معرفی هیتر گازی قارچی و آشنایی با مزیت‌ها و کاربردهای آن

قطعات داخلی کوره
مهم‌ترین قطعات داخلی کوره کدام‌ها هستند و چه کاربردی دارند؟
فروردین ۲۴, ۱۳۹۹
تعمیر هیتر
تعمیر هیتر : آشنایی با مشکلات رایج سیستم های گرمایشی و نکات مهم در مورد تعمیر آنها
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۹
هیتر گازی قارچی

هیتر گازی قارچی

هیتر گازی قارچی یکی از انواع هیترهای فضای آزاد یا هیترهای پاسیو به شمار می‌آید. هیتر گازی قارچی دارای یک پایه‌ی مرتفع و یک کلاهک چتری شکل در بالای خود است. هیتر گازی قارچی قابلیت حمل و نقل و جابه جایی دارد و از این رو به کارگیری آن در محیط‌ها و فضاهای مختلف روش گرمایشی ساده و بی دردسری به شمار می‌آید. می‌توان گفت که هیتر گازی قارچی یکی از پرکاربردترین و پرطرفدارترین هیترهای فضای باز در ساختمان‌های تجاری و مسکونی محسوب می‌شود. انواع هیتر گازی قارچی با توجه به نحوه‌ی تولید گرما به ۲ نوع تقسیم می‌شوند. برخی از هیترهای گازی قارچی با استفاده از شعله‌ی ایمن موجب تولید انرژی گرمایی می‌شوند. برخی دیگر از هیترهای گازی قارچی با بهره مندی از فناوری روز، انرژی گرمایی لازم را با استفاده از روش گرمایشی تابشی و اشعه‌ی مادون قرمز تولید می‌کنند. امروزه هیترهای گازی قارچی یکی از موثرترین و مناسب‌ترین روش‌ها برای تامین گرمای مورد نیاز در فضای باز به شمار می‌آیند. مزیت‌های هیتر گازی قارچی آن را به یکی از پرطرفدارترین هیترها تبدیل کرده است. در این مطلب به معرفی هیتر گازی قارچی و مزیت‌های به کارگیری آن در ساختمان‌های تجاری و مسکونی خواهیم پرداخت.

 

 

هیتر گازی قارچی

هیتر گازی قارچی

آشنایی با مزیت‌ها و کاربردهای هیتر گازی قارچی

برای برداشتن قدم اول در آشنایی با مزیت ها و کاربردهای هیتر گازی قارچی، ابتدا باید به منبع تامین انرژی یا سوخت آن اشاره کرد. هیترهای گازی قارچی قابل حمل مجهز به کپسول‌های گاز پروپان هستند. باید گفت که کپسول‌های گاز پروپان به راحتی در دسترس هستند و هر بار پس از خالی شدن، می‌توان دوباره کپسول‌ها را با گاز پروپان مایع پر کرد. این ویژگی باعث می‌شود که بتوان از هیترهای گازی قارچی را در آن دسته از محیط‌هایی که به انشعاب گاز شهری دسترسی ندارند، به راحتی به کار برد. از طرف دیگر عدم نیاز به نصب ثابت این نوع بخاری‌ها، باعث می‌شود که کاربران بتوانند به راحتی از اثر گرمایشی آن بهره مند شود.

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های هیترهای گازی قارچی این است که نسبت به میزان مصرف انرژی خود، اثر گرمایشی بسیار خوبی دارند. این امر بدین معنا است که بازده گرمایشی هیترهای گازی قارچی بالا است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های هر سیستم گرمایشی کم مصرف بودن آن است. باید گفت که یک هیتر گازی قارچی با مصرف تنها یک کپسول گاز مایع پروپان می‌تواند بیش از ۱۰ ساعت محدوده‌ی فضای باز مورد نظر شما را گرم نگه دارد. هیترهای گازی قارچی امروزه کاربردهای بسیاری برای تامین گرمایش در عرشه‌ی کشتی، فضای باز محیط‌های تجاری مانند رستوران‌ها، هتل‌ها، مراکز خرید و دیگر محیط‌های تجاری و صنعتی دارند.

 

هیتر فضای باز

هیتر فضای باز

مقایسه مصرف هیترهای گازی قارچی و هیترهای برقی

باید گفت که به کارگیری هیترهای گازی قارچی در مقایسه با هیترهای برقی بسیار مقرون به صرفه‌تر است. چرا که در بیشتر مناطق قیمت گاز پروپان در مقایسه با قیمت انرژی برق ارزان‌تر است. از طرف دیگر ممکن است دسترسی به انرژی برق در بیشتر فضاهای باز امکان‌پذیر نباشد. این ویژگی باعث می‌شود که کاربران بسیاری برای تامین گرمایش فضای باز مورد نظر خود از هیترهای گازی قارچی استفاده کنند.

 همانطور که گفتیم هیترهای گازی قارچی به ۲ نوع اصلی دسته بندی می‌شوند. 

هیتر گازی قارچی به روش انتقال حرارت

هیترهای گازی قارچی نوع اول، انرژی گرمایی را با استفاده از شعله‌ی ایمن تولید می‌کنند. در هیترهای گازی قارچی که دارای شعله‌ی ایمن هستند، انرژی گرمایی به روش انتقال حرارت تولید می‌شود. باید گفت که با وجود عملکرد خوب و توانایی بالای این هیترها در تولید انرژی گرمایی، روش انتقال حرارت برای به کار گیری در فضای آزاد کاربرد چندانی ندارد. چرا که در فضای باز به دلیل وجود جریان هوا انرژی گرمایی تولید شده به راحتی اتلاف می‌شود. این امر موجب می‌شود که با مصرف انرژی بیشتر گرمای  مفید کمتری تولید شود و میزان مصرف انرژی هیتر افزایش پیدا کند.

هیتر گازی قارچی به روش به روش تابشی

هیترهای گازی قارچی نوع دوم انرژی گرمایی را به روش تابشی تولید می‌کنند. هیترهای تابشی یکی از ایده‌آل‌ترین انواع سیستم‌های گرمایشی برای به‌ کارگیری در فضای باز به شمار می‌آیند. سیستم‌های گرمایشی تابشی برخلاف سیستم‌های انتقال حرارت، هوای اطراف خود را گرم نمی‌کنند. بلکه این هیترها با تابش اشعه‌های مادون قرمز به صورت مستقیم و بدون گرم کردن هوا، موجب گرم شدن سطح و اشیائی می‌شوند که در مسیر تابشی آنها قرار گرفته باشد. بنابراین از هیترهای گازی قارچی تابشی می‌توان در شرایط جوی مختلف استفاده کرد. چرا که وجود جریان باد و هوا هیچ تأثیری در عملکرد گرمایشی این نوع هیترها نخواهد داشت. بنابراین اتلاف انرژی گرمایی در هیتر گازی قارچی تابشی به کمترین میزان خود می‌رسد. از طرف دیگر هیترهای تابشی اثر گرمایشی بسیار سریعی دارند. به محض روشن شدن هیتر، در صورتی که در مسیر تابشی این نوع بخاری‌ قرار بگیرید، گرمای آن را احساس خواهید کرد. یکی دیگر از مزیت‌های مهم هیترهای گازی قارچی تابشی کم صدا بودن آنها هنگام تولید انرژی گرمایی است. به کارگیری این هیترها موجب ایجاد آلودگی صوتی و سلب آسایش و رفاه در مراکز تجاری یا ساختمان‌های مسکونی نمی‌شود. با وجود مزیت‌های بسیاری که هیترهای گازی قارچی تابشی دارند، باید گفت که  گستره‌ی تابشی این هیترها محدود است و این بخاری‌ها می‌توانند تنها قسمت محدودی از محیط را که در مسیر تابشی آنها قرار دارند، گرم کنند.

 

هیتر قارچی

هیتر قارچی

 

باید گفت که هیتر‌های گازی قارچی تابشی به دلیل مزیت‌های بسیاری که دارند امروزه یکی از پرکاربردترین سیستم‌های گرمایشی برای تامین گرمای مورد نیاز در محیط‌های تجاری و صنعتی به شمار می‌آیند. امروزه کاربران بسیاری برای تامین گرمایش فضاهای باز در محیط‌های تجاری و صنعتی از انواع هیترهای تابشی استفاده می‌کنند. قارچی هیتر گازی قارچی در گرم کردن فضای باز محیط‌های تجاری و صنعتی و همچنین ساختمان‌های مسکونی نقش به سزایی دارد. از طرفی دیگر، کم مصرف بودن و مقرون به صرفه بودن این هیترها آنها را برای به کارگیری در فضاهای تجاری به یک سیستم گرمایشی ایده‌آل تبدیل کرده است.

شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع هیترها و سیستم‌های گرمایشی صنعتی و تجاری است. اگر قصد خرید بخاری یا هیتر را دارید، می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع سیستم‌های گرمایشی صنعتی، ویژگی‌ها، مزایا و معایب، قیمت، و کاربردهای هر کدام از آنها با کارشناسان و مسئولان فروش شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید.

منبع: aeicorporation

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما