هر چیزی که باید در مورد کوره ی هوای گرم بدانید.

بخاری صنعتی فن دار
آشنایی با نحوه گرمایش بخاری صنعتی فن دار و مزایای استفاده از آن
بهمن ۲۴, ۱۳۹۸
انواع هیترهای تابشی
انواع هیترهای تابشی: معرفی سه نوع هیتر تابشی رایج
بهمن ۳۰, ۱۳۹۸
کوره ی هوای گرم

کوره ی هوای گرم

آشنایی و کسب اطلاعات کافی در مورد کوره ی هوای گرم موجب می‌شود که هنگام خرید کوره‌ی مناسب برای ساختمان صنعتی خود، تصمیم بهتری بگیرید و کوره‌ی مناسب را انتخاب کنید. مساله‌ی گرمایش در ساختمان‌های صنعتی و تجاری یکی از پرهزینه‌ترین مخارج صنعتی است. بنابراین آشنایی با کوره ی هوای گرم می‌تواند کمک بسیاری در به کارگیری صحیح کوره و صرفه جویی در مصرف و انرژی و زمان شما داشته باشد. این مطلب شما را با انواع کوره‌های هوای گرم و قطعاتی که کوره از آنها خواسته می‌شود آشنا می‌کند.

 انواع کوره ی هوای گرم

 

کوره‌ی هوای گرم

کوره‌ی هوای گرم

 

 

کوره ی هوای گرم منبع اصلی تولید گرما در ساختمان‌های تجاری و صنعتی است. نحوه‌ی توزیع گرمایی که توسط کوره هوای گرم تولید شده است، می‌تواند با توجه به شرایط و ویژگی‌های ساختمان و نیازهای گرمایشی شما متفاوت باشد. معمول‌ترین روش‌ها برای توزیع گرمای تولید شده توسط کوره به ۳ دسته تقسیم می شود. بنابراین انواع کوره‌ها را می‌توان با توجه به نحوه‌ی توزیع گرما نیز دسته بندی کرد.

پرکاربردترین کوره‌ها عبارت است از:

کوره ی هوای گرم با فشار هوا

کوره ی زمینی

کوره ی دیواری

در ادامه به معرفی پر کاربردترین انواع کوره ها خواهیم پرداخت.

کوره ی هوای گرم با فشار هوا

کوره هوای گرم با فشار هوا به عنوان یکی از پر کاربردترین و شایع‌ترین منبع‌های تامین حرارت در بیشتر ساختمان‌های تجاری و صنعتی به شمار می‌آید. برخی از کوره‌های صنعتی نیز مجهز به ترموستات هستند که می‌تواند دمای اتاق را به صورت خودکار روی درجه‌ی از پیش تعیین شده به صورت ثابت نگه دارد. هنگامی که دمای هوا پایین‌تر از درجه‌ی تنظیم شده باشد، ترموستات به صورت اتوماتیک درجه‌ی سیستم گرمایشی را افزایش داده و سیستم شروع به تولید هوای گرم می‌کند. کوره، هوای سرد اطراف خود را گرفته و آن را از فیلترهای تهویه عبور می‌دهد و به این ترتیب گرد و غبار و آلودگی‌ها از هوا گرفته می‌شود. رفع مشکل آلودگی هوا یکی از مسائل اصلی در ساختمان‌های تجاری و صنعتی است. به کارگیری طولانی‌ مدت ابزارها و ماشین‌آلات صنعتی و انواع مواد شیمیایی موجب تولید و انتشار گازهای سمی، و در نتیجه آلوده شدن هوای محیط می‌شود. سپس هوا داخل هواگیر دمیده می‌شود و دمای آن توسط مبدل حرارتی کوره افزایش می‌یابد. این فرآیند طی سوختن گاز در جعبه‌ی احتراق کوره رخ می‌دهد. در مرحله‌ی بعد هوای گرم شده توسط موتورهای دمنده از طریق دریچه‌ها و کانال‌ها به قسمت‌های مختلف ساختمان انتقال داده می‌شود.

بیشتر بخوانید:  بررسی ساختار و نحوه کارکرد کوره صنعتی

کوره زمینی

این نوع کوره‌ها با عنوان کوره‌ی رادیاتی نیز شناخته می‌شوند. بیشتر کوره‌های زمینی نحوه‌ی نصب ثابتی دارند. باید به این نکته اشاره کرد که امروزه کوره‌های زمینی کاربردهای چندانی در ساختمان‌های صنعتی و تجاری ندارند و به کارگیری این سیستم‌ها یکی از روش‌های قدیمی در گرمایش صنعتی به شمار می‌آیند. برای به کارگیری این نوع سیستم‌ها به سیستم کانال کشی نیاز نخواهید داشت. این ویژگی باعث می‌شود که انتخاب این نوع کوره‌ها روش گرمایشی مقرون به صرفه‌ای باشد. اما باید گفت که این نوع کوره‌ها اثر گرمایشی بالایی ندارند.

 

کوره‌ی دیواری

کوره‌ی دیواری

کوره ی دیواری

کوره‌های دیواری نیز نوعی از کوره‌های رادیاتی هستند. این کوره‌ها به صورت ثابت روی دیوار نصب می‌شوند. کوره‌های دیواری را می‌توان در ۲ نوع کوره‌ی دارای تهویه و کوره‌ی بدون تهویه تهیه کرد. کوره‌های دارای تهویه از اکسیژن هوای بیرون در فرآیند احتراق استفاده می‌کنند. در حالی که کوره‌های بدون تهویه اکسیژن لازم برای فرآیند احتراق را از هوای داخل اتاق می‌گیرند. هوای گرم تولید شده توسط این کوره‌ها به روش انتقال حرارت یا روش تابشی به محیط اطراف انتقال داده می‌شود. کوره‌های دیواری را حداقل یک بار در سال باید مورد بررسی و کنترل قرار داد.

 آشنایی با قطعات اصلی کوره هوای گرم

باید گفت که به طور کلی کوره‌ها و سیستم‌های گرمایشی دارای ۳ قطعه‌ی اصلی هستند. در واقع اگر سیستم‌های گرمایشی با مشکل مواجه شوند باید علت را در یکی از این ۳ قطعه‌ی اصلی جستجو کرد. آشنایی با قطعات اصلی سیستم‌های گرمایشی و نحوه‌ی صحیح به کارگیری کوره‌ها موجب می‌شود که هنگام به کارگیری کوره ی هوای گرم با مشکل مواجه نشوید. در این قسمت شما را با ۳ قطعه‌ی اصلی کوره هوای گرم آشنا خواهیم کرد.

منبع گرما: کوره‌ها اصلی‌ترین منبع تامین گرما در سیستم‌های گرمایشی به شمار می‌آیند. با این حال برخی از سیستم‌های گرمایشی دارای منبع گرمای دیگری مانند دیگ بخار یا پمپ‌های حرارتی هستند. آن دسته از سیستم‌های گرمایشی که برای تامین گرما از دیگ بخار یا پمپ حرارتی حرارتی بهره می‌برند، از هوا و آب برای تولید گرما استفاده می‌کنند. به کارگیری کوره‌های صنعتی در ساختمان‌های تجاری و صنعتی یک روش مقرون به صرفه و پر کاربرد به شمار می‌آید.

سیستم توزیع هوای گرم: هوای گرم پس از تولید شدن توسط سیستم گرمایشی باید به طریقی در محیط اطراف انتشار پیدا کند. برخی از کوره‌ها و سیستم‌های گرمایشی برای انتقال هوای گرم به قسمت‌های مختلف ساختمان از سیستم کانال کشی استفاده می‌کنند. به منظور انتقال گرما از طریق سیستم کانال کشی، ساختمان شما باید مجهز به سیستم کانال کشی باشد. اگر در ساختمان صنعتی خود برای توزیع هوای گرم از سیستم کانال کشی استفاده می‌کنید، باید به خاطر داشته باشید که نظافت و بررسی به موقع سیستم کانال کشی می‌تواند تاثیر بسیاری در افزایش اثر گرمایشی کوره داشته باشد.

 

ترموستات

ترموستات

 

سیستم کنترل: سیستم کنترل این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند که بتوانند دمای کوره هوای گرم  و میزان تولید گرما را کنترل نمایند. امروزه بیشتر سیستم‌های گرمایشی مجهز به سیستم کنترل هوشمند هستند. هنگام خرید سیستم‌های گرمایشی صنعتی بهتر است سیستمی را انتخاب کنید که مجهز به ترموستات باشد. ترموستات قطعه‌ای است که به صورت اتوماتیک دمای هیتر را کنترل می‌کند. علاوه بر کنترل اتوماتیک و ثابت نگه داشتن دمای محیط، ترموستات موجب افزایش ایمنی سیستم گرمایشی می‌شود. چرا که در صورت داغ شدن بیش از اندازه‌ی سیستم گرمایشی، ترموستات به صورت خودکار باعث خاموش شدن دستگاه می‌شود.

شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع هیترها و سیستم‌های گرمایشی صنعتی و تجاری است. اگر قصد خرید بخاری یا هیتر را دارید، می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع سیستم‌های گرمایشی صنعتی، ویژگی‌ها، مزایا و معایب، قیمت، و کاربردهای هر کدام از آنها با کارشناسان و مسئولان فروش شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید.

منبع: tlcplumbing

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما