گرمایش‌ انباری صنعتی :‌ آشنایی با‌ بهترین روش‌ها‌ برای گرمایش‌ انباری‌های صنعتی و تجاری

انواع بخاری باشگاه
آشنایی با انواع بخاری باشگاه و سیستم‌های گرمایشی مناسب برای باشگاه‌ها
مهر ۳۰, ۱۳۹۹
انتخاب هیتر مدرسه
انتخاب هیتر مدرسه : مهم‌ترین نکات در مورد سیستم گرمایشی مدارس
آبان ۱۲, ۱۳۹۹
گرمایش انباری صنعتی

گرمایش انباری صنعتی

باید بدانید که گرمایش‌ انباری صنعتی‌ نقش بسیار مهمی‌ در‌ پیشبرد اهداف صنعتی و افزایش بازده کاری در این محیط‌ها خواهد داشت.‌ در انباری‌های صنعتی مواد و اجناس مختلفی‌ نگهداری می‌شوند‌ و انبار کردن و مراقبت از آنها به فراهم نمودن شرایط ویژه بستگی دارد.‌ به عنوان مثال ممکن است در انباری‌ها مواد اشتعال زا، مواد شیمیایی، مواد غذایی‌ و …‌ نگهداری شوند.‌ هر کدام از انواع مواد و اجناس نگهداری شده در انباری‌های صنعتی به مراقبت و نگهداری نیاز دارند تا از فاسد شدن یا از بین رفتن آنها جلوگیری به عمل بیاید.‌ علاوه بر این، با توجه به نوع انباری و مواد نگهداری شده در آن باید جوانب ایمنی را در مورد گرمایش انباری صنعتی در نظر گرفت و‌ دستورالعمل‌های مربوط به ایمنی در گرمایش آن را رعایت کرد. به همین دلیل تامین گرمایش مناسب در انباری‌های صنعتی و تجاری دارای اهمیت بسیاری است.

امروزه روش‌های گرمایشی متعددی برای تامین گرمایش انباری صنعتی وجود دارد و انواع بخاری‌ها توسط کارخانه‌ها و شرکت‌های سازنده سیستم‌های گرمایشی صنعتی‌ به این منظور ساخته شده و در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. اگر به دنبال راه حل مناسبی برای گرمایش کارگاه صنعتی‌ هستید و می‌خواهید سیستم ‌گرمایشی مناسبی را برای انباری صنعتی و تجاری خود انتخاب کنید، لازم است که آشنایی کافی با انواع سیستم‌های گرمایشی مناسب برای انباری‌های صنعتی و تجاری را کسب کنید.‌ سپس با توجه به شرایط ساختمان انباری خود و نیازهای گرمایشی آن‌ اقدام به تهیه هیتری کنید که بتواند با مصرف کمترین میزان انرژی به صورت مناسب گرمایش انباری صنعتی شما را‌ تامین کند.‌ به همین منظور در این نوشته به معرفی روش‌های مختلف گرمایش انباری صنعتی و تجاری و بخاری‌های مناسب برای به کارگیری در این محیط‌ها و ساختمان‌ها خواهیم پرداخت.‌ با مطالعه این متن ‌می‌توانید با ویژگی‌ها، مزایا، و معایب هر کدام از روش‌های گرمایش انباری صنعتی آشنا شده و به این ترتیب بخاری مناسبی را برای انباری مورد نظر خود را انتخاب کنید.

 

گرمایش انباری صنعتی

گرمایش انباری صنعتی

هزینه بالای گرمایش انباری

باید به این نکته اشاره کرد که بیشتر انباری‌های صنعتی و تجاری دارای یک فضای بزرگ و سقف بلند هستند.‌ به همین دلیل معمولا‌ گرمایش انباری صنعتی در مقایسه با دیگر محیط‌های تجاری مانند دفاتر و فروشگاه‌ها هزینه‌ی بیشتری در بر دارد.‌ با توجه به اینکه در محیط‌های تجاری و صنعتی بودجه‌ی مشخصی برای گرمایش ساختمان در نظر گرفته می‌شود، صرفه جویی در هزینه گرمایش انباری صنعتی‌ اهمیت بسیاری برای مالکان و مدیران این ساختمان‌ها دارد.‌

نحوه توزیع گرما

از طرف دیگر علاوه بر میزان تولید گرما توسط سیستم گرمایشی، نحوه‌ی توزیع آن نیز دارای اهمیت بسیاری است.‌ هنگام انتخاب سیستم گرمایشی مناسب برای انباری صنعتی خود باید‌ علاوه بر‌ ویژگی‌های بخاری مانند میزان مصرف آن‌، منبع تامین انرژی، نحوه‌ی توزیع گرما توسط هیتر، نحوه‌ی نصب و به کارگیری آن‌، استانداردهای ایمنی بخاری، دستورالعمل‌های نگهداری و مراقبت مناسب از انباری صنعتی‌ و … به شرایط ساختمان خود نیز توجه کنید.‌

تناسب اندازه و توان هیتر با فضای شما

به عنوان مثال دقت کنید که اندازه و توان حرارتی هیتری که برای گرمایش انباری صنعتی خود انتخاب ‌می‌کنید، مناسب با مساحت‌ ساختمان انباری شما باشد.‌ علاوه بر این،‌ نحوه‌ی عایق بندی ساختمان انباری خود را مورد بررسی قرار دهید.‌ در آن دسته از انباری‌های صنعتی که عایق بندی مناسبی ندارند، حجم زیادی از هوای گرم تولید شده توسط هیتر ‌می‌تواند‌ از طریق شکاف‌ها‌ و درز‌های موجود در دیوارها، پنجره‌ها و سقف ساختمان‌ اتلاف شود.‌ بنابراین پیشنهاد ‌می‌کنیم که قبل از‌ خرید و نصب سیستم گرمایشی،‌ نسبت به عایق بندی مناسب ساختمان انباری خود اقدام کنید.‌ به این ترتیب ‌می‌توانید از اتلاف انرژی گرمایی تولید شده توسط هیتر‌ جلوگیری به عمل آورده و باعث کاهش میزان مصرف انرژی و در نتیجه کاهش هزینه‌های گرمایش‌ انباری صنعتی خود شوید.

معرفی بهترین هیترها برای گرمایش انباری صنعتی

 

گرمایش انباری صنعتی

با توجه به‌ روش‌های گرمایشی متفاوت و مختلفی که برای گرمایش انباری‌های صنعتی وجود دارد، ممکن است انتخاب هیتر مناسب کاربران را دچار سردرگمی‌ ‌کند. بنابراین پیشنهاد ‌می‌کنیم که قبل از خرید و به کارگیری هیتر از یک فرد متخصص در این زمینه مشورت بگیرید تا بتوانید به خوبی نیاز‌های گرمایشی‌ انباری صنعتی خود را تعمیر کنید.‌ همان طور که گفتیم انباری‌های صنعتی دارای ساختمان‌هایی با شرایط و‌ نیازهای گرمایشی‌ متفاوت هستند و لازم است که سیستم گرمایشی به کار رفته در انباری مناسب با شرایط مورد نظر باشد. در این قسمت به معرفی برخی از پرکاربردترین و‌ بهترین سیستم‌های گرمایشی برای به کارگیری در انبارهای صنعتی خواهیم پرداخت.

یونیت هیتر

یونیت هیتر

یونیت هیتر

 

یونیت هیترها‌ نوعی از‌ سیستم‌های گرمایشی انتقال حرارت در فضا‌ هستند که برای به کارگیری آنها نیازی به کانال کشی در ساختمان انباری نخواهید داشت.‌ این نوع بخاری‌ها در فضای ساختمانی که باید گرم شوند نصب ‌می‌گردند.‌ عدم نیاز این نوع هیتر‌ها به سیستم کانال کشی یکی از مزیت‌های آن‌ها به شمار ‌می‌آید.‌ چرا که این انعطاف پذیری باعث ‌می‌شود‌ در صورتی که ساختمان انباری شما مجهز به سیستم کانال کشی نباشد، نیازی به ایجاد تغییرات عمده در ساختمان انباری‌ و ایجاد تاسیسات برای توزیع‌ گرما توسط کانال نداشته باشید.‌ باید به این نکته اشاره کرد که کانال کشی در ساختمان‌ نیازمند صرف هزینه و وقت خواهد بود.‌ به این ترتیب با انتخاب یونیت هیتر به عنوان سیستم گرمایشی انباری صنعتی خود ‌می‌توانید بدون نصب سیستم کانال کشی و صرفه جویی در هزینه‌ی آن، انرژی گرمایی مورد نیاز خود را تامین کنید.

انواع یونیت هیترها

یونیت هیترها در انواع و مدل‌های مختلف ساخته ‌می‌شوند.‌ به عنوان مثال می‌توانید این بخاری‌ها را در انواع بخاری‌های حرارتی غیرمستقیم و بخاری‌های برقی‌ تهیه کنید.‌ باید به این نکته اشاره کرد که به طور کلی بخاری‌های برقی از سیستم‌های گرمایشی کم مصرف به شمار می‌آیند. اما هزینه‌ی به کارگیری بخاری‌های برقی‌ بیشتر از هزینه‌ی به کارگیری بخاری‌هایی خواهد بود که با سوخت‌های فسیلی مانند گاز طبیعی کار ‌می‌کنند. چرا که قیمت انرژی برق در مقایسه با سوخت‌های فسیلی گران‌تر است.‌ با این حال‌ نصب بخاری‌های برقی بسیار ارزان‌تر بوده و به کارگیری آنها نیز ساده‌تر است.

با توجه به اینکه یونیت هیترها‌ دارای انواع و مدل‌های مختلفی هستند، ‌می‌توان از آنها در انباری‌هایی با شرایط مختلف استفاده کرد.‌ این بخاری‌ها در اندازه‌ها و توان حرارتی متفاوت ساخته ‌می‌شوند تا با توجه به شرایط ساختمان مورد نظر‌ قابلیت تامین گرمایش‌ انواع انباری‌های صنعتی را داشته باشند.‌ به همین دلیل به کارگیری انواع‌ یونیت هیتر‌ها یکی از روش‌های گرمایشی مناسب در انواع انباری‌های صنعتی به شمار ‌می‌آید.

مقایسه روش گرمایشی هوای گرم و روش گرمایشی تابشی برای تامین گرمایش انباری صنعتی

 

 

در این قسمت به مقایسه‌ی ۲ روش اصلی برای تامین گرمایش در انبارهای صنعتی خواهیم پرداخت.‌ هر کدام از این روش‌های گرمایشی دارای مزیت‌های خود هستند. روش گرمایشی هوای‌ گرم‌ مانند‌ روش گرمایشی کوره‌ها است.‌ به این معنا که در این روش ابتدا‌ دمای هوای داخل سیستم‌ گرمایشی به واسطه‌ی قطعه‌ی گرمایشی هیتر افزایش پیدا‌ کرده و گرم ‌می‌شود.‌ سپس هوای گرم شده توسط هیتر در محیط اطراف به واسطه‌ی ایجاد جریان هوای گرم توزیع ‌می‌گردد. به این ترتیب هوای گرم به قسمت‌های مختلف اتاق انتقال پیدا کرده و باعث گرم شدن محیط می‌شود.‌ در ساخت بیشتر هیترهایی که با روش گرمایشی انتقال هوای گرم دمای هوای اطراف خود را افزایش ‌می‌دهند، یک فن به کار برده ‌می‌شود.‌

به کارگیری فن در ساخت این نوع بخاری‌ها باعث ‌می‌شود که‌ هوای اطراف بخاری‌ در مدت زمان کوتاه‌تری گرم شود. چرا که فن با فشار و قدرت بیشتری هوای گرم شده توسط بخاری را در محیط اطراف خود توزیع ‌می‌کند و با‌ با ایجاد جریان هوای گرم قسمت‌های مختلف‌ اتاق به صورت یکنواخت گرم ‌می‌شوند. بخاری‌های هوای گرم نیز در انواع مختلف ساخته ‌می‌شوند تا بتوانند پاسخگوی نیاز‌های گرمایشی ساختمان‌های تجاری و صنعتی مختلف باشند. شما ‌می‌توانید به عنوان کاربر بخاری‌های هوای گرم را در اندازه‌های مختلف و توان حرارتی مورد نیاز خود را تهیه کنید. منبع سوخت بخاری‌های هوای گرم ‌می‌تواند متفاوت از یکدیگر باشد. بنابراین کاربران می‌توانند با توجه به دسترسی به منبع انرژی مورد نظر یا مقرون به صرفه بودن هر کدام از آنها، بخاری مورد نظر خود را انتخاب کنند.

انواع بخاری‌های انتقال هوای گرم نحوه‌ی نصب متفاوتی دارند و ‌می‌توان آنها را در مدل‌های، دیواری، سقفی‌، ایستاده، و … تهیه کرد.

 

بخاری تابشی

 

مزیت‌های روش گرمایشی

روش گرمایشی تابشی که امروزه به واسطه‌ی مزیت‌های بسیاری که دارد طرفداران و کاربران بسیاری پیدا کرده است، یکی از روش‌های گرمایشی ایده‌آل در انبارهای صنعتی به شمار ‌می‌آید. هیترهای تابشی که با عنوان گرماتاب نیز شناخته ‌می‌شوند، امروزه به یکی از پرکاربردترین سیستم‌های گرمایشی در انواع محیط‌های تجاری و صنعتی تبدیل شده‌اند و روز به روز بر تعداد کاربران آنها افزوده ‌می‌شود.

انتقال مستقیم گرمایش به سطوح اشیاء

برخلاف روش گرمایشی انتقال هوای گرم که در آن بخاری با گرم کردن هوا و ایجاد جریان هوا باعث افزایش دمای محیط ‌می‌شود، هیتر تابشی یا گرماتاب هوای اطراف خود را گرم نمی‌کند. بلکه این بخاری انرژی گرمایی را به صورت مستقیم و بدون دخالت هوا به سطحی که در مسیر تابشی آن قرار داشته باشد، ساطع ‌می‌کند. این بخاری گرما را به واسطه‌ی امواج نور که دارای انرژی گرمایی هستند، به سطوح، اشیاء و همچنین افراد انتقال می‌دهد. یکی از مزیت‌های بسیار مهم بخاری‌های تابشی این است که با توجه به روش گرمایشی مستقیمی‌ که دارند، به کارگیری آنها در فضای باز در شرایط جوی مختلف امکان پذیر است و این بخاری‌ها یکی از موثرترین روش‌های گرمایشی برای به کارگیری در فضای باز محسوب می‌شوند. چرا که وجود باد و جریان هوا و شرایط جوی مختلف تاثیری در اثر گرمایشی آنها ندارد.

 

بخاری صنعتی تابشی

بخاری صنعتی تابشی

قابلیت استفاده برای گرمایش نقطه‌ای

از دیگر مزیت‌های به کارگیری بخاری تابشی برای گرمایش انباری صنعتی این است که این بخاری‌ها برای گرمایش نقطه‌ای بسیار مناسب هستند. به این منظور که‌ می‌توان برای گرم کردن تنها یک قسمت از ساختمان از بخاری تابشی استفاده کرد. باید به این نکته توجه کرد که بیشتر انباری‌های صنعتی دارای فضا و مساحت بزرگی هستند و ممکن است نیازی به گرم کردن تمام قسمت‌های آن نداشته باشید. بنابراین استفاده از بخاری‌های هوای گرم می‌تواند باعث مصرف بیهوده‌ی انرژی شود. در حالی که با استفاده از بخاری تابشی می‌توان دقیقاً قسمتی از انباری را گرم کرد که به گرمای بیشتری نیاز دارد. به عنوان مثال ممکن است برخی از مواد و اجناس انبار شده در داخل انباری صنعتی به گرمای بیشتری نیاز داشته باشند. بنابراین ‌می‌توانید در این قسمت از انباری برای تامین گرمایش مورد نظر از انواع بخاری‌های تابشی بهره بگیرید.

انواع بخاری‌های تابشی

باید گفت که بخاری‌های تابشی نیز در انواع مختلف ساخته می‌شوند و دارای اندازه، توان حرارتی‌، نحوه‌ی نصب‌، منبع تامین انرژی‌ و… متفاوتی هستند. برای مثال گرماتاب‌ها را ‌می‌توان در انواع بخاری‌های تابشی ایستاده‌، بخاری‌های تابشی سقفی، بخاری‌های تابشی دیواری‌، بخاری‌های تابشی قابل حمل‌ و … تهیه کرد. همچنین این بخاری‌ها در انواع گرماتاب‌های برقی‌، گرماتاب‌های گاز طبیعی و گرماتاب‌های گاز پروپان ساخته ‌می‌شوند. بنابراین کاربران ‌می‌توانند به راحتی گرماتابی را انتخاب کنند که مناسب با شرایط و نیازهای گرمایشی آنها باشد.

سرعت گرمایش بالای بخاری تابشی و گرماتاب‌ها

از دیگر مزیت‌های بخاری تابشی برای گرم کردن انباری‌های صنعتی این است که گرماتاب‌ها سرعت گرمایشی بسیار بالایی دارند و به محض روشن شدن بخاری امواج گرمایی از آنها به سطح مورد نظر ساطع ‌می‌شود. در حالی که در صورت استفاده از بخاری‌های انتقال هوای گرم باید مدت زمانی صبر کنید تا هیتر هوا را گرم کرده و آن را به محیط اطراف خود انتقال دهد. بخاری‌های تابشی در مقایسه با بخاری‌های هوای گرم سرعت گرمایشی بسیار بالاتری دارند. همچنین بخاری‌های تابشی روش گرمایشی بی صدایی دارند و به کارگیری آنها باعث ایجاد آلودگی صوتی نمی‌شود.

قیمت بالای بخاری تابشی نسبت به بخاری انتقال هوای گرم

باید به این نکته توجه کرد که معمولاً قیمت خرید دستگاه‌های بخاری‌های تابشی بالاتر از بخاری‌های انتقال هوای گرم است. با این حال در نظر گرفتن مزیت‌های آن موجب می‌شود که بیشتر کاربران بخاری‌های تابشی را به بخاری‌های انتقال هوای گرم ترجیح دهند. کاهش اتلاف انرژی گرمایی و در نتیجه کاهش میزان مصرف انرژی توسط بخاری‌های تابشی موجب ‌می‌شود که این سیستم‌های گرمایشی یکی از موثرترین و مقرون به صرفه ترین بخاری‌ها برای گرمایش انباری‌های صنعتی باشند. در صورت استفاده از بخاری‌های تابشی با گذشت زمان متوجه خواهید شد که میزان کاهش هزینه‌های مصرف انرژی هزینه‌ا‌ی را که جهت خرید آن پرداخت کرده‌اید، جبران می‌کند.

شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع هیترها و سیستم‌های گرمایشی صنعتی و تجاری است. اگر قصد خرید بخاری یا هیتر را دارید، می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع سیستم‌های گرمایشی صنعتی، ویژگی‌ها، مزایا و معایب، قیمت، و کاربردهای هر کدام از آنها با کارشناسان و مسئولان فروش شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید.

منبع: advantageairtechltd

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما