آشنایی با رایج‌ترین انواع بخاری گلخانه ای

خرید بخاری صنعتی دست دوم
مهم‌ترین نکاتی که باید هنگام خرید بخاری صنعتی دست دوم مد نظر داشته باشید.
دی ۲۱, ۱۳۹۸
کوره هوای داغ صنعتی
چند نکته‌ی مهم در مورد نحوه‌ی مراقبت و نگهداری کوره هوای داغ صنعتی
دی ۲۷, ۱۳۹۸
بخاری گلخانه ای

بخاری گلخانه ای

اگر شما صاحب یک گلخانه هستید حتماً باید به اهمیت بخاری گلخانه ای و روش‌های گرمایش گلخانه پی برده باشید. استفاده از بخاری گل‌ها و گیاهان داخل گلخانه را از یخ زدگی و سرمازدگی در امان نگه خواهد داشت. تامین هوای پاک و گرمای مورد نیاز در فصل‌های سرد سال در محیط گلخانه به پرورش و رشد مناسب انواع گل‌ها و گیاهان کمک بسیاری می‌کند. انواع بخاری گلخانه ای وجود دارد و شما می‌توانید با استفاده از آنها، گرمای مورد نیاز محیط گلخانه‌ی خود را تامین کنید. یکی از انواع مختلف بخاری‌های مناسب گلخانه بخاری فضا یا بخاری هوای گرم است. در این متن به انواع  بخاری هوای گرم مخصوص گلخانه، ویژگی‌ها و مزایای آن اشاره خواهیم کرد. در ادامه‌ی مطلب اطلاعات مفیدی را در مورد این نوع سیستم گرمایشی در اختیار شما خواهیم گذاشت. 

بخاری گلخانه ای

بخاری گلخانه ای

 

نکاتی در مورد بخاری گلخانه ای 

شما می‌توانید با استفاده از بخاری‌های هوای گرم  گرمای مورد نیاز گلخانه‌ی خود را تامین کنید. با این حال چند نکته‌ی مهم در مورد گرمایش مناسب گلخانه‌ها وجود دارد که باید به آنها توجه کنید. با اینکه بخاری‌های فضا یا بخاری‌های هوای گرم قدرت بالایی در تولید انرژی گرمایی دارند، باید به نحوه‌ی عایق بندی ساختمان در گلخانه‌ها توجه کنید. در واقع اگر ساختمان گلخانه‌ی شما مجهز به عایق بندی مناسب نباشد، مقدار زیادی از انرژی گرمایی تولید شده اتلاف خواهد شد. شما باید با توجه مساحت گلخانه‌ی خود به تعداد کافی بخاری برای گلخانه‌ی خود تهیه کنید. همچنین پیشنهاد می‌شود علاوه بر به کارگیری یک بخاری اصلی، از یک سیستم گرمایشی ثانویه برای گرم کردن گلخانه‌ی خود در مواقع لازم کمک بگیرید. برخی از گیاهان در گلخانه‌ها به گرمای بیشتری نیاز دارند. یا اینکه ممکن است برخی از قسمت‌های گلخانه به اندازه‌ی کافی گرمای تولید شده توسط سیستم گرمایشی اصلی را دریافت نکنند. در این مواقع می‌توانید به منظور تامین گرمای مورد نیاز از سیستم گرمایشی ثانویه استفاده کنید. بخاری‌های تابشی و بخاری‌های قابل حمل از جمله سیستم‌های گرمایشی هستند که می‌توان از آنها برای گرمایش نقطه‌ای بهره برد. 

باید به این نکته دقت کرد که بخاری‌های گلخانه‌ای در انواع و مدل‌های مختلف ساخته می‌شوند و دارای توان حرارتی متفاوت هستند. کاربران باید با در نظر گرفتن شرایط گلخانه‌ی خود و نیازهای گرمایشی آن اقدام به خرید هیتری کنند که مناسب گلخانه‌ی مورد نظر باشد. برای مثال شما باید نحوه‌ی عایق بندی و موقعیت جغرافیایی مکانی که گلخانه در آن قرار دارد را در نظر بگیرید. اگر گلخانه‌ی شما در یک منطقه‌ی جغرافیایی سردسیر واقع شده است، به هیتری با توان حرارتی بالا نیاز خواهید داشت تا در طول روز و شب‌های سرد سال گلخانه‌ی شما را به اندازه‌ی کافی گرم نگه دارد.

 انواع بخاری گلخانه ای 

همانطور که می‌دانید بخاری‌های فضا یا بخاری‌های هوای گرم در انواع و مدل‌های مختلف توسط شرکت‌ها و کارخانه‌های سازنده‌ی سیستم‌های گرمایشی ساخته شده و به بازار عرضه می‌شوند. این بخاری‌ها کاربردهای بسیاری در انواع گلخانه‌ها دارند. در ادامه‌ی مطلب شما را با انواع بخاری فضا یا بخاری هوای گرم مناسب برای گلخانه آشنا خواهیم کرد. 

انواع بخاری فضا

بخاری‌های فضا با سوخت فسیلی: این بخاری‌ها انرژی گرمایی مورد نیاز را با سوزاندن سوخت‌های فسیلی مانند گاز کروسن، گاز طبیعی، یا هیزم تولید می‌کنند. این بخاری‌ها معمولاً در گلخانه‌هایی که دارای مساحت بزرگی هستند به کار برده می‌شوند و برای به کارگیری در گلخانه‌های با فضای کوچک مناسب نیستند. چرا که این بخاری‌ها اکسیژن موجود در هوا را سوزانده و باعث انتشار گازهای سمی کربنی در فضا می‌شوند و می‌توانند به گیاهان آسیب برساند. به کارگیری بخاری‌های سوخت فسیلی تنها در گلخانه‌های که دارای سیستم تهویه مناسب هستند، پیشنهاد می‌شود.

بخاری کروسن

بخاری کروسن

بخاری‌های فضای برقی: یکی از مزیت‌های بخاری‌های برقی ایمنی بالای آنها است. بخاری‌های برقی گلخانه برخلاف بخاری‌های فسیلی انرژی گرمایی پاک و بدون آلاینده‌ای را تولید می‌کنند و از این نظر برای به کارگیری در گلخانه‌ها بسیار مناسب هستند. سیستم‌های گرمایشی برقی باعث انتشار گازهای سمی در محیط گلخانه نمی‌شوند و میزان اکسیژن موجود در هوا را کاهش نمی‌دهند. بخاری‌های برقی صنعتی توانایی تولید انرژی گرمایی کافی را دارند و در مدت زمان بسیار کوتاهی فضای مورد نیاز را گرم می‌کنند. یکی دیگر از مزیت‌های بخاری‌های برقی این است که می‌توان از آن برای گرم کردن گلخانه‌های کوچک نیز استفاده کرد. باید به این نکته توجه کنید که بخاری‌های برقی بیشتر برای به‌ کارگیری در گلخانه‌های کوچک مناسب هستند. چرا که اگر مساحت گلخانه‌ی شما زیاد باشد، به بیش از یک دستگاه بخاری برقی خواهید داشت. به کارگیری چند بخاری برقی می‌تواند باعث افزایش هزینه‌های مربوط به مصرف انرژی برق شود. هنگام نصب بخاری برقی باید به فاصله‌ی استاندارد آن با اشیاء موجود در محیط اطراف، به ویژه مواد اشتعال زا، توجه کنید و هرگز بخاری برقی را در محیط‌های مرطوب نصب نکنید.

انواع بخاری برقی فضا

بخاری‌های برقی فضا به ۲ نوع بخاری انتقال حرارت و بخاری تابشی تقسیم بندی می‌شوند. بیشتر بخاری‌های انتقال حرارت مجهز به یک فن دمنده هستند که گرمای تولید شده توسط هیتر را با سرعت و قدرت بیشتری در محیط گلخانه توزیع کرده و به افزایش یکنواخت دما در قسمت‌های مختلف گلخانه کمک می‌کند. بخاری‌های انتقال حرارت برای به ‌کارگیری در فضای بسته مناسب هستند، در حالی که بخاری برقی تابشی را می‌توان در فضای باز نیز به کار برد. بخاری‌های تابشی به صورت مستقیم و بدون گرم کردن هوای اطراف باعث گرم شدن سطح و اشیائی می‌شوند که در مسیر تابشی آنها قرار گرفته باشند. به همین دلیل وجود باد و جریان هوا در اثر گرمایش آنها تغییری ایجاد نمی‌کند. از بخاری‌های تابشی می توان در فضاهای بسته نیز استفاده کرد. بخاری‌های تابشی به محض روشن شدن انرژی گرمایی را تولید می‌کنند و شیوه‌ی گرمایشی بسیار آنی و سریعی دارند.

بخاری قابل حمل گلخانه

بخاری قابل حمل گلخانه

از دیگر سیستم‌های گرمایشی پرکاربرد در گلخانه‌ها می‌توان به بخاری‌های قابل حمل، بخاری‌های تابشی با روغن گرمایشی، بخاری‌های سرامیکی و بخاری‌های مادون قرمز اشاره کرد. شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع هیترها و سیستم‌های گرمایشی صنعتی و تجاری است.

اگر قصد خرید بخاری یا هیتر را دارید، می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع سیستم‌های گرمایشی صنعتی، ویژگی‌ها، مزایا و معایب، قیمت، و کاربردهای هرکدام از آنها با کارشناسان و مسئولان فروش شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید.

آیا تا به حال تجربه استفاده از بخاری گلخانه ای را داشته‌اید؟ بخاری گلخانه‌ ای که شما استفاده کرده‌اید، چه معایب و چه مزایایی دارد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: newair

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما