بخاری فن دار صنعتی برقی
ویژگی‌ها و کاربردهای بخاری فن دار صنعتی برقی
آذر ۲۹, ۱۳۹۷
بخاری گرمایش از کف تابشی
مزایا و معایب بخاری‌ گرمایش از کف تابشی
دی ۶, ۱۳۹۷
انواع بخاری برقی صنعتی

بخاری‌های فن دار برقی صنعتی در مدل‌ها و طراحی‌های گوناگون در دسترس هستند. انواع بخاری فن دار برقی صنعتی در فرآیندها و مکان‌های مختلف صنعتی به منظور گرمایش محیط یا تامین شرایط مناسب صنعتی به کار برده می‌شوند. بخاری برقی صنعتی به ندرت به تنهایی به عنوان سیستم گرمایشی اصلی در محیط‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بخاری‌های برقی صنعتی اغلب به عنوان سیستم‌های گرمایشی مکمل مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند. بیشتر بخاری‌های برقی از سیستم‌های گرمایشی بسیار ایمن‌‌تر هستند. هم‌چنین، در مکان‌هایی که سوخت گاز در دسترس نباشد، می‌توان از بخاری برقی صنعتی بهره گرفت.

به دلیل وجود انواع بخاری فن دار برقی صنعتی و تنوع آن‌ها، ابتدا باید اطلاعاتی در مورد هر کدام از انواع بخاری برقی صنعتی کسب کنید. بخاری که انتخاب می‌کنید باید توانایی تامین گرمایش محیط مورد نظر شما را به خوبی داشته باشد. علاوه براین، هر بخاری ویژگی منحصربه‌فرد خود را دارد. بنابراین می‌بایست نوعی از بخاری را انتخاب کنید که مناسب شرایط و محیط صنعتی شما باشد. در ادامه‌ی مطلب شما را با انواع مختلف بخاری فن دار برقی صنعتی آشنا می‌کنیم. با مطالعه و بررسی دقیق ویژگی‌ها و کارآیی‌های هر بخاری، سیستم گرمایشی مطلوب مورد نظر خود را انتخاب و سپس تهیه کنید.

انواع بخاری فن دار برقی صنعتی

انواع بخاری فن دار برقی صنعتی را می‌توان در دو نوع ثابت و قابل حمل طبقه‌بندی کرد.

بخاری فن دار برقی صنعتی قابل حمل

کوچک‌ترین بخاری‌های فن دار صنعتی اغلب از نوع بخاری‌های قابل حمل هستند، و به راحتی می‌توان آن‌ها را از مکانی به مکان دیگر جابجا کرد. این ویژگی امکان مورد استفاده قرار دادن بخاری فن دار را در هر مکانی که به آن نیاز دارید، فراهم می‌کند. اگر بخاری فن دار قابل حمل را به دیوار نصب کنید، یا آن را از سقف آویزان کنید، می‌توانید گرمای بیشتری دریافت کنید. چون در این صورت فن بخاری گرما را از سمت بالا به نزدیکی سطح ساختمان هدایت می‌کند.

مقایسه کاربرد بخاری فن دار صنعتی قابل حمل و ثابت

اگر به دنبال گرمایش نقطه‌ای هستید، بهتر است بخاری فن دار قابل حمل را انتخاب کنید. اما اگر قصد گرمایش کلی محیط را دارید، پیشنهاد می‌شود از بخاری فن دار ثابت استفاده کنید. نصب بخاری‌های فن دار ثابت نیز بر روی دیوارها یا سقف ساختمان باعث تولید گرمای مطبوع و توزیع مناسب آن در سراسر محیط می‌شود.

آن دسته از انواع بخاری فن دار برقی صنعتی که برای نصب از دیوار طراحی و ساخته شده‌اند، دارای وزن نسبتاً کمتری هستند. قلاب‌ها و دسته‌های مخصوص نصب این نوع بخاری‌ها، باید توانایی نگهداری آن‌ها را داشته باشند. بخاری‌های فن دار برقی صنعتی استاندارد دارای طول عمر بالا و دوام زیادی هستند. اما ممکن است هر از چند گاهی لازم باشد که فن آن‌ها را تعویض کنید.

انواع بخاری فن دار برقی صنعتی

برخی از بخاری‌های فن دار برقی دارای استندهای قابل تنظیم و کنترل هستند. استندهای قابل کنترل این امکان را فراهم می کنند تا بتوانید به راحتی زاویه و جهت توزیع هوای گرم توسط بخاری را تنظیم کنید. هنگام نصب بخاری فن دارصنعتی، حتماً باید به زاویه‌ی نصب آن توجه کرد. نصب بخاری فن دار در مکان و زاویه‌ی مناسب باعث توزیع یکنواخت گرما درسرتاسر ساختمان می‌شود.

برخی از بخاری‌های فن دار برقی صنعتی که قابل حمل هستند، به علت نیازهای گرمایشی بالا در محیط‌های صنعتی، بازده گرمایشی بالایی دارند. اما این بخاری‌ها علی‌رغم قابل حمل بودن، وزن تقریباً زیادی دارند. بنابراین در نظر داشته باشید که امکان جابه‌جایی بخاری‌های فن دار برقی صنعتی بزرگ، به راحتی حمل و نقل بخاری‌های فن دار کوچک میسر نیست. برخی از بخاری‌های صنعتی دارای قاب محافظ هستند. این قاب بخاری را از آسیب‌های احتمالی محافظت می‌کند. اغلب بخاری‌های فن دار، دارای فن چند سرعته هستند. این ویژگی باعث می‌شود که بتوان با تنظیم سرعت فن، دمای محیط را به درجه حرارت مطلوب رساند.

بخاری‌های فن دار صنعتی با کانال کشی و بدون کانال کشی

اگر می‌خواهید تنها یک اتاق را گرم کنید، خیلی ساده می‌توانید از بخاری بدون کانال کشی بهره ببرید. این بخاری به تنهایی گرمای مورد نیاز اتاق مجزای مورد نظر را تامین می‌کند. اما اگر ساختمان مورد نظر شما دارای چند قسمت یا اتاق است، برای توزیع مناسب گرما بهتر است از بخاری‌های مجهز به کانال کشی استفاده کنید.

امروزه بخاری‌های فن دار صنعتی مجهز به کانال کشی توسط لوله‌های قابل انعطاف به یکدیگر متصل می‌شوند. این بخاری‌ها دارای یک فن دمنده هستند تا گرما را به صورت مناسب توزیع کنند. بازده و قدرت دمندگی جریان هوای گرم در انواع بخاری فن دار برقی صنعتی مجهز به کانال کشی متفاوت است. بنابراین شما می‌توانید با توجه به مساحت و شرایط ساختمان مورد نظر خود، یک بخاری با توان گرمایشی مناسب را انتخاب کنید. در برخی از مکان‌های صنعتی توان گرمایشی یا قدرت دمندگی جریان هوای گرم بالایی لازم است. برای مثال در معدن‌ها و تونل‌ها بخاری فن دار باید قدرت دمندگی بالایی داشته باشد.

بخاری‌های فن دار برقی صنعتی با ترموستات

برخی از بخاری‌های فن دار برقی صنعتی مجهز به ترموستات هستند. ترموستات وسیله‌ای است که میزان گرمایش توسط دستگاه بخاری را با توجه به دمای محیط و دمای مطلوب تعیین شده کنترل می‌کند. دقت کنید که هنگام خرید بخاری فن دار برقی صنعتی، ترموستات را با گزینه‌ی کنترل حرارت زیاد بخاری اشتباه نگیرید. بخاری‌های فن دار برقی صنعتی مجهز به سیستمی هستند که در صورت داغ شدن بیش از اندازه‌ی بخاری، مانع  کار بخاری می‌شوند. این سیستم به عنوان حفظ امنیت دستگاه و محیط طراحی شده است. اما ترموستات وسیله‌ای است که به صورت خودکار دمای تولید شده توسط بخاری را با دمای محیط ارزیابی کرده، و دما را در حالت از پیش تعیین شده ثابت نگه می‌دارد.

ترموستات بخاری فن دار برقی صنعتی اغلب دارای یک پنل کنترل از راه دور است. با استفاده از این پنل می‌توانید دمای مورد نظررا تعیین کنید. هم‌چنین در بخاری‌های فن دار چند سرعته، می‌توانید سرعت چرخش فن را به دلخواه خود تنظیم کنید.

در بیشتر محیط‌های صنعتی اغلب از انواع بخاری برقی صنعتی استفاده می‌شود. برخلاف برخی از بخاری‌های گازی، بخاری‌های برقی به دلیل نداشتن شعله‌ی باز، سیستم‌های گرمایشی ایمنی برای محیط‌های صنعتی محسوب می‌شوند. در بیشتر مکان‌های صنعتی، وجود مواد اشتعال زا همواره خطر آتش سوزی را افزایش می‌دهد. به همین دلیل بخاری‌های برقی صنعتی انتخاب خوب و هوشمندتنه‌ای برای این مکان‌ها به شمار می‌آیند.

منبع: puravent

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما