌شان‌ فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند و برای به کارگیری در آن دسته از ساختمان‌هایی که‌ مساحت کوچکی دارند و با مشکل فضا روبه‌رو هستند،‌ سیستم‌های گرمایشی ایده آلی به شمار ‌می‌آیند.

 

ایمنی بخاری برقی بیسبورد

ایمنی بخاری برقی بیسبورد

ایمنی بالا

یکی دیگر از مهم‌ترین مزیت‌های بخاری‌های برقی بیسبورد ایمنی بالای آنها است.‌ در صورتی که هنگام نصب‌ بخاری‌ دستورالعمل‌های ایمنی آن را رعایت کرده باشید و به طور مرتب و در بازه‌های زمانی مشخص نسبت به بررسی صحت عملکرد دستگاه اقدام کنید،‌ مشکلی با ایمنی این دستگاه به وجود نخواهد آمد.‌ با توجه به اینکه بخاری‌های برقی بیسبورد دارای شعله‌ی باز نیستند در مقایسه با بخاری‌های گازی‌ ایمنی بسیار بیشتری دارد.‌

کارکرد آرام و بی‌ سروصدا

همچنین این نوع بخاری‌ها شیوه‌ی گرمایشی بی صدایی دارند و موجب ایجاد آلودگی صوتی در محیط نمی‌شوند.‌ با توجه به این ویژگی‌ها می‌توان گفت که استفاده از بخاری‌های برقی بیسبورد در آن دسته از محیط‌هایی که به ایمنی و سکوت نیاز است ‌می‌تواند موثر واقع شود.‌ به عنوان مثال در‌ محیط‌ها و ساختمان‌هایی‌ مانند مدارس‌ و آموزشگاه‌ها که کودکان در آن رفت و آمد زیادی دارند،‌ بیمارستان‌ها،‌ آسایشگاه‌ها،‌ کتابخانه‌ها، دفاتر و اداره‌ها، هتل‌ها و…‌ می‌توان از اثر گرمایشی بخاری‌های برقی بیسبورد بهره‌‌مند شد.

 

هیتر بیسبورد

هیتر بیسبورد

 

معایب هیترهای برقی بیسبورد

با تمام مزیت‌ها، باید گفت که هیترهای برقی بیسبورد دارای نکات منفی نیز هستند. باید به این نکته اشاره کرد که بخاری‌های برقی از سیستم‌های‌ گرمایشی کم مصرف به شمار ‌می‌آیند.‌ در واقع می‌توان گفت که بخاری‌های برقی تمامم انرژی مصرفی خود را به انرژی گرمایی تبدیل می‌کنند و‌ بازده تقریباً ۱۰۰ درصدی دارند.‌

هزینه بالای مصرف برق

با این حال باید گفت که این بخاری‌ها برای به کارگیری به صورت تمام مدت ارزان و مقرون به صرفه نیستند.‌ چراکه قیمت انرژی برق در مقایسه با دیگر انرژی‌ها‌ از جمله سوخت‌های فسیلی‌ مانند سوخت گاز‌ گران‌تر است و به کارگیری طولانی مدت بخاری‌های برقی می‌تواند باعث افزایش میزان‌ مصرف انرژی و در نتیجه افزایش میزان هزینه‌های گرمایشی ساختمان شود.

مناسب فقط برای فضاهای کوچک

از طرفی این بخاری‌ها در مقایسه با اندازه‌ی کوچک‌شان توان حرارتی بالایی دارند، اما در مقایسه با هیترهای پرتوان صنعتی عملکرد گرمایشی آنها پایین‌تر است و استفاده از آنها برای تامین گرمایش ساختمان‌های بزرگ صنعتی پیشنهاد نمی‌شود.

شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع هیترها و سیستم‌های گرمایشی صنعتی و تجاری است. اگر قصد خرید بخاری یا هیتر را دارید، می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع سیستم‌های گرمایشی صنعتی، ویژگی‌ها، مزایا و معایب، قیمت، و کاربردهای هر کدام از آنها با کارشناسان و مسئولان فروش شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید.

آیا شما تا به حال تجربه استفاده از بخاری برقی بیسبورد را داشته‌اید؟ آیا انتظارات شما را برآورده است و مناسب فضای شما است؟ تجربه و نظرات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

 

منبع: ratehub

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما