مهم‌ترین کاربردهای بخاری مادون قرمز تجاری

تهویه‌ی مناسب هیتر صنعتی
چند نکته کاربردی درباره تهویه‌ی مناسب هیتر صنعتی
خرداد ۶, ۱۳۹۸
خرید بخاری مناسب انباری
راهنمای خرید بخاری مناسب انباری
خرداد ۱۸, ۱۳۹۸

بخاری مادون قرمز تجاری در ساختمان‌های مسکونی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما کاربرد اصلی انواع هیترهای تابشی و بخاری مادون قرمز، به کارگیری آن‌ها در زمینه‌های تجاری و صنعتی است. بخاری مادون قرمز تجاری در انواع و طرح‌های مختلف، بازده گرمایشی، نوع سوخت، نحوه‌ی استفاده و فناوری گرمایشی متفاوت موجود است. بخاری‌های مادون قرمزی که در ایوان و فضای باز رستوران‌ها و دیگر مکان‌هایی که خدمات مهمان پذیری ارائه می‌کنند، شبیه به بخاری‌های مادون قرمز مورد استفاده در ساختمان‌های مسکونی هستند. در حالی که اندازه‌ی بخاری‌های مادون قرمز صنعتی مورد استفاده قرار گرفته در کارخانه‌ها ممکن است به بزرگی یک اتومبیل باشد. بخاری‌های مادون قرمز تجاری و صنعتی با بخاری‌های مادون قرمز مورد استفاده قرار گرفته در ساختمان‌های مسکونی، از لحاظ اندازه، قدرت گرمایشی، و ویژگی‌های دیگر متفاوت هستند. به همین دلیل کاربرد انواع بخاری مادون قرمز با یکدیگر متفاوت است.

ویرایش ۲

ویرایش رنگ قرمز

 

بخاری مادون قرمز سقفی

 کاربردهای بخاری مادون قرمز تجاری

هیتر تابشی یا بخاری مادون قرمز به صورت مستقیم اجسام و افراد قرار گرفته شده در مسیر تابشی خود را گرم می‌کند. طراحی انواع هیترها، توانایی هیتر در میزان تولید گرما، نوع سوختی که هیتر از آن تغذیه می‌کند، و کاربردهای هیترها با یکدیگر متفاوت است. بخاری مادون قرمز صنعتی تنها در کارخانه‌ها و دیگر ساختمان‌های صنعتی به کار برده می‌شود.

بخاری مادون قرمز تجاری نیز کاربردهای مختلفی در ساختمان‌های تجاری و مسکونی دارد. بخاری مادون قرمز دارای دو نوع  کاربرد متفاوت است. برخی از بخاری‌های مادون قرمز برای گرم کردن فضاهای بسته و داخلی و برخی دیگر برای گرم کردن فضای باز طراحی و ساخته شده‌اند. شما می‌توانید بخاری مادون قرمز تجاری را از دیوار یا سقف ساختمان نصب کنید. هم‌چنین برخی از بخاری ‌ای مادون قرمز قابل حمل هستند و قابلیت جابجایی آسان از مکانی به مکان دیگر را دارند. در بسیاری از مکان‌های تجاری از بخاری‌های مادون قرمز قابل حمل برای گرم کردن مشتری‌ها استفاده می‌شود. هدف اصلی بخاری مادون قرمز تجاری گرم نگه داشتن فضاهای داخلی یا خارجی است. اگر برای گرمایش فضای بیرونی ساختمان‌ از بخاری تابشی استفاده کنید و دمای آن را به درجه‌ی مطلوب برسانید، می‌توانید مدت زمان استفاده و کاربری این مکان‌ها را افزایش دهید.

بخاری مادون قرمز تجاری قابل حمل

بخاری‌های مادون قرمز صنعتی در ساختمان‌ها و فرآیندهای مختلف صنعتی کاربردهای فراوانی دارند. برای مثال در آزمایشگاه‌های شیمی، صنایع کاشت و بسته بندی گیاهان و مواد غذایی و بسیاری از صنعت‌های تولیدی دیگر، از بخاری‌های مادون قرمز صنعتی بهره برده می‌شود. برخی از بخاری‌های مادون قرمز صنعتی دارای طراحی مخصوص و منحصر به فردی هستند. هم‌چنین کاربرد و اندازه‌ی بخاری‌های مادون قرمز صنعتی با یکدیگر متفاوت است. برخی از بخاری‌های مادون قرمز کوچک و قابل حمل هستند، در صورتی که برخی دیگر به اندازه‌ای بزرگی هستند که می‌توانند یک اتومبیل را در خود جای دهند. بخاری‌های مادون قرمز صنعتی برای مورد استفاده قرار گرفتن در فرایندهای صنعتی متفاوت طراحی و ساخته می‌شوند.

بخاری‌های مادون قرمز صنعتی توانایی تولید انرژی تابشی با طول موج‌های متفاوت را دارند. این بخاری‌ها انرژی تابشی را با طول موج کوتاه، طول موج طولانی و طول موج متوسط تولید می‌کنند. بدون به کارگیری و بهره وری از بخاری‌های مادون قرمز متفاوت، قادر به تولید محصولات صنعتی بسیاری نخواهیم بود. برای مثال به منظور ساخت و تولید نیم رساناها، سیم‌های الکتریکی، انواع محصولات پلاستیکی، صنایع دارویی پیشرفته، باتری، گاز و نفت تصفیه شده، به بخاری مادون قرمز صنعتی نیاز پیدا خواهیم کرد. مثال‌های نام برده شده نمونه‌های اندکی از کاربردهای بخاری مادون قرمز صنعتی هستند. بنابراین بخاری مادون قرمز علاوه بر تامین گرما، نقش بسیار مهمی در زمینه‌های مختلف صنعتی ایفا می‌کند.

تفاوت بخاری مادون قرمز تجاری با بخاری انتقال حرارت

امروزه برای گرم کردن ساختمان‌هایی با مساحت بزرگ از فناوری گرمایشی مادون قرمز بهره برده می‌شود. استفاده از بخاری مادون قرمز تجاری روز به روز نظر کاربران بیشتری را به خود جلب می‌کند. چرا که انرژی  گرمایشی تابشی ساطع شده از بخاری مادون قرمز تجاری در مقایسه با بخاری‌های انتقال حرارت، اثر گرمایشی بیشتری در گرم کردن افراد و اشیا دارد. بخاری‌های انتقال حرارت تنها برای گرم کردن محیط‌های بسته مناسب هستند. این سیستم‌های گرمایشی هوای اطراف خود را گرم می‌کنند. سپس هوای گرم شده در محیط جریان پیدا کرده و باعث گم شدن کل اتاق می‌شود. اما اگر شما نیاز به گرم کردن فضای بسیار بزرگی دارید، یا اتاق مورد نظرتان دارای دریچه‌هایی است که جریان هوا از آن عبور می‌کند، گرمای تولید شده توسط بخاری‌های انتقال حرارت به راحتی اتلاف خواهد شد. به این دلیل که وجود جریان باد، هوای گرم را از محیط دور خواهد کرد. علاوه بر این، هوای گرم به صورت طبیعی به سمت بالا حرکت می‌کند و همواره بخشی از گرمای تولید شده از طریق سقف ساختمان هدر می‌رود. بخاری‌های انتقال حرارت برای گرم کردن محیط مورد نظر به سوخت بسیار و مراقبت زیاد به منظور حفظ گرمای تولید شده دارند.

بخاری مادون قرمز تجاری انرژی گرمای تابشی را از خود ساطع کرده و درست مانند نور خورشید، بدون گرم کردن هوا، اجسام قرار گرفته شده در مسیر تابشی خود را گرم می‌کند. به همین دلیل وجود جریان هوا و باد در اثر گرمایشی بخاری مادون قرمز تجاری تفاوتی ایجاد نمی‌کند. بخاری مادون قرمز تجاری مورد استفاده قرار گرفته در رستوران‌ها و مکان‌های تجاری و هم‌چنین ساختمان‌های مسکونی، دارای طول موج متوسط است. این بخاری‌ها گرمای مطبوع و ایمنی را تولید می‌کنند که از طریق پوست بدن جذب می‌شود. یکی دیگر از مزایای بخاری مادون قرمز تجاری تولید گرمای آنی است. به محض قرار گرفتن در مسیر تابشی بخاری مادون قرمز تجاری می‌توانید گرمای آن را احساس کنید.

شیوه‌ی کاربخاری مادون قرمز تجاری به این طریق است که با گرم شدن قطعه‌ی گرمایشی، امواج مادون قرمز از قطعه‌ی گرمایشی به صورت ایمن تابیده می‌شوند. قطعه‌ی گرمایشی بخاری مادون قرمز تجاری ممکن است از جنس سرامیک، فولاد، کوارتز، یا دیگر فلزات باشد. شکل و فرم بخاری مادون قرمز تجاری می‌تواند به صورت‌های مختلف باشد. بخاری مادون قرمز به صورت لوله‌های استوانه‌ای، و شبکه‌ای از انواع رایج هیترهای تابشی هستند. منبع تامین انرژی بیشتر بخاری‌های مادون قرمز تجاری انرژی برق گاز طبیعی، یا گاز پروپان است. بخاری مادون قرمز با هر سوختی که کار کند، انرژی گرمایش تابشی ایمنی را برای گرم کردن اجسام و افراد فراهم می‌نماید.

منبع: aeicorporation

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما