انواع بخاری برقی استخر و مزایا و معایب استفاده از آن

انواع بخاری برقی تابشی
انواع بخاری برقی تابشی
دی ۱۸, ۱۳۹۷
بخاری فن دار
بخاری فن دار چیست و برای چه مکان‌هایی مناسب است؟
دی ۲۴, ۱۳۹۷

انواع بخاری استخر وجود دارد که بخاری برقی یکی از آن‌ها است. بخاری برقی استخر که به هیتر پمپ نیز معروف است، یکی از پرطرفدارترین روش‌های گرمایش استخرهای آب در طول فصل‌های سرد سال است. بخاری‌های برقی استخر آب را وارد یک مخزن گرم کن کرده و سپس آب گرم شده را به داخل استخر باز می‌گردانند. با روش جایگزینی آب گرم با آب سرد به صورت مداوم توسط بخاری، استخر به خوبی گرم نگه می‌شود. حتی هنگامی که آب استخر سرد باشد، فرآیند گرمایش استخر به خوبی انجام می‌پذیرد. بخاری‌های برقی استخر در دو نوع موجود هستند. در ادامه‌ی مطلب شما را با دو نوع اصلی بخاری‌های برقی استخر، ویژگی‌ها، مزایا و معایب آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

بخاری برقی استخر

بخاری برقی استخر آبی

بخاری برقی استخر آبی،حرارت را توسط آب به داخل استخر شما انتقال می‌دهد. آب از یک کویل تبخیری که شامل گاز فرئون است عبور می‌کند. این فرآیند باعث می‌شود که گاز گرم شود. گاز گرم فرئون از یک کمپرسور عبور می‌کند و باعث فشرده شدن گاز گرم فرئون می‌شود. سپس گاز گرم شده‌ی فرئون از یک کاندنسورعبور می‌کند. داخل این کاندنسور، آبی که از استخر وارد شده وجود دارد. آب استخر از کویل عبور کرده، گرم می‌شود و سپس به داخل استخر باز می‌گردد.

بخاری برقی استخر هوایی

این نوع از بخاری برقی استخر، گرما را تولید نمی‌کند. بلکه این بخاری از انرژی برق برای گرفتن گرما از هوا و جا به جایی آن از مکانی به مکان دیگر استفاده می‌کند. شیوه‌ی گرمایشی این نوع از بخاری‌های برقی استخر مانند بخاری‌های پمپ برقی مورد استفاده در خانه‌ها است. هم‌چنین نحوه‌ی کار این بخاری‌ها شبیه بخاری برقی استخر آبی است.

دستگاه گرمایشی مایع مبرد را داخل کویل نگه می‌دارد. هنگامی که هوای گرم از کویل عبور می‌کند، این مایع تبدیل به گاز می‌شود . مبرد از یک کمپرسور عبور داده شده و به سوی کاندنسور حرکت می‌کند. این امر باعث گرم شدن آب استخر می‌شود.

مزایای استفاده از بخاری برقی استخر

قیمت اولیه‌ی بخاری‌های برقی استخر بسیار پایین‌تر از بخاری‌های گازی و پنل‌های خورشیدی است. یکی از مزایای بخاری‌های برقی استخر قیمت خرید پایین آن‌ها در مرحله‌ی اول است. علاوه بر قیمت خود دستگاه گرمایشی، هزینه‌ی نصب بخاری‌های استخر برقی در مقایسه با بخاری‌های دیگر پایین‌تر است. با این حال هزینه‌ی استفاده و بکارگیری بخاری برقی می‌تواند بیشتر از بخاری‌های دیگر باشد. این امر به قیمت مصرف انرژی برق در منطقه‌ی جغرافیایی که در آن زندگی می‌کنید نیز بستگی دارد. شما باید هزینه‌ی مصرف انرژی برق و انرژی‌های دیگر را در محل زندگی خود مقایسه کرده، و سپس اقدام به خرید بخاری مناسب بکنید. در صورت خرید بخاری برقی در مناطقی که هزینه‌ی انرژی بالا است، باید از بخاری در زمان مناسب استفاده کرد تا از اتلاف انرژی جلوگیری شود. در غیر این صورت هزینه‌های گرمایشی استخر به علت گران بودن انرژی برق افزایش پیدا خواهند کرد.

یکی دیگر از مزایای بخاری‌های برقی استخر این است که این بخاری‌ها وسیله‌های گرمایشی معتبر و قابل بهره‌برداری در شرایط مختلف هستند.  برای مثال پنل‌های خورشیدی که به عنوان وسیله‌‌ی گرمایشی استخر به کار برده می‌شوند، برای گرم  کردن استخر به تابش نور خورشید نیاز دارند. بنابراین در هوای ابری، استفاده از پنل‌های خورشیدی راهکار خوبی برای گرمایش استخر به شمار نمی‌آید. بخاری‌های گازی استخر نیز در دماهای خیلی پایین کارآیی خود را از دست می‌دهند. در صورتی که بخاری برقی استخر شامل این ناتوانی‌ها نمی‌شود. شما می‌توانید از بخاری برقی استخر در هر زمانی از سال استفاده کنید. استفاده از بخاری برقی استخر محدود به شرایط محیط نیست و در هر موقعیتی می‌توان از آن بهره برد.

چند منظوره بودن بخاری‌های برقی استخر یکی دیگر از نکات مثبت این دستگاه‌ها به شمار می‌آید. بسیاری از بخاری‌های برقی استخر قابلیت خنک کردن آب استخر را نیز دارند. بنابراین می‌توان از آن‌ها به عنوان دستگاه سرمایشی نیز استفاده کرد. در دماهای بسیار بالای محیط، این دستگاه‌ها می‌توانند آب استخر را به دمای معتدل و مطبوع برسانند. اغلب، در روزهای بسیار داغ تابستانی آب استخرها بسیار گرم شده، و این امر ایجاد ناخوشایندی می‌کند. با داشتن یک بخاری برقی استخر می‌توانید در روزهای سرد آب استخر را گرم کرده، و برعکس در روزهای گرم آب آن را خنک کنید. به این صورت در چهار فصل سال می‌توانید از شنا کردن در استخری که باب میل شما است لذت ببرید.

معایب استفاده از بخاری برقی استخر

یکی از ویژگی‌های منفی بخاری برقی استخر این است که در مناطقی که انرژی برق گران است، با بکارگیری بخاری‌های برقی استخر متحمل هزینه‌های گرمایشی بالایی خواهید شد. در صورت  نصب و استفاده از بخاری برقی استخر باید پیش‌بینی‌های لازم در مورد پرداخت قبوض انرژی برق را انجام دهید. علاوه براین، آن دسته از بخاری‌های برقی استخر که برای گرم کردن آب استخر از هوای محیط اطراف استخر استفاده می‌کنند، قدرت گرمایشی خود را در روزهای بسیار سرد تا حدی از دست می‌دهند. این بخاری‌ها گرمای لازم برای گرم کردن آب استخر را از هوای اطراف استخر می‌گیرند. بنابراین در شرایطی که هوای اطراف استخر سرد است، منبع گرمایی لازم از دسترس آن‌ها خارج می‌شود. البته اغلب این بخاری‌ها تا دمای ۲۵ درجه‌ی فارنهایت یا -۴ درجه سانتی‌گراد تاثیر گرمایشی خود را حفظ می‌کنند. اما در دماهای پایین‌تر، زمان و هزینه‌ی به‌ کارگیری بخاری برقی استخر افزایش پیدا می‌کند.

بخاری‌های برقی استخر برای گرم کردن چند درجه از آب استخر، به چند ساعت زمان نیاز دارند. در واقع بخاری‌های برقی استخر در یک بازه‌ی زمانی طولانی استخر شما را گرم می‌کنند. اگر در طول روز از استخر استفاده می‌کنید، می‌بایست بخاری را چند ساعت زودتر روشن کنید تا گرمای از دست رفته در طول شب جبران شود. اما اگر مشکلی در پرداخت هزینه‌های مصرف انرژی برق ندارید، می‌توانید بخاری برقی را در طول شب روشن نگه دارید. به طور قطعی نمی‌توان گفت که کدام نوع بخاری استخر بهترین نوع بخاری است. چرا که هر بخاری در شرایط و موقعیت‌های مختلف اثر گرمایشی متفاوتی دارد. شما باید با در نظر گرفتن شرایط محیطی، اندازه، مواد موجود در آب استخر، کاربری آن، بودجه‌ی خود، و غیره مناسب‌ترین بخاری را برای استخر خود تهیه نمایید.

منبع: phin

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما