کاربردهای بخاری تابشی در صنعت مهمان‌پذیری

انواع سوخت برای بخاری مادون قرمز
انواع سوخت برای بخاری مادون قرمز
تیر ۳۰, ۱۳۹۸
گرم کردن گلخانه
ساده‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راه‌های گرم کردن گلخانه در فصل زمستان
مرداد ۱۲, ۱۳۹۸
کاربردهای بخاری تابشی در صنعت مهمان‌پذیری

کاربردهای بخاری تابشی در صنعت مهمان‌پذیری

انواع بخاری‌های تابشی دارای کاربردهای فراوانی در زمینه‌های تجاری و صنعتی گوناگون هستند. این متن به بررسی کاربردهای بخاری تابشی در صنعت مهمان‌پذیری می‌پردازد. در مرکزهای پذیرش مهمان و ارائه‌ی خدمات مهمان‌پذیری تامین گرمایش مناسب برای رفاه و آسایش حال مهمان‌ها و مراجعه کنندگان یکی از ضرورت‌ها به شمار می‌آید. امروزه با پیشرفت صنعت توریسم، کاربردهای بخاری تابشی در صنعت مهمان‌پذیری  بسیار افزایش یافته است. بخاری‌های تابشی به علت مزایایی که دارند یکی از سیستم‌های گرمایشی پرطرفدار و مناسب در محیط‌های تجاری و مراکز مهمان‌پذیری هستند.

بخاری‌های تابشی به صورت مستقیم باعث گرم شدن اشیاء و افرادی می‌شوند که در مسیر تابشی آنها قرار گرفته باشند. بر خلاف بخاری‌های انتقال حرارت که هوای اطراف خود را گرم می‌کنند، بخاری‌های تابشی سطح مورد نظر را به صورت مستقیم گرم می‌کنند. این ویژگی باعث می‌شود که بیشترین مقدار انرژی مصرف شده توسط بخاری، به انرژی گرمایی مفید و قابل استفاده تبدیل شود. به علت تبدیل حداکثر سوخت دریافتی به انرژی گرمایی مفید، بخاری‌های تابشی یکی از انواع سیستم‌های گرمایشی کم مصرف و مقرون به صرفه به شمار می‌آیند. کم مصرف بودن سیستم گرمایشی باعث کاهش هزینه‌های گرمایشی در طول زمان می‌شود. علاوه بر این، سیستم های گرمایشی کم مصرف سازگاری بیشتری با محیط زیست دارند و به حفظ منابع طبیعی زمین کمک بسیاری می‌کنند.

یکی دیگر از مزایای بخاری‌های تابشی، قابل استفاده بودن آن‌ها در فضای باز است. به دلیل خاصیت گرمایشی مستقیم، بخاری‌های تابشی قابلیت به کارگیری در فضای باز را دارند. هنگام استفاده از بخاری‌های انتقال حرارت به دلیل وجود جریان هوا در فضای باز، مقدار زیادی از انرژی گرمایی تولید شده با حرکت هوا اتلاف می‌شود. اما در صورت استفاده ازبخاری‌های تابشی، به علت شیوه‌ی گرمایشی مستقیم، وجود جریان هوا تاثیری در اثر گرمایشی بخاری نخواهد داشت. بنابراین شرایط جوی در عملکرد گرمایشی بخاری‌های تابشی دخالتی ندارند. شما می‌توانید در سردترین روزهای سال از گرمای تولید شده توسط بخاری تابشی در فضای باز بهره ببرید.

در ادامه‌ی مطلب شما را با کاربردهای بخاری تابشی در صنعت مهمان‌پذیری آشنا خواهیم کرد. آشنایی با کاربردهای بخاری تابشی در صنعت مهمان‌پذیری به شما کمک می‌کند تا سیستم گرمایشی مناسبی را برای مرکز مهمان‌پذیری مورد نظر خود انتخاب کنید. انتخاب خرید سیستم گرمایشی مناسب باعث تامین محیطی با هوای مطبوع و لذت بخش برای مهمانان، جلب رضایت مشتریان، و در نتیجه افزایش بازده کاری می‌شود.

کاربرد بخاری تابشی در رستوران‌ها

کاربرد هیتر تابشی در رستوران

رستوران‌هایی که دارای پاسیوها و فضاهای باز هستند، برای جلب رضایت مشتریان خود، به سیستم‌های گرمایشی فضای باز و بخاری‌های پاسیو نیاز دارند. به کارگیری بخاری‌های فضای باز باعث جذب هرچه بیشتر مشتری و افزایش تعداد مشتریان می‌شود. اگر امکان نصب بخاری‌های تابشی ثابت را ندارید، می‌توانید از بخاری‌های تابشی قابل حمل در فضاهای باز و پاسیوهای رستوران‌ها استفاده کنید. با استفاده از بخاری‌های تابشی قابل حمل می‌توانید در روزهای سرد سال فضای مناسبی را برای ارائه‌ی خدمات به مشتریان ایجاد کنید. هم‌چنین برای ارائه‌ی خدمات در طول شب‌ که دمای هوا به صورت طبیعی کاهش پیدا می‌کند، می‌توانید از اثر گرمایشی بخاری‌های تابشی قابل حمل بهره ببرید.

کاربرد بخاری تابشی در هتل‌ها و مراکز مهمان‌پذیری

کاربرد هیتر تابشی در استخر

بیشتر مسافران و مهمان‌ها از اسکان در طبیعت و فضای باز لذت می‌برند. به همین دلیل به کارگیری بخاری‌های تابشی در فضای باز هتل‌ها و و مراکز مهمان‌پذیری می‌تواند باعث جذب مشتری‌های بسیاری شود. برای مثال می‌توان به استخرهای روباز و فضای باربکیو اشاره کرد. شما می‌توانید با استفاده از بخاری تابشی فصل استفاده از استخر هتل را افزایش دهید. هم‌چنین مسافران و مهمانان می‌توانند در طول شب که دمای هوا خنک‌تر است از استخر استفاده کنند. استفاده از بخاری‌های تابشی در این مکان‌ها به این معنا است که مسافران و میهمانان می‌توانند در طول استفاده از خدمات ارائه شده در فضای باز هتل گرم بمانند. بکارگیری بخاری تابشی در هتل‌ها آرامش و رفاه حال مسافران و میهمانان را فراهم می‌کند. به همین دلیل امروزه بخاری‌های تابشی در هتل‌ها و مراکز مهمان‌پذیری کاربرد فراوانی دارند.

کاربرد بخاری تابشی در آپارتمان‌ها

بخاری مادون قرمز قابل حمل

امروزه بیشتر آپارتمان‌های ساخته شده دارای تراس هستند. به منظور گرم کردن فضای تراس آپارتمان‌ها می‌توان از بخاری‌های تابشی بهره گرفت. شرکت‌های ساختمانی می‌توانند برای تامین رفاه و آسایش ساکنان ساختمان بخاری‌های تابشی را در تراس آپارتمان‌ها نصب کنند. به این ترتیب ساکنان ساختمان می‌توانند در روزهای سرد سال نیز از فضای تراس بهره‌ی کافی را ببرند. اگر تراس ساختمان شما مجهز به بخاری تابشی ثابت نباشد، می‌توانید از بخاری تابشی قابل حمل نیز برای گرم کردن آن استفاده کنید. بخاری‌های تابشی قابل حمل به علت اندازه‌ی کوچک‌تر و وزن کم‌تر قابلیت جابجایی آسان از مکانی به مکان دیگر را دارند. یکی از مزایای بخاری های تابشی قابل حمل این است که می‌توانید از آن‌ها به راحتی در زمان و مکان مورد نیاز استفاده کنید.

کاربرد بخاری تابشی در مراکز برپایی مراسم و جشن‌ها

برخی از مراکز اقدام به اجاره دادن فضای باز به منظور برگزاری جشن‌های عروسی، جشن تولد، و مراسم دیگر می‌کنند. استفاده از بخاری‌های تابشی قابل حمل در مراسمی که در فضای باز برگزار می‌شوند، می‌تواند روش گرمایشی بسیار ایده آلی باشد. شما می‌توانید به منظور برگزاری بسیاری از مراسم جشن در فضای باز، از بخاری‌های تابشی قابل حمل که با سوخت گاز مایع پروپان کار می‌کنند استفاده کنید. بخاری‌های تابشی که با سوخت گاز مایع پروپان کار می‌کنند نیاز به دسترسی به انشعاب گاز طبیعی یا انرژی برق را ندارند. این بخاری‌ها مجهز به کپسول گاز مایع پروپان هستند که سوخت لازم برای تولید انرژی گرمایی توسط بخاری را تامین می‌کند. این بخاری‌ها به راحتی جا به جا شده و قابلیت استفاده در مکان‌های مختلف را دارند. تعویض کپسول گاز مایع پروپان با دنبال کردن دستورالعمل‌های قید شده بسیار ساده و آسان است.

کاربرد بخاری تابشی در مراکز مذهبی و مدرسه‌ها

یکی از کاربردهای دیگر بخاری‌های تابشی به کارگیری آن‌ها در مراکز مذهبی و ساختمان مدرسه‌ها است. بسیاری از ساختمان‌های مراکز مذهبی و مدرسه‌ها علاوه بر فضای داخلی، دارای بیرونی هستند. برای مثال می‌توان در صحن مسجد برای گرم نگه داشتن عبادت کننده‌گان در روزهای سرد از بخاری‌های تابشی استفاده کرد. برای گرم نگه داشتن دانش آموزان نیز در برنامه‌هایی که در فضای باز برگزار می‌شوند، می‌توان از اثر گرمایشی انواع بخاری تابشی بهره برد.

آیا تجربه استفاده از بخاری تابشی را دارید؟ علاوه بر موارد بیان شده، بخاری های تابشی چه کاربردهای دیگه‌ای دارند؟

منبع: aeicorporation

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما