راهنمای خرید هیتر گلخانه
راهنمای خرید هیتر گلخانه
آذر ۶, ۱۳۹۷
کاربرد هیتر صنعتی
انواع کاربرد هیتر صنعتی در زمینه‌های صنعتی
آذر ۱۲, ۱۳۹۷
انواع هیتر مرغداری

با وجود انواع هیتر مرغداری ، برخی از مالکان مرغداری‌ها در طول زمستان از هیچ هیتری برای گرم کردن مرغداری خود استفاده نمی‌کنند. سیستم فیزیکی مرغ‌ها به گونه‌ای است که در هوای سرد می‌توانند دمای بدن خود را با دمای محیط سازگار کنند. برای این کار مرغ‌ها باید بیشتر تغذیه کنند. اما تجربه نشان داده است که هوای سرد به میزان قابل توجهی باعث تخم‌گذاری کمتر، بیماری و سرمازدگی بین مرغ‌ها می‌شود. از مزایای هیتر مرغداری، این است که باعث افزایش تخم‌گذاری مرغ‌ها شده و از رسیدن آسیب در اثر سرما به مرغ‌ها جلوگیری می‌کند. به همین علت توصیه می‌شود حتماً برای متعادل نگه داشتن دمای مرغداری از هیتر استفاده کنید.

اگر مرغ‌های گوشتی زیر سه هفته پرورش می‌دهید، ممکن است بر اثر سرما مرغ‌ها مبتلا به سندروم آسیت شوند. اگر جوجه پرورش می‌دهید، سرما ممکن است باعث مرگ جوجه‌ها شود. اندازه‌ی لانه و تعداد مرغ‌ها از عواملی هستند که در تایین دمای قفس مرغ‌ها تاثیر دارند. اگر تعداد مرغ‌ها کم باشد، ممکن است مرغ‌ها سرما زده شده و تخم گذاری نکنند و حتی سرما موجب مرگ آن‌ها شود. اما اگر تعداد مرغ‌ها زیاد بوده و مرغداری دارای تهویه‌ هوای مطبوع باشد، مرغ‌ها با قرار گرفتن در کنار هم، گرم خواهند شد. البته شرایط آب و هوایی و جغرافیایی منطقه را نیز باید در نظر گرفت.

انواع هیتر مرغداری

انواع هیتر مرغداری در بازار وجود دارد که هر کدام ویژگی‌ها و خصوصیات منحصربه فرد خود را دارند. هنگام خرید هیتر مرغداری باید شرایط و نیازمندی‌های گرمایشی مرغداری خود را در نظر بگیرید. هر چقدر که مرغداری شما بزرگ‌تر باشد، به هیتر قوی‌تری نیاز دارید. هم‌چنین تعداد مرغ‌های مرغداری خود را باید در نظر بگیرید. یکی دیگر از عوامل بسیار مهم در انتخاب هیتر مرغداری ایمنی آن است. باید اطمینان حاصل کنید که هیتر مرغداری از لحاظ ایمنی دارای استانداردهای لازم جهت بکارگیری در مرغداری باشد.

هیتر خورشیدی مرغداری (هیتر سولار) 

هیتر خورشیدی یکی از بهترین انواع هیتر مرغداری به شمار می‌آید. استفاده از این نوع هیتر، مصرف انرژی را پایین آورده و هزینه‌های گرمایشی را کاهش می‌دهد. علاوه براین، هیترهای خورشیدی سازگار با محیط زیست هستند و به علت تولید انرژی پاک به محیط زیست آسیب نمی‌رسانند.

یکی از مشکلاتی که هیترهای خورشیدی دارند، این است که در نبود تابش نور آفتاب باید متصل به منبع انرژی جایگزین شوند. هم‌چنین قیمت خرید و نصب این هیترها، نسبت به هیترهای دیگر بالاتر است.

هیتر پنلی

هیترهای پنلی یکی از ایمن‌ترین انواع هیتر مرغداری هستند. اگر منبع انرژی هیترهای پنلی انرژی خورشیدی باشد، مقدار میزان مصرف انرژی به حداقل می‌رسد. مصرف برق هیترهای پنلی تقریبا یک سوم دیگر هیترهای برقی است. این هیترها با مصرف حداقل انرژی، به مدت بسیار طولانی محیط مرغداری و جوجه‌های شما را گرم نگه می‌دارند. با به کارگیری هیترهای پنلی، از تولید بیش از اندازه‌ی گرما نیز جلوگیری به عمل خواهد آمد. می‌توانید هیتر پنلی را پشت دیوار لانه‌ی مرغ‌ها نصب کنید. هیترهای پنلی ایمنی بسیار بالایی دارند. علاوه بر تولید گرمای مناسب و مطبوع، سلامت مرغ‌ها و ایمنی محوطه‌ی مرغداری، با استفاده از هیتر پنلی تامین می‌شود

هنگام استفاده از هیتر پنلی باید دقت کنید که این هیترها گرمای زیادی تولید می‌کنند. بنابراین بهتر است بسته به دمای محیط، هیتر را چند بار در طول روز خاموش کنید تا از تولید گرمای بیش از اندازه جلوگیری به عمل آورید. هم‌چنین باید خاطر نشان کرد که بیشتر هیترهای پنلی برای محیط‌ها و اتاق‌های کوچک طراحی شده‌اند. بنابراین برای استفاده در اتاق‌های بزرگ خیلی مناسب نیستند. می‌توانید برای گرم کردن اتاق‌های بزرگ از چند واحد دستگاه هیتر پنلی بهره ببرید.

هیتر پنلی مرغداری

برودر نوری با سوکت سرامیک چینی

چراغ‌های این هیترها اغلب مجهز به قلاب‌هایی هستند  که آن‌ها را نگه می‌دارند. اما بارها اتفاق افتاده است که این چراغ‌ها داخل لانه‌ی مرغ‌ها سقوط کنند و باعث آتش سوزی شوند. اگر این هیترها را برای گرمایش مرغداری خود انتخاب می‌کنید، اطمینان حاصل کنید که چراغ‌ها کاملا محکم بسته شده باشند. هم‌چنین دقت کنید که این چراغ‌ها در ارتفاع مناسبی از قفس مرغ‌ها نصب شده باشند. چرا که ممکن است مرغ‌ها هنگام حرکت یا پرش به چراغ‌ها برخورد کرده و باعث ایجاد حادثه شوند

برای حفظ ایمنی هنگام استفاده از این هیتر، می‌توانید از سیم محافظ برقی به منظور محکم نگه داشتن لامپ گرمایی استفاده کنید. هرگز از لامپ برودر بدون محافظ استفاده نکنید. با این کار احتمال آتش‌سوزی در مرغداری را بسیار بالا می‌برید. استفاده از لامپ برودر بدون محافظ، ریسک بزرگ و خطرناکی است.

هیتر سرامیکی

یکی دیگر از انواع هیتر مرغداری هیتر سرامیکی است. قدرت گرمایشی هیتر سرامیکی بالا است. این هیترها اغلب برای  ایجاد جریان هوا به یک فن نیاز دارند. هیترهای سرامیکی را باید در قسمتی از لانه نصب کرد که پرندگان هنگام  نشستن، خوابیدن،حرکت و  پرش به آن‌ها برخورد نکنند.

 هیتر گاز طبیعی

هیتر گاز طبیعی می‌تواند برای مرغ‌های بالغ بسیار خطرناک باشد. هم‌چنین می‌تواند منجر به مرگ جوجه‌ها شود. نشت گاز به مدت یک دقیقه می‌تواند موجب از بین رفتن مرغ‌های بسیاری شود. اگر برای گرمایش مرغداری از این روش استفاده می‌کنید، همواره باید انشعاب‌های گاز را بررسی و کنترل کنید. اگر مشاهده کردید که جوجه‌ها با دهان نیمه باز نفس می‌کشند، یا به نفس نفس افتاده‌اند، خیلی سریع آن‌ها را در معرض هوای آزاد قرار دهید.

 گرمایش مرکزی

 بیشتر مرغداری‌ها و لانه‌های نگهداری مرغ، مجهز به سیستم گرمایش مرکزی نیستند. اگر قصد دارید مرغداری خود را مجهز به گرمایش مرکزی کنید، دریچه و فیلتر سیستم را خارج از لانه‌ی مرغ‌ها و بیرون از ساختمان مرغداری نصب کنید. برای استفاده از گرمایش مرکزی در مرغداری لازم است که سیستم تهویه‌ نیز نصب کنید. سیستم تهویه باید به صورت روزانه تمیز و بررسی شود تا سیستم گرمایشی به صورت مناسب و به خوبی کار کند.

اجاق

استفاده از اجاق روش مناسبی برای گرمایش مرغداری‌ها و لانه‌های نگهداری مرغ به حساب نمی‌آید. با این‌ حال می‌توان برای گرمایش محیط از شومینه استفاده کرد. باید دقت کنیم که محل استفاده از اجاق مجهز به سیستم تهویه‌ی مناسب باشند. شومینه را باید در قسمتی از مرغداری  نصب کنید که  دودکش آن در معرض جریان باد قرار نگرفته و باعث ایجاد خطار نشود. هم‌چنین آتشدان اجاق باید دارای محافظ ایمنی باشد.

 هیتر پروپان

برای گرمایش مرغداری می توان از هیتر پروپان استفاده کرد. اما این هیترها برای مرغداری‌ها و لانه‌های کوچک مناسب نیستند. دود منتشر شده می‌تواند باعث از تلف شدن مرغ‌ها شود.

 هیتر تجاری برای مرغداری

بیشتر تولیدکنندگان تخم مرغ برای گرم کردن لانه‌ی مرغ‌ها از هیتر پروپان استفاده می‌کنند. هیتر پروپان در مقایسه با سوخت‌های دیگر انواع هیتر مرغداری ارزان‌تر است و برای گرمایش محیط‌های بزرگ به کار می‌رود. هیترهای پروپان برای به کارگیری در محیط‌هایی با مساحت بزرگ مناسب هستند. هم‌چنین هنگام استفاده از این هیتر، باید شرایط تهویه هوای مرغداری به صورت مناسب فراهم باشد.

منبع: chickenheavenonearth

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما