آشنایی با مزایای هیتر پروپان استخر

انواع بخاری مرغداری
معرفی انواع بخاری مرغداری، ویژگی‌ها و کاربرد هر یک از آنها
خرداد ۳۰, ۱۳۹۸
هیتر صنعتی در صنایع پتروشیمی
کاربرد هیتر صنعتی در صنایع پتروشیمی
تیر ۱۲, ۱۳۹۸
مزایای هیتر پروپان استخر

برای این که بتوانید فصل استفاده از استخر خود را افزایش دهید،  باید از هیتر استخر استفاده نمایید. استفاده از هیتر استخر باعث می‌شود که در روزهای سرد سال آب استخر دمای متعادلی داشته باشد. امروزه انواع هیتر استخر وجود دارد که هر کدام دارای ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فرد خود هستند. شما می‌توانید هیتر استخر را در انواع و طرح‌های متفاوت در انواع متفاوت مانند هیتر گازی استخر، پمپ حرارتی، هیتر برقی استخر، هیتر سولار یا هیتر خورشیدی و … تهیه نمایید. هیتر پروپان استخر یکی از انواع سیستم‌های گرمایشی مورد استفاده قرار گرفته در استخرها است. مزایای هیتر پروپان استخر آن را به یکی از پرطرفدارترین سیستم‌های گرمایشی استخر تبدیل کرده است.

شیوه‌ی کار هیتر پروپان استخر شبیه به شیوه‌ی گرمایشی هیتر آبی است. هیتر پروپان استخر به منظور گرم کردن آب پمپ استخر از سوخت گاز استفاده می‌کند. هیتر پس از گرم کردن آب، آن را به استخر باز می‌گرداند. مزایای هیتر پروپان استخر باعث می‌شوند که این سیستم گرمایشی برای تامین گرمای مورد نیاز انواع استخر و چشمه‌های آب معدنی مناسب باشد. در ادامه‌ی مطلب شما را با چند نمونه از مزایای هیتر پروپان استخر آشنا خواهیم کرد.

مزایای هیتر پروپان استخر

هیتر پروپان استخر

یکی از مزایای هیتر پروپان استخر این است که این سیستم‌های گرمایشی نحوه‌ی نصب بسیار آسانی دارند. شما می‌توانید در مدت زمان کوتاهی آن را نصب کرده و از اثر گرمایشی آن بهره ببرید. علاوه بر این، هیترهای پروپان به نگهداری و مراقبت زیادی نیاز ندارند. علی رغم نحوه‌ی نصب و به کارگیری آسان هیتر پروپان، قدرت گرمایشی این نوع بخاری‌های استخر بالا است. شما می‌توانید بدون دردسر زیاد با استفاده از هیتر پروپان دمای آب استخر خود را به درجه‌ی مطلوب برسانید.

یکی دیگر از مزایای هیتر استخر دوام بالای آن است. به طور کلی هیتر پروپان استخر دارای طول عمر طولانی است و شما می‌توانید با خرید یک دستگاه هیتر پروپان استخر به مدت طولانی از اثر گرمایشی آن بهره‌مند شوید. هنگام خرید هیتر پروپان استخر باید به کیفیت و جنس قطعات هیتر توجه نمایید. هر چقدر که جنس قطعات هیتر دارای کیفیت بالاتری باشد، هیتر استخر دارای طول عمر و دوام بیشتری خواهد بود.

امروزه کم مصرف بودن انواع سیستم‌های گرمایشی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن‌ها به شمار می‌آید. سیستم‌های گرمایشی کم مصرف به علت کاهش مصرف انرژی آسیب کمتری به محیط زیست وارد می‌کنند. به همین دلیل بخاری‌های کم مصرف سازگاری بیشتری با محیط زیست دارند. علاوه بر این، بخاری‌های کم مصرف انتشار گازهای گلخانه‌ای و مضر را در محیط زیست کاهش می‌دهند. کم مصرف بودن سیستم گرمایشی علاوه بر حفظ محیط زیست، میزان مصرف انرژی و هزینه‌های گرمایشی استخر را کاهش می‌دهد.

هیتر پروپان استخر دارای طرح‌ها و مدل‌های متفاوتی است. شرکت‌های سازنده‌ی هیتر پروپان استخر این بخاری‌ها را در مدل‌ها و اندازه‌های مختلف طراحی و تولید می‌کنند. شما می‌توانید با توجه به شرایط استخر خود و نیازهای گرمایشی آن هیتر پروپان مناسب استخر خود را انتخاب و تهیه نمایید. هیترهای پروپان در رنگ ‌ها و اندازه‌های مختلف قابل تهیه و خریداری هستند. اندازه و قدرت گرمایشی هیتر باید مناسب با مساحت و شرایط استخر مورد نظر باشد. به عنوان مثال برای استخرهای روباز به علت از دست رفتن گرما به هیتری با قدرت گرمایشی بالا نیاز پیدا خواهید کرد.

مقایسه‌ی هیتر پروپان استخر با انواع سیستم‌های گرمایشی دیگر

هر کدام از انواع سیستم‌های گرمایشی استخر دارای ویژگی‌های منحصر به فرد خود بوده و در شرایط متفاوت کاربردهای خاص خود را دارند. هیتر پروپان استخر در مقایسه با انواع دیگر سیستم‌های گرمایشی استخر دارای چند مزیت است. مقایسه ویژگی‌ها و مزیت‌های انواع سیستم‌های گرمایشی مختلف استخر می‌تواند به شما کمک کند تا هنگام خرید هیتر برای استخر خود، انتخاب درستی انجام دهید.

برخی از هیترها برای گرم کردن آب استخر از سوخت گاز استفاده می‌کنند. هیترهای گازی استخر به علت در دسترس بودن سوخت گاز در بیشتر مناطق کاربران بسیاری دارند. یکی از مزایایی که هیتر پروپان استخر در مقایسه با هیتر گاز طبیعی استخر دارد، نحوه‌ی نصب و به کارگیری آسان آن است. هزینه‌ی نصب هیتر پروپان استخر بسیار پایین تر از هزینه‌ی نصب هیتر گاز طبیعی استخر است. برای به کارگیری هیتر گاز طبیعی باید دستگاه هیتر را به انشعاب اصلی گاز متصل نمایید. در حالی که هیتر پروپان استخر یک بخاری مستقل به شمار می‌آید.

یکی دیگر از انواع هیترهای استخر، پمپ‌های حرارتی برقی هستند. پمپ‌های حرارتی از گرمای هوای اطراف خود برای گرم کردن آب استخر استفاده می‌کنند. پمپ حرارتی گرما را از محیط اطراف خود گرفته و آن را به آب درون استخر انتقال می‌دهد. به همین دلیل پمپ‌های حرارتی آب استخر را تا اندازه‌ی دمای محیط بیرونی گرم می‌کنند. به همین دلیل پمپ‌های حرارتی در مناطقی که آب و هوای سرد دارند اثر گرمایشی خوبی نخواهند داشت. چرا که در آب و هوای سرد هیتر قادر نخواهد بود میزان هوای گرم مناسب را از محیط اطراف خود دریافت کند. در حالی که هیتر پروپان استخر قابل استفاده در مناطق و دماهای مختلف است.

هیتر تابشی استخر

 

یکی دیگر از انواع دیگر هیتر استخر که امروزه توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده، هیتر سولار استخر یا هیتر خورشیدی است. هیترهای خورشیدی دارای پنل‌هایی هستند که انرژی تابشی ساطع شده از نور خورشید را جذب کرده و آن را تبدیل به انرژی الکتریکی می‌کنند. هیترهای سولار به علت استفاده از انرژی خورشیدی کی از کم مصرف‌ترین و سازگارترین سیستم‌های گرمایشی با محیط زیست به شمار می‌آیند. یکی دیگر از مزایای هیترهای خورشیدی این است که انرژی به دست آمده از پنل خورشیدی می‌تواند برای دیگر کاربردها مورد استفاده قرار بگیرد. با این حال پنل‌های خورشیدی تنها در هوای آفتابی و در طی روز قادر به جذب نور خورشید هستند. در حالی که هیتر پروپان استخر به صورت شبانه روز و در شرایط مختلف جوی می‌تواند گرمای مورد نیاز استخر را تامین کند. باید گفت امروزه هیترهای خورشیدی مجهز به باتری هستند که در طول روزهای آفتابی انرژی به دست آمده از نور خورشید را جذب و آن را ذخیره می‌کند. به این ترتیب می‌توان در مدتی که نور خورشید در دسترس نباشد، از انرژی ذخیره شده در باتری پنل خورشیدی استفاده کرد. باید خاطر نشان کرد که هیتر خورشیدی استخر در مقایسه با هیتر پروپان استخر دارای قیمت بسیار بالاتری است.

منبع: mhoilandpropane

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما