راهنمای انتخاب سیستم گرمایش انباری

کاربرد هیتر برقی امرسیون
کاربرد هیتر برقی امرسیون (هیتر غوطه وری) در مصارف صنعتی
فروردین ۱۲, ۱۳۹۸
بخاری گازی قابل حمل
بخاری گازی بدون دودکش یا بخاری گازی قابل حمل
فروردین ۱۸, ۱۳۹۸
گرمایش انباری

روش‌های گرمایش انباری

روش‌های مختلفی برای گرمایش انباری وجود دارد. ساختمان‌های انباری دارای شرایط متفاوت و ساختارهای گوناگونی هستند. هم‌چنین جنس مواد انبار شده‌ی داخل ساختمان انباری، مقدار و جنس مواد انبار شده و شرایط نگهداری آن‌ها متفاوت است. برای مثال در صورت استفاده از بخاری‌هایی با شعله‌ی باز برای گرم کردن انباری‌های که دارای مواد اشتعال زا هستند، باید دقت کرد که ایمنی ساختمان انباری تضمین شده و دستورالعمل‌های ایمنی حتماً رعایت شوند. با در نظر گرفتن شرایط ساختمان و اجناس انبار شده می‌توانید روش گرمایش مناسب را برای انباری خود انتخاب نمایید. این مطلب شما را با انواع مختلف گرمایش و بخاری‌های مناسب انباری آشنا می‌کند. استفاده از بخاری مناسب برای گرمایش انباری باعث کاهش چشم‌گیر مصرف انرژی و در نتیجه کاهش هزینه‌های گرمایشی در ساختمان‌های صنعتی می‌شود.

استفاده از بخاری برقی برای گرمایش انباری

بخاری برقی صنعتی

برترین مزیت بخاری‌های برقی این است که نصب و استفاده از آن‌ها بسیار آسان است. بخاری‌های برقی دارای امکان تنظیم قدرت گرمایشی هستند. هنگام خرید بخاری برقی به خاطر داشته باشید که خرید یک دستگاه گرمایشی با امکان کنترل تنظیم میزان تولید گرما، مزیت‌های بیشتری نسبت به بخاری‌های تک فاز دارد. به کارگیری بخاری‌های برقی به علت گران بودن انرژی برق، در مقایسه با دیگر انواع بخاری گران‌تر است. به همین علت با استفاده از بخاری‌های برقی چند فاز می‌توانید نسبت به نیاز گرمایشی خود، قدرت گرمایشی بخاری را تنظیم کنید و از اتلاف گرمای اضافی جلوگیری به عمل آورید.

بخاری‌های برقی دارای انواع مختلف هستند. بخاری‌های رادیاتوری روغن برای استفاده در موسسه‌ها و ساختمان‌های اداری و مسکونی دستگاه‌های گرمایشی ایده آلی به شمار می‌آیند. بیشتر این بخاری‌ها دارای ترموستات هستند که به کاربر اجازه می‌دهد تا دمای اتاق را در درجه‌ی مطلوب از پیش تعریف شده، ثابت نگه دارد.

نوع دیگر بخاری‌های برقی، بخاری برقی فن دار، یا فن هیتر برقی نام دارد. این نوع از بخاری‌ها برای گرمایش انباری و ساختمان‌های صنعتی بسیار مناسب هستند. بخاری برقی فن دار صنعتی دارای قدرت گرمایشی بالایی است و توانایی گرم کردن ساختمان‌هایی با مساحت بزرگ و سقف بلند را دارد. گرمای تولید شده توسط این بخاری به وسیله‌ی یک فن در سراسر محیط توزیع شده، و به این صورت گرما به تمام نقاط ساختمان می‌رسد. هنگام خرید این بخاری‌ها نیز دقت کنید که یک بخاری چند فازه تهیه نمایید تا قدرت گرمایشی آن را مناسب با نیازهای گرمایشی خود تنظیم کنید.

یکی دیگر از انواع بخاری‌های برقی، بخاری برقی مادون قرمز است. بخاری برقی مادون قرمز برای گرمایش نقطه‌ای در انباری‌ها و ساختمان‌های صنعتی وسیله‌ی گرمایشی ایده آلی است. برای مثال در برخی از انباری‌ها، در یک قسمت خاص به گرمای بیشتری احتیاج است. در این صورت می‌توانید از بخاری برقی مادون قرمز برای گرم کردن منطقه‌ی خاصی از ساختمان انباری استفاده نمایید. بخاری مادون قرمز در مدت زمان کمی تولید گرما می‌کنند و یکی از سریع‌ترین بخاری‌ها به شمار می‌آید. هم‌چنین، ایمنی بخاری مادون قرمز در مقایسه با بخاری‌های دیگر بسیار بالاتر است. گرمایش آنی و موثر این نوع بخاری باعث شده که در انباری‌ها و دیگر ساختمان‌های صنعتی، کاربردهای بسیاری داشته باشد.

استفاده از بخاری‌های شعله مستقیم و شعله غیر مستقیم برای گرمایش انباری

بخاری شعله غیر مستقیم صنعتی

بخاری‌های شعله مستقیم، با توجه به سوخت مورد نیاز، در دو نوع طبقه بندی می‌شوند. این بخاری‌ها با سوخت نفت یا سوخت گاز کار می‌کنند. در بخاری‌های شعله مستقیم، سوخت به جعبه‌ی احتراق انتقال پیدا کرده و در آنجا سوزانده می‌شود. به این روش، بخاری حجم زیادی از گرما را تولید می‌کند. بخاری‌های شعله مستقیم صنعتی که با سوخت گاز یا نفت کار می‌کنند، به گونه‌ای طراحی شده‌اند که توانایی گرمایش انباری و ساختمان‌هایی با مساحت بزرگ و سقف بلند را داشته باشند. به همین علت در انباری‌ها، ساختمان‌های سوله‌ و دیگر مکان‌های صنعتی مانند کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی، از بخاری‌های شعله مستقیم بهره برده می‌شود.

تفاوت بخاری شعله مستقیم و شعله غیر مستقیم

در صورت استفاده از بخاری شعله مستقیم برای گرمایش انباری، باید توجه کنید که ساختمان انباری حتما شرایط تهویه‌ی مناسب را داشته باشد. با تامین تهویه هوای کافی و مناسب در محیط انباری، می‌توانید مطمئن باشید که اکسیژن کافی در فضا وجود دارد. بخاری‌های شعله مستقیم نباید در ساختمان‌های بسته و انباری‌هایی که حاوی مواد اشتعال زا هستند مورد استفاده قرار بگیرند. قرار گرفتن مواد اشتعال‌زا در نزدیکی بخاری شعله باز موجب افزایش خطر آتش‌سوزی می‌شود.  عدم شرایط ایمنی دستگاه گرمایشی، علاوه بر تهدید از بین بردن سرمایه و اجناس داخل انباری، امنیت جان افراد حاضر در ساختمان را نیز به خطر می‌اندازد.

بخاری‌های شعله غیر مستقیم نیز می‌توانند با سوخت گاز یا سوخت نفت کار کنند. شیوه‌ی کار بخاری‌های شعله غیر مستقیم نیز مانند بخاری‌های شعله مستقیم است. تفاوت و مزیت بخاری‌های شعله غیر مستقیم در این است که این بخاری‌ها حجم زیادی از گرما را تولید می‌کند که بدون دود است. بخاری‌های شعله غیر مستقیم از دستگاه‌های گرمایشی ایمن به شمار می‌آیند. به همین دلیل این نوع از بخاری‌ها برای گرمایش انباری مناسب هستند و کاربردهای فراوانی در ساختمان‌ها و مکان‌های صنعتی دارند. این نوع بخاری‌ها را می‌توانید در فضای بسته نیز مورد استفاده قرار دهید و از گرمای مطبوع آن نهایت بهره را ببرید.

در بسیاری از انباری‌ها به علت نگهداری و انبار کردن اجناس خاص، رطوبت هوا باید به میزان مناسبی باشد. رطوبت بیش از اندازه می‌تواند موجب خرابی یا از بین رفتن اجناس انباری شود. برای مثال اجناس فلزی در هوای مرطوب ممکن است دچار زنگ‌زدگی شوند. مواد غذایی نیز در رطوبت بالا در معرض انواع باکتری‌ها و قارچ‌ها قرار می‌گیرند. گرمای تولید شده توسط بخاری‌های شعله غیر مستقیم گرمایی خشک است و باعث ایجاد رطوبت در هوای محیط نمی‌شود. به همین علت این بخاری‌ها برای گرمایش انباری ایده‌آل هستند.

انتخاب سیستم گرمایشی مناسب برای انباری

شما می‌توانید هر کدام از انواع بخاری‌ها را به عنوان سیستم گرمایشی برای گرم کردن انباری خود انتخاب کنید. برای انتخاب بخاری مناسب انباری، باید ابتدا شرایط ساختمان خود را بسنجید. یکی از مواردی که قبل از خرید سیستم گرمایشی باید در نظر بگیرید، مساحت انباری شما است. محاسبه‌ی مساحت انباری به شما کمک می‌کند تا یک بخاری با قدرت گرمایشی مناسب انتخاب نمایید. مورد دیگر، نحوه‌ی عایق بندی ساختمان است. اگر انباری شما دارای پنجره‌های زیاد و درزهایی است که نفوذ هوای سرد به داخل ساختمان را بیشتر می‌کنند، باید بخاری قدرتمندتری را انتخاب نمایید. پیشنهاد می‌شود قبل ازخرید بخاری درزهای دیواره‌ها، سقف و پنجره‌های ساختمان انباری رابه صورت مناسب عایق بندی کنید تا از اتلاف گرما و مصرف خارج از اندازه‌ی انرژی جلوگیری به عمل آید.

منبع: crossrental

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما