معرفی انواع کوره هوای گرم و شیوه‌های نگهداری از آنها

گرم کردن گلخانه
ساده‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راه‌های گرم کردن گلخانه در فصل زمستان
مرداد ۱۲, ۱۳۹۸
هیتر برقی صنعتی فن دار
ویژگی‌های هیتر برقی صنعتی فن دار
شهریور ۲۲, ۱۳۹۸
کوره هوای گرم

کوره هوای گرم

کوره هوای گرم نوعی سیستم گرمایشی است که برای تامین گرمایش در ساختمان‌های صنعتی به کار برده می‌شود. برای مثال در بیشتر کارخانه‌ها، کارگاه‌های تولیدی و صنعتی، سالن‌های بزرگ ورزشی، سالن‌های اجتماعات، انباری‌های بزرگ، مدرسه‌ها و موسسات آموزشی، دفاتر اداری و غیره برای تامین گرمایش لازم از کوره هوای گرم استفاده می‌شود. کوره هوای گرم، هوا را به روش مستقیم گرم می‌کند. ویژگی‌های گرمایشی، قدرت و سرعت گرمایشی بالای کوره‌های هوای گرم این سیستم‌های سرمایشی را برای به کارگیری در ساختمان‌هایی با مساحت بزرگ و سقف بلند مناسب می‌کند. کوره هوای گرم صنعتی در مقایسه با کوره هوای گرمی که در ساختمان‌های مسکونی به کار برده می‌شود دارای قدرت گرمایشی بیشتری است. کوره‌های هوای گرم دارای انواع مختلفی هستند. در ادامه‌ی مطلب شما را با انواع کوره‌های هوای گرم، ویژگی‌ها، و نکاتی در مورد نحوه‌ی مراقبت و نگهداری از آن‌ها آشنا خواهیم کرد.

انواع کوره هوای گرم

کوره هوای گرم

کوره هوای گرم

کوره‌های هوای گرم از نظر نوع سوخت، مدل و شکل ظاهری، کارخانه سازنده، قدرت گرمایشی و غیره با یکدیگر متفاوت هستند.

انواع کوره هوای گرم از لحاظ سوخت مصرفی

  • گازی
  • گازوئیلی
  • دوگانه سوز
  • زغال سوز
  • برقی

انواع کوره هوای گرم از لحاظ شکل ظاهری

  • پایه‌دار
  • کابینتی
  • عمودی یا ایستاده
  • افقی

تفاوت انواع کوره‌های هوای گرم

در ساخت کوره‌های هوای گرم پایه دار و کابینتی از فن‌های آکسیال استفاده می‌شود. این کوره‌ها به دلیل قدرت مکش و دمندگی پایین قابلیت نصب در محیط خارجی را ندارد. در مقابل، کوره‌های هوای گرم ایستاده دارای فن‌های سانتریفیوژی هستند. از گرمای تولید شده توسط کوره‌های هوای گرم ایستاده می‌توان از طریق مسیر کانال کشی استفاده کرد. علاوه براین، کوره‌های هوای گرم زمینی ایستاده یا افقی را می‌توان در فضای خارجی نصب کرد.

کوره‌های هوای گرم در عین تفاوت‌هایی که با یکدیگر دارند، دارای چند قطعه‌ی اصلی هستند که در ساخت بیشتر کوره‌ها از آنها استفاده می‌شود. قطعات اصلی کوره‌های هوای گرم عبارت هستند از فن دمنده که به منظور توزیع یکنواخت و سریع هوای گرم مورد استفاده قرار می‌گیرد، مبدل حرارتی یا محفظه‌ی احتراق، مشعل و بدنه‌ی کوره. مشعل کوره با توجه به نوع سوخت آن می‌تواند از نوع گازی اتمسفریک یا دمنده‌دار باشد. مخلوط گاز و هوا در مشعل سوزانده شده و به این ترتیب انرژی گرمایی لازم تولید می‌شود. امروزه کوره‌های هوای گرمی که با فناوری روز ساخته می‌شوند دارای تجهیزات کنترلی پیشرفته هستند. مجهز بودن کوره هوای گرم به تجهیزات کنترلی پیشرفته این امکان را فراهم می‌کند که کاربران بتوانند به راحتی فرایند گرمایش در کوره هوای گرم را کنترل کنند. علاوه براین، ایمنی کوره‌هایی که مجهز به سیستم کنترل پیشرفته هستند بالاتر است. همانطور که می‌دانید تامین ایمنی در ساختمان‌های صنعتی یکی از مهم‌ترین عوامل است. به همین دلیل این سیستم‌های گرمایشی کاربردهای فراوانی در ساختمان‌های صنعتی دارند.

مراقبت و نگهداری از کوره هوای گرم

نگهداری کوره هوای گرم

نگهداری کوره هوای گرم

برای این که بتوانید اثر گرمایشی و ایمنی سیستم‌های کوره هوای گرم را افزایش دهید، هر از چند گاهی باید آنها را تعمیر یا به روز رسانی کنید. با توجه به نیازهای کاربران سه مورد اصلی برای به روز رسانی کوره‌های هوای گرم وجود دارد. مورد اول عایق بندی مناسب کوره هوای گرم است. همچنین می‌توانید سیستم احتراق کوره‌های هوای گرم را به روز رسانی کنید. مورد دیگر، سیستم‌ کنترل کوره‌های هوای گرم است. مجهز کردن سیستم کنترل کوره هوای گرم به فناوری روز باعث ایمنی بیشتر آن می‌شود. شما می‌توانید این به روزرسانی‌ها را از طریق سرویس‌های فنی و تخصصی دریافت کنید. گاهی اوقات لازم است که برخی از قطعات یا تجهیزات کوره‌های هوای گرم را تعویض کرده و قطعات جدید و به روز را جایگزین آنها نمایید. بیشتر کاربران اطلاعات کافی در مورد نحوه‌ی نگهداری و مراقبت از سیستم احتراق و سیستم کنترل کوره‌های هوای گرم را ندارند. در واقع کاربران به بدنه و عایق بندی کوره‌های هوای گرم، به دلیل اینکه قابل مشاهده هستند، اهمیت بیشتری می‌دهند. اما باید توجه کرد که نگهداری و به روز رسانی سیستم احتراق و سیستم کنترل نیز به اندازه‌ی عایق بندی مناسب کوره‌های هوای گرم اهمیت دارد.

برخی از کوره‌های هوای گرم دارای سیستم احتراق بسیار قدیمی وعایق بندی نامناسب هستند. این امر ایمنی کاربران را تهدید می‌کند. در این مواقع باید از طریق سرویس ‌ای فنی شرایط موجود را بهبود بخشید.

در چه مواقعی سیستم کنترل و سیستم احتراق کوره‌ی شما نیاز به بروزرسانی دارد؟

– اگر کوره‌‌ی شما دارای استانداردهای ایمنی لازم نیست.

– تاریخ انقضای به کارگیری قطعات سیستم کوره به پایان رسیده است.

– سیستم‌های کنترل نیاز به تعویض داشته باشند.

– عملکرد کوره هوای گرم دارای سرعت کافی نیست.

اگر عایق بندی کوره آسیب دیده باشد یا اتلاف گرما بیش از اندازه صورت بگیرد، لازم است عایق بندی کوره را به روز رسانی کنید. ممکن است استفاده‌ی طولانی مدت از عایق بندی کوره باعث فرسودگی آن می‌شود.

گاهی اوقات لازم است قطعات یا تجهیزات کوره‌های هوای گرم را تعویض نمایید.

در چه صورتی متوجه می‌شوید که زمان تعویض قطعات کوره شما فرا رسیده است؟

– اگر هزینه‌هایی که بابت تعمیر یا به روز رسانی کوره هوای گرم پرداخت می‌کنید، به اندازه‌ی خرید و جایگزینی آن با یک کوره‌ی جدید باشد.

– اگر کوره به اندازه‌ای قدیمی شده است که توانایی تامین نیازهای گرمایشی شما را ندارد و جایگزینی آن با سیستم جدید می‌تواند بازده صنعتی را افزایش دهد.

– اگر به روز رسانی سیستم عایق بندی نیازمند تعویض دیگر قطعات کوره باشد.

– اگر کوره صدمه دیده است و تعمیر آن امکان‌پذیر نیست، یا تعمیر آن بسیار هزینه بر است.

– اگر کوره به مدت طولانی مورد استفاده قرار گرفته و آجر آن به اندازه‌ای صدمه دیده است که تعمیر آن پر خطر است.

شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع سیستم‌های گرمایشی صنعتی است. کوره هوای گرم مدل CH150 در دو مدل گازی و گازوئیلی و دوگانه سوز موجود است. این کوره با توان ۱۵۰۰۰۰ KCAL/H یکی از پرفروش ترین محصولات است. این مدل مجهز به فن سانتریفیوژ دمنده است. مدل دیگر کوره‌کوره هوای گرم مدل CH250 با توان ۲۵۰۰۰۰ KCAL/H است. این کوره نیز مجهز به فن سانتریفیوژی است. کوره هوای گرم مدل CH300 گازی و گازوئیلی با توان حرارتی سیصد هزار کالری بر ساعت است. کوره هوای گرم مدل CH50 با توان ۵۰ هزار کالری بر ساعت، کوچک‌ترین مدل کوره است و برای به کارگیری در فضاهای کوچک طراحی شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع هیترها و کوره‌های صنعتی می‌توانید با مشاوران و مسئولان فروش شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید. قبل از انتخاب سیستم گرمایشی مناسب برای ساختمان باید با ویژگی‌ها، کاربردها، کارایی‌ها، و انواع سیستم‌های گرمایشی صنعتی به اندازه‌ی کافی آشنایی داشته باشید تا بتوانید هیتری را تهیه کنید که نیازهای گرمایشی مورد نظر شما را به خوبی تامین کند.

منبع: nutecbickley

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما