پیشگام در بهره‌وری گرمایشی: تاریخچه‌ی فن‌آوری هیترگازی مستقیم

هیتر استخر
هزینه‌ی نصب هیتر استخر چقدر است؟
شهریور ۱۲, ۱۳۹۷
جت هیتر مرغداری چیست؟
جت هیتر مرغداری چیست؟
شهریور ۱۴, ۱۳۹۷
هیتز گازی مستقیم

با گذشت زمان، محصولات گرمایشی دچار تغییرات بسیار زیاده شده است. امروزه کارآمدترین سیستم‌های گرمایشی مختلفی در بازار وجود دارند که به مرور زمان تکامل یافته‌اند. در این نوشته قصد داریم تا تاریخچه‌ی هیتر گازی مستقیم و دیگر محصولات مشابه را بررسی کنیم. شرکت کمبریج یکی از شرکت‌های فعال در زمینه تولید هیتر گازی مستقیم می‌باشد. این شرکت معتبر و خوش‌نام از بدو پیدایش خود یعنی ۱۹۶۰ سعی داشته است تا در محصولات خود مانند هیتر گازی خلاقیت و نوآوری داشته باشد. می‌توانید برای دانستن سیر تکاملی شرکت کمبریج و تاریخچه‌ی فن‌آوری هیتر گازی مستقیم با ما همراه باشید.

دهه‌ی ۱۹۶۰

طی این دوره، شرکت کمبریج  با استفاده از انواع هیتر گازی مستقیم کم مصرف به منظور گرمایش محیط‌های صنعتی، پیشگام ساخت پرکارآمد ترین سیستم‌های گرمایشی زمان خود بود. قبلاً تنها از هیتر گازی غیرمستقیم مورد استفاده قرار می‌گرفت. اولین محصول شرکت کمبریج، ترمال کرتین (جداره‌ی حرارتی) نام گرفت.  این هیترگازی مستقیم که سرعت بالای وزش هوا را داشت، در کارخانه‌ها بر روی درب‌های بارگیری نصب شد و به زودی به صورت ترکیبی از جداره‌ی هوا، تهویه‌‌ی هوا و هیترمخصوص فضاهای بزرگ درآمد. این امر، بهره‌وری گرمایشی را با داشتن سه مزیت گرمایشی و تهویه‌ای به ارمغان آورد.

دهه ۱۹۷۰

در این دهه، شرکت کمبریج اولین مشعل وزشی را که به صورت تخصصی برای گرمایش فضاهای صنعتی طراحی و مهندسی شده بود، تولید کرده و استفاده از آن را گسترش داد. این مشعل، پکیج هیتر جمع و جور‌تری داشت و مشکل خنک نگه داشتن موتور وزنده ی هوا و دیگر اجزای تشکیل دهنده‌ی داخلی را حل کرده و بنابراین باعث بالا رفتن طول عمر دستگاه نیز شده بود. کمبود انرژی در دهه ۱۹۷۰، نیاز ضروری به هیتر گازی مستقیم کم‌مصرف را به وجود آورده بود. با این حال نبود گواهی استاندارد برای این دستگاه، کار را برای مهندسانی که نمی‌دانستند چگونه و چه‌طور به صورت ایمن از آن استفاده کنند دشوار می‌کرد.

هیتر گازی مستقیم

دهه‌ی۱۹۸۰

طی دهه‌ی ۱۹۸۰، کمبریج موسسه‌ی جدید استاندارد ملی آمریکا (ANSI) را برای انواع هیتر گازی مستقیم تاسیس کرد که استفاده از این دستگاه را به طور گسترده ممکن می‌ساخت. قیمت بالای سوخت و گازدر آن زمان باعث افزایش اهمیت بازده گرمایشی شده بود. هیترهای تهویه هوا که در آن زمان مرسوم بودند قدرت گرمایشی کمتری داشتند. علاوه بر این دارای بازده بالایی هم نبودند، چرا که حجم زیادی از هوا را به داخل ساختمان هدایت می‌کردند. شرکت کمبریج مشعلی  با کارایی بالا را تولید کرد که به صورت ایمن می‌توانست تا ۱۶۰ درجه فارنهایت دمای هوا را افزایش و یا کاهش دهد. این یک پیشرفت مهم صنعتی به شمار می‌آمد، چرا که هیترهای کمبریج، در عین استفاده از کمترین حجم هوای بیرون (۳۰ درصد تا ۵۰% هوای دمنده‌ی کمتر) استفاده، بالاترین بازدهی بی تی یو (BTU) را با بهره‌وری بالای سوخت گازی مستقیم (بدون دود) تامین می‌کردند. طراحی این نوع هیتر با قابلیت بالای تغییر دما، نیاز به هیترهای چرخشی (۸۰/۲۰) راکه  هوای آلوده را دوباره گرم می‌کردند و هزینه‌‌‌ی استفاده از آن‌ها بسیار بالا بود، از بین برد .

دهه‌ی ۱۹۹۰

درطول این بازه‌ی زمانی، هیترهای غیرچرخشی و کم‌مصرف کمبریج، هزینه‌های بالای مصرف انرژی را از بین برده و مشکل کیفیت هوای داخلی را حل کرده بودند. خطوط تولید هیترهای بزرگ سریS  و هیترهای تهویه هوای سری M ، با سیستم‌های کنترل موثردما به دنیای صنعت معرفی و عرضه شدند.

دهه‌ی ۲۰۰۰

هم اکنون نیز شرکت کمبریج هم‌چنان پیشگام در هماهنگ سازی و تولید هیترهای گازی مستقیم با استانداردهای ANSI ، برای به کارگیری درایالات متحده آمریکا و هم‌چنین کانادا است. اخیراً استانداردهای جدیدی برای متمایز کردن طراحی و مهندسی هیترهای صنعتی گازی  چرخشی و غیر چرخشی  اعمال شده‌اند. شرکت کمبریج اولین سازنده‌ای است که دارای استاندارد ۸۳٫۴ Z  برای دستگاه‌های غیرچرخشی است. کمبریج برنامه‌ای برای بررسی صحت عملکرد و بازدهی محصولات خود طراحی کرده است. این سرویس خدماتی که هم برای مالک ساختمان، و هم برای  کسی که قرارداد می‌بندد رایگان است، به تایید صحت عملکرد هیتر، با استناد به داده‌های دمای واقعی سازه وهم‌چنین اسناد قبوض مصرف انرژی، رسیدگی می‌کند. بررسی و مقایسه‌ی مطالعات سازه‌ای و شبیه سازی انرژی، ۴۰ تا ۷۰ درصد صرفه جویی در مصرف انرژی را تایید می‌کند، درحالی که سیستم‌های گرمایشی فضاهای بزرگ صنعتی دیگر قادر به صرفه جویی در مصرف و ذخیره‌ی این مقدار از انرژی نیستند. در این دوره، خط تولید جدید کمبریج، سری هیتر ITH اینفرارد رادیانت تیوب (ITH-Series Infrared Radiant Tube Heater) را وارد عرصه می‌کند که هزینه‌ی تامین انرژی گرمایی لازم را به منظور بالا بردن حرارت ساختمان‌های کوچک و بزرگ، بصورت چشم‌گیری کاهش داده است. دستگاه گرمایش/ تهویه‌ی کمبریج، انرژی را ذخیره کرده و در عین صرفه‌جویی در مصرف انرژی، کیفیت هوای داخل ساختمان را، برای پروژه‌های ساختمان سازی سبز ال ای ای دی LEED) ) که با هدف حفظ و احترام به منابع طبیعی فعالیت می‌کنند، بالا می‌برد. هم چنین کمبریج عضو فعال شورای ساختمان سازی سبزایالات متحده (USGBC) انجمن ستاره‌ی انرژی (Energy Star Partner) است.

نکته‌ی دیگر در مورد هیترهای وزشی کمبریج این است که، این هیترها برای مورد استفاده قرار گرفتن در ساختمان‌های دارای مجوز، واجد شرایط کسر مالیات فدرال EPAct  هستند.

دهه‌ی ۲۰۱۰

در این دهه، شرکت کمبریج هیترهای سری SA  را به بازار عرضه می‌کند. طراحی این هیترها تمام مزایای کاربردهای تجاری HVAC را در بر دارد. هیترهای سری SA ، در تامین موثرگرمایش با بازده بالا، عملکردی باورنکردنی دارند. علاوه بر، این فاقد پیچیدگی‌ها و مشکلات سیستم‌های خنک کننده‌ی دیگر هستند.

هم‌چنین، کمبریج بکارگیری تکنولوژی گرمایش دمای بالا و تهویه‌ی هوا را در ارائه‌ی محصولات خود، با هدف صرفه جویی در مصرف و افزایش بهره‌وری گرمایشی، در گرمایش و تهویه هوای سازه‌های تجاری و صنعتی  آغاز کرده است. این محصولات در مقایسه با شرایط استانداردهای بازدهی موجود، قیمت کلی پایینی دارند. طبق تحقیقات خود صورت گرفته و هم‌چنین بررسی‌های دپارتمان انرژی، محصولات HTHV کمبریج از ۲۰ تا ۷۰ درصد، هزینه‌های متحمل شده‌ی مالکین، بابت مصرف انرژی را کاهش داده‌اند. درواقع استفاده از این هیترها علاوه بر روش استفاده‌ی آسان‌شان، بسیار مقرون به صرفه بوده و هزینه‌های گرمایشی ساختمان‌های بزرگ صنعتی و تجارتی را به صورت باور نکردنی کاهش داده است، به طوری که درحال حاضراین هیترها پربازده‌ترین سیستم‌های گرمایشی به شمار می‌آیند. علاوه براین، کمبریج با در نظر گرفتن کمبود سوخت و احترام به منابع طبیعی، پیشرو در حفظ منابع طبیعی برای آیندگان زمین است.

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما