آشنایی با رایج‌ترین انواع هیتر گازوئیلی گلخانه موجود در بازار

هیتر مرغداری بزرگ
هیتر مرغداری بزرگ گازی، برقی یا تابشی؟ کدام هیتر مرغداری مناسب است؟
آبان ۳۰, ۱۳۹۸
بخاری برقی ایستاده
چرا بخاری برقی ایستاده یکی از بهترین گزینه‌ها برای گرمایش است؟
آذر ۶, ۱۳۹۸

هیتر گازوئیلی گلخانه از سوخت گازوئیل برای تولید انرژی گرمایی استفاده می‌کند. این هیتر هوای گرم را تولید کرده و توسط فن دمنده آن را در محیط گلخانه پخش می‌کند. جت هیتر گازوئیلی دارای کاربردهای بسیاری در گلخانه‌های بزرگ صنعتی، مرغداری‌ها و دامداری‌ها نیز است. همانطور که می‌دانید تامین شرایط و دمای مناسب برای رشد گیاهان مختلف اهمیت بسزایی دارد. در روزهای سرد گیاهان باید در دمای مناسب نگهداری شوند و از یخ زدگی آنها جلوگیری شود. هیتر گازوئیلی گلخانه یکی از پرکاربردترین سیستم‌های گرمایشی برای تامین گرمای مورد نیاز در بیشتر گلخانه‌ها است. این هیتر دارای مزایایی است که آن را برای به کارگیری در گلخانه‌ها به یک سیستم گرمایشی خوب تبدیل می‌کند. این مطلب شما را با ویژگی‌های هیتر گازوئیلی گلخانه و انواع پر کاربرد آن در گلخانه‌ها آشنا می‌کند. کسب اطلاعات لازم در مورد هیتر گازوئیلی گلخانه می‌تواند به شما کمک کند تا تصمیم درستی در مورد انتخاب هیتر مناسب برای گلخانه‌ی خود انجام دهید.

 

جت هیتر گلخانه

جت هیتر گلخانه

آشنایی با هیتر گازوئیلی گلخانه

جت هیتر گازوئیلی یکی از پرکاربردترین سیستم‌های گرمایشی در گلخانه‌ها است. این هیتر با احتراق سوخت موجود در تانکر، گرمای لازم مورد نیاز در گلخانه را تولید می‌کند. گازوئیل در محفظه احتراق هیتر سوزانده شده و به این ترتیب باعث تولید انرژی گرمایی لازم می‌شود. جت هیتر گازوئیلی گلخانه دارای یک فن دمنده است. مجهز بودن هیتر گازوئیلی گلخانه به فن دمنده باعث می‌شود که گرمای تولید شده توسط هیتر با قدرت و سرعت بالاتری در محیط گلخانه به صورت یکنواخت توزیع شود. توزیع هوای گرم در سراسر گلخانه باعث می‌شود که هوای گرم به قسمت‌های مختلف گلخانه برسد و هیچ قسمت سردی در گلخانه باقی نماند.

هیتر گازوئیلی گلخانه دارای یک باک است که به عنوان محفظه‌ی نگهداری سوخت گازوئیل به کار برده می‌شود. حجم و ظرفیت باک با توجه به نوع هیتر می‌تواند متفاوت باشد. روی باک یک نشانگر تعبیه می‌شود که میزان سوخت موجود در محفظه را نشان می‌دهد. کاربران می‌توانند در صورت تمام شدن ذخیره‌ی گازوئیل هر بار باک را پر کنند. یکی از مزیت‌های به کارگیری هیتر گازوئیلی گلخانه‌ای است که سوخت گازوئیل در مقایسه با انواع سوخت‌ها و انرژی‌های دیگر دارای قیمت پایین‌تری است. به همین دلیل با استفاده از هیتر گازوئیلی گلخانه می‌توانید هزینه‌های گرمایشی گلخانه خود را کاهش دهید.

مزایای هیتر گازوئیلی گلخانه

یکی دیگر از مهم‌ترین مزیت‌های هیترهای گازوئیلی گلخانه این است که این هیترها نیازی به متصل بودن به انشعاب گاز شهری ندارند. ممکن است برخی از گلخانه‌ها دسترسی به انشعاب گاز طبیعی نداشته باشند و متصل کردن گلخانه به انشعاب گاز شهری کار هزینه‌بری باشد. در این صورت می‌توان به راحتی هیتر گازوئیلی گلخانه را جایگزین هیترهای گاز طبیعی کرد.

هیتر گازوئیلی قابل حمل

هیتر گازوئیلی قابل حمل

 

انواع هیتر گازوئیلی گلخانه

هیتر گازوئیلی گلخانه‌ای قابل حمل

بیشتر هیترهای گازوئیلی گلخانه دارای قابلیت حمل و نقل و جابجایی آسانی هستند. شما می‌توانید هیتری را انتخاب کنید که دارای دسته یا چرخ‌هایی در زیر خود باشد تا به راحتی آن را از مکانی به مکان دیگر انتقال دهید. هیترهای گازوئیلی گلخانه که دارای قابلیت حمل و نقل و جابجایی آسانی هستند، می‌توانند برای گرمایش نقطه‌ای به کار برده شوند. همانطور که می‌دانید فضای گلخانه‌ها به گونه‌ای است که برخی از گیاهان برای رشد و نمو به گرمای بیشتری نیاز دارند. در این صورت شما می‌توانید هیتر قابل حمل را در قسمتی از فضای گلخانه نصب کنید که به گرمای بیشتری احتیاج دارند و به راحتی گرمای مورد نیاز گیاهان خود را تامین کنید.

هیتر گازوئیلی گلخانه‌ای دودکش دار

هیتر گازوئیلی گلخانه در انواع مختلف توسط شرکت‌ها و کارخانه‌های سازنده‌ی سیستم‌های گرمایشی تولید شده و به بازار عرضه می‌شود. برخی از هیترهای گازوئیلی گلخانه مجهز به دودکش هستند. مجهز بودن هیتر گازوئیلی گلخانه به دودکش باعث می‌شود که گازهای سمی تولید شده حاصل از احتراق گازوئیل از طریق دودکش به بیرون از فضای داخلی گلخانه هدایت شوند. با توجه به اینکه گیاهان برای رشد و نمو و حفظ سلامت خود به میزان اکسیژن کافی و هوای پاک نیاز دارند، به کارگیری هیترهای گازوئیلی که دارای دودکش هستند در گلخانه‌ها پیشنهاد می‌شود.

هیتر گازوئیلی گلخانه‌ای بدون دودکش

برخی دیگر از انواع هیترهای گازوئیلی گلخانه بدون دودکش هستند. ساخت و طراحی این نوع هیترها به گونه‌ای است که گازهای سمی تولید شده حاصل از سوختن اکسیژن و گازوئیل در محفظه احتراق، وارد فضای گلخانه نشوند. با این حال ممکن است گاهی مقداری از گازهای سمی مانند دی اکسید کربن و مونوکسید کربن وارد فضای گلخانه شوند. به همین دلیل باید دقت کنید که در صورت استفاده از هیترهای گازوئیلی بدون دودکش، گلخانه‌ی شما حتماً مجهز به سیستم تهویه هوای مناسب باشد. انتشار گازهای سمی در فضای گلخانه می‌تواند آسیب‌های جدی به گیاهان وارد کند و محصولات شما را از بین ببرد. یکی از روش‌هایی که امروزه به منظور ایمنی بیشتر در هیترهای بدون دودکش مورد استفاده قرار می‌گیرد افزودن رایحه است. در این روش در صورت انتشار گازهای سمی بی بو در هوا، انتشار رایحه‌ی افزوده شده همراه با گازهای سمی کمک می‌کند که سریعاً متوجه انتشار این گونه گازهای خطرناک در فضا شوید و از انتشار هر چه بیشتر آنها جلوگیری به عمل آورید.

 

هیتر گازوئیلی دودکش دار

هیتر گازوئیلی دودکش دار

 

هنگام خرید هیتر گازوئیلی گلخانه بهتر است به این نکته توجه کنید هیتری که انتخاب می‌نمایید، دارای امکان تنظیم حرارت باشد. قابلیت تنظیم حرارت هیتر باعث کاهش میزان مصرف انرژی توسط هیتر و در نتیجه کاهش هزینه‌های گرمایشی گلخانه می‌شود. همچنین بهتر است هیتری را برای گلخانه‌ی خود انتخاب کنید که دارای ترموستات باشد. مجهز بودن هیتر گلخانه به ترموستات موجب می‌شود که هیتر به صورت خودکار دمای گلخانه را روی درجه‌ی مطلوب و از پیش تعیین شده به صورت ثابت نگه دارد. همچنین ترموستات باعث افزایش ایمنی هیتر می‌شود. در صورت داغ شدن بیش از اندازه‌ی هیتر به صورت اتوماتیک باعث خاموش شدن هیتر می‌شود.

شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع هیترها و سیستم‌های سرمایشی صنعتی است. اگر قصد خرید هیتر برای گلخانه‌ی خود را دارید، می‌توانید با کارشناسان و مسئولان فروش شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید. کارشناسان فروش شرکت گرما سرد اطلاعات لازم در مورد انواع سیستم‌های گرمایشی مناسب برای گلخانه، ویژگی‌ها، مزایا و معایب، و کاربردهای منحصر به فرد هر کدام از آنها را در اختیار شما قرار خواهند داد. پس از کسب اطلاعات لازم و دقیق در مورد انواع سیستم‌های گرمایشی می‌توانید هیتری را انتخاب کنید که مناسب با فضای گلخانه و نیازهای گرمایشی گیاهان موجود در گلخانه‌ی شما باشد.

منبع: hightoppoultry

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما