هیتر مرغداری بزرگ گازی، برقی یا تابشی؟ کدام هیتر مرغداری مناسب است؟

جت هیتر برقی
معرفی رایج‌ترین انواع جت هیتر برقی و کاربرد هر کدام از آنها
آبان ۲۷, ۱۳۹۸
هیتر گازوئیلی گلخانه
آشنایی با رایج‌ترین انواع هیتر گازوئیلی گلخانه موجود در بازار
آذر ۳, ۱۳۹۸
هیتر مرغداری بزرگ

هیتر مرغداری بزرگ

هیتر مرغداری بزرگ برای تامین گرمای مورد نیاز در آن دسته از مرغداری‌هایی که دارای مساحت بزرگی هستند، به کار برده می‌شود. همانطور که می‌دانید تامین سرمایش مناسب یکی از مهم‌ترین مسائل به شمار می‌آید. به خصوص در فصل زمستان که دمای هوا به صورت طبیعی کاهش پیدا می‌کند، دمای مورد نیاز در مرغداری‌های بزرگ اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. تامین دمای مناسب  در مرغداری‌ها باعث می‌شود که جوجه‌ها رشد بهتری داشته باشند. دمای مناسب بر میزان تخم‌گذاری مرغ‌ها تاثیر بسیاری دارد. ایجاد شرایط مناسب برای مرغ‌ها در مرغداری باعث می‌شود که بازده تولیدی در  مرغداری‌های بزرگ بهبود یابد. به کارگیری بخاری در روزهای سرد سال از سرمای بیش از اندازه محافظت شود چرا که سرما می‌تواند باعث ابتلا به بیماری و حتی مرگ آنها شود.

روش‌های مختلفی برای گرمایش مناسب مرغداری‌های بزرگ صنعتی وجود دارد. شما می‌توانید از انواع هیتر مرغداری بزرگ برای گرم کردن محیط مرغداری‌ها بهره ببرید. هیتر مرغداری بزرگ در طرح‌ها و مدل‌های مختلف توسط کارخانه‌ها و شرکت‌های سازنده سیستم‌های گرمایشی صنعتی ساخته شده و به بازار عرضه می‌شود. به طور کلی می‌توان گفت که مرغداری‌های بزرگ صنعتی را به ۳ روش انتقال حرارت، روش گرمایش همرفتی و شیوه‌ی گرمایش تابشی گرم می‌کنند. هر کدام از این روش‌ها‌ی گرمایشی دارای مزایا و معایب خود هستند. این مطلب شما را با پر کاربردترین انواع هیتر مرغداری بزرگ  آشنا می‌کند و اطلاعاتی در مورد مزایا و معایب هر کدام از آنها در اختیار شما قرار می‌دهد. پس از آشنایی با انواع هیترهای مناسب مرغداری و ویژگی‌ها و کاربردهای منحصر به فرد آنها می‌توانید هیتری را انتخاب کنید که مناسب شرایط ساختمان مرغداری شما باشد و گرمای مورد نیاز شما را به خوبی تامین کند.

 انواع هیتر مرغداری بزرگ

می‌توان انواع بخاری‌های مورد استفاده قرار گرفته در مرغداری‌های بزرگ صنعتی را با توجه به نوع سوخت آنها دسته بندی کرد. بیشتر بخاری‌هایی که در مرغداری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند با سوخت گاز طبیعی و برق کار می‌کنند. البته در مواردی به کارگیری بخاری‌های گاز پروپان نیز کاربردهای منحصر به فرد خود را دارد.

هیتر گازی مرغداری

هیتر گازی مرغداری

بخاری گازی صنعتی برای مرغداری‌ها

بخاری‌های گازی صنعتی کاربردهای بسیاری در مرغداری‌ها دارند. همانطور که می‌دانید قیمت گاز طبیعی در مقایسه با دیگر انرژی‌ها مانند انرژی برق ارزان‌تر است. به همین دلیل به کارگیری بخاری‌های گازی برای تامین گرمای مورد نیاز در مرغداری‌ها یک روش ارزان و مقرون به صرفه‌ی گرمایشی به شمار می‌آید. بخاری‌های گازی صنعتی دارای توان حرارت بالایی هستند و توانایی تامین گرمای مورد نیاز در ساختمان‌هایی با مساحت بزرگ و سقف بلند را دارند. با این حال به کارگیری بخاری‌ گازی می‌تواند موجب بروز برخی مشکلاتی در محیط مرغداری‌ها شود. در صورت به کارگیری بخاری‌های گازی در مرغداری‌ها باید نکات ایمنی آنها را به دقت رعایت کنید. بیشتر این بخاری‌ها به دلیل داشتن شعله‌ی باز ایمنی کمتری در مقایسه با دیگر سیستم‌های گرمایشی دارند. در صورت به کارگیری آن دسته از بخاری‌های گازی که دارای شعله‌ی باز هستند باید به مکان و نحوه‌ی نصب آنها بیشتر توجه کنید. حرکت و پرش مرغ‌ها و برخورد آنها با بخاری‌های گازی که دارای شعله‌ی باز هستند می‌تواند منجر به آتش سوزی شود. از طرف دیگر بخاری‌های گازی اکسیژن موجود در هوا را می‌سوزانند و ممکن است گازهای سمی حاصل از سوختن گاز وارد فضای مرغداری شده و باعث از بین رفتن مر‌غ‌ها شود. اگر برای گرم کردن مرغداری‌های خود از بخاری‌های گازی استفاده می‌کنید، مرغداری شما باید مجهز به سیستم تهویه هوای مناسبی باشد.

 

جت هیتر برقی مرغداری

جت هیتر برقی مرغداری

 

بخاری برقی برای مرغداری‌ها

یکی دیگر از انواع بخاری‌های بسیار پرکاربرد در مرغداری‌های بزرگ، انواع هیتر مرغداری بزرگ برقی است. هیترهای برقی دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند که آنها را برای به کارگیری در فضای مرغداری‌ها به یک سیستم گرمایشی ایده آل تبدیل می‌کند. یکی از مهم‌ترین مزایایی که بخاری‌های برقی دارند این است که این سیستم‌های گرمایشی گرمای پاک و بدون آلاینده‌ای را تولید می‌کنند. این ویژگی موجب می‌شود که میزان اکسیژن موجود در هوای مرغداری کاسته نشود و گازهای سمی مانند گاز مونوکسید کربن و گاز دی‌اکسید کربن وارد فضای مرغداری نشوند. بخاری‌های برقی صنعتی دارای نحوه‌ی نصب و به کارگیری بسیار آسانی هستند. در واقع برای استفاده از اثر گرمایشی بخاری برقی تنها کاری که باید انجام دهید این است که بخاری را به پریز برق متصل کرده و دکمه‌ی پاور آن را فشار دهید. یکی دیگر از مزیت‌های بخاری‌های برقی این است که بیشتر این هیترها دارای قابلیت حمل و نقل و جابه‌جایی بسیار آسانی هستند. بیشتر این هیترها دارای دسته یا چرخ‌هایی در زیر خود هستند که امکان جابه‌جایی آنها رابه راحتی فراهم می‌کند. بخاری‌های قابل حمل برقی برای گرمایش نقطه‌ای بسیار مناسب هستند و شما می‌توانید در آن قسمت از ساختمان که به گرمای بیشتری نیاز دارید به راحتی از اثر گرمایشی این هیترها بهره مند شوید. یکی از دلایلی که باعث می‌شود بیشتر کاربران از بخاری‌های برقی برای تامین گرمای مورد نیاز در مرغداری‌های بزرگ استفاده نکنند این است که قیمت انرژی برق در بسیاری از مناطق در مقایسه با سوخت‌های گازی و سوخت‌های فسیلی بالاتر است. بنابراین اگر قصد خرید بخاری برقی برای مرغداری خود را دارید باید دقت کنید هیتری که انتخاب می‌کنید کم مصرف باشد.

هیتر تابشی مرغداری

هیتر تابشی مرغداری

 

بخاری تابشی برای مرغداری

بخاری‌های تابشی یکی از جدیدترین و مناسب‌ترین سیستم‌های گرمایشی برای به کارگیری در فضای مرغداری‌ها هستند. بخاری‌های تابشی را می‌توان در انواع بخاری‌های تابشی گازی و بخاری‌های تابشی برقی تهیه کرد. این هیترها برخلاف بخاری‌های انتقال حرارت هوای اطراف خود را گرم نمی‌کنند، بلکه با استفاده از روش گرمایش تابشی باعث گرم شدن سطحی می‌شوند که در امتداد مسیر تابشی آنها قرار گرفته باشد. بخاری‌های تابشی باعث ایجاد باد و جریان هوا در فضای مرغداری نمی‌شوند و گرمای بسیار مطبوعی را برای مرغ‌ها و جوجه‌ها فراهم می‌کنند. این نوع بخاری‌ها برای تامین گرمایش نقطه‌ای مناسب هستند و شما می‌توانید با نصب بخاری‌های تابشی در آن قسمت از مقداری که به گرمای بیشتری نیاز دارد، مرغداری خود را به محل مناسبی برای پرورش و نگهداری تعداد زیادی جوجه و مرغ تبدیل کنید. باید اضافه کرد که بخاری‌های تابشی در مقایسه با انواع سیستم‌های گرمایشی دیگر دارای ایمنی بسیار بیشتری هستند.

شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع هیترها و سیستم‌های گرمایشی صنعتی است. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع سیستم‌های گرمایشی مناسب برای مرغداری، با مشاوران و مسئولان فروش شرکت گرم و سرد تماس حاصل فرمایید.

منبع: gasolec

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما