مهم‌ترین دلایل استفاده از هیتر برقی صنعتی سه فاز در ساختمان‌های صنعتی

هیتر برقی ایستاده
انواع هیتر برقی ایستاده چیست و در کجاها استفاده می‌شود؟
مهر ۶, ۱۳۹۸
هیتر برقی صنعتی تک فاز
مزایای هیتر برقی صنعتی تک فاز چیست و هنگام خرید آن چه نکاتی را باید رعایت کرد؟
مهر ۱۲, ۱۳۹۸
هیتر برقی صنعتی سه فاز

هیتر برقی صنعتی سه فاز

هیتر برقی صنعتی سه فاز نوعی بخاری یا سیستم گرمایشی است که کاربردهای فراوانی در ساختمان‌های صنعتی گوناگونی دارد. هیتر برقی صنعتی سه فاز برای تامین گرمایش مورد نیاز در محیط‌های صنعتی مانند کارخانه‌ها، کارگاه‌های تولیدی و صنعتی، ساختمان‌های سوله، انباری‌های بزرگ صنعتی، پارکینگ‌ها و دیگر ساختمان‌های صنعتی که اغلب دارای مساحت بزرگ و سقف بلندی هستند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این متن سعی شده است که اطلاعاتی در مورد ویژگی‌های هیتر برقی صنعتی سه فاز و مزایای آن اطلاعاتی به خواننده داده شود. آشنایی با ویژگی‌های هیتر برقی صنعتی سه فاز، مزایا و کاربردهای آن باعث می‌شود که بتوانید هنگام خرید هیتر برای ساختمان صنعتی خود، انتخاب بهتری انجام دهید. در ادامه‌ی مطلب شما را با نحوه‌ی کارکرد و ویژگی‌های هیتر برقی صنعتی سه فاز و دلایلی که آن را برای به کارگیری در ساختمان‌های صنعتی مناسب می‌کند، آشنا خواهیم کرد.

هیتر برقی

  دلایل به کارگیری هیتر برقی صنعتی استفاده در ساختمان‌های صنعتی

 یکی از مهم‌ترین نکاتی که در مورد سیستم‌های گرمایشی مورد استفاده قرار گرفته در ساختمان‌های صنعتی باید به آن اشاره کرد، کم مصرف بودن هیتر است. در بیشتر ساختمان‌های صنعتی هزینه‌ی بالایی صرف تامین گرمایش مناسب می‌شود. چرا که در محیط‌های صنعتی و تجاری برای پیشبرد فعالیت‌های تولیدی و صنعتی، و همچنین تامین محیطی مناسب برای کار نیروی انسانی، به یک سیستم گرمایشی خوب نیاز پیدا خواهید کرد. باید به شما بگوییم که یکی از از دلایل به کارگیری هیتر برقی صنعتی سه فاز در ساختمان‌های صنعتی صرفه جویی در هزینه‌های گرمایشی است. در واقع تولید برق با قدرت سه فاز روش مقرون به صرفه‌تری برای تولید انرژی است. اگر بخواهیم برق تک فاز تولید کنیم، ولتاژ به گونه‌ای تغییر می‌کند که انگار از یک الگوی موج سینوسی پیروی می‌کند. به همین ترتیب قدرت تولید ولتاژ نیز تغییر خواهد یافت. تغییر قدرت یا گشتاور روش مناسبی برای تبدیل نیروی مکانیکی به نیروی الکتریسیته نیست. در حالیکه اگر نیرو را به صورت سه ولتاژ جداگانه تولید کنیم، هر شکل موج ولتاژ یک سوم واگشت یا دور موتور (۱۲۰ درجه) می‌شود و قدرت یا گشتاور تولید برق ثابت می‌ماند. یعنی مجموعه ولتاژها و گشتاور به عنوان تابعی از زمان ثابت می‌ماند. این امر باعث می‌شود تبدیل نیرو به انرژی برق بسیار کارآمد و موثر باشد. علاوه بر این، لرزش ایجاد شده از طریق گشتاور متغیر باعث افزایش ساییدگی در یاتاقان‌ها و سایر قسمت‌های ژنراتور می‌شود، که این امر صرفه جویی اقتصادی را در پی خواهد داشت.

با انتقال نیرو در هیتر برقی صنعتی سه فاز به سه سیم، هر سیم حامل جریان الکتریکی کمتری خواهد بود. این امر بدین معنا است که شما می‌توانید از سیم‌های کوچک‌تر و ارزان‌تر استفاده کنید. یک مثال بارز برای توضیح این مسئله این است که اگر آب کمتری در یک لوله جریان داشته باشد، شما می‌توانید از از لوله‌های کوچکتری برای انتقال آب استفاده کنید. باید اضافه کرد که نیروی سه فاز در هیترهای بزرگ صنعتی به کار برده می‌شود. هیترهای صنعتی بزرگ توان ۲۰۰۰ وات الی ۵۰۰۰ وات را دارند. در هیتر‌های کوچک از نیروی سه فاز استفاده نمی‌شود. چرا که به کارگیری نیروی سه فاز در هیتر کوچک باعث افزایش مصرف انرژی و همچنین ناکارآمد بودن هیتر می‌شود.

در نیروی سه فاز هر چقدر اندازه‌ی جریان بزرگ‌تر باشد، گرمایی بیشتری در اتصالات داخل هیتر( مانند هیترهای صنعتی بزرگ غیر سه فاز بزرگ) تولید می‌شود. تولید گرما در اتصالات داخل دستگاه هیتر می‌تواند یکی از دلایل اصلی خرابی و صدمه رسیدن به هیتر باشد. اگر اتصالات داخل دستگاه با گذشت زمان ضعیف شوند، گرمای تولید شده در اتصال ۴ برابر مقاومت اتصال خواهد شد. به طور کلی باید گفت که جریان بالا در دستگاه هیتر کوچک باعث کاهش عملکرد و غیر قابل اطمینان بودن آن می‌شود.

  ویژگی‌های هیتر برقی صنعتی سه فاز

هیتر برقی فن دار

هیتر برقی فن دار

 شما می‌توانید انواع هیتر برقی صنعتی سه فاز را برای ساختمان صنعتی و تجاری مورد نظر خود تهیه کرده و از اثر گرمایشی آن بهره ببرید. این هیترها توسط کارخانه‌های مختلفی ساخته می‌شوند. در حالی که همه‌ی هیترهای برقی صنعتی سه فاز دارای قدرت گرمایشی بالایی هستند، اندازه، طرح، کیفیت قطعات به کار رفته در ساخت آنها، طول عمر دستگاه و غیره ممکن است با یکدیگر متفاوت باشند. بیشتر هیترهای برقی صنعتی سه فاز مجهز به یک فن دمنده هستند که گرمای تولید شده توسط هیتر را با سرعت و قدرت بیشتری در سرتاسر محیط به صورت یکنواخت توزیع می‌کند. بهتر است که هیتر برقی صنعتی سه فاز چند سرعته باشد. در این صورت می‌توانید با توجه به نیازهای گرمایشی خود میزان گرمای تولید شده توسط هیتر را کنترل کرده و به این ترتیب از تولید گرمای اضافه و مصرف انرژی بیهوده جلوگیری نمایید. برخی از هیترهای برقی صنعتی سه فاز دارای قابلیت حمل و نقل و جابجایی هستند. مجهز بودن هیتر به دسته و چرخ در زیر آن، این امکان را برای شما فراهم می‌کند که بتوانید به راحتی هیتر را از مکانی به مکان دیگر انتقال دهید و از اثر گرمایشی آن در مکان مورد نظرتان بهره مند شوید. امروزه بیشتر هیترهای صنعتی مجهز به ترموستات هستند. ترموستات دما را به صورت اتوماتیک کنترل می‌کند. همچنین، ترموستات از گرم شدن بیش از اندازه‌ی هیتر جلوگیری کرده و ایمنی آن را تضمین می‌نماید. هیتر برقی صنعتی سه فاز علاوه بر قدرت گرمایشی بالایی که دارد، در مدت زمان بسیار کوتاهی دمای هوای محیط اطراف خود را افزایش می‌دهد. این ویژگی باعث می‌شود که شما بتوانید ساختمان مورد نظرتان را در مدت زمان کوتاهی گرم کنید.

 شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع  هیتر و سیستم‌های گرمایشی صنعتی و تجاری است. اگر برای خرید هیتر صنعتی به بازار مراجعه کنید، با انواع هیترهای مختلف و قیمت‌های گوناگونی مواجه خواهید شد. پیشنهاد می‌کنیم قبل از اقدام به خرید سیستم گرمایشی صنعتی اطلاعات کافی در مورد انواع هیترهای صنعتی، ویژگی‌ها، مزایا و معایب و کاربردهای آنها کسب کنید. آشنایی با انواع هیترهای صنعتی باعث می‌شود که شما بتوانید با توجه به شرایط و نیازهای گرمایشی ساختمان مورد نظرتان، هیتری را انتخاب کنید که مناسب شما باشد. کارشناسان و مسئولان فروش شرکت گرما سرد آماده‌ی ارائه‌ی اطلاعات مفید و لازم در مورد انواع هیترهای صنعتی و تجاری هستند. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات دقیق‌تر با  شرکت گرماسرد تماس حاصل فرمایید.

منبع: thermalcorporation

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما