کاربرد بخاری برقی بزرگ فن دار در محیط های صنعتی

مزیت های هیتر تابشی صنعتی
مزیت های هیتر تابشی صنعتی و به کارگیری آن در محیط های صنعتی
اسفند ۱۵, ۱۳۹۸
بهترین هیتر تابشی
بهترین هیتر تابشی چه ویژگی‌هایی دارد؟
اسفند ۲۱, ۱۳۹۸
بخاری برقی بزرگ فن دار

بخاری برقی بزرگ فن دار

بخاری برقی بزرگ فن دار نوعی سیستم گرمایشی است که برای تامین گرمایش و پیشبرد اهداف صنعتی در کارخانه‌ها و محیط‌های بزرگ تجاری و صنعتی به کار برده می‌شود. همانطور که می‌دانید بخاری برقی فن دار انرژی لازم برای تولید گرمای مورد نیاز را از انرژی الکتریسیته می‌گیرد. این بخاری‌ها مجهز به یک فن دمنده هستند که وظیفه‌ی توزیع گرمای تولید شده توسط هیتر را در محیط اطراف خود دارد. فن موجود در بخاری، با ایجاد جریان هوا باعث می‌شود که هوای گرم با سرعت بیشتری در محیط اطراف پخش شود. همانطور که می‌دانید گرما به صورت طبیعی از سمت پایین به سمت بالا حرکت می‌کند. ایجاد جریان هوا با استفاده از فن باعث می‌شود که هوای گرم در نقاط مختلف ساختمان به طور یکنواخت پخش شود و نقطه‌ی سردی باقی نماند. هیترهای برقی فن دار صنعتی به دلیل مزیت‌های بسیاری که دارند یکی از پرکاربردترین انواع سیستم‌های گرمایشی در ساختمان‌های تجاری و صنعتی مختلف به شمار می‌آیند. در این مطلب شما را با کاربردها و مزیت‌های هیتر برقی بزرگ فن دار آشنا خواهیم کرد.

بخاری برقی بزرگ فن دار

بخاری برقی بزرگ فن دار

بخاری برقی بزرگ فن دار در چه مکان‌هایی استفاده می‌شود؟

باید به این نکته اشاره کرد که بخاری برقی بزرگ فن دار معمولاً به عنوان سیستم گرمایش اصلی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. بلکه این نوع بخاری‌ها به عنوان سیستم گرمایشی جانبی در بیشتر ساختمان‌های صنعتی و تجاری به کار برده می‌شوند. البته باید گفت که به کارگیری هیترهای فن دار صنعتی به عنوان سیستم گرمایشی اصلی و جانبی بستگی به شرایط ساختمان و نیازهای گرمایشی آن دارد. ممکن است در برخی از ساختمان‌ها به علت کاهش بیش از اندازه‌ی دما در روزهای سرد سال، سیستم ‌گرمایشی اصلی توانایی تامین گرمای کافی را نداشته باشد یا اینکه برخی از قسمت‌های ساختمان دسترسی مناسب و کافی به گرمای تولید شده توسط سیستم گرمایشی اصلی را نداشته باشند و سرد باقی بمانند. در این گونه شرایط به کارگیری بخاری برقی بزرگ فن دار به عنوان سیستم گرمایشی جانبی یک راه حل گرمایشی ایده‌آل به شمار می‌آید. همچنین ممکن است در برخی از ساختمان‌های صنعتی دسترسی به لوله کشی گاز شهری وجود نداشته باشد. در این موارد می‌توان از اثر گرمایشی هیترهای فن دار صنعتی بهره برد. این بخاری‌ها دارای توان حرارتی بالا، میزان مصرف پایین انرژی و شیوه‌ی نصب و به کارگیری آسانی هستند. بخاری‌های فن دار دارای این ویژگی هستند که بتوان در شرایط و ساختمان‌های مختلف از اثر گرمایشی آنها بهره برد. سازگار پذیری فن هیترها با شرایط مختلف، آنها را به یکی از پرکاربردترین سیستم‌های گرمایشی در محیط‌های مختلف تبدیل کرده است.

کاربرد بخاری برقی بزرگ فن دار

بخاری‌های بزرگ فن دار سیستم‌های گرمایشی ایمنی برای تامین انرژی گرمایی لازم به شمار می‌آیند. چرا که این بخاری‌ها برخلاف بخاری‌های گازسوز دارای شعله‌ی باز نیستند و بنابراین موجب تولید و انتشار گازهای سمی مانند گاز مونوکسید کربن در محیط اطراف خود نمی‌شوند. به همین دلیل به کارگیری بخاری‌های برقی فن دار صنعتی در آن دسته از ساختمان‌هایی که مواد شیمیایی در آنها نگهداری می‌گردد، یا فرایندهای صنعتی روی مواد اشتعال زا مانند نفت و گاز انجام می‌شود، بسیار مناسب هستند. همچنین بخاری‌های برقی بزرگ فن دار صنعتی را می‌توان در فضاهای بسته به کار برد. چرا که برخلاف بخاری‌های گازسوز، بخاری برقی برای تامین انرژی گرمایی به اکسیژن نیاز ندارند. برخی از بخاری‌های فن دار صنعتی دارای این ویژگی هستند که بتوان تنها از فن آنها برای ایجاد جریان هوا و تهویه هوای محیط استفاده کرد.

گرمایش انباری با فن هیتر سقفی

گرمایش انباری با فن هیتر سقفی

همانطور که قبلاً گفته شد بخاری بزرگ فن دار صنعتی کاربردهای بسیاری در محیط‌های صنعتی مختلف دارد. در این قسمت به معرفی بیشترین کاربردهای این سیستم گرمایشی در ساختمان‌های تجاری و صنعتی خواهیم پرداخت. بخاری‌های فن دار صنعتی کاربردهای بسیاری در صنعت تعمیر و ساخت کشتی، نیروگاه‌های تولید انرژی، کارخانه‌ها و انباری‌های بزرگ صنعتی، معادن، سایت‌های ساخت و ساز، کارگاه‌های قالب گیری و آهنگری، پرورش گیاهان و مواد غذایی، سالن‌های بزرگ برگزاری مراسم، مدرسه‌ها و موسسات آموزشی، تجهیزات ارتشی، سالن‌های نمایش، بیمارستان‌ها، دفاتر و ساختمان‌های عمومی و … دارند.

آشنایی با مزیت‌های بخاری برقی بزرگ فن دار

فن هیتر صنعتی

فن هیتر صنعتی

بخاری‌های فن دار صنعتی بزرگ دارای مزیت‌های مهمی هستند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که در مورد سیستم‌های گرمایشی صنعتی باید به آن توجه کرد، کم مصرف بودن آن است. در بیشتر ساختمان‌های صنعتی هزینه‌ی بالایی صرف تامین گرمای مورد نیاز می‌شود. به کارگیری هیترهای کم مصرف در ساختمان‌های تجاری و صنعتی باعث کاهش میزان مصرف انرژی شده و این امر کاهش چشمگیر هزینه‌های گرمایشی در این گونه محیط‌ها را خواهد داشت. به طور کلی هیترهای برقی یکی از کم مصرف‌ترین سیستم‌های گرمایشی به شمار می‌آیند. علاوه بر این، گرمای تولید شده توسط هیترهای برقی گرمایی پاک و بدون آلاینده است. توان حرارتی بالا و عملکرد گرمایشی خوب هیترهای برقی آن را به سیستم‌ گرمایشی مقرون به صرفه‌ای تبدیل می‌کند. با این حال باید به این نکته توجه کنید که قیمت انرژی برق در مقایسه با سوخت‌های فسیلی مانند سوخت گاز بالاتر است و به کارگیری طولانی مدت هیترهای برقی ممکن است باعث افزایش هزینه‌های مربوط به مصرف انرژی برق در ساختمان‌های صنعتی شود. بنابراین در صورت به کارگیری بخاری‌های برقی بزرگ فن دار، باید به نحوه‌ی استفاده، مدت زمان به کارگیری و تنظیم مناسب درجه‌ی هیتر دقت کنید.

همانطور که قبلاً اشاره شد، یکی از مزیت‌های مهم بخاری برقی بزرگ فن دار ایمنی بالای آن است. با این حال هنگام به کارگیری این نوع بخاری‌ها باید به فاصله‌ی استاندارد آنها با اشیاء و مواد اشتعال زای موجود در اطراف هیتر توجه کنید. بهتر است هیتری که انتخاب می‌کنید دارای ترموستات باشد. ترموستات علاوه برتنظیم اتوماتیک دما و کاهش میزان مصرف انرژی، نقش مهمی در تامین ایمنی سیستم گرمایشی دارد. در صورت داغ شدن بیش از اندازه‌ی هیتر، ترموستات به صورت خودکار باعث خاموش شدن دستگاه شده و خطر آتش سوزی یا صدمه دیدن هیتر را تا اندازه‌ی چشمگیری کاهش می‌دهد.

شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع هیترها و سیستم‌های گرمایشی صنعتی و تجاری است. اگر قصد خرید بخاری یا هیتر را دارید، می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع سیستم‌های گرمایشی صنعتی، ویژگی‌ها، مزایا و معایب، قیمت، و کاربردهای هر کدام از آنها با کارشناسان و مسئولان فروش شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید.

آیا شما تجربه استفاده از بخاری برقی بزرگ فن دار را در محیط کاری خود داشته‌اید؟ تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: flexiheatuk

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما