راهنمای انتخاب و خرید کوره هوای گرم گازی

بخاری صنعتی بدون دودکش
آشنایی با انواع بخاری صنعتی بدون دودکش
اسفند ۲۷, ۱۳۹۸
بخاری دمنده صنعتی
هنگام انتخاب و خرید بخاری دمنده صنعتی چه نکاتی را باید مد نظر داشته باشیم؟
فروردین ۶, ۱۳۹۹
کوره هوای گرم گازی

کوره هوای گرم گازی

کوره هوای گرم گازی در بسیاری از ساختمان‌های صنعتی و تجاری و همچنین ساختمان‌های مسکونی برای تامین گرمایش مورد نیاز به کار برده می‌شود. در صورتی که قصد خرید کوره هوای گرم گازی جدید برای ساختمان خود را دارید، باید به چند نکته‌ی مهم در مورد انتخاب کوره‌ی مناسب دقت کنید. انتخاب کوره هوای گرم گازی مناسب موجب می‌شود که بتوانید میزان مصرف انرژی توسط سیستم گرمایشی را کاهش داده و به این ترتیب باعث کاهش هزینه‌های گرمایشی ساختمان خود شوید. علاوه بر این، انتخاب و به کارگیری کوره هوای گرم گازی مناسب با تامین گرمای مورد نیاز باعث افزایش رفاه و آسایش افراد حاضر در ساختمان می‌شود. امروزه بیشتر کوره‌های هوای گرم با توجه به فناوری روز ساخته می‌شوند و به صورت اتوماتیک توانایی تنظیم دمای محیط را دارند. این کوره‌ها سرعت گرمایشی بیشتری دارند و در مدت زمان کمتری محیط مورد نظر شما را گرم می‌کنند. علاوه براین، بهتر است کوره هوایی که انتخاب می‌کنید ایمنی بالایی داشته باشد. نگهداری آسان کوره هوای گرم نیز یکی از مزیت‌های آن به شمار می‌آید. در این متن شما را با این نکات آشنا خواهیم کرد.

کوره هوای گرم گازی

کوره هوای گرم گازی

هنگام خرید کوره هوای گرم گازی به چه مواردی توجه کنیم؟

چند نکته‌ی مهم وجود دارد که هنگام انتخاب و خرید کوره هوای گرم گازی باید به آنها دقت کنید. آشنایی با این نکات و دنبال کردن آنها موجب خواهد شد که سیستم گرمایشی مناسبی را انتخاب نمایید. در ادامه‌ی مطلب به معرفی این نکات خواهیم پرداخت.

 ظرفیت کوره هوای گرم گازی

ظرفیت کوره هوای گرم گازی با توجه به بازده آن در هر ساعت سنجیده می‌شود. این مقدار با واحد BTU  یا BTU/h شناخته می‌شود. هر چقدر که BTU  بالاتر باشد، نشان می‌دهد که بازده و توان حرارتی کوره بیشتر است. یکی از مهم‌ترین نکاتی که هنگام خرید کوره هوای گرم گازی باید به آن توجه کنید، توان حرارتی یا BTU آن است. توان حرارتی و بازده گرمایشی کوره هوای گرم گازی باید مناسب با شرایط و نیازهای گرمایشی ساختمان مورد نظر شما باشد. بالا بودن بیش از اندازه‌ی توان حرارتی کوره‌ای که انتخاب می‌کنید موجب افزایش میزان مصرف انرژی و اتلاف گرما خواهد شد. این امر موجب افزایش هزینه‌های گرمایشی، به خصوص در ساختمان‌های صنعتی و تجاری می‌شود. انتخاب کوره هوای گرمی که توان حرارتی پایین‌تر از مورد نیاز شما داشته باشد نیز باعث خواهد شد که کوره نتواند به صورت مناسب و کافی نیازهای گرمایشی مورد نیاز شما را تامین کند. هنگام انتخاب کوره هوای گرم علاوه بر مساحت ساختمان مورد نظرتان باید به نحوه‌ی عایق بندی ساختمان نیز دقت کنید. در صورتی که ساختمان شما دارای عایق بندی مناسب نیست باید هیتری را انتخاب کنید که توان حرارتی بالاتری داشته باشد. البته به شما پیشنهاد می‌کنیم که قبل از انتخاب کوره هوای گرم یا سیستم گرمایشی، ابتدا نسبت به عایق بندی مناسب ساختمان اقدام نمایید.

میزان مصرف انرژی توسط کوره هوای گرم گازی ( AFUF )

معیار AFUF میزان مصرف انرژی کوره هوای گرم گازی به نسبت بازده آن را نشان می‌دهد. این معیار مصرف انرژی و بازده گرمایشی موثر کوره را نشان می‌دهد. برای مثال اگر AFUE یک کوره ۸۰ درصد باشد، می‌توان گفت که کوره ۸۰ درصد از انرژی دریافتی خود را به گرمای مفید و موثر تبدیل می‌کند. باید به این نکته توجه کرد که این معیار شامل میزان اتلاف گرمایی که به دلیل عایق بندی نامناسب یا معیوب بودن کانال های سیستم گرمایشی اتفاق می‌افتد، نیست. باید به این نکته توجه کرد که امروزه کم مصرف بودن سیستم‌های گرمایشی در ساختمان‌های تجاری و صنعتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

کوره هوای گرم کندانسینگ و کوره‌‌ی غیر کندانسینگ

کوره هوای گرم کندانسینگ

کوره هوای گرم کندانسینگ

آن دسته از کوره‌هایی که دارای AFUE کمتر یا حدود ۸۰ درصد هستند، کوره‌های غیر کندانسینگ به شمار می‌آیند. این کوره‌ها تنها دارای یک مبدل حرارتی هستند. در این نوع کوره‌ها هوای خروجی از مبدل حرارتی عبور کرده و سپس از طریق دودکش از ساختمان خارج می‌شود. در حالی که کوره‌های کندانسینگ دارای یک مبدل حرارتی اضافه هستند. در نتیجه میزان زیادی از هوای گرم در این کوره‌ها فشرده می‌شود. به همین دلیل کوره‌های هوای گرم کندانسینگ حداقل دارای ۹۰ درصد AFUE هستند. باید گفت که به کارگیری کوره‌های کندانسینگ در ساختمان‌های تجاری و صنعتی کاربرد بسیاری دارد.

دودکش کوره هوای گرم گازی

 

کوره هوای گرم با دو دودکش PVC

کوره هوای گرم با دو دودکش PVC

همانطور که می‌دانید سیستم‌های گرمایشی گازی انرژی لازم برای تولید گرما را از سوزاندن سوخت‌های فسیلی به دست می‌آورند. درنتیجه لازم است که دود و گاز تولید شده بر اثر احتراق سوخت گاز از محیط داخلی ساختمان خارج شود. آن دسته از کوره‌هایی که دارای بازده ۸۰ درصدی هستند، از دودکش‌های فلزی به منظور خارج کردن دود و گازهای سمی از محیط داخل ساختمان استفاده می‌کنند. در صورتی که کوره‌های هوای گرمی که دارای بازده گرمایشی بالایی هستند از لوله‌های PVC برای دور کردن گازهای سمی از محیط داخلی ساختمان استفاده می‌کنند. برای مثال کوره‌های کندانسینگ که بازده گرمایشی ۹۰ درصدی دارند، حداقل به یک لوله‌ی PVC برای تخلیه‌ی دود حاصل از احتراق سوخت گاز نیاز خواهند داشت. دلیل استفاده از لوله‌های PVC در این کوره‌ها این است که فشرده کردن گازهای خروجی در مبدل حرارتی دوم باعث ایجاد رطوبت می‌شود. رطوبت تولید شده طی این فرایند می‌تواند به دودکش‌های فلزی آسیب وارد کند و باعث ایجاد خوردگی و زنگ زدگی در آنها شود. در حالی که با استفاده از لوله‌های PVC  این اتفاق نمی‌افتد. باید به این نکته توجه کرد که سیستم گرمایشی که دارای دو لوله‌ی PVC است می‌تواند باعث افزایش اثر گرمایشی و بهبود کیفیت هوای تولید شده توسط کوره هوای گرم گازی شود. علاوه براین به کارگیری دو لوله در کوره هوای گرم باعث جلوگیری از انتقال پیدا کردن بخشی از هوای گرم به دودکش و اتلاف آن می‌شود. در این سیستم‌ها یکی از لوله‌ها برای خروج گازهای آلوده و لوله‌ی دیگر برای ورود هوای بیرون به کوره مورد استفاده قرار می‌گیرند. باید به این نکته اشاره کرد که برخی از کوره‌های غیر کندانسینگ نیز دارای اثر گرمایشی بالایی هستند و می‌توانند بازده ۹۶ درصدی نیز داشته باشند.

گروه تولیدی گرماسرد به عنوان عرضه کننده‌ی انواع سیستم‌های گرمایشی صنعتی فعالیت می‌کند. در صورتی که نیاز دارید تا اطلاعات بیشتری در این مورد کسب کنید، می‌توانید با همکاران ما در واحد فروش تماس بگیرید و از راهنمایی تخصصی آنها بهره‌مند شوید.

آیا تا به حال تجربه استفاده از کوره هوای گرم گازی را داشته‌اید؟ به نظر شما کوره هوای گرم با دودکش PVC برای محیط کاری شما مناسب است یا کوره هوای گرم کندانسینگ یا غیرکندانسینگ؟ تجربه و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: heatandcool

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما