هنگام خرید کوره هوای گرم دست دوم به چه نکاتی باید توجه کرد؟

هیتر کابینتی
مهم‌ترین کاربرد هیترهای کابینتی چیست و انواع هیتر کابینتی کدام است؟
آذر ۳۰, ۱۳۹۸
بخاری صنعتی کارگاهی
بخاری صنعتی کارگاهی : انواع بخاری‌های صنعتی مناسب برای کارگاه‌ها
دی ۶, ۱۳۹۸
کوره هوای گرم دست دوم

کوره هوای گرم دست دوم

ممکن است به منظور صرفه جویی در خرید تجهیزات گرمایشی به فکر خرید کوره هوای گرم دست دوم باشید. اگر کوره هوای گرم شما با مشکل مواجه شده است، خرید یک کوره هوای گرم جدید می‌تواند کمی گران تمام شود. با این حال شما راه حل دیگری پیش رو دارید که عبارت است از تهیه‌ی کوره هوای گرم دست دوم. اما اگر قصد خرید و استفاده از کوره هوای گرم دست دوم را دارید باید به چند نکته‌ی مهم توجه کنید تا در آینده دچار مشکل نشوید. این متن شما را با نکات مهمی که قبل از خرید کوره هوای گرم استفاده شده باید به آنها توجه کنید و سوالاتی که باید هنگام خرید آن بپرسید، آشنا می‌کند.

هنگام خرید کوره هوای گرم دست دوم به چه نکاتی باید توجه کرد؟

 

بررسی کوره هوای گرم دست دوم

بررسی کوره هوای گرم دست دوم

 اگر قصد خرید کوره هوای گرم دست دوم را دارید، اولین موردی که باید به آن توجه کنید محل خرید آن است. اگر به صورت مستقیم قصد خرید کوره هوای گرم از صاحب قدیمی آن را دارید، باید به این نکته توجه کنید که ممکن است او مشکلات فنی کوره را از شما پنهان کند. بنابراین بهتر است که کوره هوای گرم را از یک مغازه یا مرکز تجاری قابل اطمینان خریداری کنید. معمولاً فروشگاه‌های تجاری این امکان را برای شما فراهم می‌کنند که قبل از خرید کوره هوای گرم مشکلات فنی آن را به دقت بررسی کنید و سپس اقدام به خرید آن نمایید. همچنین اغلب فروشگاه‌های تجاری قبل از فروش محصولات خود اقدام به نوسازی قطعات معیوب و رفع مشکلات فنی آنها می‌کنند. باید به این نکته توجه کنید که اگر بعد از نصب کوره هوای گرم استفاده شده متوجه معیوب بودن آن شوید، علاوه بر هزینه‌ای که بابت خرید دستگاه کوره پرداخت کرده‌اید، باید برای نصب دوباره‌ی کوره هوای گرم هزینه پرداخت کنید.

سوالاتی که هنگام خرید کوره هوای گرم دست دوم باید بپرسید.

چرا فروشنده قصد فروش کوره هوا گرم خود را دارد؟

عمر کوره هوای گرمی که به فروش گذاشته شده است، چقدر است؟

برند کارخانه‌ی سازنده‌ی کوره هوای گرم مورد نظر چیست؟

کوره هوای گرم مورد نظر از چه نوع سوختی برای تامین گرمای مورد نیازاستفاده می‌کند؟

عملکرد گرمایشی و بازده کوره هوای گرم مورد نظر چگونه است؟

آیا در طول سال اخیر کوره هوای گرم مورد بررسی و کنترل‌های لازم قرار گرفته است؟

آیا هنوز کوره هوای گرم دارای گارانتی است؟ (آیا گارانتی کوره هوای گرم در صورت فروش ادامه پیدا می‌کند؟)

مشکلات متداولی که هنگام خرید کوره هوای گرم باید آنها را مورد بررسی قرار دهید.

 

قطعات کوره هوای گرم دست دوم

قطعات کوره هوای گرم دست دوم

باید مد نظر داشته باشید که هر گونه سیستم گرمایشی دست دوم ممکن است مورد تعمیر قرار گرفته باشد یا برخی از قطعات کوره تعویض شده باشند. این امر می‌تواند ممکن بروز برخی مشکلات شود. برای جلوگیری از بروز مشکل، قبل از خرید کوره هوای گرم دست دوم، باید در مورد سالم بودن قطعات زیر اطمینان حاصل کنید:

– سیستم جرقه برقی یا چراغ پیلوت

– مبدل حرارتی

– مشعل‌ها

– موتور و فن دمنده

– سوییچ‌های کنترل کوره هوای گرم و سوییچ فشار

آن دسته از قطعات مکانیکی که ممکن است باعث تولید صداهای عجیب و غیر عادی شوند.

هنگام نصب کوره هوای گرم دست دوم باید به چه نکاتی توجه کرد؟

واضح است که هدف از خرید کوره هوای گرم دست دوم صرفه جویی در هزینه‌های گرمایشی ساختمان و پرداخت هزینه‌ی کمتر برای تامین تجهیزات گرمایشی است. با این حال اگر کوره هوای گرم به صورت تخصصی و صحیح نصب نشود، علاوه برعدم عملکرد نامناسب گرمایشی باعث بروز خطرات ایمنی می‌گردد. نصب صحیح کوره هوای گرم باعث می‌شود که سیستم تهویه‌ی آن به درستی کار کند و گازهای سمی و آلوده وارد محیط داخلی ساختمان نشوند. ورود گازهای سمی به فضای داخلی ساختمان می‌تواند موجب تهدید سلامتی و جان افراد حاضر در ساختمان شود. همچنین هنگام نصب کوره هوای گرم باید به مدل و نحوه‌ی نصب لوله‌های سوخت توجه بسیاری کرد. بهتر است هنگام نصب کوره هوای گرم از لوله‌های‌های سوخت با کیفیت و استاندارد استفاده کنید تا بازده گرمایشی کوره هوای گرم و ایمنی آن افزایش پیدا کند.

کانال کوره هوای گرم

کانال کوره هوای گرم

یکی دیگر از مهم‌ترین نکاتی که هنگام نصب کوره هوای گرم باید به آن توجه کنید، سیستم کانال کشی است. معیوب بودن سیستم کانال کشی موجب بروز مشکلات فراوانی خواهد شد. حتی اگر کوره هوای گرم به درستی کار کند اما کانال معیوب باشد، در تامین گرمایش مناسب ساختمان مورد نظر خود دچار مشکل خواهید شد. قبل از اقدام به نصب کوره هوای گرم باید از عدم وجود نشتی و سوراخ شده‌گی در کانال‌ها اطمینان حاصل کنید. وجود سوراخ یا نشتی در سیستم کانال کشی موجب می‌شود که بازده گرمایشی کوره هوای گرم به شدت کاهش پیدا کند. چرا که میزان زیادی از هوای گرم تولید شده توسط کوره هوای گرم از طریق شکاف‌ها و درزهای کانال اتلاف خواهد شد. علاوه بر این، وجود شکاف و درز در سیستم کانال کشی کوره می‌تواند موجب ورود انواع آلودگی‌ها به محیط داخلی ساختمان شود. ورود گرد و غبار و ذرات معلق در هوا، و انواع آلودگی‌ها به محیط داخلی ساختمان می‌تواند ناشی از وجود سوراخ در کانال باشد. حتی ممکن است برخی از حیوانات و جوندگان مانند موش‌ها داخل کانال لانه گذاری کنند و باعث ورود انواع باکتری‌ها وقارچ‌ها به داخل محیط ساختمان شوند. نصب کوره هوای گرم باید به کمک یک فرد متخصص انجام شود. بنابراین به یاد داشته باشید که قبل از نصب کوره هوای گرم حتماً سیستم کانال کشی خود را کنترل کنید و در صورت نیاز اقدام به تمیز کردن کانال یا تعمیر آن نمایید. ممکن است به نظر برسد که صرف هزینه برای تمیز کردن کانال یا تعمیر آن باعث پرداخت هزینه‌های اضافه شود. اما باید توجه کنید که با پرداخت این هزینه از مشکلاتی که در آینده می‌تواند رخ دهد، جلوگیری به عمل می‌آورید. همچنین با پیشبرد اصولی و حرفه‌ای نصب کوره هوای گرم می‌توانید خاطر جمع باشید که ایمنی سیستم شما تامین شده است و شما می‌توانید بدون دردسر و با اطمینان خاطر از اثر گرمایشی کوره هوای گرم خریداری شده بهره مند شوید.

شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع هیتر و سیستم‌های گرمایشی است. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید.

منبع: aireserv

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما