رایج‌ترین روش‌های گرمایش انباری بزرگ تجاری و صنعتی

سیستم گرمایشی کارخانه
برسی انواع سیستم گرمایشی کارخانه : کدام هیتر صنعتی برای شما مناسب است؟
دی ۳۰, ۱۳۹۹
بخاری فضای ایمن
مهم‌ترین نکات ایمنی درباره بخاری فضای ایمن
بهمن ۱۲, ۱۳۹۹
گرمایش انباری بزرگ

گرمایش انباری بزرگ

باید گفت که گرمایش انباری بزرگ می‌تواند کار چالش برانگیزی باشد. همان طور که می‌دانید، بیشتر انباری‌های تجاری و صنعتی دارای مساحت بزرگ و سقف بلندی هستند و به همین دلیل گرمایش مناسب آنها در اغلب مواقع کاری سخت و دشوار است. از طرف دیگر نحوه گرمایش انباری بزرگ به ماهیت ساختمان و موارد دیگری مانند نوع مواد انبار شده در آن و نحوه چیدمان تاسیسات و همچنین مواد انبار شده بستگی دارد. با وجود همه این سختی‌ها، گرمایش انباری‌های تجاری و صنعتی دارای اهمیت بسیاری است و باید به شکل مناسب انجام پذیرد. عدم گرمایش مناسب انباری‌های تجاری و صنعتی و بزرگ منجر به توزیع ضعیف گرما در فضای انباری می‌شود و این امر باعث ضرر و زیان در این محیط‌ها می‌گردد. عدم تامین گرمایش مناسب در انباری‌های بزرگ صنعتی موجب سلب رفاه و آسایش کارکنان و افراد حاضر در ساختمان انباری شده و بازده کاری نیروی انسانی را کاهش می‌دهد. همچنین عدم به کارگیری شیوه‌های گرمایشی و هیترهای مناسب منجر به اتلاف انرژی در این ساختمان‌ها می‌گردد. این امر باعث افزایش هزینه‌های مربوط به قبوض انرژی و همچنین افزایش میزان آلودگی می‌گردد. اگر به فکر گرمایش انباری بزرگ خود هستید، باید با نحوه گرمایش مناسب آن آشنایی داشته باشید. در این نوشته به معرفی نحوه گرمایش انباری بزرگ خواهیم پرداخت. بنابراین اگر شما نیز به فکر تامین گرمایش مناسب انباری تجاری و صنعتی خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم که این متن را با دقت دنبال کنید.

گرمایش انباری بزرگ

گرمایش انباری بزرگ

معرفی شیوه‌های گرمایش انباری بزرگ

روش‌های مختلفی برای تامین گرمایش انباری‌های بزرگ تجاری و صنعتی به کار برده می‌شود. باید گفت که برخی از این روش‌ها دارای کاربرد بیشتری هستند. چرا که در مقایسه با روش‌های گرمایشی دیگر مزیت‌های بیشتری دارند. در این قسمت به معرفی بهترین شیوه‌های گرمایش انباری بزرگ خواهیم پرداخت و شما را با آنها آشنا خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: هیتر انباری: انتخاب هیتر انباری و شیوه‌های گرمایش انباری

۲ روش بسیار پرکاربرد و ایده آل برای گرمایش انباری‌هایی با مساحت بزرگ، استفاده از بخاری‌های تابشی و بخاری‌های انتقال هوای گرم است که در ادامه به معرفی این دو روش گرمایشی و بررسی ویژگی‌ها و مزیت‌های هر کدام از آن‌ها خواهیم پرداخت.

گرمایش انباری بزرگ با استفاده از بخاری‌های انتقال هوای گرم

 

بخاری هوای گرم

بخاری هوای گرم

همانطور که از اسم آنها پیدا است، بخاری‌های هوای گرم با گرم کردن هوای اطراف خود و توزیع آن در محیط اطراف باعث گرم شدن هوای انباری می‌شوند. باید به این نکته اشاره کرد که بخاری‌های هوای گرم یکی از پرکاربردترین و رایج‌ترین سیستم‌های گرمایشی به کار برده شده در انباری‌های بزرگ تجاری و صنعتی به شمار می‌آیند. در بخاری‌های هوای گرم یا بخاری‌های انتقال حرارت، هوا از مبدل حرارتی یا قطعه گرمایشی بخاری عبور می‌کند تا دمای آن افزایش پیدا کند. سپس هوای گرم شده به وسیله فن موجود در بخاری در محیط اطراف توزیع پیدا می‌کند. هنگام انتخاب سیستم گرمایشی مناسب برای انباری‌های بزرگ صنعتی باید دقت کنید که بخاری شما توانایی کافی در توزیع و انتقال هوای گرم به قسمت‌های مختلف ساختمان را داشته باشد و هوای گرم تولید شده توسط بخاری به صورت مساوی و یکنواخت در سراسر فضا توزیع گردد. به کارگیری فن در بخاری‌های هوای گرم باعث می‌شود که هوای گرم شده توسط هیتر با سرعت و قدرت بیشتری در محیط اطراف توزیع گردد و در نتیجه فضای انباری به صورت ثابت و یکنواخت گرم شود.

بیشتر بخوانید: رایج‌ترین انواع هیتر انباری: ویژگی‌ها و خصوصیات

 

گرمایش انباری بزرگ

گرمایش انباری بزرگ

بخاری‌های هوای گرمی ‌که برای تامین گرمایش مورد نیاز انباری‌های بزرگ تجاری و صنعتی به کار برده می‌شوند، دارای انواع گوناگونی هستند. در واقع انواع بخاری هوای گرم با توجه به شرایط و نیازهای گرمایشی مختلف در انباری‌های گوناگون طراحی و ساخته شده و در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. بنابراین کاربران می‌توانند با توجه به نیازهای گرمایشی مختص به خود، هیتر مناسب انباری خود را انتخاب نمایند.

انواع بخاری هوای گرم

بخاری‌های هوای گرم انباری در انواع بخاری‌های گازسوز و نفتی که با سوخت مستقیم کار می‌کنند، بخاری‌های آب گرم که با دیگ بخار یا سوخت غیر مستقیم کار می‌کنند‌ و بخاری‌های هوای گرم برقی در دسترس هستند. علاوه بر نوع سوخت و منبع تامین انرژی، بخاری‌های هوای گرم انباری در اندازه‌ها و مدل‌های مختلف ساخته می‌شوند و دارای توان حرارتی متفاوتی هستند. باید به این نکته اشاره کرد که انتخاب هیتری که دارای اندازه و توان حرارتی مناسب باشد، اهمیت بسیاری دارد.

‌قبل از خرید بخاری انباری به چه نکاتی باید توجه کرد؟

مساحت انباری

چرا که در صورت عدم انتخاب بخاری مناسب قادر به تامین گرمای مورد نیاز انباری خود نخواهید بود. لازم است که قبل از خرید بخاری مساحت انباری و نحوه عایق بندی آن را مورد بررسی قرار دهید و میزان گرمای مورد نیاز برای گرم کردن انباری مورد نظر خود را محاسبه نمایید. سپس با توجه به میزان گرمایی که به آن نیاز خواهید داشت، می‌توانید اقدام به خرید هیتری با توان حرارتی مناسب بکنید.

نحوه عایق‌بندی ساختمان انباری

یکی از نکات مهم که قبل از انتخاب و خرید بخاری باید در نظر بگیرید، توجه به نحوه عایق‌بندی ساختمان انباری است. شما باید علاوه بر میزان گرمای مورد نیاز، میزان گرمای اتلاف شده از طریق درز‌ها و شکاف‌های موجود در ساختمان انباری را نیز مورد بررسی قرار دهید. پیشنهاد می‌کنیم قبل از انتخاب و به کارگیری بخاری، نسبت به عایق بندی مناسب ساختمان انباری خود اقدام کنید. شما می‌توانید به راحتی با درزگیری پنجره‌ها و  دیوارها، سقف ساختمان، و دریچه‌هایی که امکان جابه‌جایی هوا از آنها وجود دارد، از اتلاف گرما جلوگیری به عمل آورده و به این طریق باعث کاهش میزان مصرف انرژی و در نتیجه کاهش هزینه‌های گرمایشی ساختمان انباری خود شوید.

همانطور که گفته شد بخاری‌های هوای گرم در انواع مختلفی توسط شرکت‌ها و کارخانه‌های سازنده سیستم‌های گرمایشی صنعتی مختلف و متعددی طراحی و ساخته می‌شوند. امروزه در ساخت بخاری‌های هوای گرم تجاری و صنعتی سعی می‌شود که بخاری‌ها بازده انرژی بسیار بالایی داشته باشند تا بتوانند با مصرف انرژی کمتری نیاز‌های گرمایشی ساختمان‌های بزرگ را تامین کنند.

انواع بخاری هوای گرم

بخاری‌های هوای گرم در انواع مدل‌های بخاری‌های سقفی‌، بخاری‌های دیواری‌، و بخاری‌های ایستاده ساخته می‌شوند. هر کدام از این بخاری‌ها دارای ویژگی‌ها و مزیت‌های منحصر به فرد خود هستند.

بخاری‌های ایستاده در سطح زمین قرار داده می‌شوند. یکی از مزیت‌های بخاری‌های ایستاده این است که دسترسی به آنها بسیار ساده است و به همین دلیل شیوه نگهداری و مراقبت آسانی دارند. با این حال این بخاری‌ها فضای ایستاده، فضای مفید ساختمان را اشغال می‌کنند. همانطور که از اسم آنها مشخص است، بخاری‌های سقفی و بخاری‌های دیواری روی سقف یا دیوار انباری نصب می‌گردند.

مزایای بخاری سقفی و دیواری

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های بخاری‌های سقفی و بخاری‌های دیواری این است که فضای مفید ساختمان انباری را اشغال نمی‌کنند و برای به کارگیری در آن دسته از انباری‌های تجاری و صنعتی که با مشکل فضا رو به ‌رو هستند، سیستم‌های گرمایشی بسیار ایده آلی به شمار می‌آیند. باید گفت که بخاری‌های هوای گرم تجاری و صنعتی که در گرمایش انباری بزرگ به کار برده می‌شوند، دارای توان حرارتی بالایی هستند. این بخاری‌ها با استفاده از فن‌های محوری بزرگ قابلیت جابه‌جا کردن حجم زیادی از هوای گرم را دارند و به راحتی می‌توانند گرمای مورد نیاز ساختمان‌های انباری‌های بزرگ را تامین کنند. باید به این نکته نیز اشاره کرد که به کارگیری بخاری‌های هوای گرم گازی به دلیل ارزان بودن سوخت گاز در مقایسه با دیگر انرژی‌ها، در انباری‌های‌ تجاری و صنعتی کاربرد بیشتری دارد.

گرمایش انباری بزرگ با استفاده از گرماتاب یا بخاری تابشی

هیتر تابشی انباری

هیتر تابشی انباری

یکی دیگر از روش‌های ایده آل برای گرمایش انباری بزرگ استفاده از گرماتاب‌ها یا بخاری‌های تابشی است. بخاری‌های تابشی گرما را به صورت مستقیم به سطح قرار گرفته شده در مسیر تابشی خود انتقال می‌دهند. این بخاری‌ها بدون گرم کردن هوا باعث گرم شدن سطح یا اشیایی می‌شوند که در محدوده گرمایشی آنها قرار دارند. بخاری‌های تابشی انرژی گرمایی را با استفاده از امواج گرمایی به سطح مورد نظر انتقال می‌دهند؛ درست مانند نور خورشید که به سطح زمین تابیده و باعث گرم شدن آن می‌گردد. باید به این نکته اشاره کرد که امروزه کاربرد بخاری‌های تابشی روز به روز افزایش پیدا می‌کند. چرا که بخاری‌های تابشی دارای مزیت‌های بسیاری هستند و می‌توان از آنها در شرایط مختلف استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: انواع بخاری مناسب برای انباری: یک بخاری انباری باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد

گرمایش انباری

گرمایش انباری

مزایای استفاده از بخاری تابشی

با توجه به اینکه بخاری‌های تابشی هوای اطراف خود را گرم نمی‌کنند‌، به کارگیری این سیستم‌های گرمایشی باعث به حداقل رسیدن میزان اتلاف گرما می‌شود. چرا که هوای گرم توسط جریان هوا حرکت کرده و حجم زیادی از آن اتلاف می‌گردد. اما به دلیل عدم تاثیر وجود باد و جریان هوا در اثر گرمایشی هیترهای تابشی، اتلاف گرما در صورت به کارگیری آنها اتفاق نمی‌افتد. از طرف دیگر به دلیل شیوه مستقیم گرمایشی این نوع بخاری‌ها، استفاده از آنها در فضای باز نیز امکان پذیر است. به کارگیری هیترهای تابشی در آن دسته از انباری‌های تجاری و صنعتی که هوا در آنها جریان دارد یک روش گرمایشی بسیار مناسب است. درب بسیاری از انباری‌های تجاری و صنعتی هنگام بارگیری یا تحویل اجناس باز می‌ماند که این امر باعث اتلاف مقدار زیادی از گرمای تولید شده توسط هیترهای انتقال هوای گرم می‌گردد. در صورتی که با استفاده از سیستم‌های گرمایشی تابشی می‌توان بدون اتلاف گرما گرمایش مورد نیاز در این نوع از انباری‌های بزرگ را به راحتی تامین کرد. باید گفت که عدم اتلاف انرژی گرمایی رابطه مستقیمی ‌با کاهش هزینه‌های گرمایشی در ساختمان‌های تجاری و صنعتی دارد. با توجه به اینکه تامین گرمایش مناسب در انباری‌های بزرگ به دلیل نگهداری مناسب اجناس انباری شده دارای اهمیت بسیار زیادی است و معمولاً هزینه بالایی صرف تامین گرمایش این ساختمان‌ها می‌شود، با به کارگیری گرماتاب می‌توانید تا اندازه چشمگیری از اتلاف انرژی جلوگیری به عمل آورده و هزینه‌های گرمایشی انباری مورد نظر خود را به مقدار زیادی کاهش دهید.

از طرف دیگر در انباری‌ها مواد مختلفی نگهداری می‌شوند. ممکن است برخی از مواد و اجناس گرمای بیشتری نیاز داشته باشند. در این صورت به کارگیری بخاری‌های تابشی برای گرم کردن این اجناس یا مواد بسیار مناسب خواهد بود. شما می‌توانید از گرماتاب‌ها به عنوان سیستم‌های گرمایشی نقطه‌ای تنها برای گرم کردن قسمتی که به گرمای بیشتری نیاز دارد استفاده کنید.

یکی دیگر از مزیت‌های بخاری‌های تابشی این است که سرعت گرمایشی بسیار بالایی دارند. در واقع این بخاری‌ها به محض روشن شدن انرژی گرمایی را از خود ساطع می‌کنند. شما می‌توانید در صورت قرار گرفتن در مسیر تابشی گرماتاب، امواج گرمایی ساطع شده از آن را به سرعت احساس کنید.

بیشتر بخوانید:  راهنمای خرید بخاری مناسب انباری

هیتر تابشی برقی

هیتر تابشی برقی

انواع بخاری تابشی

بخاری‌های تابشی نیز مانند بخاری‌های انتقال هوای گرم در انواع و اندازه‌های مختلف ساخته می‌شوند و دارای توان حرارتی گوناگونی هستند. بنابراین کاربران می‌توانند با توجه به شرایط و نیازهای گرمایشی خود هیتری را انتخاب کنند که مناسب آنها باشد. بخاری‌های تابشی در انواع بخاری‌های تابشی گازی ( بخاری‌های گاز طبیعی و بخاری پروپان ) و همچنین بخاری‌های تابشی برقی در دسترس هستند. بخاری‌های گاز پروپان مجهز به کپسول‌های گاز پروپان هستند و امکان حمل و جابه‌جایی آسان آنها وجود دارد. این بخاری‌ها قابل حمل هستند و می‌توان از اثر گرمایشی آنها در مکان‌هایی که به انشعاب برق و گاز امکان دسترسی وجود ندارد، بهره برد.

تفاوت انواع بخاری تابشی و کارکرد هر کدام از آنها

بخاری‌های تابشی را می‌توان در انواع هیتر‌های ایستاده، هیتر‌های سقفی، هیتر‌های دیواری، و هیتر‌های رومیزی نیز تهیه کرد. باید گفت که در مورد گرمایش انباری بزرگ بخاری‌های تابشی سقفی و بخاری‌های تابشی دیواری کاربردهای بیشتری دارند. یکی از مواردی که در صورت به کارگیری بخاری‌های تابشی دیواری باید به آن توجه کرد ارتفاع نصب مناسب آنها است. شما باید بخاری را در فاصله‌ای از سطح مورد نظر نصب کنید که استاندارد و ایمن باشد و همچنین گرمای کافی را به سطح مورد نظر انتقال دهد. هر بخاری تابشی با توجه به اندازه و توان حرارتی خود دارای فاصله استانداردی است که هنگام نصب باید رعایت کرد. همچنین برای تامین گرمایش انباری بزرگ در صورت استفاده از گرماتاب بهتر است هیتری را انتخاب کنید که قطعه گرمایشی آن سرامیکی باشد. امروزه در ساخت هیتر‌های تابشی تجاری و صنعتی از سرامیک استفاده می‌شود. باید گفت که هیترهای تابشی سرامیکی دارای توان حرارتی و دوام بیشتری هستند.

شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع سیستم‌های گرمایشی و هیترهای مناسب برای گرمایش انباری بزرگ تجاری و صنعتی است. به منظور کسب اطلاعات بیشتر و دقیق‌تر در مورد مزایا، معایب، و ویژگی‌های هر نوع هیتر و سیستم گرمایشی تجاری و صنعتی می‌توانید با مسئولان فروش و متخصصین ما تماس حاصل فرمایید و راهنمایی‌های آنها را دریافت کنید. توجه داشته باشید که انتخاب هیتر مناسب علاوه بر تامین گرمای مورد نیاز باعث کاهش هزینه‌های گرمایشی انباری شما خواهد شد.

منبع: .powrmatic

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما