مزایا و معایب کوره گازی : بررسی ویژگی‌های کوره هوای گرم گازی

بهترین هیترهای تجاری
معرفی بهترین هیترهای تجاری و موارد مصرف
فروردین ۱۶, ۱۴۰۱
مزایا و معایب گرمایش با برق
مزایا و معایب گرمایش با برق : بررسی ویژگی‌های هیترهای برقی
اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۱
مزایا و معایب کوره گازی

مزایا و معایب کوره گازی

مزایا و معایب کوره گازی : بررسی ویژگی‌های کوره هوای گرم گازی

داشتن اطلاعات کافی در مورد مزایا و معایب کوره گازی به کاربران کمک می‌کند تا بتوانند با توجه به ویژگی‌های ساختمان، سیستم گرمایشی مناسب را تهیه کنند و به این ترتیب گرمای مورد نیاز خود را به راحتی تامین نمایند.‌ امروزه سیستم‌های گرمایشی بسیاری‌ وجود دارند که برای تامین گرما در‌ موقعیت‌ها و شرایط مختلف‌ مورد استفاده‌ و بهره‌برداری قرار می‌گیرند.‌ هر کدام از انواع سیستم‌های گرمایشی دارای ویژگی‌های‌ منحصر به فرد خود هستند و‌  مزیت‌ها و معایب خود را دارند.‌ به همین دلیل لازم است که کاربران با توجه به‌ شرایط ساختمان و نیازهای گرمایشی خود‌ سیستمی ‌را انتخاب کنند که‌ مناسب آنها باشد.‌  کوره گازی یکی از پرکاربردترین انواع سیستم گرمایشی در موقعیت‌های مختلف به شمار می‌آید. به همین منظور، آشنایی با مزایا و معایب کوره گازی کمک بسیاری به انتخاب‌ هیتر‌ مناسب می‌کند.‌ امروز انواع کوره‌های گازی در طرح‌ها و مدل‌های مختلف ساخته می‌شوند‌ که می‌توانند در شرایط مختلف پاسخگوی نیاز‌های گرمایشی باشند.‌ در این نوشته به‌ معرفی کوره گازی و بررسی مزایا و معایب کوره گازی خواهیم پرداخت.‌ در صورتی که می‌خواهید به صورت موثر گرمایش ساختمان مورد نظر خود را با استفاده از کوره گازی تامین ‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم که این مطلب را با دقت دنبال کنید.

 

مزایا و معایب کوره گازی

مزایا و معایب کوره گازی

معرفی‌ کوره گازی

کوره‌ هوای گرم نوعی از تجهیزات گرمایشی است که هوا را به صورت مستقیم گرم می‌کند. این نوع سیستم گرمایشی مستقل از سیستم‌های موتورخانه مرکزی است. باید گفت که کوره‌های گازی دارای انواع مختلفی هستند. برای مثال کوره‌ هوای گرم گازی را می‌توان در انواع کوره پایه ‌دار یا کوره کابینتی، کوره زمینی ایستاده، کوره زمینی افقی و کوره تابشی تهیه کرد.

انواع کوره گازی

انواع کوره گازی

برای اینکه بتوانید به خوبی با مزایا و معایب کوره گازی آشنا شوید، ابتدا بهتر است که‌ اطلاعات کافی در مورد این نوع سیستم‌ گرمایشی را کسب نمایید.‌ باید بگوییم که امروزه‌ شرکت‌ها و کارخانه‌های سازنده سیستم‌های گرمایشی انواع کوره‌های گازی را در‌ طرح‌ها و مدل‌های مختلف‌ تولید کرده و به بازار عرضه می‌کنند.‌ انواع کوره‌های گازی می‌توانند از نظر نحوه نصب و به کارگیری، اندازه،‌ نحوه توزیع‌ گرمای ایجاد شده،‌ توان حرارتی،‌ سرعت ایجاد جریان هوای گرم و …‌ با یکدیگر متفاوت باشند.‌ با اینحال تمامی کوره‌های گازی دارای نکات مشترکی هستند. در این‌ قسمت به بررسی مزایا و معایب کوره گازی می‌پردازیم.‌

مزایا و معایب کولر‌های گازی

همانطور که قبلاً نیز گفته شد، کوره‌های گازی برای ایجاد جریان هوای گرم از گاز طبیعی یا گاز ال پی‌ ( LP ) استفاده می‌کنند. این نوع سیستم‌های گرمایشی یکی از رایج‌ترین و پرکاربردترین واحد‌ها در ساختمان‌های مسکونی، و همچنین مراکز تجاری و صنعتی هستند.‌ احتراق گاز در داخل مشعل کوره گازی، هوا را در حین حرکت بر روی مبدل حرارتی‌ از طریق کانال گرم می‌کند.‌ کولرهای گازی مانند تمامی ‌سیستم‌های گرمایشی دیگر دارای مزایا و معایب منحصر به فرد خود هستند.

مزیت‌های کوره گازی

نگهداری کوره گازی

نگهداری کوره گازی

نصب و نگهداری آسان

یکی از مزیت‌های کوره‌ هوای گازی نصب و نگهداری نسبتاً آسان آن است.‌ هنگامی ‌که می‌خواهید سیستم گرمایشی را انتخاب کنید، یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید نحوه نصب و نگهداری آن است.‌  هر چقدر که نحوه نصب و نگهداری سیستم گرمایشی ساده‌تر باشد، به کارگیری آن نیز راحت‌تر خواهد بود و به مراقبت و رسیدگی کم‌تری نیاز خواهد داشت.‌ از طرف دیگر سیستم‌های گرمایشی گازی می‌توانند بسیار کارآمد باشند.

توان حرارتی بالا

بیشتر کوره‌ها و هیتر‌های گازی تجاری و صنعتی دارای توان حرارتی بالایی هستند و‌ این قابلیت را دارند که‌ ساختمان‌های صنعتی بزرگ را به راحتی گرم کنند.‌ از طرف دیگر کولرهای گازی سرعت گرمایشی بالایی دارند و می‌توان با استفاده از آنها در مدت زمان کوتاهی هوای ساختمان مورد نظر را گرم کرد.‌ باید اضافه کرد که بیشتر کوره‌های گازی مجهز به فن‌های دمنده هستند.‌

سرعت توریع بالای هوای گرم تولید شده

این فن‌ها جریان هوای گرم تولید شده توسط کوره را با سرعت بیشتری در محیط اطراف خود توزیع می‌کنند. به همین دلیل است که کوره‌های گازی عملکرد سریعی در تامین گرمایش دارند. علاوه بر سرعت بخشیدن به فرایند گرمایش، فن با ایجاد جریان هوا موجب می‌شود که هوای گرم در محیط به گردش دربیاید و در نتیجه گرما به قسمت‌های مختلف اتاق برسد. به این ترتیب هوای اتاق به صورت یکنواخت گرم می‌شود و نقطه‌ی سردی در اتاق باقی نمی‌ماند.

مقرون به صرفه بودن

از طرف دیگر‌ به دلیل ارزان بودن سوخت گاز‌، به کارگیری‌ کوره گازی می‌تواند بسیار مقرون به صرفه باشد.‌ همانطور که می‌دانید قیمت سوخت‌ گاز ارزان‌تر از قیمت انرژی برق است. با توجه به اینکه در ساختمان‌های تجاری و صنعتی هزینه بالایی صرفه تامین گرمایش می‌شود،‌ مقرون به صرفه بودن سیستم گرمایشی از اهمیت بسیاری برخوردار است. کوره‌های گازی به دلیل استفاده از گاز هزینه‌ی به کارگیری کمتری دارند.

معایب کوره گازی

‌با تمام این‌ها کوره‌های گازی دارای چند نکته منفی نیز هستند، که شما باید در نهایت براساس نیاز، بودجه و شرایط خودتان گزینه مناسب را انتخاب کنید.

ایجاد سروصدای زیاد

کوره‌های گازی می‌توانند هنگام کار سر و صدای زیادی تولید کنند.‌ به همین دلیل استفاده از آنها در مکان‌هایی که به‌ حفظ سکوت و آرامش در آنها نیاز است، توصیه نمی‌شود.‌ برای رفع این مشکل معمولاً کولر‌های گازی را‌ در زیرزمین‌ ساختمان یا یک اتاق مجزا نصب می‌کنند.‌

ایجاد گرد و غبار

با‌ اینکه کولر‌های گازی مجهز به فن هستند، حرکت فن می‌تواند ذرات معلق در هوا را به گردش درآورد‌ و باعث ایجاد گرد و غبار شود.‌

خنک شدن سریع ساختمان بعد از خاموش شدن کوره

یکی دیگر از ایرادهایی که بر کوره‌های گازی گرفته می‌شود این است که پس از خاموش شدن کوره، فضای ساختمان به سرعت خنک می‌شود.‌

بررسی منظم و دوره‌ای سیستم لوله‌کشی

باید اضافه کرد که کوره‌های گازی مجهز به سیستم لوله‌کشی هستند.‌ بنابراین در صورت استفاده از این سیستم گرمایشی باید توجه داشته باشید که سیستم لوله‌کشی‌ معیوب نباشد.‌ چرا که‌ در صورت وجود نشتی در سیستم لوله‌کشی،‌ عملکرد سیستم با مشکل مواجه خواهد شد.

همانطور که می‌بینید کوره هوای گرم گازی دارای مزیت‌ها و معایب مخصوص خود است و این شما هستید که باید با توجه به موقعیت و شرایطی که می‌خواهید در آن از سیستم گرمایشی استفاده کنید، نوع مناسب کوره هوای گرم گازی را برای خود انتخاب نمایید.

آیا تجربه استفاده از کوره گازی را تا به حال داشته‌اید؟ به نظر شما کوره گازی گزینه مناسبی برای استفاده است؟ لطفاً نظرات و تجربیات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

در صورتی که در مورد مزایا و معایب کوره گازی سوالی برای شما باقی مانده است یا نظری در این مورد دارید، خوشحال می‌شویم که آن را مطرح کنید. مشاوران و کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما در مورد مزایا و معایب کوره گازی هستند.

منبع: hartmanbrothers

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما