بررسی روش گرمایشی هیتر تابشی برقی صنعتی

هیتر برقی صنعتی کم مصرف
معرفی انواع هیتر برقی صنعتی کم مصرف به همراه ویژگی هر کدام از آنها
مهر ۲۷, ۱۳۹۸
گرمایش فضای باز
گرمایش فضای باز توسط بخاری‌های برقی چگونه صورت می‌گیرد؟
آبان ۶, ۱۳۹۸
هیتر تابشی برقی صنعتی

هیتر تابشی برقی صنعتی

 هیتر تابشی برقی صنعتی نوعی سیستم گرمایشی است که برای تامین گرمایش ساختمان‌های صنعتی و تجاری به کار برده می‌شود. هیترهای تابشی یکی از جدیدترین سیستم‌های گرمایشی صنعتی به شمار می‌آیند. همانطور که از اسم آن پیدا است، هیتر تابشی برقی صنعتی برای تولید گرما، انرژی برق را به انرژی گرمایی تبدیل می‌کند. امروزه انواع هیترهای تابشی برقی صنعتی کاربردهای بسیاری در مراکز صنعتی و تجاری دارند. برای مثال در کارخانه‌ها، کارگاه‌های تولیدی و صنعتی، انباری‌های بزرگ، پارکینگ‌ها، آشیانه‌های نگهداری هواپیما، دانشگاه‌ها، مدرسه‌ها و موسسات آموزشی، سالن‌های ورزشی، سالن‌های اجتماعات، مساجد، هتل‌ها و رستوران‌ها و غیره از اثر گرمایشی هیترهای تابشی بهره برده می‌شود. به کارگیری هیترهای تابشی برقی صنعتی یک روش موثر و مقرون به صرفه‌ی گرمایشی در ساختمان‌های صنعتی و تجاری است. هیترهای تابشی برقی صنعتی به منظور تامین گرمایش مناسب و کافی، انرژی کمتری در مقایسه با انواع سیستم‌های گرمایشی دیگر مصرف می‌کنند. ویژگی کم مصرف بودن هیترهای تابشی برقی صنعتی باعث می‌شود که این سیستم‌های گرمایشی برای تامین گرمای مورد نیاز ساختمان‌های صنعتی مناسب باشند.

هیتر تابشی

هیتر تابشی

روش گرمایشی هیتر تابشی برقی صنعتی

 روش گرمایشی هیتر تابشی صنعتی با بخاری‌های انتقال حرارت که دمای هوای اتاق را با انتقال گرما به هوای پیرامون خود افزایش می‌دهند، متفاوت است. هیترهای تابشی گرما را به صورت مستقیم توسط امواج خود به سطح مورد نظر انتقال می‌دهند. همانطور که نور خورشید به وسیله‌ی تابش سطح زمین را گرم می‌کند، هیترهای تابشی نیز اشیاء و افراد قرار گرفته شده در مسیر تابشی خود را گرم می‌کنند. ویژگی‌ گرمایش مستقیم و تابشی بخاری‌های برقی تابشی این امکان را فراهم می‌کند که بتوانید از هیتر تابشی در فضاهای باز نیز استفاده کنید. چرا که وجود باد و جریان هوا در عملکرد گرمایشی هیترهای تابشی برقی صنعتی هیچ تاثیری ندارد. شما می‌توانید در بدترین شرایط جوی و سردترین دمای هوا سطح مورد نظر خود را به صورت مناسب گرم کنید. این ویژگی هیتر برقی تابشی صنعتی را برای به کارگیری در آن دسته از ساختمان‌های صنعتی و تجاری که دارای فضای باز هستند به یک سیستم گرمایشی ایده‌آل تبدیل کرده است. به عنوان مثال در عرشه‌های کشتی‌ها ،اسکله‌های بارگیری، پارکینگ ها‌، فضای باز رستوران‌ها و هتل‌ها، استخرهای روباز و آن دسته از مراکز تجاری و صنعتی که درب آنها به صورت مکرر باز و بسته می‌شود، از اثر گرمایشی انواع هیتر تابشی برقی صنعتی بهره برده می‌شود.

هیتر تابشی فضای باز

هیتر تابشی فضای باز

 

 اگر برای گرم کردن محیط مورد نظر خودتان از هیترهای انتقال حرارت استفاده کنید، مدت زمانی طول می‌کشد تا هیتر بتواند گرما را به صورت یکنواخت به نقاط مختلف ساختمان انتقال دهد. این ویژگی در مورد هیتر تابشی برقی صنعتی صدق نمی‌کند. هیترهای تابشی گرما را به صورت آنی تولید می‌کنند. اگر در مسیر تابشی هیترهای تابشی برقی قرار بگیرید به محض روشن کردن هیتر گرمای آن را روی پوست بدن خود احساس خواهید کرد. بنابراین در آن دسته از ساختمان‌های صنعتی و تجاری که به گرمای سریع و آنی نیاز است، می‌توان از هیترهای تابشی برقی صنعتی استفاده کرد. علاوه بر این، هیترهای تابشی به علت تولید گرمای مستقیم، برای گرمایش نقطه‌ای بسیار مناسب هستند. با تنظیم ارتفاع و درجه‌ی تابش هیتر می‌توانید محل مورد نظرتان را به صورت مناسب گرم کنید. به عنوان نمونه در گلخانه‌های بزرگ که انواع گیاهان و مواد غذایی در آنها پرورش داده شده و نگهداری می‌گردند، از هیترهای تابشی برای تامین گرمایش نقطه‌ای استفاده می‌شود. برخی از گیاهان در مقایسه با گیاهان دیگر به گرمای بیشتری احتیاج دارند. بنابراین بدون نیاز به گرمایش کل محیط گلخانه می‌توان هیتر تابشی را برای گرم کردن قسمتی از گلخانه که به گرمای بیشتری نیاز دارد، به کار برد. باید اضافه کرد که هیترهای برقی تابشی به علت عدم انتشار گازهای سمی مانند گاز دی اکسید کربن و نسوزاندن اکسیژن هوا برای به کارگیری در گلخانه‌ها بسیار مناسب هستند.

 

هیتر تابشی صنعتی

هیتر تابشی صنعتی

انواع هیترهای تابشی برقی صنعتی به علت مزایای بسیاری که دارند، به یکی از سیستم‌های گرمایشی پرطرفدار در بیشتر ساختمان‌های صنعتی و تجاری تبدیل شده است. باید گفت که روز به روز به کاربران انواع هیترهای تابشی افزوده می‌شود.

مهم‌ترین مزایای به کارگیری هیتر تابشی برقی صنعتی

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های هیتر تابشی برقی صنعتی کم مصرف بودن آن است. به دلیل روش گرمایشی مستقیم، میزان اتلاف گرما در صورت به کارگیری هیترهای تابشی به کمترین میزان خود می‌رسد. چرا که گرمای تولید شده از طریق جریان هوا اتلاف نمی‌گردد. این ویژگی باعث می‌شود  که با مصرف انرژی کمتری سطح نظر خود را به خوبی گرم کنید. البته باید به این نکته اشاره کرد که قیمت انرژی برق در مقایسه با قیمت سوخت‌های فسیلی مانند سوخت گاز طبیعی، بیشتر است. اگر قصد خرید هیتر تابشی برقی صنعتی را دارید باید برآوردی از هزینه‌ی مصرف انرژی برق و گرمای مورد نیاز خود را محاسبه کنید. بهتر است هنگام خرید هیتر تابشی برقی صنعتی هیتری را خریداری نمایید که کم مصرف باشد. کم مصرف بودن هیتر نقش مهمی در کاهش هزینه‌های گرمایشی ساختمان‌های صنعتی و تجاری دارد.

 بیشتر هیترهای تابشی برقی شیوه‌ی گرمایشی بی ‌سر و صدا و آرامی دارند. این ویژگی باعث می‌شود که هیترهای تابشی برقی صنعتی برای به کارگیری در بیمارستان‌ها، آسایشگاه‌ها، مراکز و موسسات آموزشی و آن دسته از ساختمان‌هایی که از آلودگی صوتی رنج می‌برند، بسیار مناسب باشد.

 هیترهای تابشی، گرمای بدون آلودگی و پاکی را تولید می‌کنند. استفاده از انرژی برق به عنوان منبع تولید انرژی موجب می‌شود که هیتر تابشی برقی گازهای سمی و گلخانه‌ای را در فضا منتشر نکند. به همین علت به کارگیری هیترهای تابشی برقی در بیمارستان‌ها، مراکز نگهداری کودکان و سالمندان، گلخانه‌ها، دامداری‌ها، مرغداری‌ها و غیره کاربرد فراوانی دارد.

 یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای هیترهای تابشی برقی ایمنی بالای آنها است. هیترهای برقی تابشی صنعتی دارای شعله‌ی باز نیستند و به این ترتیب برای به کارگیری در آن دسته از ساختمان‌های صنعتی که مواد اشتعال زا و مواد شیمیایی در آنها نگهداری می‌شود بسیار مناسب هستند. همچنین، به طور کلی می‌توان گفت که یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سیستم‌های گرمایشی در ساختمان‌های صنعتی ایمنی آنها است. عدم به کارگیری سیستم گرمایشی ایمن در ساختمان‌های صنعتی و تجاری ممکن است باعث بروز خسارت‌های مالی و جانی جبران ناپذیری شود.

منبع: cassosolartechnologies

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما