فن هیتر صنعتی
مزایای استفاده از فن هیتر صنعتی
مهر ۸, ۱۳۹۷
کاربرد انواع هیتر تابشی
ویژگی‌ها و کاربرد انواع هیتر تابشی
مهر ۱۳, ۱۳۹۷
خرید هیتر استخر

بهترین هیتر استخر کدام است؟ اگر دنبال  پاسخ برای این سوال هستید، متن زیر می تواند شما را در خرید هیتر استخر مناسب راهنمایی کند.

نکاتی که هنگام خرید هیتر استخر باید به آن توجه کنید.

انتخاب و خرید هیتر استخر برای روی استخر و یا داخل استخر کمی مشکل است. با این حال، انتخاب هیتر مناسب یک عامل بسیار مهم است، چرا که با انتخاب و خرید هیتر مناسب برای استخر خود طول زمان استفاده از استخر خود را در روزهای بهاری و پاییزی افزایش می‌دهید.

چرا باید در هنگام خرید هیتر استخر وسواس لازم به خرج داد؟

به دلایل مختلف هنگام خرید هیتر استخر باید اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید. دلیل اول این است که، گران قیمت‌ترین سخت افزاری که برای استخر انتخاب می‌کنید همان هیتر است. دومین دلیل این است که، حتی اگر بهترین هیتر را خریداری کنید، اما به درستی آن را نصب نکنید و یا هیتر انتخاب شده با مواد شیمیایی آب استخرهمخوانی نداشته باشد، ممکن است به خرابی هیتر منجر شود.

و این امر به دو معنا است:

  1. نصب هیتر استخر باید کاملاً به درستی انجام بگیرد. بنابراین اگر در این زمینه تجربه و علم کافی ندارید، یک فرد متخصص را برای انجام این کار مامور کنید.
  2. بهترین هیتری را انتخاب کنید که نه تنها با آب استخر شما هم‌خوانی داشته باشد،بلکه بسیار بادوام و با کیفیت باشد.

تشخیص و انتخاب بهترین هیتر استخر کار آسانی نیست. امروزه برندها و کالاهای بسیاری در بازار وجود دارند که هر کدام ادعا می‌کنند بهترین هستند. علاوه براین مشاهده شده که برخی از تکنسین‌های حرفه‌ای دیگر محصولات و برندها را بی کیفیت می‌خوانند.

به همین دلیل است که باید قبل از خرید هیتر استخر مزیت‌ها و کاستی‌های انواع هیترها را بررسی کنید و سپس هیتری را انتخاب کنید که مناسب استخر شما است. این متن راهنما کار شما را آسان‌تر کرده و مشکل شما را با در اختیار قرار دادن اطلاعاتی که برایتان لازم است حل خواهد کرد.

بهترین هیترهای استخر موجود در بازار

انواع و اقسام هیتر استخر در بازار موجود است. هر کدام از این هیترها مزایای خاص خود را دارند. در ادامه مطلب فهرستی از انواع هیتر استخر را مرور می‌کنیم.

هیتر خورشیدی (سولار) استخر

همان طور که از اسم این هیتر پیداست، این دستگاه از پنل‌های خورشیدی برای جذب انرژی از خورشید و انتقال آن به استخر استفاده می‌کند. سرعت کار این هیترها بسیار پایین است، و به این بستگی دارد که خورشید چقدر بیشتر بتابد.

هزینه اولیه‌ی هیتر استخرهای سولار بسیار بالا است. در عوض هزینه‌ی ماهانه‌ی مصرف انرژی پرداخت نخواهید کرد و هم‌چنین هزینه‌ی نگهداری و تعمیر این هیترها بسیار پایین است. علاوه بر این، هیترهای استخر سولار سازگارترین هیترها با محیط زیست محسوب می‌شوند.

هیتر سولار استخر برای چه کسانی مناسب است؟

این هیترها برای کسانی که در مناطقی زندگی می‌کنند که آفتاب درخشانی دارد بسیار ایده آل هستند. هم‌چنین باید توانایی پرداخت هزینه‌ی بالای این دستگاه را داشته باشید تا بتوانید به صورت  طولانی مدت از این وسیله استفاده کرده و در آینده پول خود را پس انداز کرده و صرف پرداخت قبوض انرژی نکنید.

هیتر برقی استخر

این هیترها با اتصال به برق کار می‌کنند. سرعت کار هیترهای برقی بسیار بالا است و در مدت زمان اندکی استخر را گرم می‌کنند.

هیتر برقی استخر برای چه کسانی مناسب است؟

اگر توانایی پرداخت قبوض برق پرهزینه را دارید و می‌خواهید که استخر شما سریع گرم شود، هیتر استخر برقی برای شما مناسب است.

پمپ هیتر برقی استخر

این هیترها، وسیله‌های جدیدی هستند که با اتصال به جریان برق کار می‌کنند. البته این وسیله خود تولید گرما نمی‌کند، بلکه گرما را از هوای اطراف گرفته و به استخر انتقال می‌دهد. این مسیر بسیار بادوام است و هزینه‌ی مصرف انرژی برقی آن نیز خیلی زیاد نیست.

هیتر برقی استخر برای چه کسانی مناسب است؟

این هیتر برای کسانی که در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که دمای بیرون بالای ۴۰ درجه است، مناسب است. در مناطقی که دارای آب و هوای سرد هستند این هیتر کارایی چندانی ندارد.

هیترهای گاز طبیعی و پروپان

هیترهای گاز طبیعی و پروپان در قدیم بسیار پرطرفدار بودند. اما امروزه با افزایش قیمت گاز از محبوبیت آن‌ها کاسته شده است. این هیترها از گاز طبیعی و یا گاز پروپان استفاده می‌کنند. هنگامی که پمپ، آب داخل استخر را  به گردش درمی‌آورد، آب از داخل فیلتر عبور کرده و سپس به هیتر می‌رسد. گاز در اتاقک حریق می‌سوزد ، و انرژی گرمایی به آب انتقال داده می‌شود. این آب گرم شده و سپس به استخر بازگردانده می‌شود.

خرید هیتر استخر

هیتر گاز طبیعی و پروپان برای چه کسانی مناسب است؟

هیترهای گاز طبیعی و پروپان، در مرحله نصب پایین‌ترین قیمت را نسبت به هیترهای دیگر دارند، اما با گذشت زمان هزینه‌ی نگهداری آن‌ها بالا می‌رود. بنابراین اگر همواره به  هیتر استخر نیاز ندارید، این هیتر می‌تواند برای شما گزینه‌ی مناسبی باشد.

نحوه‌ی انتخاب بهترین هیتر استخر

در هنگام خرید هیتر استخر به نکات زیر توجه کنید:

هیتری با اندازه‌ی مناسب را انتخاب کنید.

باید به صورت دقیق اطلاع داشته باشید که مساحت استخر شما چقدر است. یا اینکه بدانید برای پر کردن استخر به چند گالن آب نیاز دارید. با دانستن این موضوع می‌توانید هیتری را انتخاب کنید که گرمای مناسب برای آن مقدار از آب را تامین کند. قدرت هیتر با واحد BTU (واحد گرمایی بریتانیا) سنجیده می‌شود.

سرعت گرمایشی هیتر انتخابی را در نظر داشته باشید.

اگر می‌خواهید که استخر شما در مدت زمان کوتاهی گرم شود، هیترهای برقی با قدرت بالا برای شما مناسب خواهند بود. اگر سرعت گرمایشی هیتر استخر برای شما مهم نیست و می‌خواهید که هزینه‌ی زیادی صرف پرداخت قبوض ماهانه بکنید، هیترهای سولار انتخاب خوبی برای گزینش هستند.

بودجه‌ی خود را در نظر بگیرید

هیترهای استخر یک هزینه اولیه و سپس هزینه‌ی پرداخت انرژی مصرفی ماهانه دارند. هیترهای گازی ارزان‌ترین نوع هیترها و هیترهای سولار گران‌ترین نوع هیترها هستند. اما هیترهای سولار هزینه‌ی ماهانه‌ی پرداخت مصرف انرژی ندارند.

اندازه و شکل استخر

علاوه بر اندازه‌ی استخر، باید به شکل آن نیز توجه داشته باشید. باید در نظر بگیرید که هرچه‌قدر که شکل استخر پیچیده‌تر باشد، به هیتر قوی‌تری برای گرم کردن آن نیاز پیدا خواهید کرد.

منبع:  poolcleanerblog

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما