آشنایی با مهم‌ترین ویژگی‌ها و مزایای یونیت هیتر

مزایا و معایب گرمایش با برق
مزایا و معایب گرمایش با برق : بررسی ویژگی‌های هیترهای برقی
اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۱
کاربردهای یونیت هیتر
کاربردهای یونیت هیتر : بررسی کاربردهای یونیت هیتر
خرداد ۱۵, ۱۴۰۱
مزایای یونیت هیتر

مزایای یونیت هیتر

مزایای یونیت هیتر‌ ‌: معرفی یونیت هیتر و ویژگی‌ها‌ی آن

مزایای یونیت هیتر سبب شده است تا در مراکز تجاری و صنعتی به عنوان یک سیستم گرمایشی ایده‌آل به کار برود. یونیت هیتر یک دستگاه گرمایشی مستقل است که برای تامین گرمایش فضاهای معین مورد استفاده قرار می‌گیرد.‌ ‌باید اضافه کرد که منبع تامین‌ ‌انرژی یونیت هیتر می‌تواند‌ ‌متفاوت باشد.‌ ‌منبع تامین انرژی یونیت هیتر می‌تواند آب گرم، بخار، نفت، کوره، پروپان یا گاز طبیعی باشد.‌ بیشتر یونیت هیترها دارای یک مبدل حرارتی هستند. این سیستم‌ها‌ی گرمایشی معمولاً هوای گرم ایجاد شده را توسط یک فن انتشار می‌دهند.‌ ‌در بیشتر یونیت هیترها به عنوان سیستم‌ها‌ی گرمایشی تجاری و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این نوشته به‌ بررسی مزایای ‌یونیت هیتر خواهیم پرداخت. اگر شما نیز برای تامین گرمایش محیط مورد نظر خود‌ ‌قصد دارید که از این نوع هیتر استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم که این مطلب را با دقت دنبال کنید.

مزایای یونیت هیتر

مهم‌ترین مزایای یونیت هیتر

مزایای یونیت هیتر

مزایای یونیت هیتر

توان حرارتی بالا

یکی از مهم‌ترین مزایای‌ یونیت هیتر‌ این است که این سیستم‌ها‌ی گرمایشی دارای توان حرارتی بالایی هستند.‌ با ‌توجه به اینکه یونیت‌ هیترها‌ بیشتر در مراکز تجاری و صنعتی‌ ‌مورد استفاده قرار می‌گیرند، ساختار آنها به گونه‌ای است که قابلیت تولید حجم زیادی از هوای گرم را داشته باشند تا بتوانند ساختمان‌ها‌یی با مساحت بزرگ را به خوبی گرم کنند.‌ ‌توان حرارتی یونیت هیتر‌ها‌ با یکدیگر متفاوت است. اما اغلب یونیت هیتر‌ها‌ توان گرمایشی حدود ۲۵,۰۰۰ الی‌ ۴۰۰,۰۰۰ BTU را دارند.‌ ‌کاربران باید با توجه به شرایط ساختمان و نیازهای گرمایشی خود هیتری را انتخاب کنند که دارای اندازه و توان حرارتی مناسب باشد.

یونیت هیتر چیست و چه ویژگی هایی دارد ؟

سرعت گرمایش بالا

یکی دیگر از مزایای‌ مهم یونیت هیتر داشتن سرعت بالای گرمایش است.‌ یونیت هیترها ‌این قابلیت را دارند که در مدت زمان کوتاهی فضاهای بزرگ را به خوبی گرم کنند.‌ به همین ‌دلیل استفاده از یونیت هیتر‌ها‌ یک روش سریع برای گرم کردن فضاهای بزرگ مانند انباری‌ها،‌ گاراژها،‌ ‌سوله‌ها‌، کارگاه‌ها،‌  کارخانه‌ها ‌و … است.‌ باید ‌به این نکته اشاره کرد که مجهز بودن این هیتر‌ها‌ به فن‌ ‌با باعث می‌شود که هوای گرم تولید شده توسط این سیستم گرمایشی با سرعت هر چه بیشتری در محیط توزیع بیابد.‌ ‌فن با ایجاد جریان هوای گرم باعث تسریع‌ ‌افزایش دمای قسمت‌ها‌ی مختلف اتاق‌ ‌‌می‌شود ‌ و‌ ‌با حرکت هوای گرم در قسمت‌ها‌ی مختلف هیچ نقطه‌ی کور سردی در اتاق باقی نمی‌ماند.

‌عدم نیاز به شبکه توزیع حرارت

از دیگر مزایای یونیت هیتر می‌توان به عدم نیاز آن به شبکه توزیع حرارت اشاره کرد.‌ ‌همان طور که می‌دانید‌، برخی از سیستم‌ها‌ی گرمایشی نیاز به شبکه توزیع حرارت و سیستم کانال‌‌کشی دارند.‌ ‌در صورت استفاده از این نوع سیستم‌ها‌ ساختمان شما باید مجهز به سیستم‌ ‌ کانال‌کشی و شبکه باشد.‌ ‌در حالی که برای به کارگیری یونیت هیتر‌ها‌ نیازی به این تجهیزات نیست و شما می‌توانید به راحتی با نصب‌ ‌یونیت هیتر گرمای مورد نیاز خود را تامین کنید.

‌مجهز بودن به ترموستات

امروزه بیشتر سیستم‌ها‌ی گرمایشی مجهز به ترموستات هستند.‌ ‌بهتر است هنگام خرید یونیت هیتر سیستمی ‌را انتخاب کنید که دارای ترموستات باشد.‌ ‌ترموستات قطعه‌ای است که روی سیستم گرمایشی نصب ‌می‌شود ‌ و به صورت خودکار کنترل دما را‌ ‌به عهده می‌گیرد.‌ ‌کاربران می‌توانند با تنظیم ترموستات روی‌ ‌درجه مورد نظر خود،‌ ‌دمای هوای اتاق را به‌ صورت ثابت روی درجه مطلوب نگه دارند.‌ ‌همچنین ترموستات‌ ‌این ویژگی را دارد که در صورت داغ شدن بیش از اندازه دستگاه به صورت خودکار باعث خاموش شدن آن ‌می‌شود ‌ و به این ترتیب ایمنی استفاده از دستگاه نیز بالا می‌رود.‌ ‌یونیت‌ ‌هیتر‌ها‌ را می‌توان با استفاده از یک ترموستات دیجیتالی یا تجاری به راحتی کنترل کرد.

 

یونیت هیتر تجاری

یونیت هیتر تجاری

راندمان بالا نسبت به سایر سیستم‌های گرمایشی

یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای یونیت هیتر داشتن راندمان بالا است.‌ ‌هنگام انتخاب هیتر تجاری و صنعتی باید به این نکته مهم توجه داشته باشید که سیستم مورد نظر شما‌ ‌انرژی کمی مصرف کند و در عین حال بازده بالایی نیز داشته باشد.‌ ‌به طور کلی یونیت هیتر‌ها‌ دارای راندمان بالایی هستند.‌ ‌به همین دلیل این سیستم‌ها‌ی گرمایشی مقدار قابل توجهی از انرژی دریافتی را به انرژی گرمایی تبدیل ‌می‌کنند‌.‌ ‌به خصوص در ساختمان‌ها‌ی تجاری و صنعتی که اغلب هزینه بالایی صرف تامین گرمایش ‌می‌شود، استفاده از سیستم‌ها‌ی گرمایشی کم مصرف و دارای راندمان بالا، اهمیت بسیاری دارد.‌ ‌داشتن بازده بالا‌ ‌باعث کاهش میزان مصرف انرژی و در نتیجه موجب کاهش هزینه‌ها‌ی گرمایشی ساختمان ‌می‌شود.

انواع کاربرد هیتر صنعتی در زمینه‌های صنعتی

سهولت نصب

از دیگر نکاتی که هنگام انتخاب سیستم گرمایشی باید به آن توجه داشته باشید، نحوه نصب و به کارگیری آسان آن است.‌ ‌شما باید به این نکته توجه داشته باشید که سیستمی ‌را انتخاب کنید که‌ ‌به کارگیری آن برای شما بدون دردسر باشد.‌ ‌باید گفت که بیشتر یونیت هیترها نحوه نصب ساده‌ای دارند.‌ ‌با وجود این برای حفظ ایمنی توصیه ‌می‌شود که هنگام نصب یونیت هیتر از راهنمایی‌ها‌ و مشاوره‌ی یک فرد متخصص که دارای تخصص و دانش‌ ‌کافی در این زمینه است، کمک بگیرید.‌ ‌همچنین هنگام نصب یونیت هیتر باید به فاصله استاندارد آن از اشیاء و سطوح دقت کنید.‌ هر نوع ‌یونیت هیتر با توجه به توان حرارتی و‌ ‌ ویژگی‌ها‌یش دارای نکات ایمنی نصب‌ مخصوص خود خواهد بود. برای کسب اطلاعات دقیق در مورد فاصله استاندارد و نحوه نصب‌ ‌صحیح یونیت هیتر حتماً باید به دفترچه راهنمای آن و‌ ‌نکات ذکر شده توسط‌ ‌شرکت سازنده و فروشنده دستگاه دقت کنید.‌ ‌با توجه به اینکه بیشتر یونیت هیترها نحوه نصب آسانی دارند، هزینه نصب آنها‌ نیز در مقایسه با بیشتر سیستم‌ها‌ی گرمایشی دیگر پایین‌تر خواهد بود.

‌نحوه به کارگیری راحت یونیت هیتر

از دیگر ویژگی‌های مثبت یونیت هیترها نحوه‌ ‌به کارگیری راحت‌ آنها است.‌ ‌در صورتی که از یونیت هیتر‌ها‌ برای تامین گرمایش محیط مورد نظر خود استفاده کنید، نیاز‌ ‌زیادی به نگهداری و‌ ‌سرویس دهی سیستم خود نخواهید داشت.‌ ‌از طرف دیگر، نحوه تعمیر‌ یونیت هیترها ساده است و در اغلب مواقع با‌ ‌تعمیر جزئی یا جایگزین کردن‌ ‌قطعات می‌توان مشکلات به وجود آمده در سیستم گرمایشی را به راحتی رفع کرد.‌‌ با توجه به ساختار نسبتاً ساده یونیت هیتر‌ها‌،‌ ‌تعمیر و تعویض قطعات سیستم‌ها‌ی گرمایشی در مقایسه با‌ ‌سیستم‌ها‌ی تهویه هوا پایین‌تر خواهد بود.

در صورتی که در مورد مزایای یونیت هیتر سوالی برای شما باقی مانده است یا نظری در این مورد دارید، خوشحال می‌شویم که آن را مطرح کنید. مشاوران و کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما در مورد مزایای یونیت هیتر هستند.

منبع: energir

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما