بهترین گرماتاب فضای باز : معرفی بهترین بخاری تابشی برای گرمایش فضای باز

اشتباهات رایج در گرمایش
مهم‌ترین اشتباهات رایچ در گرمایش چه مواردی هستند و راه‌حل آنها چیست؟
آبان ۱۸, ۱۳۹۹
ویژگی های هیتر خوب
ویژگی های هیتر خوب : آشنایی با ویژگی‌های بارز یک هیتر خوب
آبان ۲۴, ۱۳۹۹
بهترین گرماتاب فضای باز

بهترین گرماتاب فضای باز

به طور یقین نمی‌توان گفت بهترین گرماتاب فضای باز کدام هیتر است، چرا که هر نوع بخاری دارای ویژگی‌های منحصر به فرد خود بوده و برای به کارگیری در شرایط و محیط‌های مختلف مناسب است. اما برخی از گرماتاب‌ها دارای ویژگی‌هایی هستند که آنها را در مقایسه با دیگر بخاری‌های تابشی ممتاز می‌کند. مطالعه‌ی دقیق و بررسی انواع گرماتاب‌ها نشان می‌دهد که برخی از آنها دارای ویژگی‌های مثبت بیشتری نسبت به دیگر بخاری‌های تابشی هستند که آنها را برای به کارگیری در فضای باز به سیستم‌های گرمایشی بهتری تبدیل ‌می‌کنند. در این نوشته به معرفی ویژگی‌های بهترین گرماتاب فضای باز خواهیم پرداخت. همچنین در ادامه مطلب شما را با چند نوع بخاری تابشی فضای باز که به عنوان پرکاربردترین و بهترین گرماتاب فضای باز شناخته شده‌اند، آشنا خواهیم کرد. در صورتی که قصد خرید گرماتاب برای فضای باز را دارید با مطالعه این مطلب و کسب آگاهی‌های لازم ‌می‌توانید انتخاب بهتری انجام دهید.

 

بهترین گرماتاب فضای باز

بهترین گرماتاب فضای باز

بهترین گرماتاب فضای باز دارای چه ویژگی‌هایی است

بخاری‌های تابشی یا گرماتاب‌ها در انواع و مدل‌های مختلف ساخته ‌می‌شوند و کاربردهای بسیاری در شرایط و محیط‌های مختلف دارند. شما ‌می‌توانید بخاری‌های تابشی را در انواع لامپ‌های حرارتی، بخاری‌های مادون قرمز، گرماتاب‌های دیواری و … تهیه کنید. همچنین منبع تامین انرژی بخاری‌های تابشی فضای باز با یکدیگر متفاوت است. گرماتاب‌ها را ‌می‌توان در انواع بخاری‌های برقی، بخاری‌های گاز طبیعی، و بخاری‌های گاز پروپان خریداری کرد.

 

گرماتاب فضای باز

گرماتاب فضای باز

یکی از ویژگی‌های بهترین گرماتاب فضای باز این است که دوام و کیفیت لازم برای به کارگیری در شرایط جوی مختلف را داشته باشد. در ساخت گرماتاب‌های فضای باز باید دقت شود از قطعاتی استفاده گردد که خاصیت ضد رطوبت داشته باشند تا با گذشت زمان قطعات آن زنگ نزنند. دستگاه بخاری تابشی باید به گونه‌ای طراحی شود که از ورود رطوبت، گرد و غبار و همچنین حشراتی مانند مورچه‌ها به داخل آن محافظت گردد. همچنین این نوع بخاری‌ها باید دارای ایمنی بالایی باشند. به طور کلی باید گفت که آن دسته از سیستم‌های گرمایشی که به مراقبت و نگهداری کمتری نیاز دارند، طرفداران بیشتری نزد کاربران خواهند داشت. بنابراین یکی دیگر از ویژگی‌های بهترین گرماتاب فضای باز نگهداری و مراقبت آسان از آن است. چرا که در این صورت انرژی و زمان کمتری صرف مراقبت و نگهداری از سیستم گرمایشی خواهد شد.

معرفی چند نمونه از بهترین گرماتاب فضای باز

همانطور که گفته شد گرماتاب‌ها دارای انواع مختلفی هستند و توسط شرکت‌ها و کارخانه‌های سازنده سیستم‌های گرمایشی متعددی ساخته ‌می‌شوند. برخی از انواع بخاری‌های تابشی به عنوان بهترین گرماتاب فضای باز از نظر داشتن برخی ویژگی‌های خوب شناخته ‌می‌شوند. در این قسمت به معرفی چند گرماتاب  فضای باز که در سال اخیر به عنوان بهترین و پرکاربردترین گرماتاب‌های فضای باز شناخته شده‌اند خواهیم پرداخت. اگر شما نیز قصد خرید گرماتاب برای فضای باز را دارید ‌می‌توانید با مطالعه‌ی این متن با چند نمونه از بهترین گرماتاب‌های فضای باز آشنا شده و یکی از آنها را به عنوان سیستم گرمایشی فضای باز خود انتخاب کنید.

گرماتاب فضای باز قارچی یا گرماتاب چتری

گرماتاب چتری

گرماتاب چتری

گرماتاب فضای باز قارچی که با عنوان گرماتاب چتری نیز شناخته ‌می‌شود یکی از بهترین انواع گرماتاب‌های فضای باز به شما ‌می‌آید. دلیل نامگذاری این گرماتاب به عنوان بخاری قارچی یا چتری شکل منحصر به فرد آن است که در بالای خود دارای یک پوشش چتری شکل است. قطعه‌ی گرمایشی این بخاری در قسمت بالا قرار دارد و پوشش چتری آن به توزیع گرما به سمت پایین کمک ‌می‌کند. این بخاری‌ها معمولاً قدرت گرمایشی بالایی دارند و با قرار گرفتن در محدوده گرمایشی آنها ‌می‌توانید احساس گرمای خوبی را داشته باشید.

بخاری‌های تابشی فضای باز در انواع گرماتاب‌های برقی و گرماتاب‌های گاز پروپان موجود هستند. گرماتاب‌های گاز پروپان خاصیت جابجایی و انتقال راحتی دارند و ‌می‌توان آنها را در مناطقی که دسترسی به انرژی برق ممکن نیست مورد استفاده قرار داد. بخاری‌های گاز پروپان دارای کپسول‌هایی هستند که حاوی گاز پروپان بوده و در صورت تمام شدن گاز ‌می‌توان به صورت مجدد آنها را پر کرد. به همین دلیل این نوع بخاری‌ها را ‌می‌توان به راحتی جابه جا کرده و در مکان مورد نیاز از انرژی گرمایی آنها بهره مند شد.

در صورت به کارگیری گرماتاب‌های چتری باید دقت کنید که وزن کپسول آنها خیلی سبک نباشد. چرا که در این صورت احتمال واژگون شدن کپسول و بخاری وجود دارد که ‌می‌تواند باعث ایجاد خطر شود. هنگام استفاده از گرماتاب چتری باید فاصله‌ی استاندارد اشیاء و افراد از بخاری حفظ شود. همچنین بهتر است از گرماتاب‌های فضای باز گاز پروپان در شرایطی که باد با سرعتی بیش از ۱۰ مایل در ساعت ‌می‌وزد، استفاده نکنید.

گرماتاب فضای باز هرمی

 

گرماتاب هرمی

گرماتاب هرمی

 

یکی دیگر از انواع گرماتاب فضای باز ، بخاری تابشی هر‌می ‌است. این نوع بخاری به دلیل شکل هر‌می‌ که دارد به این نام شناخته ‌می‌شود. بخاری‌های تابشی فضای باز هر‌می‌ گرمای بسیار لطیف و مطبوعی را تولید می‌کنند و نشستن در اطراف آنها باعث دریافت گرمای بسیار لذت بخش و ملایمی ‌می‌شود. باید اضافه کرد که بخاری‌های تابشی هر‌می‌ گاهی اوقات با عنوان بخاری‌های تابشی تیوبی شیشه‌ای نیز شناخته ‌می‌شوند. قطعه‌ی گرمایشی این بخاری‌ها داخل یک تیوب شیشه‌ای قرار می‌گیرد.

ایمنی بالای گرماتاب فضای باز هرمی

یکی از مزیت‌های گرماتاب فضای باز هرمی ‌این است که در مقایسه با بخاری‌های تابشی قارچی ایمنی بیشتری دارند. بنابراین اگر به دنبال یک بخاری ایمن برای تامین گرمایش فضای باز هستید، استفاده از این بخاری تابشی می‌تواند روش گرمایشی مناسبی برای شما باشد. قرار گرفتن قطعه‌ی گرمایشی در داخل تیوب شیشه‌ای باعث ‌می‌شود که امکان تماس با آن وجود نداشته باشد و در نتیجه ایمنی بخاری افزایش پیدا کند. به منظور نگهداری مناسب گرماتاب فضای باز هر‌می‌ در صورت لزوم هر از چند گاهی باید کربن جمع شده در داخل تیوب شیشه‌ای را تمیز کنید. یکی دیگر از مزیت‌های بخاری‌های تیوبی شیشه‌ای این است که مانند گرماتاب‌های قارچی صفحه‌های فلزی آنها فرسوده نمی‌شود و در نتیجه بیشتر آنها دوام و طول عمر بیشتری دارند.

بازده گرماتاب فضای هرمی نسبت به مدل قارچی

به طور کلی می‌توان گفت که بازده گرمایشی بخاری‌های هر‌می ‌در مقایسه با بخاری‌های قارچی پایین‌تر است. بخاری‌های قارچی می‌توانند گرمایی با شدت تابش بالا را تولید کنند. در حالی که در بیشتر مواقع گرمای تولید شده توسط بخاری‌های هر‌می ‌گرمایی ملایم و مطبوع است. یکی از دلایل توزیع گرمایی مطلوب توسط بخاری هر‌می ‌این است که این بخاری گرما را به طور یکنواخت در قسمت‌های مختلف توزیع ‌می‌کند.

در حالیکه بخاری‌های قارچی گرما را از سمت بالا به صورت مستقیم به سمت پایین انتقال ‌می‌دهند و شدت گرما در این روش بیشتر احساس ‌می‌شود. به این ترتیب بخاری‌های فضای باز هر‌می ‌به شکل یکنواخت‌تری گرما را توزیع ‌می‌کنند. از طرف دیگر گرماتاب‌های فضای باز هر‌می ‌ظاهر زیبایی دارند. گرماتاب‌های فضای باز هرمی را می‌توان به صورت گرماتاب‌های پروپان نیز تهیه کرد که قابلیت حمل و نقل جابه جایی داشته باشند.

 لامپ حرارتی

لامپ حرارتی

لامپ حرارتی

 

یکی دیگر از انواع سیستم‌های گرمایشی که ‌می‌توان برای تامین گرمایش فضای باز به کاربرد لامپ‌های حرارتی هستند. کاربران می‌توانند به راحتی لامپ‌های حرارتی را تهیه کرده و از اثر گرمایشی آنها بهره‌ مند شوند. در مورد لامپ‌های حرارتی باید گفت که این بخاری‌ها در مقایسه با گرماتاب‌های فضای باز قارچی و گرماتاب‌های فضای باز هر‌می ‌بازده گرمایشی کمتری دارند. این نوع بخاری‌ها معمولاً به صورت لامپ‌های حرارتی برقی مورد استفاده قرار ‌می‌گیرد. لامپ‌های حرارتی برقی امواج مادون قرمز تولید می‌کنند و امواج گرما را به صورت مستقیم ‌می‌تاباند. گرمای تولید شده توسط لامپ‌های حرارتی برقی گرمایی بسیار فوری و مطلوب است. بنابراین شما ‌می‌توانید در مدت زمان بسیار اندکی انرژی گرمایی مورد نیاز خود را با استفاده از لامپ‌های حرارتی برقی تامین کنید.

برخی از لامپ‌های حرارتی مانند بخاری‌های قارچی دارای کلاهک چتری شکلی هستند که به تاباندن امواج گرما به سمت پایین کمک ‌می‌کند. با این حال لامپ‌های حرارتی برقی محدوده‌ی گرمایشی بسیار وسیعی ندارند و معمولا قسمت محدودی از فضا را گرم کنند. باید اضافه کرد که برخی از لامپ‌های حرارتی به گونه‌ای ساخته ‌می‌شوند که گرما را به صورت افقی و نه به صورت عمودی هدایت ‌می‌کنند. با استفاده از این نوع لامپ‌های حرارتی برقی می‌توانید گرمای بیشتری را احساس کرده و مسافت دورتری را گرم کنید.

در صورتی که قصد خرید لامپ حرارتی برقی را دارید باید میزان ضد رطوبت بودن آن را مورد بررسی قرار دهید. در صورتی که لامپ حرارتی برقی را برای تامین گرمایش فضای باز خریداری می‌کنید، لازم است که کیفیت و دوام کافی برای تاب آوردن در شرایط جوی سخت و رطوبت بالا را داشته باشد. باید اضافه کرد که لامپ‌های حرارتی به دلیل توزیع گرمای مطلوب و داشتن ایمنی بالا یکی از پرکاربردترین سیستم‌های گرمایشی در مرغداری‌ها به شمار ‌می‌آیند. بسیاری از لامپ‌های حرارتی مجهز به پوشش‌های سیمی هستند که از از برخورد اشیاء و افراد با قطعه‌ی گرمایشی آنها جلوگیری به عمل ‌می‌آورد.

گرماتاب فضای باز رومیزی

 

گرماتاب رومیزی

گرماتاب رومیزی

 

بخاری‌های تابشی رومیزی یکی از انواع گرماتاب فضای باز هستند که طراحی و ساخته منحصر به فرد و خلاقانه‌ای دارند. این نوع سیستم‌های گرمایشی تابشی در انواع بخاری‌های پروپان و بخاری‌های برقی ساخته می‌شوند و کاربران می‌توانند با توجه به شرایط خود یکی از این بخاری‌ها را انتخاب کرده و از اثر گرمایشی آنها بهره‌مند شوند. همچنین این نوع بخاری‌ها در اندازه‌های مختلف ساخته ‌می‌شوند و کاربران می‌توانند با توجه به نیازهای گرمایشی خود هیتری را انتخاب کنند که دارای اندازه و بازده گرمایشی مناسب باشد. برخی از مدل‌های گرماتاب‌های فضای باز رومیزی نیز دارای کلاهک چتری شکلی هستند که به توزیع گرما به سمت پایین کمک ‌می‌کند.

به کارگیری بخاری‌های فضای باز رومیزی دارای کلاهک چتری شکل برای گرم نگه داشتن یک میز غذای دو یا چند نفره یک روش گرمایشی ایده‌آل است. اما باید به این نکته توجه کرد که این نوع گرماتاب‌ها معمولاً توانایی کافی برای برای گرم نگه داشتن یک محدوده وسیع را نخواهند داشت. برخی از گرماتاب‌های فضای باز رومیزی هنگام تولید گرما نوری از خود ساطع ‌می‌کنند که باعث روشن شدن محیط اطراف شده و جلوه زیبایی را پدید می‌آورد. استفاده از این نوع گرماتاب‌ها در رستوران‌هایی که در فضای باز غذا را سرو می‌کنند کاربرد زیادی دارد.

در صورتی که از گرماتاب‌های فضای باز رومیزی پروپان استفاده نمایید، باید کپسول گاز پروپان را نیز تهیه کنید. کپسول‌های گاز پروپان را معمولاً می‌توان به راحتی تهیه کرده و پس از خالی شدن دوباره آنها را با گاز پروپان پر کرد. این بخاری‌ها برای به کارگیری در قسمت‌هایی از فضای باز که به انرژی برق دسترسی ندارند، روش گرمایشی بسیار ایده آلی به شمار ‌می‌آیند. در صورتی که فضای باز مورد نظر شما به سیم کشی برق دسترسی دارد، می‌توانید از گرماتاب‌های فضای باز رومیزی برقی نیز برای تامین گرمایش مورد نیاز خود استفاده کنید. گرماتاب‌های رومیزی برقی نحوه‌ی به کارگیری بسیار راحتی دارند و ‌می‌توانید با اتصال بخاری به پریز برق و روشن کردن دکمه پاور آن گرمای بسیار سریع و مطبوعی را دریافت کنید.

مزایای به کارگیری گرماتاب فضای باز: عدم اتلاف انرژی، کاهش هزینه 

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های انواع گرماتاب فضای باز این است که این بخاری‌ها به دلیل روش گرمایشی مستقیم خود از موثرترین روش‌های گرمایشی در فضای باز به شمار ‌می‌آیند. این بخاری‌ها ‌می‌توانند بدون توجه به شرایط جوی مختلف و وجود باد و جریان هوا گرمای مورد نیاز شما را تامین کرده و آن را در محدوده گرمایشی خود به صورت مستقیم توزیع کنند. بنابراین در صورت به کارگیری انواع گرماتاب فضای باز میزان اتلاف انرژی به کمترین اندازه ‌می‌رسد و به این ترتیب انرژی بسیار کمتری به منظور تامین گرمایش فضای باز مصرف ‌می‌شود. این ویژگی باعث کاهش میزان هزینه‌های گرمایشی نیز ‌می‌گردد. بسیاری از محیط‌های تجاری و صنعتی دارای فضاهای بازی هستند که نیاز به گرمایش دارند.

بهره‌مندی از انواع گرماتاب فضای باز در این دسته از محیط‌ها می‌تواند یک روش گرمایشی بسیار ایده آل و موثر باشد. امروزه انواع گرماتاب فضای باز به پرکاربردترین و موثرترین سیستم‌های گرمایشی در آن دسته از محیط‌های تجاری و صنعتی که دارای فضای باز هستند تبدیل شده است و استفاده‌های گوناگونی از این سیستم‌های گرمایشی در محیط‌ها و ساختمان‌هایی با شرایط متفاوت می‌شود.

شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع هیترها و سیستم‌های گرمایشی صنعتی و تجاری است. اگر قصد خرید بخاری یا هیتر را دارید، می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع سیستم‌های گرمایشی صنعتی، ویژگی‌ها، مزایا و معایب، قیمت، خرید و انتخاب بهترین گرماتاب فضای باز و کاربردهای هر کدام از آنها با کارشناسان و مسئولان فروش شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید.

منبع: nytimes

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما