رایج‌ترین انواع هیتر صنعتی برقی موجود در بازار

هیتر تابشی سرامیکی
هیتر تابشی سرامیکی در کجاها کاربرد دارد؟
آبان ۱۸, ۱۳۹۸
هیتر تابشی گازی
معرفی رایج‌ترین انواع هیتر تابشی گازی به همراه کاربرد هر کدام از آنها
آبان ۲۴, ۱۳۹۸

هیتر صنعتی برقی نوعی سیستم گرمایشی است که از انرژی برق برای تولید گرما استفاده می‌کند و در ساختمان‌های صنعتی و تجاری به کار برده می‌شود. هیتر صنعتی برقی انرژی الکتریسیته را به انرژی گرمایی تبدیل می‌کند. هیترهای صنعتی برقی کاربردهای گوناگونی در زمینه‌های صنعتی مختلف دارند و انرژی گرمایی را برای تامین اهداف گوناگون تولید می‌کنند. برای مثال انواع هیترهای برقی صنعتی ممکن است، برای گرم کردن مایعات داخل خازن، فرم دهی و ذوب مواد، حفظ حالت مواد مذاب و … به کار برده می‌شوند. همچنین هیترهای برقی صنعتی در فرایندهای اکستروژن و ایجاد اصطکاک طبیعی به کار برده می‌شوند. از بخاری‌های برقی صنعتی در فرایندهای مختلفی مانند بسته بندی، ساخت فوم، ساخت و فرم دهی فلز، صنایع غذایی، و تصفیه‌ی آب نیز بهره برده می‌شود. علاوه بر این، بخاری‌های برقی صنعتی برای تولید گرمای لازم جهت تامین رفاه و آسایش افراد در ساختمان‌های تجاری و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. با توجه به گستردگی کاربردهای هیتر صنعتی برقی ، این هیترها در انواع و مدل‌های مختلف توسط کارخانه‌های سازنده سیستم‌های گرمایشی صنعتی ساخته شده و به بازار عرضه می‌شوند. در ادامه‌ی مطلب شما را با مهم‌ترین و پرکاربردترین انواع هیتر صنعتی برقی آشنا خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:  انواع هیتر برقی صنعتی و کاربردهای آنها

 انواع هیتر صنعتی برقی

انواع هیتر برقی صنعتی

انواع هیتر برقی صنعتی

با پیشرفت تکنولوژی و کاربردهای تخصصی هیترهای صنعتی، ساخت و تولید هیترهای صنعتی برقی روز به روز تنوع بیشتری به خود می‌گیرد. از پرکاربردترین انواع هیترهای صنعتی برقی می‌توان به هیتر باند، هیتر نواری، هیتر کارتریج، هیتر تابشی، هیتر غوطه وری، هیتر چرخشی، هیتر تیوبی، هیتر هوا و هیتر آب اشاره کرد. در ادامه‌ی مطلب پرکاربردترین انواع هیتر صنعتی برقی را به صورت مفید و مختصر معرفی خواهیم کرد.

هیتر باند

هیتر باند نوعی بخاری برقی کوچک است که می‌توانید آن را به نازل‌ها، لوله‌ها و تیوب‌ها متصل کنید. به طور معمول هیترهای باند گرما را به صورت رسانایی تولید می‌کنند. به همین دلیل این بخاری‌ها می‌توانند به روش همرفتی نیز تولید گرما بکنند. هیترهای باند می‌توانند گرمایی حدود ۳۰۰ الی ۱۴۰۰ درجه‌ی فارنهایت را تولید کنند. هیترهای باند با عنوان‌های هیترهای گرهی یا هیترهای قلابی نیز شناخته می‌شوند و برای به کارگیری در فرآیندهای تولید پلاستیک و شکل دهی فلزات مانند فرآیندهای اکستروژن مناسب هستند. ایهمچنین از این نوع هیتر می‌توان برای جلوگیری از یخ زدگی لوله‌ها استفاده کرد.

هیتر نواری

هیترهای نواری نوعی از بخاری‌های برقی صنعتی به شمار می‌آیند که به ساختار ناهموار و قیمت ارزان‌شان معروف هستند. این بخاری‌ها را می‌توان به صورت پیچی یا گیره‌ای به تجهیزات متصل کرد تا به صورت مستقیم گرمای مورد نیاز را تولید کنند. همچنین از این نوع هیترها برای گرم کردن فضاهای کوچک داخل محفظه‌ها استفاده می‌شود. بخاری‌های نواری مانند یک خط کش ظاهر مسطح و صافی دارند. با این حال بیشتر این هیترها دارای باله‌هایی هستند که به واسطه‌ی تابش گرما انرژی گرمایی بیشتری را تولید می‌کنند. برخی از بخاری‌های نواری حالت دایره‌ای دارند تا بتوان آنها را در اطراف اشیاء استوانه‌ای شکل، مانند لوله‌ها نیز نصب کرد. کاربردهای هیتر نواری عبارت هستند از ذوب، پخت، محافظت از رطوبت، خشک کردن، اکستروژن و گرمایش هوا. هیترهای نواری شباهت زیادی به هیترهای باند دارند. تنها تفاوت این دو هیتر این است که هیترهای باند دارای اندازه‌ی کوچک‌تری هستند و انعطاف پذیری بیشتری دارند.

هیتر پروسس یا هیتر فرایند

هیتر پروسس یا هیتر فرآیند نوعی از بخاری‌های صنعتی برقی است که برای کنترل عملیات حرارتی و شکل دهی مواد اولیه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هیتر کارتریج

 

هیتر کارتریج

هیتر کارتریج

هیتر کارتریج نوعی بخاری کوچک و استوانه‌ای است. طراحی استوانه‌ای این هیترها به این دلیل است که بتوان آنها را داخل حفره‌های کوچک و قطعات فلزی وارد کرد. گرمای تولید شده توسط این هیترها می‌تواند در داخل قطعات متمرکز شود یا به صورت تابشی ساطع گردد. به طور کلی هیترهای کارتریج در صنعت ساخت و تولید مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای مثال در فرایندهای اکستروژن، گرم کردن قالب، شکل دهی قالب، شکل دهی پلاستیک، شکل دهی لاستیک، برچسب زدن، برش قالب، آب بندی، مهر زنی گرم، گرم کردن مایعات، صنعت چاپ و … از هیتر کارتریج استفاده می‌شود.

هیتر تابشی

هیترهای تابشی برقی گرما را به صورت مستقیم به سطح مورد نظر ساطع می‌کنند و بدون گرم کردن هوای اطراف خود باعث گرم شدن افراد و اشیایی می‌شوند که در مسیر تابشی آنها قرار گرفته باشد. هیترهای تابشی در حال حاضر یکی از پرطرفدارترین سیستم‌های گرمایشی هستند و کاربردهای فراوانی در گرمایش نقطه‌ای در ساختمان‌های صنعتی و تجاری دارد.

هیتر ایمرسیون یا هیتر غوطه وری

 

هیتر ایمرسیون

هیتر ایمرسیون

این هیترها قابلیت غوطه ور شدن در مواد و مایعات را دارند. این هیترها مانند هیترهای کارتریج فضای اطراف خود را گرم می‌کنند. هیترهای غوطه وری سیستم‌های گرمایشی ایمن و کارآمدی برای گرم کردن حجم زیادی از مایعات هستند.

هیتر چرخشی

همان طور که از اسم آنها پیدا است، این هیترها مایع یا گازی را که داخل یک فضای محصول در گردش است را گرم می‌کنند.

هیتر تیوبی

هیترهای تیوبی ظاهری لوله‌ای شکل دارند. این هیترها قابلیت نصب روی انواع سیستم‌ها و دستگاه‌ها را دارند. هیترهای تیوبی گرما را به روش همرفتی، انتقال گرما، یا روش تابشی تولید می‌کنند.

هیتر هوا

این هیترها درست مانند بخاری‌هایی که در ساختمان‌های مسکونی یا تجاری و صنعتی برای گرم کردن هوا مورد استفاده قرار می‌گیرند، انرژی گرمایی را تولید می‌کنند. می‌توان از این بخاری‌ها برای گرم کردن هوای ساختمان‌های صنعتی استفاده کرد. علاوه بر این از هیترهای هوا در قسمت تولید و بسته بندی استفاده می‌شود. برخی از این هیترها مجهز به کانال کشی هستند و با استفاده از کانال می‌توان گرمای تولید شده توسط هیتر را در قسمت‌های مختلف ساختمان هدایت کرد.

هیتر آب

هیتر آب یا همان آبگرم کن برای گرم کردن آب استفاده می‌شود. روش‌های مختلفی برای گرم کردن آب وجود دارد. برخی از این روش‌ها عبارت هستند از به کارگیری آبگرم کن دارای مخازن آب، هیترهای بدون مخزن، بخاری آبی خورشیدی و … .

شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع سیستم‌های گرمایشی و هیترهای صنعتی است. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مسئولان فروش شرکت گرما فرد تماس حاصل فرمایید. آشنایی با انواع هیترهای صنعتی، ویژگی‌ها، مزایا، و کاربردهای منحصر به فرد هرکدام از آنها به شما کمک خواهد کرد تا هیتر مناسبی را انتخاب نمایید.

منبع: electric-heaters

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما