آشنایی با مهم‌ترین مزیت‌های به کارگیری بخاری صنعتی تابشی در محیط‌های صنعتی

بخاری استخر
آشنایی با رایج‌ترین انواع بخاری استخر
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۹
بخاری گازی صنعتی سقفی
آشنایی با بخاری گازی صنعتی سقفی و مهم‌ترین کاربردهای آن
اردیبهشت ۳۰, ۱۳۹۹
بخاری صنعتی تابشی

بخاری صنعتی تابشی

بخاری صنعتی تابشی امروزه یکی از پرکاربردترین سیستم‌های گرمایشی به کار رفته در محیط‌های صنعتی و ساختمان‌های تجاری به شمار می‌آیند. همانطور که می‌دانید در ساختمان‌های صنعتی و تجاری کنترل دمای هوای یکی از مهم‌ترین مسئله‌ها است. چرا که تامین گرمایش مناسب این گونه محیط‌ها نقش موثری در بازده تولیدی و کیفیت محصولات تولید شده دارد. باید گفت که تامین گرمای مورد نیاز در ساختمان‌های صنعتی می‌تواند یک مسئله‌ی چالش برانگیز باشد. علاوه بر تولید انرژی گرمایی لازم، نحوه‌ی پخش و توزیع گرما نیز اهمیت بسیاری دارد. سیستم‌های گرمایشی انتقال حرارت معمولاً به اندازه‌ی بخاری صنعتی تابشی قادر به تامین و توزیع انرژی گرمایی مورد نیاز در ساختمان‌های تجاری و صنعتی نیستند. بخاری صنعتی تابشی دارای مزیت‌های بسیاری است که آن را برای به کارگیری در محیط‌های صنعتی و تجاری به یک سیستم گرمایشی ایده‌آل تبدیل می‌کند. به همین دلیل است که امروزه روز به روز بر تعداد کاربران بخاری صنعتی تابشی افزوده می‌شود. در این مطلب به معرفی بخاری صنعتی تابشی و مزیت‌های آن برای به کارگیری در محیط‌های تجاری و صنعتی خواهیم پرداخت.

 

بخاری صنعتی تابشی

بخاری صنعتی تابشی چیست؟

به صورت کلی ۳ روش اصلی برای انتقال حرارت وجود دارد.

انتقال حرارت: در روش انتقال حرارت، انرژی گرمایی از طریق حرکت هوای گرم انجام می‌پذیرد. بیشتر سیستم‌های گرمایشی انتقال حرارت دارای یک فن دمنده هستند که با ایجاد جریان هوای گرم به توزیع یکنواخت گرمای تولید شده توسط بخاری کمک می‌کند.

– انتقال گرمای رسانایی: در روش انتقال گرمای رسانایی نیز در اثر تماس مستقیم گرما از قطعه‌ی گرمایشی به سطح یا ماده‌ی مورد نظر انتقال داده می‌شود.

گرمایش تابشی: گرمایش تابشی عبارت است از روشی که به وسیله‌ی آن گرما از مکانی به مکان دیگر انتقال پیدا می‌کند. در روش گرمایش تابشی انرژی گرمایی از طریق امواج مادون قرمز از هیتر تابشی به سطح مورد نظر یا اجسامی که در مسیر تابشی بخاری قرار گرفته باشند، انتقال پیدا می‌کند. در این روش هوای بین بخاری و سطح مورد نظر گرم می‌شود و انرژی گرمایی به صورت کاملاً مستقیم به سطح انتقال داده می‌شود. یکی از نمونه‌های بارز این نوع روش گرمایی گرم شدن سطح کره‌ی زمین توسط امواج نور خورشید است.

نحوه کارکرد بخاری صنعتی تابشی

بخاری صنعتی تابشی نوعی سیستم گرمایشی است که برای به کارگیری در محیط‌های تجاری و صنعتی طراحی شده است. این بخاری دمای هوای محیطی را که در آن قرار گرفته است گرم نمی‌کند. بلکه باعث افزایش دمای اشیاء یا سطحی که در مسیر تابشی آن قرار گرفته باشند، می‌شود. بخاری صنعتی تابشی در انواع و طرح‌های مختلف ساخته می‌شود. در بیشتر محیط‌های تجاری و صنعتی از بخاری‌های صنعتی تابشی قوی با شدت پایین که دارای جعبه‌ی احتراق بسته هستند، استفاده می‌شود. همچنین بخاری‌های تابشی تیوبی که به صورت گرمایش از کف نصب می‌شود و از جمله سیستم‌های هیدرونیک به شمار می‌آیند، کاربردهای بسیاری در ساختمان‌های تجاری دارند.

مزیت‌های به کارگیری بخاری صنعتی تابشی

نصب و به کارگیری بخاری صنعتی تابشی برای پیشبرد اهداف تجاری و صنعتی مزیت‌های بسیاری دارد. ویژگی‌های مثبت و مزایای بخاری صنعتی تابشی موجب شده است که امروزه این بخاری‌ها جایگزین کوره‌های صنعتی و پمپ‌های حرارتی در بیشتر ساختمان‌های صنعتی و تجاری شوند. در ادامه‌ی مطلب به معرفی برخی از مهم‌ترین مزیت‌های به کارگیری بخاری صنعتی تابشی خواهیم پرداخت.

 

بخاری صنعتی تابشی

 

توان حرارتی بالا

بخاری صنعتی تابشی دارای توان حرارتی بالایی است و توانایی تامین گرمای مورد نیاز در ساختمان‌هایی که در معرض جریان هوا قرار دارند را نیز دارد. به دلیل اینکه در این روش گرمایشی هوا گرم نمی‌شود و انرژی گرمایی به صورت مستقیم به سطح مورد نظر انتقال داده می‌شود، بخاری‌های صنعتی تابشی برای به‌ کارگیری در فضای باز یا ساختمان‌هایی که هوا در آنها جریان دارد، بسیار مناسب هستند. در آن دسته از ساختمان‌های صنعتی که درب آنها به صورت مکرر باز و بسته می‌شود ( مانند پارکینگ‌ها و انباری‌ها ) یا ساختمان‌هایی که دارای فضای باز هستند ( مانند آشیانه‌های نگهداری هواپیماها و عرشه‌ی کشتی‌ها ) به کارگیری بخاری صنعتی تابشی یک روش گرمایشی بسیار ایده‌آل است. بخاری‌های انتقال حرارت در فضای باز کارایی چندانی ندارند. چرا که انرژی گرمایی تولید شده با وجود باد و جریان هوا به راحتی از دست خواهد رفت. به ‌کارگیری بخاری صنعتی تابشی در فضای باز علاوه بر تولید گرمایی موثر، باعث جلوگیری از اتلاف انرژی و کاهش هزینه‌های گرمایشی می‌گردد.

توزیع گرمای سریع

یکی دیگر از مهم‌ترین مزیت‌های بخاری صنعتی تابشی این است که فرآیند توزیع گرما در این نوع هیترها بسیار سریع‌تر از سیستم‌های گرمایشی دیگر است. در صورت به کارگیری بخاری‌های انتقال حرارت برای گرم کردن محیط مورد نظر خود به زمان بیشتری نیاز خواهید داشت. در حالی که بخاری‌های صنعتی تابشی به محض روشن شدن باعث گرم شدن سطح مورد نظر می‌شوند. همچنین در صورت به کارگیری بخاری‌های انتقال حرارت ممکن است قسمت‌هایی از ساختمان سرد باقی بمانند در حالی که بخاری صنعتی تابشی محدوده‌ی تابشی خود را به صورت یکسان و یکنواخت گرم می‌کند.

 

بخاری صنعتی تابشی

 

مصرف پایین سیستم‌های گرمایشی

یکی از مهم‌ترین عواملی که در ساختمان‌های صنعتی اهمیت بسیاری دارد، کم مصرف بودن و مقرون به صرفه بودن سیستم‌های گرمایشی است. باید بدانید که بخاری صنعتی تابشی یکی از کم مصرف‌ترین سیستم‌های گرمایشی به شمار می‌آید. بخاری‌های صنعتی تابشی در مقایسه با سیستم‌های گرمایشی انتقال حرارت می‌توانند تا ۵۰ درصد انرژی مصرفی را کاهش دهند. این مقدار تاثیر بسیاری در کاهش چشمگیر هزینه‌های گرمایشی در ساختمان‌های تجاری و صنعتی دارد.

علاوه بر این، به کارگیری بخاری صنعتی تابشی در ساختمان‌های تجاری و صنعتی باعث کاهش گرد و غبار و آلودگی در محیط داخلی ساختمان شده و کیفیت هوای داخلی ساختمان را افزایش می‌دهد. گرمای تولید شده توسط بخاری صنعتی تابشی گرمایی مطبوع و بدون آلودگی است. این بخاری هوای تازه‌ی بیرون را گرفته و پس از گرم کردن آن را به فضای داخلی ساختمان انتقال می‌دهد.

امروزه انواع بخاری صنعتی تابشی در اندازه‌ها، مدل‌ها و توان حرارتی مختلف ساخته می‌شود. بنابراین شما می‌توانید هیتری را انتخاب کنید که مناسب با نیازهای گرمایشی ساختمان صنعتی و تجاری مورد نظر شما باشد.

شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع هیترها و سیستم‌های گرمایشی صنعتی و تجاری است. اگر قصد خرید بخاری یا هیتر را دارید، می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع سیستم‌های گرمایشی صنعتی، ویژگی‌ها، مزایا و معایب، قیمت و کاربردهای هر کدام از آنها با کارشناسان و مسئولان فروش شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید.

منبع: advantageairtechltd

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما