انواع بخاری های صنعتی : آشنایی با بخاری‌های صنعتی

هیتر گازی یا برقی
هیتر گازی یا برقی : بررسی تفاوت‌های هیتر صنعتی گازی و برقی
دی ۹, ۱۳۹۸
انواع بخاری برقی صنعتی
انواع بخاری برقی صنعتی: آشنایی با بخاری‌های برقی صنعتی و تجاری
دی ۱۵, ۱۳۹۸
انواع بخاری های صنعتی

انواع بخاری‌های صنعتی

انواع بخاری های صنعتی :  آشنایی با انواع مختلف بخاری‌های صنعتی

 در بیشتر ساختمان‌های صنعتی و کارخانه‌ها برای تامین گرمایش عموماً از انواع بخاری‌های صنعتی بهره برده می‌شود. برای تامین گرمای مورد نیاز در ساختمان‌های تجاری و صنعتی می‌توان از انواع بخاری های صنعتی برای پیشبرد اهداف تولیدی و صنعتی مانند خشک کردن سریع رنگ و رطوبت زدایی استفاده کرد. انواع بخاری های صنعتی در طرح‌ها و مدل‌های مختلف توسط کارخانه‌ها و شرکت‌های سازنده‌ی سیستم‌های گرمایشی صنعتی ساخته شده و به بازار عرضه می‌شوند. برای مثال بخاری‌های صنعتی را می‌توانید در انواع بخاری صنعتی ایستاده، بخاری صنعتی سقفی، بخاری صنعتی رومیزی، و بخاری صنعتی دیواری و … تهیه کنید.

 

گرمایش صنعتی

گرمایش صنعتی

 

 علاوه بر نحوه‌ی کاربری انواع بخاری‌ها، شیوه‌ی گرمایشی آنها نیز می‌تواند با یکدیگر متفاوت باشد. برخی از بخاری‌های صنعتی هوای اطراف خود را به شیوه‌ی انتقال حرارت گرم می‌کنند. برای مثال هیترهای فن دار صنعتی پس از گرم کردن هوا توسط قطعه‌ی گرمایشی، هوای گرم شده را با کمک فن دمنده با سرعت و قدرت در محیط پیرامون خود توزیع کرده و باعث گرم شدن هوای اطراف خود می‌شوند. از انواع دیگر بخاری‌های صنعتی می‌توان به بخاری‌های تابشی اشاره کرد. بخاری‌های تابشی صنعتی انرژی گرمایی را به صورت مستقیم به سطح مورد نظر خود انتقال می‌دهند. هیترهای تابشی برخلاف هیترهای انتقال حرارت هوای اطراف خود را گرم نمی‌کنند. برخی دیگر از هیترهای صنعتی مانند هیترهای ایمرسیون به صورت مستقیم داخل مایع یا سیال به شکل غوطه ور قرار داده می‌شوند و باعث گرم شدن محتویات داخل محفظه می‌گردند. با توجه به اینکه امروزه بخاری‌های صنعتی متنوعی در بازار وجود دارند، برای انتخاب هیتر مناسب لازم است با انواع بخاری‌های صنعتی و ویژگی‌های آنها آشنایی کافی داشته باشید. این مطلب به بررسی انواع بخاری‌های صنعتی و ویژگی‌های هر کدام از آنها می‌پردازد.

آشنایی با انواع بخاری های صنعتی

کسب اطلاعات لازم در مورد انواع بخاری های صنعتی این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند که بتوانند با توجه به شرایط و نیازهای گرمایشی ساختمان مورد نظر خود، هیتر مناسبی را انتخاب نمایند. انتخاب بخاری صنعتی مناسب علاوه بر تامین گرمایش مورد نیاز، موجب کاهش هزینه‌های گرمایشی در محیط‌های تجاری و صنعتی می‌شود. در ادامه‌ی مطلب شما را با مهم‌ترین و پرکاربردترین بخاری‌های صنعتی آشنا خواهیم کرد.

بخاری فن دار صنعتی

فن هیتر صنعتی

فن هیتر صنعتی

بخاری‌های فن دار صنعتی مجهز به یک فن دمنده هستند که با کمک آن هوای گرم را به محیط اطراف خود انتقال می‌دهند. برای به کارگیری بخاری های فن دار صنعتی برقی ساختمان مورد نظر شما باید مجهز به سیم کشی برق باشد. به خاطر داشته باشید که هنگام خرید بخاری فن دار صنعتی برقی باید به ولتاژ آن توجه نمایید. بیشتر بخاری‌های فن دار برقی صنعتی با ولتاژهای ۱۱۰ و ۱۲۰  در دسترس هستند. با این حال برخی از بخاری‌های فن دار صنعتی برقی نیز به ولتاژ ۲۲۰ الی ۲۴۰ نیاز دارند. بیشتر فن هیترهای برقی صنعتی دارای قابلیت حمل و نقل و جابجایی هستند. این ویژگی باعث می‌شود که فن هیترهای برقی صنعتی برای گرمایش نقطه‌ای سیستم‌های گرمایشی ایده آلی باشند. گرمای تولید شده توسط هیترهای برقی فن دار گرمای پاک و بدون آلاینده‌ای است و باعث ایجاد آلودگی در محیط نمی‌شود.

بخاری گاز مایع یا بخاری پروپان

بخاری‌های گاز مایع یا بخاری‌های پروپان انرژی لازم برای تولید گرما را از سوخت گاز پروپان یا گاز مایع به دست می‌آورند. برخی از این بخاری‌ها مجهز به کپسول‌های گاز هستند که امکان جابجایی و حمل و نقل آنها را برای کاربران فراهم می‌کنند. از اثر گرمایشی بخاری‌های قابل حمل پروپان می‌توان در ساختمان‌هایی که مجهز به انشعاب گاز شهری نیستند، بهره برد. این بخاری‌ها نیز به شیوه‌ی انتقال حرارت گرمای مورد نیاز محیط را تامین می‌کنند. به دلیل ارزان بودن قیمت سوخت گاز در مقایسه با انرژی برق، به طور کلی بخاری‌های گازی روش مقرون به صرفه‌تری برای به کارگیری در ساختمان‌های تجاری و صنعتی هستند. برخی از بخاری‌های گازی قابل حمل و نقل در مدل‌های بدون دودکش ساخته می‌شوند. باید دقت کرد که در صورت به کارگیری بخاری‌های گازی بدون دودکش، ساختمان شما باید مجهز به سیستم تهویه هوای مناسب باشد تا از انتشار گازهای سمی مانند گاز مونوکسید کربن و گاز دی اکسید کربن در فضای داخلی ساختمان جلوگیری به عمل آید.

هیتر دیزلی

هیتر دیزلی

هیتر دیزلی

 

هیترهای دیزلی یکی از سیستم‌های گرمایشی پرکاربرد در محیط‌های صنعتی هستند. برای گرم کردن فضای مورد نظرتان با استفاده از این هیترها به کمی زمان نیاز خواهید داشت. با این حال عملکرد گرمایشی این نوع هیتر بسیار عالی است و برای تامین گرمای مورد نیاز در ساختمان‌های صنعتی هیترهای ایده‌آلی به شمار می‌آیند.

هیتر پارافین یا هیتر کروسن

این نوع هیترها در مقایسه با بسیاری از هیترهای صنعتی دیگر گرمای پاکتری را تولید می‌کنند. بیشتر هیترهای پارافین و کروسن دوام و مقاومت برای به کارگیری در شرایط سخت صنعتی را دارند و می‌توان گفت امتحان خود را در کاربردهای صنعتی پس داده‌اند. این هیترها دارای کپسول یا مخزن سوخت هستند و بیشتر آنها قابلیت حمل و نقل و جا به جایی آسانی دارند.

هیتر چندگانه سوز

هیترهای چندگانه سوز این قابلیت را دارند که از چند نوع سوخت‌ و منبع انرژی مختلف برای تامین گرما استفاده کنند. این هیترها کاربردهای فراوانی در انواع محیط‌های صنعتی و تجاری دارند. برای مثال برخی از این هیترها هم با انرژی برق و هم با گاز کار می‌کنند. هنگام خرید این هیترها به استاندارد بودن تجهیزات ایمنی آنها دقت نمایید. ایمنی سیستم‌های گرمایشی در ساختمان‌های صنعتی دارای اهمیت بسیاری است. عدم توجه به نکات ایمنی هیتر و مجهز نبودن هیتر به تجهیزات ایمنی می‌تواند منجر به بروز خطر آتش سوزی و خسارت‌های مالی و جانی شود. بهتر است هیتری را انتخاب کنید که مجهز به ترموستات باشد. ترموستات به صورت خودکار دمای هیتر را کنترل می‌کند. در صورت داغ شدن بیش از اندازه‌ی هیتر، ترموستات به صورت اتوماتیک باعث خاموش شدن هیتر می‌شود. همچنین بهتر است هیترهایی را انتخاب نمایید که دارای امکان تنظیم دما و زمان بندی هستند.

شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع سیستم‌های گرمایشی و هیترهای صنعتی است. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع هیترها و سیستم‌های گرمایشی صنعتی، ویژگی‌ها، مزایا و معایب، و کاربردهای منحصر به فرد هر کدام از آنها، با کارشناسان و مسئولان فروش شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید.

منبع: .heatpumpsource

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما