آیا بخاری ارزان کارآیی کافی برای گرمایش دارد؟

بخاری سقفی مغازه
معرفی انواع بخاری سقفی مغازه
دی ۲۷, ۱۳۹۷
بخاری گلخانه ای کوچک
ساخت بخاری گلخانه ای کوچک با استفاده از آب و نور خورشید
بهمن ۳, ۱۳۹۷
بخاری ارزان

یکی از مهمترین معیارهایی که خریداران بخاری‌ها در نظر می‌گیرند، قیمت خرید انواع بخاری است. بسیاری از خریداران به دنبال یک بخاری ارزان و در عین حال پرتوان هستند. همواره این نگرانی نزد خریداران وجود دارد که کیفیت بخاری نسبت به قیمت آن سنجیده می‌شود. منطقی به نظر می‌رسد که در صورت استفاده از قطعات مرغوب و با کیفیت در ساخت بخاری‌، قیمت بخاری نیز افزایش پیدا می‌کند. اما همیشه گران‌ترین بخاری‌ بهترین بخاری نیست. شما باید با در نظر گرفتن شرایط محیطی که بخاری را برای آنجا تهیه می‌کنید، مناسب‌ترین و کار آمدترین بخاری را انتخاب کنید. عموماً برندهای معروف بین المللی امتحان خود را در زمینه‌ی عرضه‌ی محصولات با کیفیت پس داده‌اند. اما همیشه نمی‌توان به نام چند برند خاص اکتفا و اعتماد کرد. گاهی برخی از برندهای معمولی محصولاتی با همان کیفیت ولی با قیمت پایین‌تر را به بازار عرضه می‌کنند.

هنگام خرید بخاری این سوال‌ها برای خریداران پیش می‌آید که آیا بخاری‌های ارزان قیمت کارآیی کافی برای گرمایش دارند؟ خرید یک بخاری ارزان قیمت چه مشکلات یا عواقبی را می‌تواند در آینده به وجود بیاورد؟ آیا تفاوتی بین بخاری‌های گران قیمت و ارزان قیمت و توانایی گرمایشی آن‌ها وجود دارد؟ آیا اثر گرمایشی یک بخاری ارزان به اندازه‌ی اثر گرمایشی بخاری گران قیمت است؟ متن زیر اطلاعاتی در مورد تفاوت‌ها یا برابری‌های بخاری‌های فضایی بزرگ که بیشتر در مصارف و محیط‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند را در اختیارتان قرار می‌دهد.

مقدار گرمای تولید شده توسط بخاری‌های مخصوص فضاهای بزرگ به مقدار انرژی دریافتی آن‌ها بستگی دارد. بنابراین هنگام خرید بخاری به وات آن توجه کنید. چرا که مقدار گرمای تحویل داده شده به محیط توسط بخاری‌ به وات آن بستگی دارد. بیشترین وات یک بخاری هزار و پانصد وات است. مهم‌ترین معیارهایی که هنگام خرید بخاری باید به آن توجه کنید بادوام بودن آن، تنظیمات و نوع گرمای تولید شده توسط بخاری است.

نوع گرمای تولید شده توسط بخاری

بخاری‌ها انواع گوناگونی دارند. نوع گرمای تولید شده در انواع مختلف بخاری نیز متفاوت است. بخاری مادون قرمز تابشی، بخاری سرامیکی، بخاری انتقال حرارت و چندین نوع دیگر بخاری وجود دارد. اما به طورخلاصه دو نوع بخاری اصلی وجود دارد (بدون در نظر گرفتن جنس قطعات به کار رفته در ساخت بخاری). دو نوع بخاری اصلی شامل بخاری فن دار و بخاری بدون فن هستند. بیشتر بخاری‌های قابل حمل دارای فن هستند. بخاری‌های تابشی همان‌طور که از اسم آن‌ها پیدا است، گرما را به صورت تابشی تولید می‌کنند. این بخاری‌ها توانایی گرمایشی خوبی دارند اما مسیر تابش آن‌ها مستقیم است و برای گرم شدن باید در مسیر تابش آن‌ها قرار بگیرید. به منظور گرمایش کلی بخاری‌های فن دار توانایی بیشتری در تولید و توزیع مناسب گرما دارند. قیمت بخاری‌های فن‌دار معمولاً پایین‌تر از بخاری‌های تابشی است.

برند انتخابی شما در خرید بخاری هر چه که باشد، معیارهایی وجود دارد که هنگام خرید باید به آن‌ها توجه کنید. قیمت خرید بخاری باید با امکانات و قابلیت‌ آن تناسب داشته باشد. بخاری‌های چند سرعته و قابل تنظیم بخاری‌های بهتری هستند. قدرت دمندگی فن نیز یکی از ویژگی‌های یک بخاری ارزان ولی خوب است. هر چه قدر که فن بخاری با قدرت بیشتری هوای گرم شده را به محیط انتقال دهد، بخاری گرمای سریع‌تر و بیشتری را تولید می‌کند. بخاری‌های تابشی فاقد فن، این ویژگی را ندارند. وجود ترموستات در دستگاه گرمایشی باعث می‌شود هنگامی که اتاق به درجه دمای مطلوب رسید، بخاری به صورت اتوماتیک خاموش شود. با وجود ترموستات دیگر نیازی به تنظیم مداوم بخاری پیدا نخواهید کرد. شما تنها بخاری را روشن می‌کنید و سپس بخاری بعد از رساندن محیط به دمای مطلوب خاموش شده و دمای محیط را ثابت نگه می‌دارد. هنگامی که هوا سرد شود، بخاری دوباره شروع به کار خواهد کرد.

بخاری ارزان

قیمت بخاری و هزینه‌های جانبی

علاوه بر قیمت اولیه‌ی خرید بخاری، باید هزینه‌ی نصب، به کارگیری و مصرف انرژی بخاری را نیز در نظر بگیرید. در این قسمت این سوال پیش می‌آید که آیا بخاری‌های فن دار موجب پس انداز در هزینه‌های مصرف انرژی می‌شوند؟ باید گفت که جواب این سوال به عواملی بستگی دارد. اگر شما در هر اتاق یک بخار نصب کرده‌اید تا ساختمان را گرم کنید و ساختمان شما مجهز به کوره نیست، متحمل هزینه‌ی بیشتری خواهید شد. چرا که هزینه‌ی انرژی برق مصرف شده توسط بخاری‌ها بیشتر از هزینه‌ی مصرف انرژی یک کوره‌ی واحد خواهد بود. اما باید خاطر نشان کرد که استفاده از یک دستگاه بخاری مستقل در اتاقی که تنها گاهی از آن استفاده می‌کنید مقرون به صرفه‌تر است. بخاری‌های قابل حمل برای استفاده در این موارد بسیار مناسب هستند. در مواقع نیاز می‌توانید به راحتی این بخاری‌ها را از مکانی به مکان دیگر جابه‌جا نمایید و تنها در مواقع لزوم آن را روشن کنید. به این ترتیب انرژی اضافه مصرف نخواهد شد و هزینه‌های گرمایشی نیز کاهش پیدا خواهند کرد.

عدم وجود تایمر در بخاری ارزان

بیشتر بخاری‌های ارزان دارای تایمر نیستند. برای مثال هنگامی که شما در محل حضور ندارید و می‌خواهید قبل از ورود شما به ساختمان، محیط گرم شود، بخاری شما باید مجهز به تایمر باشد. البته وجود تایمر در بخاری یک ضرورت نیست. اگر می‌خواهید هزینه‌ی کمتری برای خرید بخاری بپردازید، می‌توانید یک بخاری ارزان بدون تایمر انتخاب کرده و خریداری کنید.

ایمنی بخاری‌

ایمنی در بخاری‌ها یکی از مهم‌ترین معیارهای سنجش آن‌ها است. لازم است که هشدارها و نکات ایمنی درمورد بخاری‌ها را به دقت مطالعه کرده و رعایت نمایید. به صورت کلی باید در نظر بگیرید که بخاری در چه مکانی نصب خواهد شد. نصب یک بخاری ارزان با ایمنی پایین، در محیطی که اشتعال زا وجود دارد، به هیچ عنوان صلاحیت ندارد. چرا که خطرات ناشی از آن می‌تواند خسارات جانی و مالی جبران ناپذیری در پی داشته باشد.هم‌چنین نوع بخاری انتخابی باید با نوع فرآیند صنعتی مورد نظر تطابق داشته باشد. پس هرگز ایمنی را فدای قیمت پایین بخاری نکنید. وجود ترموستات می‌تواند موجب ایمنی بیشتر در بخاری شود. در مواقعی که بخاری بیش از اندازه داغ شود ترموستات باعث خاموش شدن اتوماتیک بخاری خواهد شد. البته برخی از بخاری‌های بدون ترموستات دارای این ویژگی ایمنی هستند.

منبع: ketteringelectric

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما